Geld & Recht alle pijlers

voorschot UWV?

14-03-2012 11:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of je een voorschot kunt vragen op je WAO uitkering? Ik heb het nog nooit gedaan, maar het zou me op dit moment ontzettend goed uitkomen. Iemand ervaring mee? En hoe snel kan het er dan zijn?
Ehm. Nee.

Maarre. Waarom vraag je dat niet na bij je uitkeringsinstantie in plaats van hier op het forum?
Als het kan, ligt het misschien aan waarvoor je dat nodig hebt? Denk niet dat dat kan eigenlijk, maar juist weet ik het niet.
En als je nou een voorschot vraagt, heb je dan volgende maand niet te kort ?
quote:sartan schreef op 14 maart 2012 @ 11:12:

Ehm. Nee.

Maarre. Waarom vraag je dat niet na bij je uitkeringsinstantie in plaats van hier op het forum?

Waarom wist ik dat deze reactie zou komen?

Ik wilde eerst even polsen of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Geen ervaring mee maar volgens mij zou het kunnen onder bepaalde voorwaarden. Denk niet dat dat heel snel geregeld is. In combinatie met budgetbeheer/schuldsanering e.d. kan het sowieso niet dacht ik.
Nee, dat kan niet.
O.k. duidelijk.
Als je op de site van het UWV bij de zoekbalk "voorschot" intypt, zul je zien dat het onder bepaalde voorwaarden en in bepaalde situaties WEL kan...
Ik heb een lange tijd bij het UWV gewerkt en wij gaven het alleen bij wijze van uitzondering en dan vanuit het opgebouwde vakantiegeld.

Heb je al een WAO-uitkering of vraag je een voorschot aan op een te ontvangen uitkering? In het laatste geval is het namelijk weer anders.
Omdat TO het over WAO heeft en niet over WIA, ga ik er vanuit dat de uitkering al loopt. Het gaat dus niet over een voorschot in afwachting van een beslissing.
In dat geval moet je inderdaad wel een heel dringende reden hebben. (dreigende huisuitzetting of iets in die geest)
Nee hoor, laat maar, bedankt voor jullie reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven