Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Hey meiden! Wat zijn jullie ongelooflijk sterk allemaal! Ik heb hier al enkele berichtjes gepost maar lees toch nog voornamelijk mee, waar ik al erg veel aan heb.

Gisteren kwam mijn ex op visite, hij had de kids al twee weken niet gezien. Zolang de kids erbij waren ging het redelijk, maar zodra ze naar bed waren begon de ellende. Hij heeft de kids twee weken geleden bij zijn ouders gehad, voormij erg prettig, maar hij vond het vreselijk. En nu zei hij dus gisteren dat hij ze dit weekend op zijn kamer wilt hebben. Ik weet niet hoe het eruit ziet waar hij zit en we kunnen gewoon niet normaal met elkaar communiceren. Hij is degen dievreemd is gegaan, die ons verlaten heeft, en ik moet de hele tijd maar op mijn tenen lopen om hem niet boos te maken (wat zelfs dan niet lukt ....). Hadden we de kids niet gehad, dan was ik laaiend geweest en hadden we elkaar gewoon niet meer hoeven zien, maar voor de kids wil ik het vriendelijk houden.

Er is veel gebeud en hij lijkt in de verste verte niet meer op de man met wie ik 12 jaar samen ben geweest, en ook het vertrouwen ben ik ver kwijt. Ik had er dus twijfels bij dat hij de kids op zijn kamer wilde hebben, en hier werd hij erg boos om. Hij is kwaad weggegaan ....., daarna heb ik hem nog een bericht gestuurd, dat hij de kids op zijn kamer mag hebben voor het weekend en dat ik hem met hen 100% vertrouw, maar dat hij ook moet begrijpen dat het voor mij erg raar is als de kids ergens naartoe gaan waar ik nog nooit ben geweest n dat ik graag deze week ff kom kijken met de kinderen, maar heb hier geen reactie meer op ontvangen .....

Ben ik nu zo stom bezig? Hij lijkt me zo te haten ......, gewoon eng ...... Ik weet echt niet meer hoe het nu verder moet, we moeten aan de kids denken maar op deze manier ben ik bang dat het allemaal helemaal verkeerd gaat ...., ik weet het allemaal niet meer!

Sorry, moest het ff van me afschrijven ...
Nightnurse, hoop dat het examen toch nog een beetje goed ging en anders volgende keer beter bij de herkansing. In deze situatie is het bijna onmogelijk om je om dit soort dingen te concentreren. Een schouderklopje omdat je het in elk geval probeert! Sterkte
Hey Kunstje,

Volgens mij heb ik wel n voldoende voor t examen, we zien t wel!

Ik heb geïnventariseerd hoever ik overal mee achterloop, als ik nu 5 dagen flink eraan trek (vreemde uitdrukking), kan ik volgende week alles inleveren..

K ga dr voor..

Thnxs
quote:gettingwise schreef op 06 maart 2012 @ 09:38:

Evengoed succes met je examen NN! Wie weet lukt het toch?

Hier echt een rotdag. Dacht al eerder dat ik muizen hoorde, maar dacht in de spouwmuur. Maar nee, binnen en vannacht zag ik er dus een lopen (sliep eindelijk, maar werd wakker van geknaag/geritsel). GATVER! Helemaal overstuur, weet niet, kan het er gewoon echt niet bij hebben nu.

Met m'n stomme hoofd hem ook nog gebeld 's ochtends, omdat ik wist dat hij al wakker zou zijn. Helemaal overstuur. En hij heel rustig, wel tips geven hoor, maar verder heel afstandelijk. En hij noemt me nu steeds bij m'n naam ipv lief ofzoiets. Rillingen krijg ik ervan. En ik dan zeggen natuurlijk dat ik hem zo mis en dat ik naar m'n moeder ging, maar vroeger was ik gewoon naar hem gegaan. Stom he, neem mezelf nu kwalijk dat ik me heb laten gaan, omdat ik bang ben dat ik 'm nu nog verder van me vandaan jaag. Weet dat ik dit niet moet denken, maar voel het wel zo.... Gatver ik mis hem en het leven samen zo vreselijk erg!

Gewoon een muizenval kopen en neerzetten.

En het is inderdaad niet handig om hem te bellen. Je moet leren voor jezelf op te komen en zelf je zaakjes af te handelen. Probeer hem de rest van de week niet te bellen, sms'en of whatever. Laat hem met rust. Misschien heeft hij het nodig om van zijn kant alles te overdenken. Je kunt hem niet dwingen. En als je hem in een hoek drijft, is de kans groot dat hij een overhaaste beslissing neemt die niet in je voordeel uitvalt. Geef hem de tijd om je te missen. En begin met je eigen leven te leiden in de tijd dat jullie niet bij elkaar zijn. Dan hoef je jezelf ook niet zo afhankelijk op te stellen. Misschien wat harde woorden die je liever niet had gehoord, maar volgens mij toch wat je nodig hebt.
quote:nightnurse schreef op 06 maart 2012 @ 16:51:

Hey Kunstje,

Volgens mij heb ik wel n voldoende voor t examen, we zien t wel!

Ik heb geïnventariseerd hoever ik overal mee achterloop, als ik nu 5 dagen flink eraan trek (vreemde uitdrukking), kan ik volgende week alles inleveren..

K ga dr voor..

Thnxs

Super!! Dus 5 dagen even (?) hard er tegen aan, moet lukken toch!

Ik weet zeker dat je het kunt (als HET je met rust laat en geen rare fratsen uithaalt). Gefeliciteerd!
quote:kunstje schreef op 06 maart 2012 @ 16:51:

[...]

Gewoon een muizenval kopen en neerzetten.

En het is inderdaad niet handig om hem te bellen. Je moet leren voor jezelf op te komen en zelf je zaakjes af te handelen. Probeer hem de rest van de week niet te bellen, sms'en of whatever. Laat hem met rust. Misschien heeft hij het nodig om van zijn kant alles te overdenken. Je kunt hem niet dwingen. En als je hem in een hoek drijft, is de kans groot dat hij een overhaaste beslissing neemt die niet in je voordeel uitvalt. Geef hem de tijd om je te missen. En begin met je eigen leven te leiden in de tijd dat jullie niet bij elkaar zijn. Dan hoef je jezelf ook niet zo afhankelijk op te stellen. Misschien wat harde woorden die je liever niet had gehoord, maar volgens mij toch wat je nodig hebt. Juist goed dat je het zegt hoor, je hebt helemaal gelijk. Met maar 2 uur slaap, schrik en tja, ik brak gewoon even helemaal. Baalde er daarna ook van, je voelt je dan niet bepaald sterk. Zal het zeer waarschijnlijk toch uiteindelijk alleen moeten gaan rooien. Dus rest van de week heel hard proberen afstand te nemen. Bedankt voor tips en meedenken!
@Cazomi, het natrappen en boos zijn herken ik zo goed. Hier probeert Het mij ook telkens met de grond gelijk te maken of erger de grond in te stampen. Volgens mij weten ze met hun eigen gevoelens geen raad nu ze alles kapot gemaakt hebben en zijn ze verbaasd dat we het zonder hen kunnen redden. Ik weet dat Het razend is dat iedereen aan "mijn kant" staat en denkt dat ik iedereen opstook. Het kan zich niet voorstellen dat Het veroordeelt wordt voor zijn eigen gedrag.

Verder kun je hem moeilijk weigeren om de kinderen op zijn kamer te ontvangen, mits het een kindvriendelijke omgeving is. Je had natuurlijk in eerste instantie niet moeten zeggen dat het niet mocht, maar volgens mij heb je het nu goed opgelost. Je mag gerust eisen dat je komt kijken of het geheel veilig genoeg is voor je kinderen. Hun belang gaat tenslotte boven alles.
quote:gettingwise schreef op 06 maart 2012 @ 16:57:

[...]

Juist goed dat je het zegt hoor, je hebt helemaal gelijk. Met maar 2 uur slaap, schrik en tja, ik brak gewoon even helemaal. Baalde er daarna ook van, je voelt je dan niet bepaald sterk. Zal het zeer waarschijnlijk toch uiteindelijk alleen moeten gaan rooien. Dus rest van de week heel hard proberen afstand te nemen. Bedankt voor tips en meedenken!Je komt er wel. Het is voor ons allemaal af en toe een kwestie van doorbijten. Heb net weer een zakelijk mailtje van Het gekregen en wordt daar telkens toch weer door geraakt. Dus hier ook een grote mond, maar zo'n klein, verdrietig hartje.
Hoi Pum, Problemo en Habithere, hoe gaat het met jullie. Er wordt momenteel niet zo veel geschreven hier. Betekent dat, dat het met iederdeen supergoed gaat of juist het tegenovergestelde?

Vandaag weer naar school geweest en vanavond filmcursus. Dus weer druk, druk, druk. Maar wel veel afleiding.

Groetjes allemaal.
Ja, waar is iedereen?

Druk met goede dingen of .........?

en ja, je moet jezelf af en toe dwingen om HET niet te bellen, sms-en of whateveren....in welke situatie dan ook... Hey, voor dat het in je leven kwam, kon je het toch ook zelf wel handelen....(denk ik dan maar)!

HET smsde vandaag n paar x, maar heb amper terug gereageerd, alleen het hoogst nodige..op mijn briefje reageerde hij wel positief.

Dus heel duidelijk aangeven wat ik nodig ben heeft gewerkt (voor zolang het duurt).

knuff voor allen
quote:kunstje schreef op 06 maart 2012 @ 17:00:

@Cazomi, het natrappen en boos zijn herken ik zo goed. Hier probeert Het mij ook telkens met de grond gelijk te maken of erger de grond in te stampen. Volgens mij weten ze met hun eigen gevoelens geen raad nu ze alles kapot gemaakt hebben en zijn ze verbaasd dat we het zonder hen kunnen redden. Ik weet dat Het razend is dat iedereen aan "mijn kant" staat en denkt dat ik iedereen opstook. Het kan zich niet voorstellen dat Het veroordeelt wordt voor zijn eigen gedrag.

Verder kun je hem moeilijk weigeren om de kinderen op zijn kamer te ontvangen, mits het een kindvriendelijke omgeving is. Je had natuurlijk in eerste instantie niet moeten zeggen dat het niet mocht, maar volgens mij heb je het nu goed opgelost. Je mag gerust eisen dat je komt kijken of het geheel veilig genoeg is voor je kinderen. Hun belang gaat tenslotte boven alles.

Hartstikke bedankt voor je reactie! "Fijn" (nou ja .....) om te horen dat er meer mannen zijn die zo reageren. Ik schrik er zo van, we hebben 11 jaar een super goede relatie gehad, en nu zie ik een man, waar ik gewoon bang van word, zo koel en hard, eng gewoon. Hij lijkt zich gewoon (nog) echt niet te beseffen, wat hij mij (en voornamelijk de kids) aangedaan heeft, en aan het doen is ....., nu ik er vandaag ove nagedacht heb, vertrouw ik hem eerlijk gezegd ook niet met de kids (op dit moment) en heb mt andere mensen gepraat die er dicht bij staan, en zij zeggen hetzelfde ..... Echt moeilijk dit allemaal!

Ik schrok in eerste instantie ook van zijn opmerking: ik heb de kids op mijn kamer dit weekend, of anders niet ...., de afspraak was al dat hij de kids alleen mocht zien onder toezicht, en hier was hij in eerste instantie mee akkoord gegaan, maar viel hem later toch tegen ....

Ik weet het gewoon allemaal niet meer. M'n meisje, net begonnen op de basisschool, is in zichzelf gekeerd aan het raken, ze reageert niet meer zo enthousiast op andere kinderen als dat ze een paar maanden geleden deed , ze slaapt heel slecht, ....., er is natuurlijk ook een heel belangrijk deel van haar 'veilige' wereldje, in elkaar gevallen. Maar het is o zo moeilijk om te zien dat ze er last van heeft, en dit kan ik niet 100% voorkomen ......., ik doe mijn best maar weet echt niet wat ik nu nog meer kan doen ....

Hoe kan ik dit voor m'n/onze kinderen zo goed mogelijk aanpakken, ik weet het echt niet meer ..... :(

Hoop op een paar gouden tips!!!! ;)
quote:cazomi schreef op 06 maart 2012 @ 22:37:

[...]

de afspraak was al dat hij de kids alleen mocht zien onder toezicht, en hier was hij in eerste instantie mee akkoord gegaan, maar viel hem later toch tegen ....

Ik weet het gewoon allemaal niet meer. M'n meisje, net begonnen op de basisschool, is in zichzelf gekeerd aan het raken, ze reageert niet meer zo enthousiast op andere kinderen als dat ze een paar maanden geleden deed , ze slaapt heel slecht, ....., er is natuurlijk ook een heel belangrijk deel van haar 'veilige' wereldje, in elkaar gevallen. Maar het is o zo moeilijk om te zien dat ze er last van heeft, en dit kan ik niet 100% voorkomen ......., ik doe mijn best maar weet echt niet wat ik nu nog meer kan doen ....

Hoe kan ik dit voor m'n/onze kinderen zo goed mogelijk aanpakken, ik weet het echt niet meer ..... :(

Hoop op een paar gouden tips!!!! ;)

Ik weet niet waarom hij ze alleen onder toezicht mag zien. Ik kan me niet herinneren hier gelezen te hebben dat hij zich misdroeg tav de kinderen. Ik kan me ook voorstellen dat hij daar grote moeite mee heeft. Dus als hij zich niet misdraagt zou ik het toezicht schrappen. Dat maakt hem minder kwaad en bitter (hoop ik), en probeer de communicatie open te houden. Dat is lastig, dat weet ik. Want de vreemdgangers nemen geen verantwoordelijkheid voor hun acties en leggen alles bij ons neer. Zij gaan vreemd en verlangen dan van ons dat wij de kinderen uitleggen wat er aan de hand is. Terwijl wij nog moeite hebben te beseffen dat we bedrogen zijn.

Het enige wat je volgens mij kunt doen is aan je kinderen aangeven dat je zielsveel van ze houdt en als je het op kunt bregenen dat hij zielsveel van ze houdt en dat de oorzaak ligt tussen jullie twee en dat zij er niets aan kunnen doen en er niets mee te maken hebben. En uiteraard laat je blijken dat zowel jij als hij er altijd voor ze zullen zijn en dat ze met alles bij je terecht kunnen. Nu is het natuurlijk de vraag in hoeverrre je dat waar kunt maken. Jij zult het wel kunnen, maar ik zie hier dat ex daar moeite mee heeft. Hij wil niet toegeven dat hij fout zit in zijn gedrag en dan blijft het daar steken. Daar kun jij niets aan doen. Geef ze het idee dat jij altijd klaar staat voor ze en hij moet dat zelf regelen.

Dit is gewoon mijn mening, voor wat het waard is.

Sterkte!!!
goedemorgen allemaal.

hoe gaat het met jullie?ik met eerlijk bekennen dat ik niet alles goed heb gelezen want het was wel erg veel .

maar lees wel vechtlust en herken nogmaals dat alle kerels hetzelfde reageren op de situatie,,,,wat is dat toch????

maar goed,

eindelijk weer eens een berichtje van deze kant van het land.gisteren internet gekregen en zou gisterenavond even berichten maar er kwam een vriend langs en dus schoot t er weer bij in,

tja,en daar zit ze dan,een heerlijk huisje ,moet mn draai nog vinden en wennen maar ik kan het iedereen aanraden om weg te gaan uit de emotionele zone,echt,hoe moeilijk het ook is, ook voor de kinderen.maar die zijn flexibiler dan wij denken.

wanneer ik in het oude huis kmt,voel ik helemaal niks ,echt het doet me niks.

ben al aarig op orde en ga zo naar ikea voor de laatste dingetjes.

dus zolangzamerhand wordt het mijn eigen huis en voel me steeds rustiger worden.

tuurlijk blijven de emoties meespelen en verdriet heeft nu plaats gemaakt voor een soort boosheid .

contact met ex is echt nihil en dat bevalt mij prima.hij komt wel regelmatig in mn comfortzone de gek,hij snapt t echt niet.

van de "vriendin "waar hij in huis zat ,hoor ik niks hoewel zij weet dat ik net verhuisd ben...ik vind het best....ik wil dat soort mensen niet tot mijn vrienden benoemen.

ik maak vast wel weer nieuwe vrienden en heb jullie:) die het wel snappen ...en gelukkig is er niemand die het heeft goedgekeurd wat zij hebben gedaan.

voor de rest gaat het wel,mn dagen worden niet meer overheerst door die ellendige gedachten ,slaap nog wel erg slecht en te weinig.

ik ga nu even mn prive berichtjes lezen....hoop snel wat van jullie te horen ,lieve groetjes hoor
zonder tegenslag is er geen overwinning
@Habithere: Fijn dat je weer internet hebt...

Lekker he, je eigen plekje hebben, en het inrichten naar alleen jouw smaak..je eigen comfort zone

Het zou ook raar zijn als je er nu al helemaal over bent, dat kan ook nog niet, en ja emoties wisselen elkaar af.

Vrienden? ach, nu leer je je vrienden pas goed kennen, en er is altijd plaats voor nieuwe vrienden, toch?

x
quote:kunstje schreef op 07 maart 2012 @ 00:42:

[...]

Ik weet niet waarom hij ze alleen onder toezicht mag zien. Ik kan me niet herinneren hier gelezen te hebben dat hij zich misdroeg tav de kinderen. Ik kan me ook voorstellen dat hij daar grote moeite mee heeft. Dus als hij zich niet misdraagt zou ik het toezicht schrappen. Dat maakt hem minder kwaad en bitter (hoop ik), en probeer de communicatie open te houden. Dat is lastig, dat weet ik. Want de vreemdgangers nemen geen verantwoordelijkheid voor hun acties en leggen alles bij ons neer. Zij gaan vreemd en verlangen dan van ons dat wij de kinderen uitleggen wat er aan de hand is. Terwijl wij nog moeite hebben te beseffen dat we bedrogen zijn.

Het enige wat je volgens mij kunt doen is aan je kinderen aangeven dat je zielsveel van ze houdt en als je het op kunt bregenen dat hij zielsveel van ze houdt en dat de oorzaak ligt tussen jullie twee en dat zij er niets aan kunnen doen en er niets mee te maken hebben. En uiteraard laat je blijken dat zowel jij als hij er altijd voor ze zullen zijn en dat ze met alles bij je terecht kunnen. Nu is het natuurlijk de vraag in hoeverrre je dat waar kunt maken. Jij zult het wel kunnen, maar ik zie hier dat ex daar moeite mee heeft. Hij wil niet toegeven dat hij fout zit in zijn gedrag en dan blijft het daar steken. Daar kun jij niets aan doen. Geef ze het idee dat jij altijd klaar staat voor ze en hij moet dat zelf regelen.

Dit is gewoon mijn mening, voor wat het waard is.

Sterkte!!!

Hatstikke bedankt voor je bericht ! Het onder toezicht begon twee weken geleden door een zeer boze en agresieve ex (niet ik ;), maar de ex van buuv die in scheiding ligt ....., hij stond met mes aan de deur en bedreigde mijn vriend en zijn 'vriendin'. Dit lijkt gelukkig overgewaaid, maar toch zou ik het graag onder toezicht houden. Ik snap de gedragsverandering van mijn ex niet en ben bang dat er drugs in het spel zijn, al snap ik idd wel dat het onder toezicht hem alleen bozer maakt ....., pffff, moeilijk allemaal. Ik weet ook gewon voor een feit dat hij nog steeds niet eerlijk tegen me is en dit maakt me bezorgd over de kids.

De kids vertel ik idd iedere avond dat papa en ik enorm veel van hen houden en ze mogen hem altijd bellen. Ik heb zelf gescheiden ouders en mijn moeder was niet altijd even vriendelijk over mijn vader, en dit heeft mij echt zeer gedaan en wil ik koste wat het kost voorkomen. De kids horen van mij niets negatiefs over hun vader, maar pikken helaas wel dngen op van anderen die erover gaan praten wanneer de kids wakker zijn, maar dit probeer ik te voorkomen en zeg dat mensen er alleen over mogen praten wanneer de kinderen op bed liggen.
Habithere, fijn dat je je eigen huisje hebt. En hoe raar het ook klinkt, maar goed dat je boos bent. Daardoor kan je meer afstand nemen denk ik. En, tenminste dat heb ik, je voelt jezelf dan net wat sterker. Als ik zo verdrietig ben, voel ik me zo hopeloos, moedeloos, etc.

Ik word bijna gek van de spanning en onzekerheid. We zien elkaar dit weekend om te praten. Ik vrees dat het na het gesprek echt definitief over is, heb er een heel naar voorgevoel over. Hij kan niet omgaan met van die emotionele situaties en de laatste weken, maanden eigenlijk, zijn heel heftig geweest. Vrees dat hij gaat zeggen dat hij op is en het niet meer aan kan. Andere kant weet ik ook dat hij veel van me houdt, daardoor hou ik hoop.... Maar ben zo bang. Ene kant wil ik dat het weekend is, dat we kunnen praten, dat ik weet waar ik aan toe ben. Andere kant ben ik zo ontzettend bang dat het definitief gaat zijn, het idee alleen al, dat verdwijnt de wereld echt onder m'n voeten. Ik wil zooo graag met hem zijn. Zucht. Nou ja, jullie herkennen het vast wel.

Sterkte allen! Liefs
Habithere, gefeliciteerd nogmaals met je nieuwe huis. Ik hoop dat je er heel heel gelukkig gaat worden. Natuurlijk is het nog even wennen, maar kijk eens hoe snel je gaat momenteel.

Ben zelfs enigzins jaloers op jouw huisje. Ik woon hier goed, maar er liggen ook heel veel herinneringen en rotzooi van ex. Maar ja, die kan hij nog niet meenemen want mevr. Wijdbeens heeft een te klein appartement (terwijl we hier ontzettend ruim wonen).

Verdriet blijft voorlopig toch wel, maar het helpt om nieuwe vrienden te maken en afleiding te hebben. Ik merk dat de mensen om me heen respect hebben voor de manier waarop ik me er doorheen sla en zijn allemaal heel lief voor me. Gisteravond nodigde iemand me uit om te komen eten, en ik was bijna tot tranen geroerd (emotioneel toch nog wat instabiel).

Dus we komen er wel. Heb je nog wat gehoord van de vader van de vriend van je zoon? Lijkt me gezellig om iemand te hebben om dingen te ondernemen.
quote:cazomi schreef op 07 maart 2012 @ 09:28:

[...]

Hatstikke bedankt voor je bericht ! Het onder toezicht begon twee weken geleden door een zeer boze en agresieve ex (niet ik ;), maar de ex van buuv die in scheiding ligt ....., hij stond met mes aan de deur en bedreigde mijn vriend en zijn 'vriendin'. Dit lijkt gelukkig overgewaaid, maar toch zou ik het graag onder toezicht houden. Ik snap de gedragsverandering van mijn ex niet en ben bang dat er drugs in het spel zijn, al snap ik idd wel dat het onder toezicht hem alleen bozer maakt ....., pffff, moeilijk allemaal. Ik weet ook gewon voor een feit dat hij nog steeds niet eerlijk tegen me is en dit maakt me bezorgd over de kids.

De kids vertel ik idd iedere avond dat papa en ik enorm veel van hen houden en ze mogen hem altijd bellen. Ik heb zelf gescheiden ouders en mijn moeder was niet altijd even vriendelijk over mijn vader, en dit heeft mij echt zeer gedaan en wil ik koste wat het kost voorkomen. De kids horen van mij niets negatiefs over hun vader, maar pikken helaas wel dngen op van anderen die erover gaan praten wanneer de kids wakker zijn, maar dit probeer ik te voorkomen en zeg dat mensen er alleen over mogen praten wanneer de kinderen op bed liggen.

Nu begrijp ik het. Dan zou ik ook liever willen dat er iemand bij was.

En of de exen zo veranderen of dat ze hetzelfde zijn en wij ze met andere ogen zien. Ik zei tegen mijn dochter dat ik ex niet herkende in zijn gedrag en dan zegt zij: hij was altijd zo, maar jij hield van hem en zag het niet! Misschien is dat zo, ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat je het hartstikke goed doet met de kinderen. (niets negatiefs zeggen, ze laten bellen etc.).

Je komt er samen met de kinderen wel uit. Het is nu nog even moeilijk omdat de zaken nog niet goed geregeld zijn en jullie allemaal moeten wennen. Maar kinderen zijn flexibel en als ze het gevoel hebben dat ze bij jou terecht kunnen en jij veel van ze houdt komt het wel goed, daar ben ik van overtuigd. Veel sterkte.
Gettingwise, ik begrijp dat je bijna op bent van de spanning, want je wilt natuurlijk horen dat hij bij je wil blijven.

Maar ga nu niet de hele week zitten wachten. Je moet echt toch proberen wat minder afhankelijk te zijn van hem. Geloof me, ik mis ex nog steeds ongelooflijk. We hebben samen heel mooie tijden gehad (die hij zich nu niet meer "wil" herinneren) en die nu helaas overschaduwd worden door het negatieve, maar toch waren we 27 jaar bij elkaar en hebben 2 kinderen.

Maar hoe dan ook wil ik mijn geluk niet meer laten afhangen van 1 persoon. In het begin van het hele gedoe had ik ook het idee, dat er voor mij niets meer was om voor te leven, dat mijn leven over was etc. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat er nog heel veel is om voor te leven en dat 1 persoon niet zaligmakend is.

Ook vinden de meeste mensen het niet aantrekkelijk als je jezelf zo afhankelijk opstelt, dus probeer daar aan te werken.

En hoewel het nu wel zo lijkt, vergaat de wereld niet als je alleen verder moet. What doesn't kill you, makes you stronger. Succes!
Oeh, dat vind ik wel lastig om te horen. Ik zie mezelf namelijk helemaal niet als een afhankelijk persoon. En nu zo afhankelijk zijn van hem, wat hij wil.... Dat trek ik daardoor juist ook niet. Ik heb altijd zelf mijn boontjes gedopt en erg onafhankelijk geleefd.

Ik geloof dat als ik ontzettend ga pushen en stalken, dat het averechts werkt. Maar dat hij mij de afgelopen weken 2 a 3 keer emotioneel heeft gehoord, ach, als dat het verschil gaat maken, dan was het sowieso niet goed gekomen denk ik.

Rationeel weet ik dat het goedkomt, het is puur emotioneel dat het zo sterk voelt. En tuurlijk onderneem ik dingen, staat mijn leven niet stil, maar ja, ik ben wel erg gespannen en leef toe naar het gesprek.

Sorry Kunstje, dat ik zo fel reageer! Het is goed dat je me bewust maakt hiervan en denk er zeker over na hoor.
Natuurlijk ben je zenuwachtig en gespannen, dat begrijp ik en ik hoop ook van harte dat jullie er uit komen. Maar ik begreep eerder dat jullie problemen juist voortkomen uit het feit dat jij harder pusht dan hij. Dat jij meer contact wil en vaker sms'en en zo of ben ik nu in de war met een ander topic? Als dat zo is, mijn excuses.

Ik ben nu eenmaal eentje van de oude stempel en grijp niet zo snel naar de communicatiemiddelen, dus ik begrijp wel dat er niet elke dag gebeld, gesmst of zo hoeft te worden van je vriend. Ik heb daar ook niet zo'n behoefte aan, hoewel ik nu blij ben dat het forum er is om naar mij te luisteren. Verder waren mijn opmerkingen niet bedoeld als kritiek maar meer als aanmoediging om het voor jezelf zo goed mogelijk op een rijtje te krijgen en inderdaad ook om je te laten nadenken over wat je wilt en wat je niet wilt. Maar nogmaals heel veel sterkte en ik hoop echt dat jullie tot elkaar kunnen komen.

Ah nee, dat is niet het geval. We belden wel elke dag zo'n keer of 3, maar dat kwam van beide kanten en is nooit een probleem geweest. (En dan ook nog smsen, tja je moet wat op afstand.... Voor mij is 1 of 2 dagen niets laten horen al een grote opgave, voor jou klinkt dat misschien als een peuleschil hihi. 'T is net wat je gewend bent).

Onze problemen komen, heel kort samengevat, voornamelijk voort uit het feit dat we zo'n 170 km van elkaar wonen.... Maar goed, daar zit een heel lang verhaal achter, daar kan ik wel een topic mee vullen

En ik wist dat het goed bedoeld was hoor! Het is nooit verkeerd bewust te zijn van je eigen positie en je eigen belangen.
[quote]kunstje schreef op 07 maart 2012 @ 15:50:

[...]

En of de exen zo veranderen of dat ze hetzelfde zijn en wij ze met andere ogen zien. Ik zei tegen mijn dochter dat ik ex niet herkende in zijn gedrag en dan zegt zij: hij was altijd zo, maar jij hield van hem en zag het niet! Misschien is dat zo, ik weet het niet.

Kunstje, bedank je dochter even voor deze wijsheid!

Omdat je zoveel van iemand houd en je middenin de relatie zat, "vergat" je de mindere kanten van iemand, romantiseert zn gedrag..zeg maar
quote:nightnurse schreef op 07 maart 2012 @ 18:27:

[quote]kunstje schreef op 07 maart 2012 @ 15:50:

[...]

Kunstje, bedank je dochter even voor deze wijsheid!

Omdat je zoveel van iemand houd en je middenin de relatie zat, "vergat" je de mindere kanten van iemand, romantiseert zn gedrag..zeg maarIk zei al tegen mijn dochter dat ze met 20 wijzer is dan ik met 50 ha, ha. Af en toe kan ze inderdaad een vlijmscherpe observatie lanceren. Ik ben dan ook heel trots op haar.
Gettingwise, wij proberen het dus nog een keer, maar ik denk soms dat ik beter af geweest was als we er een eind aan gemaakt hadden. Het is nu een rollercoaster omdat het een paar dagen goed gaat en dan is het weer ruzie omdat ik hem confronteer met zijn leugens etc. En iedere ruzie ben je voor je gevoel weer terug bij af met alle bijkomstige gevoelens. Als je er een streep onder kunt trekken dan weet je wel waar je staat en kan je vooruit. Voor mijn gevoel moet ik het proberen, twee kleine kindjes waarvan eentje met autisme en ik werk nu niet vanwege de kindjes (kindje met autisme gaat naar speciaal onderwijs en geen bedrijf accepteert de tijden die ik kan werken.. ). Maar ik zit nu op het punt dat ik het niet lang meer ga proberen want ik ga er zelf aan onderdoor. Slaap niet meer en ben verschrikkelijk veel afgevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven