Een andere auto

02-02-2012 12:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Momenteel rijd ik een Opel Corsa (benzine) uit 2006. Ik heb die nu ruim 3 jaar. Het is een fijne auto, maar die is nu wat te klein geworden voor mij en sluit niet meer aan op de wensen die ik momenteel heb op autogebied.

Gericht op de toekomst zoek ik een grotere auto, het liefst een gezinsauto die veilig is. Tevens moet deze wat zuinig zijn en tweedehands. De maximale prijs mag zo'n (+/-) ¤ 8.000 euro zijn, er even van uit gaande dat ik zowat de helft terug krijg voor mijn huidige auto.

Wat ik niet zoek is een Franse auto (slechte ervaringen mee).

Wie heeft een fijne gezinsauto die niet te duur is, of wat kun je mij aanraden? Ik ben niet zo thuis op auto gebied, dus wie kan mij helpen aan een nieuwe auto?

Dames en uiteraard heren, kom er maar in met jullie autokennis!
quote:blackmoon777 schreef op 13 maart 2012 @ 15:15:

ff offtopic, maar wat houd 14% bijtelling nou eigenlijk in???

Ik hoor dit overal, 14% bijtelling of 20....

snap er niets van, haha

Als je een auto leaset, dan wordt een bepaald percentage van de cataloguswaarde van de auto als extra inkomen gerekend en daar betaal je dus belasting over. Dit kan 14, 20 of 25% zijn bij reguliere auto's, afhankelijk van hun CO2-uitstoot en dergelijke. De overheid probeert dus te stimuleren dat je milieuvriendelijker gaat rijden, door je een fiscaal voordeel te geven.

Een particuliere rijder hoeft bijv. geen BPM te betalen op deze auto's.
Bedankt voor jullie reactie's!

Mijn vriend heeft vorig weekend in een Seat Ibiza Station gezeten, en hij vond hem helemaal niets. Ik vind dat mee van de enige mooie station. Ik ben niet zo van de station, maar we zullen daar dus toch over na moeten gaan denken. En zeker ook naar wat zuinig is. Vind de nieuwe KIA Rio ook erg mooi, maar die kofferbak zal zeker te klein zijn....We vinden een Ford Focus (De allernieuwste versie of die versie daarvoor) ook erg mooi, maar ivm budget zou de oudere versie uit bijv 2007-2008 beter passen. Ons budget is rond de 12.000

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven