spalk hallux valges
zaterdag 10 maart 2012 om 07:02
Mijn zus heeft intussen steeds meer pijn met lopen, eigenlijk zou ze geopereerd moeten worden. Maar omdat je erna nogal lang rustig aan moet doen ziet ze dat voorlopig nog niet zitten.
Nu overweegt ze om tijdens de nacht een zogenaamde brace oid te dragen om verdere scheefgroei te voorkomen want haar grote teen drukt intussen al tegen haar andere teen aan. Zijn er mensen die ervaring hebben met zo een spalk? Hielp het? En is het pijnlijk?
Nu overweegt ze om tijdens de nacht een zogenaamde brace oid te dragen om verdere scheefgroei te voorkomen want haar grote teen drukt intussen al tegen haar andere teen aan. Zijn er mensen die ervaring hebben met zo een spalk? Hielp het? En is het pijnlijk?
zaterdag 10 maart 2012 om 08:04
Is ze dan niet al te laat als de tenen al zo scheef staan? (ik bedoel dit niet sarcastisch oid!) Ik heb zelf een verzakking en (redelijk lichte) valgusstand aan beide voeten die nu overdag gecorrigeerd worden met steunzolen. Mijn podotherapeut is heel duidelijk; als het erger wordt moet het operatief gecorrigeerd worden. Is je zus ook onder behandeling bij een podotherapeut? Misschien kan ze daar eens mee overleggen? Veel succes voor je zus in ieder geval, voetenpijn is niet leuk!
zaterdag 10 maart 2012 om 08:15
Heb er ook een gehad. Vond het ongemakkelijk, pijnlijk en vervelend. Heeft niet geholpen bij mij.
Inmiddels aan 1 voet geopereerd, en ja het herstel is lang. Zo'n drie maanden. Maar ben wel pijnvrij en kan weer meer soorten schoenen dragen die niet knellen. En ook met hak, ook leuk als je 1.60 bent.
Misschien moet ooit de 2de voet maar zie er inderdaad wel tegenop. Mede omdat je niet kan autorijden en ik nu 2 jonge kids heb. Dan zijn 3 maanden krukken niet handig.
Inmiddels aan 1 voet geopereerd, en ja het herstel is lang. Zo'n drie maanden. Maar ben wel pijnvrij en kan weer meer soorten schoenen dragen die niet knellen. En ook met hak, ook leuk als je 1.60 bent.
Misschien moet ooit de 2de voet maar zie er inderdaad wel tegenop. Mede omdat je niet kan autorijden en ik nu 2 jonge kids heb. Dan zijn 3 maanden krukken niet handig.
zaterdag 10 maart 2012 om 08:55
Ze loopt wel bij een podotherapeut en komt met zooltjes aan maar dat helpt niet. Er is gezegt dat ze geopereerd moet worden maar klein kind en zelfstandig ondernemer, met een arbeidsongeschikheidverzekering die maar gedeeltelijk uitbetaald dus financieel kan ze het niet dragen om wekenlang niet te werken. Het was mijn advies om met een spalk oid te gaan slapen.
Mijn voet heeft ook een bult, vaak doen schoenen pijn, en ik doe van die voeroefeningen om erger te voorkomen. Dus ga denk ook een spalk dragen om erger te voorkomen.
Mijn voet heeft ook een bult, vaak doen schoenen pijn, en ik doe van die voeroefeningen om erger te voorkomen. Dus ga denk ook een spalk dragen om erger te voorkomen.
zaterdag 10 maart 2012 om 11:10
Ik heb ook een lichte hallux valgus. Ben bij podotherepeut geweest, heb 'teenscheiders' gekregen. Van die siliconen flapjes om tussen de grote teen en die daarnaast te doen, in je sokken. Zo wordt de grote teen verder naar buiten geduwd, dus meer richting normale stand. Dat helpt wel goed. Je voelt ook verlichting direct als je die scheider ertussen doet. Is dat misschien iets voor je zus?
Ik heb ook steunzolen gekregen bij de podotherapeut, maar volgens mij zijn die niet specifiek voor de hallux. Eerder omdat ze een licht doorgezakte voet constateerde. Maar die zolen draag ik nooit, heb ook geen pijn in mn rug of zo dus zie de noodzaak niet.
Ik heb ook steunzolen gekregen bij de podotherapeut, maar volgens mij zijn die niet specifiek voor de hallux. Eerder omdat ze een licht doorgezakte voet constateerde. Maar die zolen draag ik nooit, heb ook geen pijn in mn rug of zo dus zie de noodzaak niet.