Woning gekocht in 2011, WOZ hoger
vrijdag 9 maart 2012 om 10:04
vrijdag 9 maart 2012 om 14:53
Mijn apartement heb ik voor de huizencrisis gekocht voor 154K en is nu 168K waard (WOZ 2012) en dat terwijl de huizenprijzen flink zijn gedaald. Ik ben twee jaar geleden al in conclaaf gegaan, maar dat leverde niets op. Want de aankoopprijs van mijn appartement telde toen nog niet mee. Dat jaar zijn er nog twee appartementen verkocht en die zouden dus dit jaar meetellen. Ik ga nu dus zeker in bezwaar, want vind dit echt veul te hoog.
Daarnaast heeft mijn appartement nog enkele onaantrekkelijke 'features': tegenover een voetbalveldje en de vrachtwagens van de naastgelegen supermarkt laden en lossen op 3 meter (!) van mijn raam. Ben dus benieuwd.
Ergens (bij de veren. eigen huis dacht ik) las ik een verhaal van mensen die ook hadden mee laten nemen dat hun keuken, badkamer enz. gedateerd waren en de kwaliteit van de kozijnen niet super was in vergelijking met vergelijksobjecten. Weet iemand of dit wel een rol speelt bij herbeoordeling?
Daarnaast heeft mijn appartement nog enkele onaantrekkelijke 'features': tegenover een voetbalveldje en de vrachtwagens van de naastgelegen supermarkt laden en lossen op 3 meter (!) van mijn raam. Ben dus benieuwd.
Ergens (bij de veren. eigen huis dacht ik) las ik een verhaal van mensen die ook hadden mee laten nemen dat hun keuken, badkamer enz. gedateerd waren en de kwaliteit van de kozijnen niet super was in vergelijking met vergelijksobjecten. Weet iemand of dit wel een rol speelt bij herbeoordeling?
vrijdag 9 maart 2012 om 15:34
Zoals al gezegd bezwaar maken.
In 2008 hebben we ons huidige huis gekocht.
Vorig jaar (Woz per datum 01-01-2010) was ons huis met 25000 euro gestegen tov koop. Nou, knap hoor in deze markt.
De panden waarmee ze vergeleken waren allemaal lager van waarde.
Ik heb mijn koopcontract, de cijfers van cbs (internet) bij mijn bezwaar gedaan. Voorbeeldbrieven kun je van internet halen.
Het duurt wel ontzettend lang voordat je een reactie krijgt, maar uiteindelijk is onze WOZ verlaagd met 22500.
Dat je je huis tegen gunstige waarde hebt gekocht is geen argument tegen je. Dat verkoper heeft het voor die prijs aan je willen verkopen, dat is de marktwerking waar politiek NL zo graag wil.
In 2008 hebben we ons huidige huis gekocht.
Vorig jaar (Woz per datum 01-01-2010) was ons huis met 25000 euro gestegen tov koop. Nou, knap hoor in deze markt.
De panden waarmee ze vergeleken waren allemaal lager van waarde.
Ik heb mijn koopcontract, de cijfers van cbs (internet) bij mijn bezwaar gedaan. Voorbeeldbrieven kun je van internet halen.
Het duurt wel ontzettend lang voordat je een reactie krijgt, maar uiteindelijk is onze WOZ verlaagd met 22500.
Dat je je huis tegen gunstige waarde hebt gekocht is geen argument tegen je. Dat verkoper heeft het voor die prijs aan je willen verkopen, dat is de marktwerking waar politiek NL zo graag wil.
vrijdag 9 maart 2012 om 22:28
Je kunt wel bezwaar maken, hebben wij ook gedaan (huis in Maart 2010 gekocht en bezwaar gemaakt tegen de woz waarde van 1 Januari 2010). Alleen het taxatierapport is niet voldoende. Je moet ook kijken welke huizen als vergelijkingsmateriaal zijn gebruikt en waarom je vind dat jouw woz waarde lager moet zijn. Bij ons stond er bijvoorbeeld ook bij dat we een dakkapel hebben maar dat hebben we helemaal niet, dat zijn de buren. Het kan zijn dat er iemand komt kijken.