Zevenblad terreur

11-03-2012 19:53 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige zomer had ik zevenblad in de tuin. Vreselijk spul. Alle perken uitgegraven. Met roundup gespoten; worteldoek er overheen gelegd; nieuwe grond erop.

Veel werk, behoorlijke kosten, maar het resultaat was mooi. En zevenblad vrij.

Nu zit er dus weer overal zevenblad... Terror. We gaan natuurlijk nu niet weer alles er uit halen etc. Wat is het ultieme middel om zevenblad te verwijderen??

Of moet ik het maar 'mooi' gaan vinden :(
Na al die toetakelingen toch terugkeren? Dat moet echte liefde zijn, TO!
Je schijnt er een soepje van te kunnen maken.

Zevenblad is verschrikkelijk, Op de zichtbare plekken blijven we schoffelen en weghalen in de hoop zevenblad ooit uit te putten. In andere delen van de tuin wordt de begroeiing zo dicht, dat zevenblad geen kans krijgt.
Ik zag dat je al round-up gebruikt had, dat was hier het laatste middel. Er kan bijvoorbeeld nog zevenblad tussen de wortels van een andere plant zitten. Zo was onze tuin zevenblad vrij totdat we een roos uit de tuin van vrienden kregen en daar zat het tussen de wortels. Niet gezien en nu kan ik ook weer van vooraf aan beginnen, wat een *#@ spul !
lees even mee voor de gouden tip! wat een rotzooi is dat zeg!
Ik lees ook mee...vreselijk gewoon! Mijn tuin grenst aan de gemeentetuin en de gemeente doet dus niets aan dat zevenblad...en dat laat zich door mijn hek niet tegenhouden! Dus ik spuit roundup en verder verwijder ik al eht zichtbare...
Ik houd van groen, ik haat zevenblad.

Ik heb een hele zomer alles gedaan om het weg te krijgen, maar ja 1 hernia tussendoor en dat hele stuk staat weer vol.

(ik geef de buurman de schuld, want hij verwaarloosd zijn tuin en laat het zevenblad welig tieren)
Misschien komt het via de buren weer de tuin in.
Ik heb nog zere knieën van al die wortels die ik uit de grond heb gehaald. Als ik nu ergens maar denk dat ik het zie spuit ik het gelijk dood. Oorlog aan het zevenblad !

Ik heb even gegoogeld en we moeten allemaal aan de kippen.

Die zijn gek op zevenblad lees ik net.

Je kan ook heel je tuin onder water zetten of bedekken met landbouwplastic, helpt ook
anoniem_107486 wijzigde dit bericht op 11-03-2012 20:11
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Hier ook een volle voortuin.

Ik doe er niks aan, de eendjes broeden hier, want lekker beschut. Dus zielig als ik dat weg ga halen.

Goed excuus he?
http://huis-en-tuin.infon ... zevenblad-in-de-tuin.html
Het schijnt dat zevenblad niet tegen aardappelen kan, dus je tuin volpoten met piepers?

Wij hebben een Franse versie van Roundup gebruikt en worteldoek gespannen, met daar kiezels bovenop. Schijnbaar moet je dat tien jaar volhouden, dan zijn de wortels pas helemaal dood....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
deze heb ik in de tuin, is ook niet uit te roeien: Heermoesvreselijk onkruid
Heb het ook gehad,al heb je je hele tuin omgespit,en alles gedaan wat je nog meer deed, er hoeft maar 1 cm wortel te zijn blijven liggen,en binnen een halfjaar zit je tuin weer onder.

Vreselijk spul is het!

Ik ben er vanaf gekomen door........... te verhuizen hahahaha..

Ja is echt waar...niet verhuisd door het zevenblad hoor,maar ben er wel 12 jaar tegen aan het vechten geweest.......
Hier komt er dit jaar of volgend jaar cement in de voortuin. Dan is het ook klaar
quote:friezinnetje schreef op 11 maart 2012 @ 20:18:

deze heb ik in de tuin, is ook niet uit te roeien: Heermoesvreselijk onkruid

Dat heb ik op mijn volkstuin. Vreselijk!!!

In mijn siertuin (achter) heb ik veel haagwinde en zevenblad. Haagwinde vind ik niet zo storend en is gemakkelijk weg te halen.
Zevenblad? Neem twee konijnen
Het Viva forum is papaja.
Roundup heeft bij bij goed geholpen!

Het heeft wel een paar jaar geduurd.

Altijd een spuitding (zo'n sproeiding met een pompje!) met roundup klaar hebben staan en dan wekelijks even bij spuiten op ieder plantje wat er op komt.
quote:friezinnetje schreef op 11 maart 2012 @ 20:18:

deze heb ik in de tuin, is ook niet uit te roeien: Heermoesvreselijk onkruidhmm bijna al die troep op die site groeit hier voor en/of achter.. dankzij de exbewoonster die blijkbaar geen voorliefde had voor tuinieren...
Neem een goedkope fles azijn en prik een gat in de dop. Spuit het op het zevenblad als het een paar dagen achter elkaar droog is. Geef de azijn kans om tot in de wortel te komen. Herhaal dit als nieuwe scheuten de kop opsteken. Zo put je de plant uit. Als je nu begint, kun je er nog goed bij (moet je wel eerst de vaste planten terug knippen, maar daar is het nu ook de tijd voor).
Ik vind hier dingen van.
Hahahaha, ik dacht dat dit topic over terrorisme zou gaan.
Soep (soort brandnetelsoep) of pesto van maken..
de tip van een oud mannetje hier uit de buurt spuiten met azijn!! het moet eigenlijk verdund maar we hebben het gewoon puur gebruikt en we zijn er na een paar keer spuiten helemaal vanaf!

let wel dat het niet op de andere planten komt want die gaan dan dood,
quote:Francisca_ schreef op 11 maart 2012 @ 20:22:

Hier komt er dit jaar of volgend jaar cement in de voortuin. Dan is het ook klaar En de dan, waar moeten die hun eitjes leggen.
quote:galadriel schreef op 11 maart 2012 @ 21:27:

[...]

En de dan, waar moeten die hun eitjes leggen. Bij de buren, die hebben er ook last van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven