Entertainment alle pijlers

Ik vertrek

02-04-2011 21:48 811 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, als het zo moest bleef ik thuis..

Kijkt er iemand?
Alle reacties Link kopieren
Waarom komt die vrouw zo weinig aan het woord?
Alle reacties Link kopieren
Oh het staat echt te koop! Wat erg zeg. Wanneer is het opgenomen? Vorige winter dan?
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is dit het wel alleen interieur volledig anders
Alle reacties Link kopieren
quote:dita1979 schreef op 10 maart 2012 @ 22:25:

volgens mij is dit het wel alleen interieur volledig andersMisschien hebben ze het nog iets meer opgelukt. De rode Klippan kwam wel voorbij in het filmje.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Ik schakel over na nieuwsuur over ritalin en melatonine bij kinderen
Alle reacties Link kopieren
Link naar hun terugblik verslag op de website werkt niet
Alle reacties Link kopieren
Tot trash!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Volgende week laatste aflevering van dit seizoen....

Toedeloe!
Alle reacties Link kopieren
Het is volgens mij een heel ander hotel en dat is het waldhotel

Winterberg kan allleen de link nu niet openen is er druk nl.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is dus wel het waldhotel winterberg en staat niet te koop.
Alle reacties Link kopieren
MV, kom er maar in met je professioneel commentaar
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Vond het wel een leuke aflevering, vond de man eerst ook wat irritant, maar heb mijn mening snel herzien.

Een goed gebekte doorzetter, die de zaken scherp in de gaten hield.

(daar hou ik wel van ).

Leuk hotel in een prachtige omgeving, geen gekke beslissing.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 11 maart 2012 @ 11:50:

MV, kom er maar in met je professioneel commentaar



Ik heb het vannacht gekeken.



Ik blijf mij verbazen, hoe selecteren ze de emigranten? Ik zie in hun oproepje op hun site niet staan `het moet wel heel goed fout zijn gegaan of bijna mislukt`.



Even een kleine grijnz deze week dat die man aan het begin vertelde hoe makkelijk de gemeentes waren met vergunningen in tegenstelling tot NL. Om vervolgens een strop om je nek te krijgen van heb ik jou daar.



Dat kopen en huren zonder dat alles in orde is blijf ik niet zo verstandig vinden. En huren voor 2000 euro per maand, en dan 85000 euro investeren in dingen die je er nooit meer uit krijgt, electriciteit, kachel, olie enz. lijkt mij niet de beste investering. Hij zei zelf ook al op een gegeven moment, voor dat geld had ik het wel kunnen kopen. En hoe kan het nou dat de vorige pachters de helft van de spullen meeneemt? In je huurcontract staat toch wat erbij hoort dus dan moet de eigenaar die spullen opnieuw aanschaffen of aan hun vergoeden en alles wat daarmee samenhangt.

Vonden jullie die huur ook niet duur per maand?



Dan een klusjesman gratis erbij hebben die niets doet vind ik ook niet zo motiverend.



Ik vond het verder een mooi hotel, mooie ligging. Ze hebben er toch iets leuks van gemaakt in de stijl van daar. Lekker positief stel met al die tegenslagen die ze te verwerken hebben gehad.

Ik kon op de site niet komen in het verhaal hoe het nu met ze gaat maar ik vond het wel een leuk stel. Jammer dat we niet een glimp van de bruiloft hebben gezien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 maart 2012 @ 12:06:

[...]





Ik heb het vannacht gekeken.



Ik blijf mij verbazen, hoe selecteren ze de emigranten? Ik zie in hun oproepje op hun site niet staan `het moet wel heel goed fout zijn gegaan of bijna mislukt`.



Even een kleine grijnz deze week dat die man aan het begin vertelde hoe makkelijk de gemeentes waren met vergunningen in tegenstelling tot NL. Om vervolgens een strop om je nek te krijgen van heb ik jou daar.



Dat kopen en huren zonder dat alles in orde is blijf ik niet zo verstandig vinden. En huren voor 2000 euro per maand, en dan 85000 euro investeren in dingen die je er nooit meer uit krijgt, electriciteit, kachel, olie enz. lijkt mij niet de beste investering. Hij zei zelf ook al op een gegeven moment, voor dat geld had ik het wel kunnen kopen. En hoe kan het nou dat de vorige pachters de helft van de spullen meeneemt? In je huurcontract staat toch wat erbij hoort dus dan moet de eigenaar die spullen opnieuw aanschaffen of aan hun vergoeden en alles wat daarmee samenhangt.

Vonden jullie die huur ook niet duur per maand?



Dan een klusjesman gratis erbij hebben die niets doet vind ik ook niet zo motiverend.



Ik vond het verder een mooi hotel, mooie ligging. Ze hebben er toch iets leuks van gemaakt in de stijl van daar. Lekker positief stel met al die tegenslagen die ze te verwerken hebben gehad.

Ik kon op de site niet komen in het verhaal hoe het nu met ze gaat maar ik vond het wel een leuk stel. Jammer dat we niet een glimp van de bruiloft hebben gezien.



Ik vind de pacht wel billijk

Als je kijkt wat je hier huurt aan winkelruimte, voor 1000 euro pmaand. 60 m2.

Echter, ik denk dat de huurprijs was gebaseerd, op de slechte staat van onderhoud, van het hotel.

En dat de eigenaar, wel wist, dat het een lieve duit zou kosten, het hotel bedrijfsklaar te maken.

Ik begreep, dat ze er met de financien, toch wel uitgekomen waren.

85000 euro is een boel geld, om in andermans bezit, te investeren.

Ze hebben er toch iets leuks van gemaakt.

Denk dat het wel rendabel is.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 11 maart 2012 @ 12:50:

[...]





Ik vind de pacht wel billijk

Als je kijkt wat je hier huurt aan winkelruimte, voor 1000 euro pmaand. 60 m2.

Echter, ik denk dat de huurprijs was gebaseerd, op de slechte staat van onderhoud, van het hotel.

En dat de eigenaar, wel wist, dat het een lieve duit zou kosten, het hotel bedrijfsklaar te maken.

Ik begreep, dat ze er met de financien, toch wel uitgekomen waren.

85000 euro is een boel geld, om in andermans bezit, te investeren.

Ze hebben er toch iets leuks van gemaakt.

Denk dat het wel rendabel is.



Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet kan staven of het wel of niet veel is. Mijn gevoel zegt dat. De andere pachters zijn met heel heel veel schulden daar weggegaan, de helft van de spullen meegenomen dus of het nou erg rendabel is het hotel weet ik niet.

Vergeet niet dat ze denk ik ook de kok moeten betalen, kamermeisje/schoonmaakster enz.

Zelf zullen ze ook niet veel verdienen. Maar dat is een aanname hoor.



Wel vind ik dat ze het leuk hebben gemaakt in de sfeer van daar. Ik had nog wel wat willen zien van de diningroom en de andere dingen. Maar ik vond het wel apart die paar hoge tafels voor 2. En het kleine shotje dat de kok alleen zei waar ze uit mochten kiezen wel lekker klinken.



Alleen is het ook altijd nog een vraag of je gasten ook in jouw hotel komen eten en drinken. Ik zag een groep jonge meiden maar denk dat die een tweede dag naar iets trendy gaat om te eten en uit te gaan.



Ik hoop dat ze het redden want ik vond het wel een leuk stel die bij elkaar past.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 maart 2012 @ 12:59:

[...]





Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet kan staven of het wel of niet veel is. Mijn gevoel zegt dat. De andere pachters zijn met heel heel veel schulden daar weggegaan, de helft van de spullen meegenomen dus of het nou erg rendabel is het hotel weet ik niet.

Vergeet niet dat ze denk ik ook de kok moeten betalen, kamermeisje/schoonmaakster enz.

Zelf zullen ze ook niet veel verdienen. Maar dat is een aanname hoor.



Wel vind ik dat ze het leuk hebben gemaakt in de sfeer van daar. Ik had nog wel wat willen zien van de diningroom en de andere dingen. Maar ik vond het wel apart die paar hoge tafels voor 2. En het kleine shotje dat de kok alleen zei waar ze uit mochten kiezen wel lekker klinken.



Alleen is het ook altijd nog een vraag of je gasten ook in jouw hotel komen eten en drinken. Ik zag een groep jonge meiden maar denk dat die een tweede dag naar iets trendy gaat om te eten en uit te gaan.



Ik hoop dat ze het redden want ik vond het wel een leuk stel die bij elkaar past.



Je verwoordt het goed MV.

Ik heb geen idee, wanneer zo'n hotel rendabel is.

Wat je zegt, daar komt nog best wat bij kijken, aan personeel.

En 's winters zal het drukker zijn dan 's zomers.

Alhoewel, de natuur is prachtig daar.

Leuk, voor dat leuke stel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk iemand die de taal goed beheerst. Dat ten eerste. Ik heb het begin niet gezien maar hebben ze oud personeel overgenomen en laten ze die op hun terrein wonen? Zou ik niet doen. Denk je dat je je werkman eventjes kunt inschakelen voor een klusje komt ie net van de waterpijp af. Is nie handig



Als laatste weet ik nu wel zeker dat ik nooit een pand zal huren of pachten om er vervolgens al mijn spaarcentjes in te stoppen. Dat krijg je nooit meer terug!



Oh ja, hoe zit dat met die NL eigenaar die nergens voor wilde betalen? Is dat echt de eigenaar of een mede-investeerder? Klonk ook niet echt handig.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:louise1 schreef op 12 maart 2012 @ 09:26:

Ik heb het begin niet gezien maar hebben ze oud personeel overgenomen en laten ze die op hun terrein wonen? Zou ik niet doen.Nee, dat huisje waar hij in woonde was van de oude eigenaar, en die had hem toestemming gegeven daar te verblijven. Zij konden daar dus verder niets mee, en omdat ze toch niet om elkaar heen konden, hielden ze hem maar te vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 12 maart 2012 @ 10:27:

[...]



Nee, dat huisje waar hij in woonde was van de oude eigenaar, en die had hem toestemming gegeven daar te verblijven. Zij konden daar dus verder niets mee, en omdat ze toch niet om elkaar heen konden, hielden ze hem maar te vriend.



Aanvulling, hij mocht in dat huisje wonen als hij huismeester was in het hotel, was eerder al zo en nu ook.



Alleen doet hij niets of al een paar keer dat hij een paar weken niet kwam opdagen. Of de oude bar eruit zou halen en dat niet nakomt dus dat die mensen daar iemand anders voor moesten inhuren.



Dus het gaat niet helemaal om hem maar te vriend te houden, hij komt gewoon zijn contract met de eigenaar niet na. En als zij zeggen tegen die NL eigenaar dat ze hem niet zien of dat hij niets doet dan is hij kwaad en komt hij niet meer. Zo ging het. Ja die lullo denkt ook, mijn werkgever zit lekker ver weg. Ik vond niet dat hij het stel echt heel goed hielp.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 12 maart 2012 @ 10:35:

Dus het gaat niet helemaal om hem maar te vriend te houden, hij komt gewoon zijn contract met de eigenaar niet na.

Volgens mij ging het niet om een officieel contract hoor. Er werd gezegd dat hij van de eigenaar op het terrein mocht wonen, in ruil voor klusjes in het hotel. En Luuk zegt ook dat hij niet van hem kan eisen dat hij die bar eruit sloopt, omdat Wolfgang niet bij hem in dienst is.



Verder zegt Luuk letterlijk dat ze elkaar altijd tegenkomen op het terrein, en als dat in een vijandige sfeer is, dat een onhoudbare situatie zal worden. 'Dus je doet maar gewoon vriendelijk'.



Te vriend houden dus.....
Alle reacties Link kopieren
Oftewel; als je iets overneemt zorg je er voor dat je mensen op het terrein er af kunt krijgen. Kreeg al de indruk dat ze met hem opgescheept zaten.



Je leert wel veel van dit programma (voor zover ik dat zelf niet kon bedenken maar je krijft wel vele scenarios waar je wat van kunt opsteken);



Niet pachten/huren en dan alsnog eigen geld investeren (4 dekbedden lukt nog wel maar niet 85.000)

Eentje gaat een maand eerder al weg om eventuele vergunningen/verbouwingen/internetaansluitingenetc te regelen voordat je je kinderen en hond meezeult.

Jezelf en kinderen gaan op taalles voor beginners en daarna voor gevorderden.



Potje met petty cash om hier en daar een ambtenaar om te kopen zodat je die vergunning dat jaar nog krijgt
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 12 maart 2012 @ 11:03:

Oftewel; als je iets overneemt zorg je er voor dat je mensen op het terrein er af kunt krijgen. Kreeg al de indruk dat ze met hem opgescheept zaten.



Je leert wel veel van dit programma (voor zover ik dat zelf niet kon bedenken maar je krijft wel vele scenarios waar je wat van kunt opsteken);



Niet pachten/huren en dan alsnog eigen geld investeren (4 dekbedden lukt nog wel maar niet 85.000)

Eentje gaat een maand eerder al weg om eventuele vergunningen/verbouwingen/internetaansluitingenetc te regelen voordat je je kinderen en hond meezeult.

Jezelf en kinderen gaan op taalles voor beginners en daarna voor gevorderden.



Potje met petty cash om hier en daar een ambtenaar om te kopen zodat je die vergunning dat jaar nog krijgt Goed gezien Louise
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Op zich heb ik ervaring zat met werken in het buitenland waardoor ik eigenlijk al weet dat het opzetten van een bedrijf erg lastig is. Ik pas daarom bij voorbaat al
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
up
Ik vind hier dingen van.
Vanavond Spanje en jammer genoeg alweer de laatste uitzending voorlopig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven