Gezondheid alle pijlers

Revalideren na een herniaoperatie

31-08-2011 16:02 3705 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, binnenkort word ik geopereerd aan een hernia. Na een half jaar aanmodderen, constant op en neer heb ik uiteindelijk samen met de chirurg de knoop doorgehakt en ga ik onder het mes.

Best wel heel spannend, maar aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar herstel en mijn normale leven weer oppakken. Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ook een dergelijke operatie hebben ondergaan en vroeg ik me af hoe je het opbouwen na de operatie hebt aangepakt. De eerste zes weken is sowieso heel rustig aan weer opbouwen, maar hoe ben je daarna verder gegaan?
En Ikbenik, naar ons toe hoef je je niet te verontschuldigen voor wat je denkt hoor (en denk dat ik dan namens allemaal mag spreken).
Thanx Eef! Knuf terug!

Als ik mn 'lading' kwijt ben kan ik mezelf daarna weer makkelijker herpakken en de dag in gaan.

Herkenbaar wat je schrijft trouwens over dat je eigenlijk heel gestructureerd bent op je werk, maar thuis een sloddervos! Dat collega's zich dat niet voor kunnen stellen. (Hihi, vaak is 1x uitnodigen hier thuis wel voldoende om ze te overtuigen dat het er idd een 'gezellige-bende' is!)
Ik denk dat we de dippen allemaal herkennen, ik moet er niet aan denken om naast de lichamelijke ongemakken ook nog psychische problemen te hebben. Dus wat dat betreft Ikbenik, heb jij het dubbelop te pakken. Schrijf gerust van je af als dat helpt.

Het nadenken herken ik ook. Je wilt op een gegeven moment vooruit en niet telkens achterom kijken om alweer hetzelfde verhaal op te lepelen. Maar goed, ik zie dat dan ook maar als een stukje verwerking. Des te vervelender het vertellen wordt, des te meer je het ook echt achter je laat.
Ik nies, proest en traan vrolijk verder. Leve het voorjaar!
Oh, nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar dat liedje, want heb echt geen idee over welk liedje of love goeroe je het nu hebt.

Misschien een linkje naar you tube?

Denk dat ik begrijp wat je bedoelt Evi ; Herken het ook wel bij mezelf in andere situaties. Krijg er hier altijd een knoop in m'n maag van.(ondanks het op papier zetten)

Ook een voor ikbenik
http://www.youtube.com/watch?v=uyJc_lKULos

Dit bedoel ik, maar dat hattie hattie is het niet helemaal precies geloof ik hahahaha! Moet wel zeggen dat ik er vrolijk van word haha!

En Nummerzoveel dat is het een beetje. Ik heb net het idee dat ik net een eindje kom vwb acceptatie van de hele situatie. En dat doe ik door zo min mogelijk terug te kijken omdat dat mi niks toevoegt. Met de arbo heb ik een rotervaring. Althans een paar rotervaringen. Die hebben het proces eerder zuurder gemaakt dan dat ze me hebben begeleid. Nu doe ik het allemaal zelf en dat bevalt heel goed. Maar zie er dus wel tegenop om het verhaal weer te gaan vertellen, inderdaad omdat het voor mij niks oplevert..
En werkt het? Ben ik geslaagd voor de hernie-guru test? Zijn jullie met me mee aan het dansen door de huiskamer
Hi,hi Evi....die kende ik niet

Maarre :

ja hoor, ruim geslaagd voor je hernie guru test!!

Probeer mee te dansen hoor, maar die pasjes en bewegingen willen nog niet echt lukken.

Kunnen we ze ook in etappes oefenen????
We hebben geen haast. We doen het gewoon in etappes
Haha! Geinig filmpje! "Bollywood"
@iba; slik je geen antihistaminica...?
Evi, ik wil je even een update geven als mede prik met zooi in de rug patient.

Ik ben ondertussen een maand verder na de prik, ook ik had in het begin het idee dat de pijn gebleven was, of zelfs erger.

Nu wordt ik nog wel eens moe van mijn zeurende been, maar........

Ik heb gister sinds tijden weer een Body Balance les gedaan. Mijn 'zere' been is nog niet op sterkte en moest echt naar mijn balans zoeken, de twists kon ik gewoon doen zonder pijn.

's avonds voelde ik mijn rug en been wel, maar vandaag geen centje pijn.

Wat ik zeggen wil, kop op. Het duurt even!
Kusunum wat fijn dat dat zo goed ging! Bedankt voor je bemoedigende woorden
@Ikbrnik: Jazeker, maar die werken niet afdoende als moeder natuur het zware geschut in stelling brengt.
Zo, ik heb mijn ochtend gymnastiek er weer opzitten bedankt voor het nummertje Evi . Poeh, dat kon ik eerst allemaal wel. Komt wel weer ;).

Ik ben aan het 'logeren' en wat mis ik mijn eigen bedje dan! Opstaan is al lastig laat staan in een ander bed pffff...

Tijd voor een ontbijtje!
Ha Scuit, goedemorgen! Ja een ander bed daar vaar je dan niet wel bij hè... Hier vanmorgen opgestaan en lekker rustig aan. De kinderen moeten hun kamer opruimen, want die is al zo lang een rotzooi :( Dus aan de slag haha! Daarna even naar buiten, maar het ziet er nou niet zo lekker uit.
Mogguh allemaal!

Hier ook een druilerige dag. Gisteren was het zonniger. Maar mss trekt het nog open. Straks gaan de kinderen hier ook hun kamers opruimen en aan hun zaterdagtaakje beginnen. (Op zaterdag doen ze een extra klus in huis.)

Een logeerbed heeft meestal niet dezelfde kwaliteit als je eigen bed, Schuit; dat verschil zul je idd wel voelen.

Iba; ik heb zelf ook hooikoorts, maar dan later in het seizoen; ik weet (een béétje) hoe het voelt. Vreselijk! En dan heb ik het over het gevoel dat er een mierennest achter je gezicht onder je huid zit; GEKmakende jeuk! Moet er niet aan denken dat ik dan ook nog astma erbij zou hebben en geen lucht krijg.
Nou wij zitten nog steeds binnen. De kinderen zitten Cars te kijken en die hebben geen zin om naar buiten te gaan. Straks dan maar als Eviman wakker wordt, dan ga ik even zelf een boodschap doen heb ik gelijk mijn beweging. Ik ben een vakantie aan het zoeken, maar alles zit al aardig vol.
Een vakantie zoeken...Dat moeten wij ook nog doen. Vorig jaar zat ik met hetzelfde; waar ga je heen als je niet langer dan 20 minuten ofzo kunt zitten...? Vliegtuig, bus, auto vallen af.

We zijn uiteindelijk naar n camping/huisje vlakbij gegaan zodat de reistijd te overzien was. Hoe doe jij dat Evi? Neem aan dat het voor jou ook 'not-done' is om uren in een vliegtuigstoel of bus ofzo te zitten in dezelfde houding...?
Nee dat gaat me zeker niet lukken. Ik twijfel heel erg. Aan de ene kant denk ik Texel oid, zodat we gewoon met de auto gaan en dat ik een aantal keer eruit kan. Aan de andere kant heb ik heel erg behoefte aan zon. Vorig jaar is vakantie er niet van gekomen en nu snak ik ernaar. Misschien naar Spanje. Luchthaven is hier in de buurt, dus dat is geen probleem. En dan ergens waar de transfer van de luchthaven naar het hotel niet meer dan een half uur is. Kijk nu naar vluchten van 2 uur. Hoop eigenlijk dat dat me lukt met een aantal keer op en neer lopen. En aan de andere kant is het misschien te ambitieus en denk ik waar begin je aan..
Tja, van de andere kant; je gaat wrs in het hoogseizoen; heb je nog eeeeven om nog wat sterker te worden; mss valt het mee. Ik snak ook wel naar de zon.
Misschien is het juist wel goed voor jullie Evi! De warmte, even geen stress en een andere omgeving. Als een vakantie voor jou niet stressvol is ;). Voor sommige mensen kan een vakantie heel stressvol zijn . Als het zou kunnen lijkt het me heerlijk voor jullie. Krijg er spontaan zin in .

Ikbenik, voor jou duurt het ook nog even toch?
Hier was het vanmiddag voor het eerst even echt lenteachtig. Man en ik hebben eindelijk weer een soort van uitstapje kunnen maken. Eerst wandelen in één natuurgebied een stukje verderop. We hebben bijna 2 uur gelopen.

Daarna het dorp in geweest en lekker een ijsje bij de Italiaan gekocht. Vervolgens nog een klein rondje dorp. Al met al zijn we ruim 3 uur onderweg geweest. Zo fijn om een paar uur lekker eruit te zijn.

Vakantie is hier ook een dilemma. Veel budget is er niet en verder vraag ik me ook af hoe ver ik (letterlijk) kan gaan. En mijn man wordt ergens dit jaar waarschijnlijk in het buitenland behandeld en dan is hij minimaal 2 maanden weg, maar we weten nog niet wanneer dat zal zijn.
Ik heb nog geen vrij aangevraagd, Schuit. Is er nog niet van gekomen omdat ik al een aantal maanden in de ziektewet zit . Maar ook wij zitten vast aan de zomervakantie ivm kids.

Wij zijn niet echt vakantiegangers; ik vind het nogal een gedoe om het te boeken, om iedereens wensen mee te nemen en iets betaalbaars te vinden, dat ook nog aan allerlei rugpijn-doemscenario's voldoet. (Geen lange reistijden, maar wel zon, geen 2dehands luchtbedjes, betaalbaar comfort zeg maar!)

Meestal wachten we zo lang met boeken tot het te laat is en alles vol is. Dan doen we wat dagtripjes rondom huis. Ook geen ramp; best gezellig.

Alleen die ZON mis ik wel, hoor!

Klinkt geweldig iba! Echt als een minivakantietje! Samen lekker wandelen , pril lentezonnetje erbij, ijsje eten; mmmm! Ben helemaal blij voor je!

Voor jou is het dus helemaal onzeker of en wanneer je op vakantie gaat...? Weet je niet wanneer je man voor 2 mnd weg moet?
Nee, we weten niet of er een wachtlijst is en hoe lang die is. Volgende maand meer info, als man weer bij de longarts is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven