Bertje heeft muizengif gegeten.

12-03-2008 23:42 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was net bij de buurman, hij had iets aangepakt van de post, dus ik erheen, Bertje hoort mijn stem en wil dan mee naar binnen. De buurman had een bordje met eten en muizengif neergezet, zie ik Bertje van die plek vandaan komen en zij bek aflikken. Heeft hij ervan gegeten.

Ik zeg tegen hem "wat moet ik nou?" De buurman zegt "ach, hij gaat er niet meteen van kapot hoor, hij is groot." We geven hem wat slagroom op een schoteltje en later, als ik thuis ben, een extra vol bakje Gourmet. Lieve Bert, ik wil je nog niet kwijt. Is er een antidote? Bert leeft nog steeds, en veel zal hij er niet van gegeten hebben, denk ik.
Ik denk dat het idd wel met een sisser af loopt maar toch...je schrikt er wel van zeg! Hoe is Bertje verder, gewoon zichzelf? Niet suffig ofzo?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Jeetje, die poes maakt wat mee zeg. Als ie niet in de brand vliegt, dan krijgt ie wel billenkoek en nu is ie ook nog vergiftigd. Hopelijk loopt het weer goed af!
Hij vindt billenkoek heerlijk, is echt geen straf voor hem.
Dat heeft hij dan niet van een vreemde.
quote:Antonio schreef op 13 maart 2008 @ 00:29:

Hij vindt billenkoek heerlijk, is echt geen straf voor hem.Dat had ik begrepen ja. Mijn kat vindt het reden om aan te vallen (ja, ik heb het getest! ).
he eikel, hou eens op met zogenaamde grappige posts te plaatsen over dieren. Er zijn nog steeds mensen die je serieus nemen.
quote:Antonio schreef op 13 maart 2008 @ 00:19:

Die wilden Bert onder narcose brengen en het dan weer laten braken.

Aangezien ik van vriendin weet dat het daar ontzettend druk en duur is, en ik net heb zitten borrelen heb ik daar geen zin in.Stel je voor zeg.........al die ongemakken als je net lekker hebt zitten borrelen
Ik zou de tijd en moeite niet eens hebben genomen om hier een topic over te openen en aan 'leken' advies te vragen.

Bel zsm een dierenarts als je echt zo bang bent dat Bertje ziek wordt of dood gaat!
Het muizen"gif" wat hier in Nederland gewoon te koop is is volgens mij enkel een sterk bloedverdunnend middel, de muizen verbloeden dan inwendig. Voor grotere dieren en mensen is het niet zo schadelijk, in kleinere hoeveelheid tenminste.
Toontje is een grapjas...
Ach ja, de ene keer steek je hem in de fik, en de andere keer ga je liever op de meningen van forummers af dan direct de dierenarts te bellen. Idioot! Proost er nog maar een keertje op als je hem straks niets meer aan kan doen omdat ie dood is!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 13 maart 2008 @ 08:22:

Ach ja, de ene keer steek je hem in de fik, en de andere keer ga je liever op de meningen van forummers af dan direct de dierenarts te bellen. Idioot! Proost er nog maar een keertje op als je hem straks niets meer aan kan doen omdat ie dood is!Is het nog niet in je opgekomen dat Toon dit hele verhaal verzonnen heeft?
jaaaaaah!!! hij wil echt een "Antonio-pijler" !!!!

Als hij dan de aanstekers en het gif maar achterwege laat!!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Toon, hoeist met Bertje?
Geen bijzonderheden
Ja, hoe is t met Bertje de Muizenredder?
Jaja, ik verzin het. Ik maak geen grappen over dit soort ernstige dingen. Wel tegen betweters die menen dat ik Rob de Vries was (voor wie het nog weet).

Bert loopt nog rond, en at net wat uit zijn bakje. Ga zo naar buurman om te vragen wat het gif was.
Rare manier van omgaan heb je Toon met dit soort dingen als het wel serieus is. Ipv het openen van een topic had je bij googelen al precies gezien wat je moet doen als je kat muizengif heeft gegeten. Maar ja, dat had je zelf ook kunnen bedenken. En even de dierenambulance of dierenarts te bellen had je ook gelijk uitsluitsel.

Maar de kosten van het erheen gaan waren te veel en je gaf de voorkeur om lekker verder te borrelen. Tsja, wat een geluk heb je dan nog dat Bertje leeft. Maar heel dubieus hoe jij met dat soort situaties omgaat. Het zou de mijne niet geweest zijn.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Vind het ook een vreemd verhaal. Als de dierenarts je aanraad om te komen om Bertje te laten overgeven en je doet het dan niet. Waarom bel je dan?
Volgens mij had ik 3 redenen gegeven waarom ik niet naar de dierenspoedkliniek ging. Bovendien vertrouw ik mijn eigen dierenarts meer dan dienstdoende dierenartsen. Ga maar lekker teruglezen, dames en heren die wel weten hoe slecht ik voor Bertus ben. Voorts hou ik mijn ogen en oren goed open, en weet dat je aan de Turken overgeleverd bent (Nederlands bestaand spreekwoord) in Amsterdamse dierenspoedklinieken. Ik luister wel eens naar Radio Noord Holland, en Hanneke Groenteman had in haar klaaglijn er een topic over. Dit schreef ze erover op haar eigen website:

graaiende dierendokters

Vanmiddag behandelden we in de Klaaglijn (wekelijks radioprogramma bij RTV Noord-Holland, dat ik presenteer) een klacht over tarieven van dierenartsen, met name in het weekend. Die rijzen, volgens een klager, de pan uit. Honderden euro's, voor niet te controleren handelingen en medicamenten die een dag later vele malen goedkoper zijn (antibiotica bijvoorbeeld). Je bent vele malen duurder dan bij de "eigen" dierenarts door de week. (Hoe duur kan werken op zondag zijn, in onze 24 uurs-economie?)

De tarieven zijn "vrij", d.w.z. er is geen enkele richtlijn voor de hoogte ervan, men DOET MAAR WAT.

Van de NMA (Mededingings Autoriteit) moet concurrentie mogelijk zijn, dus wildwesttarieven.

Geen (verplichte, zoals bij mensen) zorgverzekeraars die hier nog een rem op zetten.

De voorzitter van de Beroepsvereniging van Dierenartsen, prof. dr. Hellebrekers, ontkende in onze uitzending dat er misbruik wordt gemaakt van de vrijheid van tariefstelling en de ondoorzichtigheid van de dierenartsenpraktijken.

Maar tegenover hem stonden de mensen die met een kleine portemonnee en grote liefde voor hun hond of poes honderden, soms zelfs duizenden euro's moesten neertellen bij de dierenarts en zich geen raad wisten als dat hun draagkracht ver te boven ging.

Nu zijn er natuurlijk gelukkig veel gewetensvolle dierenartsen. De mijne bijvoorbeeld, bij wie ik vanavond met Rebbelien op het spreekuur was. Onderzoek, injectie, 25 euro, helder.

Ik legde hem het Klaaglijn-probleem voor en hij maakte het eigenlijk nog erger dan het in de Klaaglijn al was: er is een gigantische graaicultuur ontstaan bij dierenartsen. Er zijn tips hoe je je kunt verrijken aan je patiënten, die immers geen kant uit kunnen met hun zieke dier. Er worden overbodige onderzoekjes gedaan, bloed geprikt, geopereerd waar eigenlijk geen herstel meer mogelijk is, er zijn zelfs cursussen (aangeprezen in het vakblad voor dierenartsen) hoe je zoveel mogelijk geld uit je patiënten kunt persen.
Dus omdat het wel eens duurder kan zijn ga je niet?

Al was het 10x zo duur dan de normale arts, als ik het leven van mijn kat kon redden zou het me niks kunnen schelen!

En voor je belt weet je toch ook dat je 's avonds laat bij een dienstdoende arts terecht komt lijkt me?

Anyway, ben blij dat het goed met Bertje gaat, maar ik vind het toch apart...
http://stream.rtvnh.nl/RadioArchief/2/200703011600.asf

Luistert u zelf even. Vanaf 10.30 begint het.

Vinyl, ik wou dat ik bulkte van het geld, maar op het ogenblik is dat niet zo. Dus zoals zo vaak moet ik een inschatting maken in het leven. Tot nu toe lijkt dit juist.

Het is niet te geloven. Inslapen van een klein hondje: 200 euro. Blaasgruis behandeling van 3 minuten: 149 euro. Anti biotioca die in het weekend 65 euro kost, en op maandag 15 euro. Ik maak klanten mee die voor kleinere bedragen al in de gordijnen zitten.
Dus omdat het wel eens duurder kan zijn ga je niet?

IK kijk het wel eerder even aan. Ik heb hem 'snachts nog wakker gemaakt, gekroeld, op zijn poten gezet, alles.
Verzekeren die kat en neem ook gelijk katten-brandverzekering erbij! Toon, als je beesten heb weet je dat dat af en toe kosten met zich mee kan brengen, dus niet over zeiken... Ik snap trouwens niet dat jou buurman gif neerzet als er een kat rondloopt!
ach als ie de pijp uit gaat, kost het je geen moer meer
Is ook duur, met enorm veel uitsluitingen, wat ik weet is het een fopspeen verzekering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven