Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn: ongemakken, wilskracht en salamiworsten

28-01-2012 15:03 3145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic waar we verder schrijven over het leven. Voor mensen die leven met pijn, en mensen die leven zonder pijn - maar die veel kunnen leren van hoe deze dames (of heren) in het leven staan.

We borduren voort op het vorige topic, maar gaan er hier en nu niet verder over discussiëren.

Dames, kom erin
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
En wat betreft RdN: dat kind heeft waarschijnlijk binnen 10 jaar geen paps meer...... Daar heeft ie toch ook niet om gevraagd?

(ik weet dat dit heeeeeeel kort door de bocht is hoor)

Maar ze gaan zich in ons geval over de 'ethische kant' buigen, dat hadden ze dan bij hem ook moeten doen...........
Nou, idd als ze alleen naar de 'ethische kant' kijken, dan spreekt het elkaar erg tegen. En dat jijzelf gewoon niet mag beslissen is gewoon stom. Stom stom stom

Later is nu
Ach, morgen ben ik vast wel iets meer te genieten.... moet allemaal even bezinken.... En ik wil gewoon de regie hebben over mijn eigen leven.... En die héb ik nu gewoon niet...

Ziekte = regie uit handen geven... (geloof ik)

Vandaag ben ik gewoon mopper-smurf: "ik haat witte jassen.." "ik haaaaat ziekenhuizen.." "ik haaat m'n ziekte..."

Ik haat momenteel zelfs de macaroni die ik aan het maken ben.... Jeetje.... wordt toch eens tijd voor een heeeele goeie psych!!!

Jakkes, wat is er met mijn leven gebeurd?? Roze olifantjes wat hebben jullie met Kuuk gedaan?? Waar is ze???

Ik ga mezelf even een ontzettende schop onder m'n reet geven... Hopelijk schiet er dan in mijn bovenkamer dan even iets op z'n plek en kan ik me weer met iets anders bezig gaan houden...
Sterkte Kluuk, ik las het net. Pfft, heel veel sterkte! Meer is er niet te zeggen denk ik

Ik vraag me af he, als jullie ergens last van hebben, weten jullie ook meteen wat het is/waar het vandaan komt?

Ik vind het heel lastig om bijwerkingen, endo klachten of andere klachten uit elkaar te houden. Ik heb gelukkig niet erg veel endometriose, enkel bij m'n blaas en beide eierstokken en niet schrikbarend fijn. Jammer genoeg nog vreselijk veel pijn bij menstruatie maar als ik dat niet had had ik ook geen pijn.

De laatste tijd heb ik allemaal vage klachten en ik zou echt niet weten of dat nou komt door stress (dat heb ik momenteel veel), misschien toch bijwerkingen, een lage weerstand of toch de endo. Kunnen jullie dat onderscheid maken en hoe dan? Ik snap helemaal niets meer van m'n eigen lichaam :(

Als voorbeeld. Toen ik begon met de prikpil en daarna provera tabletten werd mijn eetlust steeds minder. Ik weet dat aan bijwerkingen maar mijn gyn was verbaast dat ik dit zei, meestal komen mensen juist aan en minder eetlust is dus ook geen bijwerking. Toch stress denk ik dan?
Even uitrazen lijkt me echt geen overbodige luxe Kuuk. Het is nogal een tegenvaller, wat je vandaag weer te verstouwen kreeg. toch?

Koettie.. ik vind het moeilijk. Op zich gebruik ik alleen de maagtabletten nu en een aantal keer per week paracetamol. Dus bijwerkingen heb ik niet zoveel. Maar soms ben ik wel bang dat pijntjes te makkelijk automatisch op FM geschoven worden. Stel dat het wél wat anders is. Daarom zou ik best regelmatig(er) onderzocht willen worden. Maar wanneer? En bij wie?
Later is nu
Ik lees af en toe mee maar red het niet om steeds te reageren.

Nu ik dit lees moet ik denken aan het programma 'Je zal het maar hebben'. Uitzending van vorige week, volgens mij.

Twee gehandicapte jongeren (zoals altijd) maar halverwege komen de verhaallijnen bij elkaar en blijkt dat ze een stel zijn. Ze gaan trouwen, ze willen kinderen.

Zij is redelijk 'goed' maar hij is echt heel ziek. Ik kan het niet beter omschrijven, als je het kijkt snap je t wel.

Maar het grappige is, ik dacht na een tijdje: Wat een leuke jongen. Zijn uiterlijk is echt verminkt maar hij was zo grappig.

Vroeg me wel af wat zijn levensverwachting dan is. Hij zal niks kunnen doen aan de verzorging van de kinderen, maar mogelijk zal hij ook niet oud worden.

Overigens waren beide aandoeningen niet erfelijk. Lijkt me wel bijzonder als er dan een kind komt dat op de vader lijkt, terwijl de vader zelf niet meer op zichzelf lijkt. (als klein kind had hij het nog niet)

Alleen te begrijpen als je het gezien hebt denk ik

Post zo nog even een update.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik heb gisteren afscheid genomen van mijn oude behandelaar (SPV) en vandaag de nieuwe ontmoet. Denk dat het wel goed is zo.

Oude behandelaar heeft het leuk gevonden met me te werken. Hij vond het leuk dat ik ondanks alles enthousiast bleef, zei hij. En dat vond ik dan weer leuk

Nieuwe behandelaar is heel aardig. Iets meer met het vergrootglas bezig en iets minder met de grote lijnen.

Waar bijv mijn oude behandelaar wist: als ze lange tijd slecht slaapt trekt ze zelf wel aan de bel - vond deze dat ik bij drie nachten slecht slapen zeker moest bellen en ze wilde precies weten hoe mijn avond en nacht er dan uit zien en wat er door mijn hoofd gaat.

t Kan bijvoorbeeld voorkomen dat ik midden in de nacht nog iets te eten maak omdat ik daar rustig van word, maar zulke dingen vind ik best raar om te vertellen.

Anyway, misschien juist wel goed om er wat meer aandacht aan te besteden.

Verder gaan we weer bij de basis beginnen met schema's, behandelplan, gesprek met een betrokkene, etc.

Ik heb daar niet echt zin in maar misschien is het ook wel goed omdat ik juist met die structuur nogal eigenwijs ben.

Mijn probleem met structuur is nog niet ter sprake gekomen. Was niet echt goed wakker vanochtend en omdat we zo bezig waren het verleden te bespreken dacht ik er op dat moment ook echt niet aan.
Moon, ik weet precies wat je bedoelt hoor met de aflevering van vorige week van JZHMH. Zo grappig is het niet dat je merkte voorbij zijn uiterlijk te geraken. Of beter gezegd, het is voor mij eerder 'grappig' hoe duidelijk zijn verhaal laat zien hoe eigen houding ook invloed kan hebben op hoe je gezien wordt. Hij is een type mens die heel toegankelijk is, waardoor het ook makkelijker is voor buitenstaanders om voorbij uiterlijk, shock en emoties te kijken. Of je nu wilt of niet, hij sleept je voor je het door hebt mee in wie hij is. Een hele mooie eigenschap, vind ik zelf.

Voor wat betreft nieuwe peut; wat nu als je dit gewoon benoemd? Gewoon, zoals je hier hebt gedaan. Dit is wat ik deed met oude peut, dit nu maar ik merk dat het niet lekker valt bij me. Waarom deze wijze, waarom niet manier-zus-en-zo waar ik me prettig bij voel of een ander compromis waar we ons beiden in kunnen vinden? Ik denk dat het jou enorm zal opluchten en heel produktief kan zijn in het elkaar snel leren kennen en verder. Want dat proef ik erg bij je; terug willen naar produktief bezig zijn, dóen i.p.v. weer "eeuwig inventariseren en papieren molens die ik nu wel ken" (puur chargerend vanuit mij dat laatste). Voordeel van open kaart hierin spelen is dat je heel vlot merkt in hoeverre peut hierin bij jou past. En dus of heel snel een basis opbouwen waarmee jullie verder kunnen of snel merkt dat het onverhoopt niet genoeg klikt. Jammer toch soms hoe afhankelijk je in zorg (welke dan ook) uiteindelijk toch blijft van zo'n individu, die klik is en blijft toch wel heel belangrijk. Vervelend als die er dan is en veranderd moet worden om welke reden dan ook.
when you wish upon a star...
Hee hoi,

dat hier niet geschreven wordt, is dat juist positief?

Ik hoop het!

Nouja, met mij gaat het even niet zo goed. Heb een heerlijk weekend met geweldige (vivaforum)vrouwen gehad. Ik mocht niets doen, alleen me laten bedienen. Nouja. dat ging een beetje lastig, maar goed. Heb helaas wel enorm veel pijn nu. 2 dagen lang maximale dosis paracetamol genomen aangevuld met (een paar) ibu. Heb ik echt nog nooit gedaan, zoveel. Vandaag zonder pijnstillers, maar ook vrij en verder niets gedaan. Ja.. in onze nieuwe infraroodsauna zitten

Van 't weekend gelukkig niets te doen. Hoop op mooi weer, zodat ik rustig kan wandelen. Goede beweging voor het plezier, zoiets.

Moon, hoe gaat het met de nieuwe peut? Helpt de input van Pixie? Hope so!

Toedels

Later is nu
Pixie misschien heb ik het niet goed verwoord.

Want ik denk dat het ook wel nuttig kan zijn om nog eens met het vergrootglas te kijken naar bijv mijn ritme. Want sommige dingen gaan op microniveau al een beetje mis.

(Te laat gaan slapen, te laat opstaan, etc)

Alleen inderdaad om er weer familie bij te betrekken dat zie ik echt niet zo zitten. Ik denk ook niet dat het nut heeft want ik zie ze eigenlijk zo weinig dat zij niet echt een rol spelen in mijn dagelijkse ritme.

Leuk dat je die aflevering ook gezien hebt.

Gisteren was er weer zo'n bijzondere jongen. Ik vond m ontwapenend, hoe hij lachte. (Wouter)

Ik heb afgelopen winter toen ik als zware piet werkte (nouja najaar dus) ook zo'n ontmoeting gehad met een gehandicapte man/jongen die ik zó bijzonder vond. De rest had het ook, heel apart.

Verder nog niet bij mijn nieuwe peut geweest, volgende week weer.

Ik denk er overigens over om ook naar iemand anders te gaan voor gesprekken maar dat gaat over iets wat de GGZ niet kent.

Ik wil het niet precies neerzetten maar vergelijk het met hoogsensitiviteit. Voor de GGZ bestaat dat niet dus dan is het ook lastig uit te leggen dat je er hulp bij gezocht hebt.
Dreamer ik hoop dat het snel weer iets beter gaat met je. Fijn dat je toch een goed weekend gehad hebt
Oh buh. Het ging een tijdje goed maar helaas.. Sinds 3 weken steeds last van m'n darmen. Lette er in eerste instantie niet echt op maar nu maak ik me eigenlijk wel een beetje zorgen of het nog wel goed zit. Heb de hele dag drang om te poepen maar als ik ga dan hoef ik niet. En dat is logisch, dat hoort bij m'n ochtendritueel, 1x per dag. Al jaren. En toch voelt het zo!

En steeds misselijk, krampen. Buhh. Hopen dat ik gewoon teveel oplet en er in feite niets aan de hand is.
Aaargh, ik heb een hele drukke dag, met na werktijd leuke werkdingen (ha, klinkt raar, maar afscheid collega en bijeenkomst enzo) voel ik migraine aankomen. Ik weet dat ik het niet mag vragen, zinloos en zo, maar WAAROM???

Pff Koettie wat beroerd, al 3 weken last van je darmen. Sja.. dat wordt idd zo lang dat je gaan twijfelen of enzo.. hoop dat het niets (ergs) is.

Moon, die aflevering heb ik gisteren gezien bij uitzending gemist. Wat bijzonder inderdaad, die jongen man. Dat meisje ook, trouwens. Waar ik me bij die jongen vooral erg kwaad om kon maken, was dat het 'niet nodig' was geweest. Gehandicapt door een aanrijden van dronken man.

Tuurlijk is gehandicapt zijn nooit 'nodig', ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Doordat zo'n idioot met alcohol op achter het stuur stapt, zit deze man nu zo. De frustratie is gewoon dat het door een mens veroorzaakt is, op een manier die niet nodig was. Net als bij Kuuk, denk ik, zoiets.

(tjsonge, is zoiets nog lastig met woorden vorm te geven, zo op internet)
Later is nu
Ohh dreamer, wat naar! Kan je nu nog pijnstillers nemen of kan je er nog wat aan doen?
God dit wordt niets. Ik moet keihard opruimen want we hebben kijkers voor het huis zo. Maar ik ben zo slap als een vaatdoek en heb echt zo'n flauwval gevoel als ik dingen doe. Ahhh
Ik snap wat je bedoeld Dreamer.

Het was (is) een heel intelligent mens volgens mij. Lastig als je dan maar zo langzaam kunt praten.

Overigens vind ik Valerio geweldig. De 'positie' die hij inneemt waarbij eigenlijk de ander de gewone is en Valerio de sukkel. Nou ja dit klinkt hard misschien maar hij maakt die mensen zo gewoon zoals hij met ze praat. Dat is bijv Ruben Nicolai nooit helemaal gelukt.

Hier gaat het wisselend. Ik slaap afwisselend te korte of te lange nachten. Kan er soms ook echt niet uit komen, dan zet ik wel de wekker op tijd maar voel ik me nog zo moe.

Gisteren was ik - achteraf gezien - erg hyper. Met zoveel dingen tegelijk bezig, film gekeken (gelukkige huisvrouw), daarna bedacht hoe ik mijn huis anders kan inrichten, nog even een meubel zitten schuren, geforumd over 20 verschillende onderwerpen..... etc.

Misschien had ik daarom die lange nacht nodig maar ik baal wel dat het niet gewoon wat meer gereguleerd kan.

Volgende week maar eens bespreken met de nieuwe mevrouw van GGZ.
Koettie kun je niet alles in een hoek schuiven en er een kleed overheen gooien?
Kuuk komt binnenkort op tv! (zo onherkenbaar als iedereen altijd wil zijn op een forum gaat Kuuk gewoon roepen dat ze binnenkort te zien is.... gek wijf!)

Mijn verhaal exclusief het medische misser gedeelte dan, want dat mag niet in het belang van het onderzoek en de rechtszaak. Ik hou jullie op de hoogte!

Net sinds maandag op de hoogte van het feit dat ik dinsdag en woensdag de hele dag in de opnames zit! Spannend!!! Weg anonimiteit!!!!
Spannend!!!!!!!!!!!

Stoer ook. Houd ons op de hoogte
Was het maar zo moonlight! Ik heb een vriendinnetje gebeld en het is gelukkig goed gekomen! Straks lekker laten verzorgen door vriendje, film kijken en slapen.

Heb maar even arts gebeld en eig is de uitleg simpel, dat medicijn is gewoon niet zo goed voor je en daar reageert je lichaam op. Dus afbouwen en hopen dat het allemaal op #$(@#%$#(^ dan kan ik weer gewoon doen!

Spannend Kluuk :o
Fijn dat het nog goed komen is Koettie!

Spannend Kuuk!! Je kunt natuurlijk altijd je nick (naderhand) wijzigen, als blijkt dat anonimiteit weg is. Toch?

Bij eerste wijntje () van etentje was hoofdpijn redelijk weg. Natuurlijk slaap ik nu weer te weinig, want vanavond ook voor werk weggeweest en morgenvroeg weer gewoon aan 't werk. EN na zo'n avondje moeilijk inslapen. Ga ik nu toch proberen dus.
Later is nu
Wow, Kuuk, respect!
Ik heb een theorie, voor mezelf, dat de pijn van FM (mede) veroorzaakt wordt door het niet goed herstellen van de spieren/pezen na een dag 'werk'. Tuurlijk moet je daarvoor wel in beweging blijven, want zonder beweging degenereren je spieren sowieso, toch?

Anyways, door (veel) te weinig slaap deze week hebben m'n spieren helemaal geen herstel gekend en nu heb ik dus erg veel pijn. Door veel rust gecombineerd met gematigd bewegen zou dit weer moeten verbeteren.. klinkt dit logisch? Heeft één van jullie hier ervaring mee? Er loopt op dit moment geen fm topic recent genoeg om hierover te beginnen.

Volgens mij heb ik een dergelijke theorie wel eens gelezen, maar ik heb geen idee of dit ook onderzocht is.

Ik voel me in elk geval behoorlijk gefrustreerd en machteloos, na een week meer pijn dan ik gewend ben. Hoop toch echt dat een rustig weekendje e.e.a. kan doen afzwakken, waarbij ik wel van plan ben te gaan wandelen. Mooi weer, nieuw fototoestel enzo

Als ik dan denk aan mensen, hier bijvoorbeeld, die altijd met zulke pijn leven.

Nu maar naar bed, verstandig zijn
Later is nu
Ik vind het wel logisch klinken wat je schrijft, Dreamer. Ik heb ook veel meer pijn als ik slecht slaap en/of overbelast. Ik ben voortdurend op zoek naar evenwicht. Soms gaat het een tijdje goed, maar dan laat ik me toch weer te veel 'meeslepen door het leven' en raak ik weer even de weg kwijt. Want slecht slapen is meer pijn, maar meer pijn is ook slechter slapen.

Eh... wat mij er aan herinnert dat ik idd nu naar bed moet.. Welterusten, allemaal!
"Meeslepen door het leven"

dat vind ik een hele mooie

Voorlopig heeft een goede nachtrust nog niet erg geholpen.

Heb vanmorgen wel m'n normale wandeling met de hond gedaan. Dat gaat gelukkig nog erg goed. En heb een specht gefotografeerd Jeej.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven