abortus regristratie

11-03-2012 16:25 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

zou iemand me kunnen helpen met het volgende.

ik heb twee jaar geleden abortus laten plegen., nu blijk ik weer zwanger te zijn. dit is ook ongewenst, kan ik het in een andere kliniek laten weghalen zonder dat ze weten dat ik het al eerder heb gedaan. ik vind het namelijk een enorme schaamte. wie kan mij vertellen of ze dit kunnen nagaan.

alvast bedankt
Ik heb liever dat vrouwen die heel cru gezegd 'geen trek' hebben in een kind abortus laten plegen dan dat een ongewenst kind ter wereld komt die vervolgens jarenlang aan z'n lot wordt overgelaten met alle gevolgen van dien. Laat dat 'wondertje' een hels leven dan asjeblieft bespaard blijven...
Eens met Ligeia! Liever arbortus dan een kind dat een minder prettige jeugd staat te wachten omdat het eigenlijk niet gewenst was.
Tja dat het niet handig was weet TO ook wel. Daarom schaamt ze zich ook. En voor zover ik weet is het een best pijnlijke behandeling dus 'gestraft' wordt ze ook al.
TO, vervelende situatie voor je. Ik zou het wel vertellen in de kliniek, zodat de arts een zo compleet mogelijk beeld heeft van jouw lichaam. Ik denk niet dat je in een abortuskliniek veroordeeld wordt. Ze kunnen je ook helpen meedenken over wat de meest geschikte anticonceptie voor jou is.

Sterkte!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:pyridine schreef op zondag 11 maart 2012 19:18 Ze wil nu geen kind. Dat wil niet zeggen nooit een kind. Misschien is ze wel 16. Weet jij veel!Dan heeft ze haar eerste abortus met 14 jaar gehad? In dat geval zou ik na de ingreep maar eens wat beter opletten bij de biologielessen...
Ik had een oudere broer of zus kunnen hebben. Mijn moeder raakte zwanger toen ze er niet klaar voor was en heeft het toen weg laten halen. Mijn zusje en ik zijn wel gepland.

Direct laten steriliseren vind ik een belachelijke reactie, maar ja, hij komt van iemand die een empathisch vermogen van -20 heeft.
quote:Ligeia schreef op 11 maart 2012 @ 19:26:

[...]

Wie zegt dat het makkelijk is voor TO? Jij hebt achtergrondinformatie? En hoe weet jij eigenlijk dat abortus plegen 'een hele gemakkelijke weg' is?...*gaat ook op haar handen zitten..*
quote:maryni83 schreef op 11 maart 2012 @ 19:17:

maar toch, abortus is wel een hele makkelijke weg. Geen verantwoordelijkheid hoeven nemen voor wat je doet.

Wat vind jij dan, dat onbeschermd neuken een dusdanige misdaad is dat iemand er achttien jaar lang voor moet boeten? En dat nog los van hoe het kind zelf zou kunnen gaan lijden, want zo heel paradijselijk is het natuurlijk niet gesteld met onze Jeugdzorg.

Liever twee levens naar de gallemiezen dan een, alleen maar omdat het niet zo moet zijn dat iemand 'makkelijk wegkomt' (hoe krijg je het uit je toetsenbord) met onbeschermde seks? Gij zult voor uw vrijpartij boeten en uw kind nog meer?
En voor de TO: schamen helpt niemand verder. Ga gewoon naar die kliniek, de mensen die daar werken zijn professioneel, zullen je niet veroordelen maar gewoon serieus nemen en helpen.

En in het vervolg kun je dit soort dingen voorkomen door inderdaad, zoals anderen hierboven al schreven, de pil te slikken (en daar niet slordig in te zijn) en een condoom te gebruiken. Of een spiraaltje te laten zetten.
quote:maryni83 wrote on 11 March 2012 @ 20:02:

[...]

*gaat ook op haar handen zitten..*Oh, je kiest zelf de 'gemakkelijke weg'...
Je hoeft je niet te schamen. Dit komt vaker voor. Ga terug naar de kliniek en bespreek je probleem met hen.

Als je ervoor kiest het weg te laten halen kun je ook gelijk een spiraal nemen. Succes!
Toen ik werd gesterilliseerd bij Casa in Rotterdam en ik niet lekker werd en in de rustkamer mocht gaan liggen, was er ook een meisje wat voor de tweede keer een abortus liet doen en ze was er zo ontdaan door.

Dat iemand twee keer per ongeluk zwanger wordt en dus twee keer een abortus laat doen zoals TO wil niet zeggen dat ze er niet mee zitten of nooit kinderen willen.

Ik vergeet het belangrijkste te posten:

Je hoeft je echt niet te schamen. Ze oordelen en veroordelen je niet en het is beter om het wel te zeggen omdat er complicaties op kunnen treden en het beter is om alle info te geven.

Sterkte TO.
quote:pippertjepepernoot schreef op 11 maart 2012 @ 19:50:

[...]Dan heeft ze haar eerste abortus met 14 jaar gehad? In dat geval zou ik na de ingreep maar eens wat beter opletten bij de biologielessen...

Oordelen is wel makkelijk vanachter een beeldscherm he.

TO zeg het maar gewoon, men zal je niet voordelen. De mensen die in een aortuskliniek werken hebben weinig problemen met abortussen anders zouden ze er niet werkzaam zijn.
TO stelt een vraag over eventuele registratie van een abortuskliniek. Ze vraagt niet op ieder z'n mening en overtuigingen..
Och meid wat een nare situatie Je hoeft je niet te schamen. Het is zwaar klote voor je
Hier zelfde situatie gehad. Inderdaad schaamte, maar het komt (helaas) echt veel vaker voor in de klinieken. Ze kijken je er niet op aan. Dus: gewoon doen en een spiraal laten plaatsen. Heb ik ook gedaan nu.
quote:maryni83 schreef op 11 maart 2012 @ 19:17:

Och, ik ben het eigenlijk ook wel met Elninjoo eens..

Ik ken de situatie van TO niet, maar ik word altijd zo boos om mensen die zo makkelijk een kindje weg laten halen.. alsof het niks betekent. Natuurlijk krijg je dan het commentaar dat het ook heel moeilijk is om te beslissen tot een abortus, maar toch, abortus is wel een hele makkelijke weg. Geen verantwoordelijkheid hoeven nemen voor wat je doet. Wel ff ongemak, maar dan ben je er weer vanaf...

Ik vind dit soort reacties best wel kortzichtig.

Abortus is beslist niet een makkelijke weg, voor de meeste vrouwen toch niet denk ik.

De mijne is bijna twintig jaar geleden en ik kan het er soms nog steeds moeilijk mee hebben.

Overigens sta ik nog steeds achter mijn beslissing van toen, en heb ik later ook nooit kinderen gekregen. Ik ben vrijwillig kinderloos, hoewel dat een verstandsbeslissing is... net als de beslissing voor een abortus toentertijd.

Ik heb juist het idee dat ik wél mijn verantwoordelijkheid heb genomen. Naar mezelf en naar het ongeboren kind toe.

Ik ben namelijk echt niet geschikt om kinderen op te voeden (Ik heb Asperger en ik heb/had woedeaanvallen). En ik ben er van overtuigd dat zowel ik als het kind zware psychische schade zouden hebben opgelopen.

Ik ben dus ook beslist voor abortus.

Wat niet wegneemt dat ik het nogal wat vind, een tweede abortus in een paar jaar tijd. De mijne was zo ingrijpend dat ik er inderdaad voor gezorgd heb dat dat nooit meer is voorgevallen.

Maar denken dat abortus de makkelijke en onverantwoordelijke keus is is zeker niet altijd de juiste aanname.
Ik neem aan dat het wel in je patientendossier staat. Je weet toch wel waar de eerste abortus is geweest? Dan ga je daar dus niet meer naartoe.
Als je geen mama wilt worden zal je toch even over je schaamte heen moeten stappen om de abortus te laten doen, je kan een gesprek aanvragen waarbij ze je laten weten welke middelen er zijn om NIET weer zwanger te raken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven