Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
@Bontekoe: Loslaten is niets doen.. klopt helemaal, hoe moeilijk dat ook is.

@Kunstje: Goed om te horen dat jij en Pum zo hebben kunnen praten, volgens mij heeft dat ook weer n stukje rust gebracht.

Ik heb heel veel geslapen, gisteren en vannacht... wel paar keer wakker, maar ook zo weer ingedommeld!

HET laat me tot nu toe met rust, en dat doet me goed maar aan de andere kant moet ik er wel aan wennen.

Vandaag maar weer eens productief proberen bezig te gaan...

liefs
Poefffff
@ kunstje @pum wat goed dat jullie een middag bij elkaar zijn geweest. Heerlijk voor jullie. Ik hoop dat jullie elkaar tot steun kunnen zijn hierin. Misschien moet ik ook maar afspreken met nightnurse die zo dichtbij mij woont. Ws is het heel fij te spreken met een lotgenoot..

@nnurse je hebt mail.!

Tja en dan het verhaal over het losleten.. super zeg. heb het vannacht nog een keer overgelezen en gecopieerd op mijn face book. En krijg er heel veel reacties op. Eigenlijk is mijn ex gewoon een l*l maar heb het nooit willen zien. Maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik een geweldig huwelijk heb gehad. Tot het moment hij het beter vond om zijn potlood achterna te lopen.. En nu het enige wat ik na een week mis is sex.. klinkt stom, maar het in bed duiken en de sterren van de hemel vrijen.. Jeetje klink als een of andere sexverslaafde.. hahaha en een arm om me heen als ik mij down voel, maar die kreeg ik de laatste maanden ook niet veel van hem.. maar ja weet het soms ook niet meer allemaal..

Gister was het gezellig met mijn vriendin, ouderwets beppen met koffie derbij en we hebben als een stel jonge meiden allemaal kleding uit mijn kast zitten passen.. Hoe leuk! ( nu ben ik dan nog jong hahah) Ik besef me dat mijn wereld nog open ligt en dat deze stap een goede is geweest voor mij en straks hoop ik ook voor de kids. Verders moet ik niet vergeten dat ik eigenlijk al maanden toeleef naar het moment van vertrek en dat de kids het nu pas twee week weten en na 1 week al gingen verhuizen..

Ga zo door allen en ikzelf niet te vergeten. WIJ KOMEN ER WEL!
@ problemo: i've got it...
Heb het gelezen allalone
Problemo, goed bezig meid besef vooral wat je hebt nu en niet wat je niet hebt.....

Mooi dat jij ook het stuk over loslaten aansprak.
quote:gianna schreef op 09 maart 2012 @ 22:46:

Ik plemp nog even een stuk van één van mijn lievelingsauteurs over deze materie hier:

Tips:

- Als je verliefd bent luister goed naar wat mensen zeggen die jou goed kennen, en neem je geliefde overal mee op bezoek

- Neem geen beslissingen die je niet na een halfjaar makkelijk kunt terugdraaien.

- Besef dat je op de een of andere manier dronken bent en dat je visie dus sterk vertroebeld is.

Als je dit allemaal onzin vindt, weet je zeker dat je echt verliefd bent.

Wauw wat herkenbaar, goed dat je het hier post.

Gelukkig had ik deze "lessen" al heel jong geleerd, neem geen

belangrijke beslissingen als je verliefd bent, wacht ff een jaartje
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 10 maart 2012 @ 09:32:

[...]

Wauw wat herkenbaar, goed dat je het hier post.

Gelukkig had ik deze "lessen" al heel jong geleerd, neem geen

belangrijke beslissingen als je verliefd bent, wacht ff een jaartje Sluit me hier volledig bij aan. Jammer dat Het dit van tevoren niet gelezen heeft. Had Het misschien nog eens nagedacht (of niet).
Ik ben blij om weer van zoveel mensen iets gehoord te hebben.

Soyli, het blijft moeilijk maar we gaan er komen. We zijn op weg. Problemo, alle lof voor hoe je het nu aanpakt. Je kiest eindelijk voor jezelf en de kids.

Hier begin ik langzaamaan de les van het loslaten te leren. Ik probeer niet meer met Het zijn doen en laten bezig te zijn, maar gewoon mijn eigen ding te doen. En het allerbelangrijkste: ik heb geaccepteerd dat het tussen ons nooit meer goed komt.

Hoe verdrietig ik ook ben en hoe bang ik ook ben voor de toekomst alleen, ik zal er door komen. Het hangt nu alleen van mij af.
quote:nightnurse schreef op 09 maart 2012 @ 13:29:

[...]

Zowel mijn zoon, als die van HET zeggen heel duidelijk: Kies voor jezelf, hij is het niet waard!!!

Pubers.... ze zijn zo wijs!!!

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Soms zien onze kinderen scherper dan wij zelf, die zo verstrikt zitten in het geheel.

Kom je een beetje de dag door NN. Zoveel dagen vrij (om te studeren?) en zoveel tijd om stuk te slaan. Sterkte meid!
quote:kunstje schreef op 10 maart 2012 @ 11:27:

[...]

Sluit me hier volledig bij aan. Jammer dat Het dit van tevoren niet gelezen heeft. Had Het misschien nog eens nagedacht (of niet).

Ben bang dat de laatste zin van het verhaal van toepassing zou zijn geweest..

"Als je dit allemaal onzin vindt, weet je zeker dat je echt verliefd bent."
Inderdaad, had ik me ook kunnen bedenken
quote:_newwoman_ schreef op 10 maart 2012 @ 13:59:

[...]

"Als je dit allemaal onzin vindt, weet je zeker dat je echt verliefd bent."Toch heb ik wel het geluk dat hoe verliefd ik ook ben ik toch besef

"Oke Gijs, dit is een chemisch stofje en die werken uit"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 10 maart 2012 @ 17:59:

[...]

Toch heb ik wel het geluk dat hoe verliefd ik ook ben ik toch besef

Wat ben je verstandig, Gijs!!

Waren er maar meer zoals jij.
quote:hollebollegijs schreef op 10 maart 2012 @ 17:59:

[...]

Toch heb ik wel het geluk dat hoe verliefd ik ook ben ik toch besef

quote:_newwoman_ schreef op 10 maart 2012 @ 20:11:

[...]

Een vaste SV, ideaal. Handig als je die kunt vinden!
@Gettingwise, hoe is het gegaan vandaag. Goed nieuws, hoop ik.

@Habithere, ben je de dag een beetje goed doorgekomen?

Hier vanavond voor het eerst alleen naar een concert geweest. Concert was mooi, maar het voelde wel ongelooflijk eenzaam, hoor. Ben wel trots dat ik het gedaan heb. Weer een stapje verder.
@Kunstje, lief dat je het vraagt. Het is een heftige dag geweest, emotioneel. Punt gestaan zelf om het af te kappen, omdat ik er zo doorheen zat, maar toen ik zag dat hij zo verdrietig was (maar zelfs dan helaas nog niet kon zeggen; we gaan ervoor, dat dan wel), tja toen kon ik het gewoon niet....

We hebben veel gepraat, maar hij weet niet of hij het nog kan. Ik zie dat hij zoveel van me houdt en dat het hem zoveel doet (hij zag er ook helemaal gebroken uit), maar er is veel gebeurd en hij weet niet of hij het nog aandurft. Bang eigenlijk voor moeilijke tijden of pijn. Nou ja, ik kan het niet goed verwoorden, maar het komt erop neer dat hij niet weet of hij de stap kan maken. Of hij z'n hart weer open kan stellen, kwetsbaar kan zijn. Vechten. De onbevangenheid is er af.

Ik gaf aan dat de enige manier om daarachter te komen is dat we elkaar een paar keer moeten zien, want alleen op de bank gaat hij daar niet achter komen. Ik realiseer me dat ik veel geef en me heel kwetsbaar opstel, maar tja, liefde he.... We hebben nu afgesproken dat ik woensdag bij hem eet en we praten en daarna ga ik naar huis. Hij was er nu al zenuwachtig voor, zo'n stap dat ik dan naar zijn huis kom vond hij. Tja.... Blijft afwachten, maar ik probeer positief te blijven, dat sleept me er doorheen. Ook al weet ik dondersgoed dat de kans groot is dat er een klap gaat komen.

Of hij wordt meer ontspannen als we er een aantal keer zien en hij krijgt een beter gevoel erover. Of het levert hem zoveel stress op en heftigheid dat hij het niet meer kan. Zo lijkt het een beetje. Nou ja, beetje warrig verhaal misschien, maar conclusie is dat het afwachten en vechten blijft....

Kunstje, heel goed dat je naar het concert bent gegaan. Heb respect voor je dat je het doet. Hoe moeilijk ook, je moet er doorheen en door deze stappen is het een begin. Terecht dat je trots op jezelf bent
quote:_newwoman_ schreef op 10 maart 2012 @ 20:11:

[...]

Hier ook hoor.

Hoewel dat tijdens de top van je verliefdheid wel enigszins vertroebelt raakt.

Bij mij duurt het ongeveer 6 weken weet ik inmiddels

Dus ik begin er niet meer aan, gewoon te lullig voor die ander..

Een vaste SV, ideaal.

Hier een maand of 6 max en ik weet gewoon dat iedere beslissing door mijn vertroebelde brein glad ijs is.

Ik denk nog na over een SV ben er nog niet uit of dat iets voor mij

is
Ik ben niet gemakkelijk verliefd. eigenlijk erg moeilijk. maar als ik het eenmaal ben duurt dat wel een hele poos en id mijn brein is dan aardig vertroebeld.

Aan de ene kant kijk ik ernaar uit om eens een keer opnieuw een verliefdheid te voelen.. maar het beangstigt mijn ook.

Ik ben in een slechte stemming wakker gworden. Hij vroeg of ik wat extra kon gaan werken, want dit kost wat dat ik apart woon! L*L.. Nee zijn geen extra diensten zei ik. Ben je belazerd. Ik kan bij mijn zus in de schoonmaak.. en vervolgens betaald zij mij zwart uit. Aldus aangeboden door mijn zwager. Zit er toch wel over na te denken.. Dat geld kan ik mooi apart zetten. En hij weet dat niet.

Hoeveel geld is eigenlijk gebruikelijk voor de kids om te betalen per maand? Ik vind gewoon dat ie geld over moet maken naar mij een vast bedrag per maand en geen gezeik. Hij zegt dat ik maar moet bellen als mijn geld op is en dan sort ie wel weer wat. Wat een eikel. Nou hij heeft het zelf in de hand gewerkt dat we nu zo zitten.

Dat alles zit mij dwars. en hij maar volhouden tegen iedereen dat we tijdelijk uit elkaar zijn en dat ie niet weet of ie genoeg van mij houdt. Neee hij kan niet kiezen tussen haar en mij. Hij gaat haar zien en uitproberen of ze wat is.. of het relatiemateriaal is. En daarna mag ik terugkomen zekers.. Nou rekensd daar maar niet op. Ik heb der geen trek aan tweede keus te zijn en als ie had willen veshten dan deed ie dat wel.

Ik ga de kids vanavond vertellen dat hun pa verliefd is op een andere vrouw. Hij gaat dat niet vertellen tegen ze.. de lafaard! en ik vind dat ze daar recht op hebben om te weten en dat de kids dan beter mijn verdriet snappen. Mijn kids zijn erg wijs haha. Wat vinden jullie? wel vertellen niet vertellen.

Kortom voel me k*t vandaag. en dat om kwart voor acht smorgens. moet de hele dag nog bah. Gelukkig komt mijn broer straks nog.. Die heeft in zijn relatie hetzelfde meegemaakt.. jaren terug ging zijn toemalige vriendin er vandoor met zijn beste vriend. Nog erger.. bah. Sindsdien heeft ie nooit meer een relatie gehad. terwijl hij zon leuke jongen is.

Hij komt van ver en komt speciaal mijn kant uit de schat.

nou ik ga weer mijn bed in, verder met mijn boek.
Hey Problemo,

Vervelend meid om al zo vroeg je zo K**** te voelen. Heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel geld je aan hem kan vragen. Maar dat ie nu moet betalen dat is wel duidelijk!

Strak plan van je om dat extra geld dan voor jezelf opzij te zetten, appeltje voor de dorst kan nooit kwaad. Ga je dat wel redden dan dat extra werken?

Ik vind dat de kinderen net zoals jij recht hebben op de waarheid, hoe moeilijk die ook is. Nu snappen ze er niets van dat jij zo'n verdriet hebt. En ze mogen best weten dat hun pa hier de schuldige van is!

Het is een slapjanus hun pa maar dat hoef je natuurlijk niet te zeggen hi hi.

Wat een lieve broer heb je, dat hij voor jou zover gaat reizen, wat een schat. Heel jammer dat hij het niet meer aandurft in een relatie te stappen. Maar als je zo bedondert bent door je beste vriend, pfffffffffffffffffff

Geniet van je boek! (welk boek mag ik dat vragen...)
@ ochtendmens. dat wil je niet weten wat voor boek.. hahaha Ik vond met verhuizen een doos met van die flutromans. je weet wel van die boeken waarin alles weer ok komt hahahah. ben hem aan het door werken hoe simpel de boekjes ook zijn en verzet ff de gedachten. hahah

Ik werk op dit moment geenextra nachten en ben dat ook niet van plan. Hij moet eerst een vast bedrag per maand gaan betalen en dan zie ik wel of ik extra werk. als ik nu extra werk, gaat hij minder overmaken. Ik heb nu een pas gekregen waar elke maand 500 op gestort word, maar daar gaan ook enkele vaste lasten van af. overblijven kids scouting enz enz. en dan mijn eigen 600 id maand en daar red je het natuurlijk niet mee.. Ik heb hem ook gezegt dat hij een vast bedrag over moet maken zodat ik zekerheid heb. Wat een gezeik met die vent. Geld is geen probleem zegt ie. we moeten maar zuinig doen enz. nou hij zit bijna elka avond in de kroeg enz.

eikel! Ben steeds bozer op hem. Zelfs met de diepvries. We hebben er twee. Mag der wel een meenemen, maar dan moet ik ff die ander schoonmaken.. bla bla bla. Ooh is maar goed dat ik der weg ben.
Hi hi hi heerlijk toch, zo'n kasteelheer die zijn vrouw bemint en haar bemint tot de ochtend. Die knap is en ook meedenkend, romantisch enz enz enz hi hi

Yeps zo te horen is dit de beste stap die je kon doen, weggaan bij hem. Nu van een afstand zie je de dingen pas goed, wat voor een hufter (sorry voor het woord) het eigenlijk is. Jaja jij zuinig aan doen en hij de bloemen buiten zetten, hoe egoïstisch kan iemand toch zijn.... Lees aan je regels hoe boos je bent problemo, gooi het er hier maar uit dan ben je het wel kwijt.
Hai problemo, ik zou als ik jou was hem een ultimatum stellen over het vertellen van die andere vrouw. Het is namelijk zijn verliefdheid en ook zijn taak om het te vertellen. Zou het brengen zo van "als je voor die en die datum het niet zelf tegen ze zegt dan doe ik het want ik kan niet leven met deze leugen" Je blijft anders zijn kutklussen opknappen voor hem. Misschien kun je er zelfs bij zijn als ie het ze vertelt. Niet voor hem, maar voor de kids bedoel ik.

Over geld: ik heb altijd zelf gewerkt, verdiende zelfs meer dan mijn man dus ik kan prima voor mezelf zorgen en ik heb ook geen kinderen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik je verhaal over "erbij zwart werken" met opgetrokken wenkbrauwen heb gelezen, vind het niet helemaal okay om dat te doen als hij aan een bepaalde onderhoudsplicht voldoet. Het klinkt namelijk alsof je niet alleen maar geld voor de kinderen vraagt/krijgt maar ook voor jezelf.

Het lijkt me wel logisch dat hij een regulier bedrag betaalt op een reguliere tijd maar dat zal de rechter tzt toch bepalen neem ik aan?! (sorry maar ik kan me jullie situatie niet meer zo goed voor de geest halen, je bent nog niet gescheiden toch?!)

Extra werk aannemen alléén omdat híj vindt dat dat moet lijkt mij ook onzin trouwens als je al die jaren een X aantal uren hebt gewerkt. Maar. Misschien is het je wat waard om in ieder geval voor je eigen levensonderhoud onafhankelijk te zijn en zou je het daarom kunnen overwegen?!

Nou eh, truste!
Problemo,

goedemorgen meid, en rot dat je dag zo moet beginnen!

Is er op internet niet ergens iets te vinden over de hoogte van alimentatie, zodat je een beetje houvast hebt met wat je kan "eisen"?

En wat dat zwart werken betreft, pas je op jezelf?

n burn out kan ook niet de bedoeling zijn!!!

Een ultimatum stellen, zoals Sartan omschrijft, vind ik trouwens geen slecht idee. Hij schuift t probleem wel weer lekker makkelijk jouw richting op he?

Lekker wegdromen bij van die flut-romannetjes...niks mis mee, ff ontsnappen van de werkelijkheid..

liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven