Omgaan met lelijkheid

10-03-2012 17:38 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben een man van 28 en zit met een voor mij zeer groot probleem. Ik ben super onzeker omdat ik lelijk ben en loop er al zeker 10 jaar met dat probleem. het word alleen maar erger omdat ik dus ook ouder word, en dat dus ook in me gezicht zie, zoals vetwallen, rimpels.

Ook als ik mezelf in de spiegel zie zie ik een lelijk ventje en denk ik bij mezelf waar gaat dat toch heen met mij.

Ook ben ik voordurend fotos van mezelf aan het nemen en kijk ik heel vaak in spiegels "ook bij andere mensen thuis" alleen maar om te kijken of ik echt zo lelijk ben.

Vorig jaar ben ik bij een speeddating geweest waaraan 18 vrouwen aan mededen, bij iedere vrouw heb ik het vakje ja ingekruist, en 3 dagen erna kreeg ik dus een email dat er geen enkele wederzijdse ja is geweest, gewoon 18 vrouwen die me niet zagen zitten. ik ben daar echt dik een week helemaal van slag geweest.

Vroeger kreeg ik al de opmerkingen van, wat ben jij lelijk of ben blij dat ik er niet zo uit zie als jij!.

Als ik het lef had had ik allang een eind aan me leven gemaakt.
Me neither.
Waarom neem je trouwens foto's van jezelf?

Dat zijn sowieso de lelijkste foto's die bestaan.

Een goede foto neem je niet zomaar hoor. Ik zie er best leuk uit maar op elke foto sta ik alsof ik drie jaar dood, sjaggo,overreden door een vrachtwagen of terminaal ziek ben.

Wat ik ook raar vind is dat jij bij die speeddate bij elke vrouw ja in hebt gevuld.

Je kan ze nooit allemaal leuk hebben gevonden dus waar slaat dat op?

Je hebt toch wel iets van een voorkeur of eisen wat een vriendin betreft?toch niet alles op twee benen is interessant.

Je bent achtentwintig, de meeste mannen worden pas een beetje boeiend na hun dertigste. Pas uit de pampers...

Tijd om ipv te klagen dingen aan te pakken en hulp te zoeken voor dit probleem met jouw zelfbeeld.
heb ik ook altijd cheerlesscard met foto's van mezelf.

dus TO, je moet vooral je uiterlijk niet gaan beoordelen met hoe je op foto's staat!
Zelf vind ik 'knapheid' niet belangrijk bij mannen, en ik denk dat ik daar niet de enige (vrouw) in ben.

Een trotse houding, een geinteresseerde blik, een fit lichaam trekken wel mijn aandacht. Ook: een man die zich intellectueel, geestelijk ontwikkelt, slim is, humor heeft.

Dus sporten, goed voor jezelf zorgen, bij contact aandacht hebben voor de ander (ipv voor jezelf), rechtop staan etc. Dát is aantrekkelijk.

Zo en zo val ik niet op mannen met een glad huidje en een perfect gezicht. Een wat verweerde kop, een grote neus en een intelligente, zelfverzekerde blik in de ogen vind ik veel spannender en sexyer.

Onzekerheid en zelf-fixatie stoten af.

Dus kom op TO, de schouders naar achteren en in jezelf geloven.
Beste Sam: wat is " lelijk" ? en wat is mooi? Die vraag zal niemand hetxelfde beantwoorden. Jij moet meer zelfvertrouwen krijgen. Vrouwen vallen niet op onzekere types die genoegen zouden nemen met iedere vrouw die hem maar wil. Wat je kan doen is jezelf goed verzorgen. Lekker glad en fris scheren, goede kapper, bezoek eens een schoonheidsspec, zorg dat je lijf er goed uitziet, leuke vlotte kleding. Deze zaken helpen je om jezelf goed te voelen. Desnoods een kleine correcti als je er niet mee kan leven. Je staat dan gelijk anders, je zeg tegen jezelf: zo hier ben ik! Stop met die foto's en vergelijken met anderen.jij bent uniek en op jou valt straks ook een unieke vrouw. Om koi. En niet omdat je niet op Brat Pitt lijkt.
quote:LaDy76 schreef op 10 maart 2012 @ 21:09:

Wat is lelijk?

lelijk vind ik mensen die zelfingenomen zijn, of arrogant.Of heel gemeen zijn.

Wat is mooi?

Iemand die lekker in zijn vel zit, dat uitstraalt en bovendien anderen respectvol behandelt.

Dit dus
Een paar van mijn favoriete sexy mannen hebben ook acnéputjes. Dat maakt helemaal niet uit.

Sterker nog, die cosmeticareclamemannen vinnik helegaar niet aantrekkelijk.

Zelfvertrouwen is veel sexier. En om zelfvertrouwen te hebben hoef je niet knap te zijn.

(maar het is wel lastig, weet ik uit eigen ervaring )
En Sam.. heb je wat aan onze reacties?
Later is nu
My kind of topic.

Ik weet hoe je je voelt sammy. Ik heb dat namelijk ook redelijk.

Opzich ben ik niet lelijk en onzeker daarover.

Mijn struikelblok is lengte, 1,65 is niet bepaald gewenst in het noorden des lands. Eigenlijk hoort het geen probleem te zijn sinds ik Zuid Amerikaans ben, soms vraag ik me wel eens af wat ik hier op dating gebied te zoeken heb.

Gelukkig ben ik nog geen 28 jaar, moet er niet aan denken. Nee, mooi 1 jaartje jonger.

Speeddaten lijkt me echt helemaal niets. Als ik het zou doen dan ga ik waarschijnlijk er heen met een naambordje met de text NERD en doe ik mijn bril op (zelfspot heb ik dan wel weer).

En dan ga ik timen hoe snel de vrouwen van tafel wisselen.

Heb niet het hele draadje gelezen maar ben je wel wekelijks in de buurt van vrouwen? Ik ga naar de sportschool en op het werk struinen zo nu en dan wel jonge vrouwen rond.

Mijn tip, zoek een sociale hobby waar ook vrouwen aanwezig zijn van je leeftijd. En dan bedoel ik niet dat je jezelf moet dwingen om op salsa les te gaan.

Ik ga ook niet zeggen, kop op, het komt vanzelf goed je moet niet teveel zoeken, bla bla bla. Komt vaak uit de mond van iemand die succesvol op de relatiemarkt is of erg aantrekkelijk.

Zelfde als een miljonair zegt dat geld niet alles is.
Ik voel je pijn. Ik ben ook lelijk en men heeft makkelijk praten dat uitstraling belangrijker is ect maar als je echt lelijk bent heeft dat allemaal geen zin. Ik ben hier dagelijks diep ongelukkig over.
En dat maakt je dan lelijk Lelijk86

Het dagelijks diep ongelukkig zijn over je uiterlijk. En je daar maar steeds weer op focussen. Ik vind 'mooie' vrouwen, die zich focussen op hun uiterlijk trouwens ook niet altijd mooi of aantrekkelijk.

Je wordt er een stuk mooier van als je je focust op alles behalve je uiterlijk. Of je nu wel of niet lelijk bent, veel kun je er niet aan doen. Aan je gedrag en je uitstraling, het feit of je lol hebt in je leven wel. Dus richt dáár je energie op. Wat wél leuk is. EN als dat niet alleen lukt? Zoek hulp.
Later is nu
quote:ferrero schreef op 12 maart 2012 @ 15:40:

My kind of topic.

Ik weet hoe je je voelt sammy. Ik heb dat namelijk ook redelijk.

Opzich ben ik niet lelijk en onzeker daarover.

Mijn struikelblok is lengte, 1,65 is niet bepaald gewenst in het noorden des lands. Eigenlijk hoort het geen probleem te zijn sinds ik Zuid Amerikaans ben, soms vraag ik me wel eens af wat ik hier op dating gebied te zoeken heb.

Gelukkig ben ik nog geen 28 jaar, moet er niet aan denken. Nee, mooi 1 jaartje jonger.

Speeddaten lijkt me echt helemaal niets. Als ik het zou doen dan ga ik waarschijnlijk er heen met een naambordje met de text NERD en doe ik mijn bril op (zelfspot heb ik dan wel weer).

En dan ga ik timen hoe snel de vrouwen van tafel wisselen.

Heb niet het hele draadje gelezen maar ben je wel wekelijks in de buurt van vrouwen? Ik ga naar de sportschool en op het werk struinen zo nu en dan wel jonge vrouwen rond.

Mijn tip, zoek een sociale hobby waar ook vrouwen aanwezig zijn van je leeftijd. En dan bedoel ik niet dat je jezelf moet dwingen om op salsa les te gaan.

Ik ga ook niet zeggen, kop op, het komt vanzelf goed je moet niet teveel zoeken, bla bla bla. Komt vaak uit de mond van iemand die succesvol op de relatiemarkt is of erg aantrekkelijk.

Zelfde als een miljonair zegt dat geld niet alles is.Ik ben zelf ook niet groot, ben 1.70. ik fitness ook best veel en daar lopen natuurlijk ook veel vrouwen rond, maar ben als de dood om ze aan te spreken
quote:lelijk86 schreef op 13 maart 2012 @ 04:11:

Ik voel je pijn. Ik ben ook lelijk en men heeft makkelijk praten dat uitstraling belangrijker is ect maar als je echt lelijk bent heeft dat allemaal geen zin. Ik ben hier dagelijks diep ongelukkig over.het is oneerlijk verdeeld in de wereld
Jullie wentelen je wel in zelfmedelijden. Daar wordt je niet knapper van!

Ga naar een psycholoog, ga aan je zelfvertrouwen en uitstraling werken.

Niet iedereen ziet er uit als een fotomodel (gelukkig) maar dat betekent niet dat je in een hoekje moet gaan zitten janken dat je lelijk zou zijn.
quote:Maja82 schreef op 13 maart 2012 @ 12:48:

Jullie wentelen je wel in zelfmedelijden. Daar wordt je niet knapper van!

Ga naar een psycholoog, ga aan je zelfvertrouwen en uitstraling werken.

Niet iedereen ziet er uit als een fotomodel (gelukkig) maar dat betekent niet dat je in een hoekje moet gaan zitten janken dat je lelijk zou zijn.

Zelfmedelijden kan je behoorlijk in een wurggreep houden.
quote:sam437 schreef op 13 maart 2012 @ 11:18:

[...]

het is oneerlijk verdeeld in de wereld

Precies en daarom kun je jezelf maar beter accepteren zoals je bent.

En ja dat zeg ik die zeker niet vooraan gestaan heeft toen schoonheid uitgedeeld werd.!
quote:valentinamaria schreef op 10 maart 2012 @ 17:51:

je jonge jaren?

je bent pas 28!Waarschijnlijk bedoelt hij tijdens de puberteit of jongvolwassenheid (18-25 jaar).
World of Warcraft: Legion
quote:sam437 schreef op 13 maart 2012 @ 11:06:

[...]

Ik ben zelf ook niet groot, ben 1.70. ik fitness ook best veel en daar lopen natuurlijk ook veel vrouwen rond, maar ben als de dood om ze aan te spreken

haha, tja. Dat kan een klein probleem zijn.

Tijdje terug dacht ik, ik ga 's een praatje met de knapste (in mijn ogen) maken. Kon geen Nederlands, dus toen leuk gesprek in het engels

Soms gaat het ook wel eens verkeerd. Ook een tijdje terug was er een meid met, nouja, laten we zeggen ze had een mooi achterste.

Niets tegen gezegd uiteindelijk want ik kon niets bedenken om haar mee aan te spreken.

Volgens mij vinden vrouwen het niet leuk als een man naar haar toe komt om haar uiterlijk. Maarja, ik wist verder niets over haar, wou haar uiteraard wel leren kennen.

Als je zit te twijfelen om iemand aan te spreken gewoon tegen jezelf zeggen: "are you a coward?". Dan storm ik er meestal op af... en ga meestal dan goed onderuit eindigend met "worth it".

Hou het casual, gewoon praatje maken. Als je een beetje raar over komt, nouja dan is dat maar zo.

Als je bijvoorbeeld van plan bent om met iemand even te praten en je bevriest. Zeg dan gewoon dat je even niet weet wat je moet zeggen en bedenk iets afgezaagd. Misschien vind ze 't leuk, misschien niet.

Dan krijg je "So close"

Er zijn meer vissen in de zee.

Oja, en dit:

attractive

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven