Kony 2012

08-03-2012 18:40 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
*** Verkeerd geplaatst, heb al gevraagd om dit topic te verplaatsen naar Actueel ***

Gisteren kwamen achtereen volgens 2 van mijn kids thuis met dezelfde vraag "mam heb jij al gehoord van Joseph Kony?".

De een zit op university en de andere op High School (wij wonen in Canada) en op beide scholen was dit het topic vd dag.

Joseph Kony is een oorlogsmisdadiger die kinderen ontvoert en gebruikt in zijn leger. Kindersoldaten dus. Vreselijk. Ik heb dan ook de online petitie getekent.

Voor meer informatie kun je naar Kony 2012

Voor mij is dit naast een heel goed doel ook een teken vd kracht vh Internet. In een paar dagen is dit onderwerp uitgegroeid tot "het gespreks onderwerp" onder tieners en jong volwassenen en nu dus een wat oudere volwassene

Het doel van de initiatiefnemers van Kony2012 is om Kony bekend te gaan maken met overal posters en overal de discussie aanwakkeren zodat het vinden van deze mijnheer in 2012 gaat lukken. Een goed doel toch?

Speelt dit in NL ook al?
Optimist tot in de kist!
quote:Mieomij schreef op 11 maart 2012 @ 23:24:

Wat een onzin weer van de complotdenkers. Totaal irrelevant bovendien, het verandert er niets aan dat Kony gestraft moet worden voor zijn gruwelijke misdaden.

Normaal gesproken komt het straffen pas nadat bewezen is dat iemand iets heeft misdaan. Deze Kony is voor het laatst in 2006 gesignaleerd, voorzover mij bekend. De rest is mythe-vorming.

Overigens is het inmiddels inderdaad steeds gebruikelijker dat verdachten worden vermoord door de NAVO-landen, of hun vazallen, voordat ze voor het gerecht hun zegje hebben kunnen doen. En ALS ze al voor het gerecht worden gebracht, krijgen belangrijke getuigen immuniteit, en hoeven ze niet te getuigen, om de veroordeling van de vijand niet in gevaar te brengen.
Het gegeven dat er complotdenkers zijn, bewijst tegelijkertijd hun ongelijk. Want als de Illuminatie en de CIA Roswell, 9/11 en de Holocaust in scène zouden hebben gezet, waarom krijgen ze het dan niet voor elkaar om de complotdenkers eventjes uit te schakelen?
HIER het hele verhaal. En je leest teveel esoterische troep. De echte complotten zijn degenen waar je hier dagelijks over leest. De 'meltdown' van Fukushima. 'Al Qaida' die met de NAVO samenwerkt in Libië en Syrië. De 'Moslim'-terreurorganisaties die voor Israël en de VS aanslagen plegen in Iran. De miljoenen die de Amerikaanse overheid steekt in het in diskrediet brengen van Poetin. De leugens over 'Weapons of Mass Destruction', en de gemanipuleerde cijfers over de economie, om er maar een paar te noemen.

Dit hele verhaal gaat maar om een ding: De Chinezen hun investeringen in Afrika afpakken. En verder niks.
Hebben jullie de docu van nos gezien? Vind het errug vertrokken en analytsch. Jammer.
Het punt is dus niet dat die Kony zo'n frisse figuur is. Maar dat de militaire operaties, gekoppeld aan publieke initiatieven, een andere bedoeling hebben. Identiek aan de 'jacht-op-Bin-Laden'.

De VS/NAVO heeft de steun van 'het publiek' nodig voor haar imperialistische bedoelingen. Die steun komt er niet, als regeringsleiders op het spreekgestoelte klimmen, en aan de kiezers uitleggen dat onze 'Way of Life' aan een zijden draad hangt, omdat de Chinezen meer geld hebben om olie-productie gebieden, en de exploitatie van mineralen en andere grondstoffen te kopen. En dat de enige manier om onze, op krediet opgebouwde welvaart te beschermen is, dat we die gebieden militair onder controle brengen.

Dus moeten ze een truc verzinnen, om de 'Westerse' burger te laten kiezen voor de repressie van volkeren elders. Voor hun 'eigen bestwil', als je het bekijkt vanuit dat perspectief. Tevens doen 'humanitaire' smoesjes het 'Internationaal' goed. Want wie is er nou tegen 'humanitair'?

Tegelijk opent dit een Doos-van-Pandorra, waar het (bijvoorbeeld in Lybie en Syrië) de NAVO zelf is die zorgt voor een humanitaire crisis, om een excuus te hebben voor 'interventie'.
Het 'Kony 2012' project is gecrasht.

Laat ik, om te beginnen, benadrukken hoe tragisch het is dat humanitaire, onbaatzuchtige organisaties in handen zijn gekomen van 'politieke-dieren' die er schaamteloos hun imperialistische agenda mee voeden. Anders dan de schrijver van het artikel waar ik naar link, heb ik het idee dat velen die enthousiast reageerden op dit initiatief, met inbegrip van bekende personen uit de showbiz, de allerbeste bedoelingen hadden. Schoften als Kony zijn er teveel in deze wereld. Maar helaas hebben sommigen de weg gevonden naar leidinggevende functies bij voorheen onberispelijke 'Non Governmental Organizations' (NGO's), of hebben ze dergelijke ogenschijnlijk goede organisaties speciaal voor het doel van massa-manipulatie opgezet.
Masturberend op straat en onder invloed van 'iets'.... Het is hem blijkbaar te veel geworden. Het blijft vaag allemaal.

http://www.nbcsandiego.co ... -kony-2012-142970255.html
Dat 'immorele gedrag' zal ik hem niet nadragen, in elk geval. Voor de gemiddelde Amerikaan is dit pijnlijk, waardoor zijn succes daar wel wat zal afnemen. Al valt daar nog wel een mouw aan te passen, als er iemand op het idee komt te suggereren dat 'kwaadwillenden' iets in zijn Yakult hebben gegooid om hem in diskrediet te brengen. Een béétje 'spin-doctor' weet zoiets nog wel weer om te buigen in een zege, zolang hij niet achter de tralies belandt.

Wat problematischer is, is de aandacht die er nu is ontstaan voor de rol van 'NGO's' bij het creëren van steun voor de neo-conservatieve agenda van een 'New American Century', en de krampachtige pogingen om met militaire middelen de Chinezen (en andere 'BRICS'-landen) de pas af te snijden.

Ook de toch wat 'opvallende' keuze voor mevrouw Nossel als 'Executive Director' van het voorheen toch redelijk eerbiedwaardige 'Amnesty International', en al die andere 'front-organizations' die hun instructies krijgen van mevrouw Clinton, staan nu volop in de schijnwerpers. Niet in de MainStreamMedia. Maar die verliezen bijna dagelijks meer van hun inmiddels toch al niet bijster grote geloofwaardigheid. De universele bladvulling, gedicteerd door Reuters, Associated Press (AP) en Agence France Press (AFP), die zelf al geruime tijd geleden zijn omgevormd tot roeptoeters van gevestigde 'corporate' belangen, begint voorspelbaar te worden. En steeds meer mensen vinden hun weg naar alternatieve nieuwsbronnen en 'blogs', of forums, die in dit opzicht aanzienlijk meer te bieden hebben, dan die gepimpte reclame-blaadjes, waar directies zichzelf enorme bonussen toekennen, en de laatste échte journalist al tien jaar geleden is vertrokken.
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/ph ... 4_460s.jpg
Chocolol, dat is het patroon. Ook in Oeganda was dat kwartje al gevallen, kennelijk. Want daar waren ze 'niet blij' met de 'Kony-aandacht'.

'Het Westen' heeft decennialang feest gevierd van geld dat ze (onder anderen) van China leenden. Of via 'slimme' constructies rondpompten. Geld dat al lang niet meer een maat is voor geleverde arbeid, maar als een wereldomspannende 'woekerpolis' fungeert.

De tragiek is vooral, dat mensen 'met het hart op de juiste plaats' ('links', 'rechts', of in het midden van het politieke spectrum), kwetsbaar zijn voor het militaristische vervolg waar we nu met z'n allen middenin zitten.
Dank voor de korte uitleg, Chocolol ; heb me er nog niet echt in kunnen verdiepen maar dit lijkt erg helder.
Wat ik mij oprecht afvraag is waarom er zoveel aandacht wordt besteedt aan Kony maar er geen aandacht is voor het feit dat de VS het Internationaal Strafhof niet heeft erkend en vele landen onder druk heeft gezet om in de reserveringen van het Statuut van Rome op te nemen dat Amerikaanse burgers daar niet berecht kunnen worden. Sterker nog, er is destijds een wet aangenomen (The Hague Invasion Act) om Nederland aan te vallen mocht er een Amerikaan voor het hof moeten verschijnen.

Ik bedoel, als het doel is om oorlogsmisdadigers te straffen voor hun daden - in dit geval Joseph Kony - dan kun je toch beter ervoor zorgen dat het hele systeem effectiever wordt i.p.v. je te gaan richten op één man? Door via de social media de Amerikaanse burgers ervan te overtuigen dat óók de VS het Strafhof moet erkennen. Het overtuigt me wel van het feit dat er inderdaad, zoals een aantal forummers al suggereerden, meer achtersteekt dan dat nu getoond wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven