Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
welkom terug problemo,bevalt het op je nieuwe plekje??kom je een beetje tot rust?

accepteer de knuffels van je kinderen maar lekker,,,,

kunstje,gaat het met je ?hoop van wel hoor.....denk aan je ,veel plezier morgen.

ook voor pummie hoor

nn,die lange weekenden ,,vreselijk he ,maar woon je bij mij in de buurt???

ik zie ook wel weer op tegen een kinderloos weekend maar er moet nog veel geklust worden en dat doen we natuurlijk zelfff,knap he
zonder tegenslag is er geen overwinning
laat maar, doet er niet meer toe
Zeg Kunstje,

We gaan nu niet bij de pakken neerzitten he...

Ik lees al een paar dagen mee in dit topic waarin jullie elkaar geweldig steunen! Jij bent vaak (zonder aan de anderen te willen afdoen) de 'wijze'.

Maar soms weet de wijze het ook even niet meer.

Ook jij moet dat proces door en dat verdriet voelen. Dat mag, het moet zelfs.. En ook jij komt hier weer uit! Laat de moed niet zakken nu je er even helemaal doorheen zit, dit hoort erbij en je zit op de goede weg. Onder meer door dit topic wat je geopend hebt, wat een heel constructieve manier is om met de zaken om te gaan..

To all: been there done that, maar elke keer is anders en ieder moet het op haar eigen manier doen om Het een plek te geven en een nieuwe start te maken.

Over een tijdje denken jullie allemaal:' Ach ja, die arme ziel... En zit je helemaal happy in je eigen tokootje, schijnt het zonnetje naar binnen en is er berusting, geluk en dat zonder Het.. Jullie kunnen het!

Strong women, ik blijf jullie volgen!!!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Nee, ik ga niet bij de pakken neerzitten. Ik krabbel wel weer op. Ben bezig de lijst te maken van bezittingen die gedeeld moeten worden. Nu hoeft Het niet veel, eerlijk is eerlijk. Maar het idee dat mevr. Wijdbeens in onze tent ligt in mijn slaapzak op mijn luchtbed, maakt me aan het kotsen. Ik had mooie herinneringen aan onze vakanties, maar blijkbaar zijn die allemaal niets waard, zoals alles wat er de afgelopen 20 jaar gebeurd is. Dat is hard om te verwerken. Maar ik kom er wel. Ik gun het Het niet dat ik kapot ga. Dus dat gaat niet gebeuren.

Ik kan het, ik ben sterk, ik word weer gelukkig.
O ja, dat slaapzaksyndroom herken ik meteen helaas... Ex vertrok met medeneming van 5 slaapzakken/matrassen/matjes/kussens enz ivm de kinderen. Ik heb nieuwe gekocht. Afgelopen zomer belandde er bijna een slaapzak van hem bij mij. Kots. Ik hoef niets in mijn huis waarin zij mogelijkerwijs hebben liggen vozen.. Sindsdien ligt het ding bij mijn schoonzus op zolder; zij snapt niet waarom ik die vieze lap niet in mijn huis wil hebben. Onrein onrein!
Tent zelfde verhaal.
Ik kan ook niet snappen waarom zij zou willen liggen in een slaapzak waar ik in gelegen heb. Maar ja, ze wilde ook mijn man dus blijkbaar is ze niet zo kieskeurig. Ze neemt genoegen met afdankertjes. Want dat is Het inmiddels wel, een afdankertje, net zoals de tent en het luchtbed en al die rotzooi meer. Ik hoef ze niet meer. Alles wat ik daarin beleefd heb is achteraf gezien een grote leugen, dus weg ermee!!!
Toch geloof ik die gedachtengang niet Kunstje, hij heeft het toen goed gehad met jou, jij hebt er in ieder geval goede herinneringen aan.

Hij zal er méér mee geconfronteerd worden dan jij nu doet vermoeden.

Hij wil eerder op datzelfde niveau als toen met jou komen, zó moet je het zien!
quote:kunstje schreef op 09 maart 2012 @ 00:08:

Alles wat ik daarin beleefd heb is achteraf gezien een grote leugen, dus weg ermee!!!

Denk nu niet zo, dan poep je toch op je eigen bord?!

Toen was het goed.

Laat je herinneringen niet bevuilen door een vent die geen ballen heeft en je nu neerzet als een noodzakelijk kwaad omdat hém dat beter uitkomt, doe het niet.

Het was écht wat jullie hadden. Helaas was dat toen en dus verleden tijd.

quote:kunstje schreef op 08 maart 2012 @ 23:47:

Nee, ik ga niet bij de pakken neerzitten. Ik krabbel wel weer op. Ben bezig de lijst te maken van bezittingen die gedeeld moeten worden. Nu hoeft Het niet veel, eerlijk is eerlijk. Maar het idee dat mevr. Wijdbeens in onze tent ligt in mijn slaapzak op mijn luchtbed, maakt me aan het kotsen. Ik had mooie herinneringen aan onze vakanties, maar blijkbaar zijn die allemaal niets waard, zoals alles wat er de afgelopen 20 jaar gebeurd is. Dat is hard om te verwerken. Maar ik kom er wel. Ik gun het Het niet dat ik kapot ga. Dus dat gaat niet gebeuren.

Ik kan het, ik ben sterk, ik word weer gelukkig.

En toch is dat niet zo. Jouw herinneringen neemt Het nog Wijdbeens je af! Onhoud dat goed. Later kun je misschien nog wel met een goed gevoel op de goede dingen terugkijken, nu nog even niet..

'Hetten' zijn er over het algemeen goed in dit soort zaken zonder enig respect te behandelen, want het is toch gewoon een praktische slaapzak!? Zum kotsen inderdaad! Maar onthoud dat het feitelijk niet meer is dan een uiting van onhandige 'Hetheid', zal wel nooit veranderen, het blijven (laffe) mannen die dit soort dingen doen..

Ook Wijbeens kan wel even wat meer respect tonen. SISTERHOOD weet je... Ze hoort at least jullie verleden met respect te behandelen, dus zelf je zaken regelen ALS je dit al doet en niet met de spullen die feitelijk (moreel geheel of deels) van een ander zijn... Maar uit het feit dat ze dat al niet doet, blijkt al het genoeg.. Krijgt haar trekken nog wel thuis, maar laat het niet jouw probleem zijn!

Strong women, you will survive.
quote:campari schreef op 09 maart 2012 @ 00:15:

[...]

Denk nu niet zo, dan poep je toch op je eigen bord?!

Toen was het goed.

Laat je herinneringen niet bevuilen door een vent die geen ballen heeft en je nu neerzet als een noodzakelijk kwaad omdat hém dat beter uitkomt, doe het niet.

Exact.
Ik dacht en denk nog steeds dat we goede dingen beleefd hebben samen. Maar Het werpt er een smet op door te beweren dat Het al 20 jaar niet gelukkig was. Dan maakt alles wat Het al die tijd gezegd heeft en alle liefdesverklaringen tot een leugen. Het maakt ook niet meer uit. Ik heb de herinneringen zoals ik ze zie en dat Het probeert dat anders te zien is Het zijn probleem. Maar het doet pijn om te horen dat terwijl jij dacht gelukkig te zijn, Het ongelukkig was. En ik weet wel dat het Het zijn manier is om uit te halen naar mij, maar ik vraag me af waarom dat nodig is. Het is al weg, heeft me in de steek gelaten. Waarom moet ik nog in de grond getrapt worden. Als Het gewoon eerlijk zei dat het nu over is en hij voor haar gaat, zou ik ook verdrietig zijn maar er vrede mee hebben. Maar om nu te zeggen dat ons hele leven van de afgelopen 20 jaar een leugen was, komt hard aan. Ik weet dat het niet zo was, maar toch twijfel ik dan.
quote:argentovivo schreef op 09 maart 2012 @ 00:22:

[...]

Ook Wijbeens kan wel even wat meer respect tonen. SISTERHOOD weet je... Ze hoort at least jullie verleden met respect te behandelen, dus zelf je zaken regelen ALS je dit al doet en niet met de spullen die feitelijk (moreel geheel of deels) van een ander zijn... Maar uit het feit dat ze dat al niet doet, blijkt al het genoeg.. Krijgt haar trekken nog wel thuis, maar laat het niet jouw probleem zijn!

Strong women, you will survive.Mevr. Wijdbeens loopt al 4 jaar achter hem aan en heeft alle mogelijke moeite gedaan om Het te krijgen, dus enig moreel besel bezit ze niet. Krijgt ze haar trekken thuis? So be it, maar dat verandert de situatie voor mij niet. Alles is kapot en kan niet meer gerepareerd worden. Ik blijf uiteindelijk alleen achter en moet maar zien dat ik alles geregeld krijg voor mijn toekomst (terwijl ik dacht dat het al geregeld was). Mijn hele leven staat op zijn kop en ik word gedwongen dingen te doen en te laten, die ik niet wil. Maar zoals ik al zei, ik kom er wel alleen vandaag even niet. En ik haat haar uit de grond van mijn hart. En stomme doos als ik ben, ik hou nog steeds van hem, maar daar koop ik niets meer voor. Het is kapot en kan niet meer geheeld worden. En zo ongelooflijk veel mensen worden gekwetst in het proces. Dit heb ik nooit gewild.
quote:campari schreef op 09 maart 2012 @ 00:15:

[...]

Dat is dus de vraag: Was het echt, of zag ik het verkeerd?
Het was echt en je zag het niet verkeerd! Helaas veranderen mensen soms en wij kunnen dat simpelweg niet tegen houden...
@ kunstje Jij die mij zoveel wijze woorden hebt geschreven... Je gaat nu niet weer bij de pakken neerzitten he? Je doet hetgeweldig. Kijk hoe ver je al bent gekomen. Trek het je niet aan dat hij zegt dat hij het al 20 jaar niet meer leuk bij je vond. Dat is een smoes om zijn eigen gedrag voor hem zelf te rechtvaardigen.. Koester je mooie momenten. Jij hebt ze beleefd met hem, so what.. Ja je vond het toen leuk. Laat hem maar zeggen en doen. Kom op he ga der voor!Als hij dat soort dingen zegt en dan ook nog meent , is het een nog grotere loser dan je al dacht.
quote:kunstje schreef op 09 maart 2012 @ 01:02:

Dat is dus de vraag: Was het echt, of zag ik het verkeerd?

Je zag het niet verkeerd Kunstje, jou momenten met HET zijn nu in jouw gedachten veranderd. En waardoor? Omdat HET het zonodig wilde zeggen dat hij al zo lang niet gelukkig was met je. (dan is het minder he als je buiten gaat vissen). Twijfel niet aan het geluk dat je met hem had, maar maak dat geluk ook niet groter dan het was. Als hij werkelijk niet gelukkig was met je dan is het nog een grotere hufter dan ik d8, want dan heeft hij al die jaren een rol gespeeld en is hij niet eerlijk geweest naar jou toe.

Want wat jij moet doen is juist de dingen uit vergroten waar jij mee hebt gelopen. Hoe vaak heb je hier niet geroepen dat JIJ je altijd in allerlei bochten moest wringen om HET naar zijn zin te maken. Jij offerde je op voor HET, sloofde je uit. Je stond altijd voor HET klaar. En HET? Die heeft daar vreselijk misbruik van gemaakt. Misbruik van jouw goedheid. Houd die dingen voor ogen Kunstje. Je bent heel goed bezig, wat ik je wil zeggen is, vergroot de negatieve dingen die JOU dwars zaten en ga niet jezelf kwellen dat de afgelopen 20 jaar niets hebben voorgesteld.

Veel plezier vandaag met Pumukele!
hij heeft hier maandag geslapen omdat ik nachtdienst had. Leek mij het beste omdat we er dan nog maar 2 dagen zaten. zat gelijk met zijn tengels aan de tv en de digitenne en ik boos dat ik was in mijzelf. zoals je je eigenplek creeert zonder ze he? ik schrok enorm van deze gevoelens.. erg gewoon. kids vonden het gelukkig erg gezellig. vriendejes weten hun te vinden en ze spelen lekker in het dorp met ze. Gelukkig hebben ze niet van school hoeven wisselen en wonen ze nu eigenlijk op loopafstand van de school. lekker hoor! Ik begin ook te wennen. nog wel veel schoonmaken en oporuimen, maar dat doe ik dit weekend. Mijn zoon gaat op scoutingkamp en heeft daar veel zin in! Lekker voor hem. ff de zinnen verzetten. en mijn dochter slaapt bij de papa. beiden hebben daar veel zin in. Mooi geregelt. Ze missen hem en ik mis hem ook, maar meer om het gezelschap. we waren hele dagen bij elkaar. maar blijkbaar was dat hem niet zo dierbaar. Ik moet verder nu en dat gaat me lukken.. Ik weet het en probeer het. Het is eigenlijk best lekker in mijn eentje met kids en zonder relatiesores. Maar dat ook had ik niet verwacht. Raar eigenlijk. Nou ik ga met zoonlief naar zijn therapie.. Gr mij
Goedemorgen allemaal. Kunstje, heb je uiteindelijk een beetje kunnen slapen? Ik hoop dat je je vandaag iets beter voelt. Hou je taai!

Morgen zie ik hem.... Hoe zal het gesprek gaan? Ik weet het totaal niet, hij heeft zich zo afgesloten de laatste weken. Supernerveus. Zo even lunchen met vriendin, vanavond nog even samen met iemand eten. En dan op naar morgen.... Het idee dat het na morgen definitief kan zijn maakt me misselijk, maar ik moet nog even doorbijten, even afwachten, pas na morgen conclusies trekken.... Zucht....
wouvin,ik wil je even een prive berichtje sturen want er is een klein misverstandje ontstaan wat even opgeklaard moet worden,

heb je een verzoekje gestuurd....

xxx
zonder tegenslag is er geen overwinning
Problemo:

Toch een soort van inbreuk op je privacy, dat van aan de tv zitten enzo!

Goed om te horen dat je kinderen aardig aan het wennen zijn op jullie nieuwe plek, gaat sneller dan verwacht he?

Je gevoelens zijn niet abnormaal, maar dat weet je al..

Creëer je eigen plekkie, kom tot rust en laat HET los.... makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet t!

Pum en Kunstje, wens jullie een fijne middag toe, jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar dat komt nog wel!

Ik kan me er weer amper toe zetten om wat nuttigs te gaan doen voor mn studie, ben heel erg moe en duik zo nog even mn bedje in. Ik slaap 's nachts redelijk maar blijf moe in mn lichaam... 1e symptomen van een depressie?

Habithere,

Dat hoopte ik al, dat het een misverstand was.

Ik weet niet hoe jij mij via dit forum een berichtje kunt sturen, maar Pumuleke heeft mijn mailadres. Dus je kunt mij bereiken via haar! Ze mag gewoon mijn adres geven, geen enkel probleem!

Ik moet wel zo weer werken, dus kan pas na 5 uur antwoorden.

Hou je taai!!

groetjes
quote:nightnurse schreef op 09 maart 2012 @ 11:39:

Ik kan me er weer amper toe zetten om wat nuttigs te gaan doen voor mn studie, ben heel erg moe en duik zo nog even mn bedje in. Ik slaap 's nachts redelijk maar blijf moe in mn lichaam... 1e symptomen van een depressie?

Het zou heel goed kunnen Nightnurse, maar een feit is dat emoties je bergen energie kosten, slopend bijna. En dat valt niet bij te slapen. Luister goed naar je lijf nu maar probeer wel een ritme te houden en niet teveel in bed te gaan liggen. Zoek je dingen waar je lekker van kan ontspannen, muziek luisteren, sauna, wandelen wat jij leuk vindt. Concentratie zal nu heel moeilijk voor je zijn, lastig wel voor je zeg.
quote:ochtendmens schreef op 09 maart 2012 @ 12:06:

[...]

Het zou heel goed kunnen Nightnurse, maar een feit is dat emoties je bergen energie kosten, slopend bijna. En dat valt niet bij te slapen. Luister goed naar je lijf nu maar probeer wel een ritme te houden en niet teveel in bed te gaan liggen. Zoek je dingen waar je lekker van kan ontspannen, muziek luisteren, sauna, wandelen wat jij leuk vindt. Concentratie zal nu heel moeilijk voor je zijn, lastig wel voor je zeg.

ja, de emoties die om de hoek komen kijken kosten me bergen van mn energie, ik wil hard zijn en het niet toelaten, maar ze komen langzaam, sluimerend, naar boven...

wat haat ik dit gevoel!

ik luister muziek, loop met mijn hondje, doe het huishouden, maar kan het niet opbrengen om me vol in te zetten voor mn studie, hoe graag ik het ook wil!

ach, deze dag zie ik maar als n verloren dag, morgen n nieuwe
@ nnurse. een dag is pas verloren als je niet geleefd hebt! Zelfs als je een piep dag heb kun je er nog je ding uithalen. Probeer het van die kant te laten zien. Hier probeer ik ook wel hard te zijn. Maar wat kun je geven om een vent he. In de auto zijn mijn zoon vanmorgen ik hoop dat het weer goed komt tussen jou en pa.. en uit medelijden voor zijn pijn zou ik het ook zo proberen. ach mijn arme vent. Tie is ie nog maar en hij mist hem zo! dat doet pijn. Niet te beschrijven.. tranen rollen pver mijn wangen als ik eraan dnk. bah bah.Maar ik weet ook dat it waarschijnlijk helemaal zijn best niet gaat doen om mij terug te winnen. en eigenlijk wilik ooit gewoon een vent die om mij echt geeft en onvoorwaardelijk. Die je eeen dikke zoen geeft als ie thuiskomt en die savonds lekker samen met je op de bank kruipt of een die lekker op stap gaat met je en alleen oog heeft voor jou en niet een die in een keet zit met jonge lui die zijn kids zouden kunnen zijn. Ja heb heel wat eisen inmiddels.Maar dat die kids zon pijn hebben ervan dat doet mij nog het meeste pijn. ik wou dat ik het weg kon nemen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven