Lekkage en verstopping
dinsdag 13 maart 2012 om 18:37
Wij hebben last van verstopping in de badkamer. Het wat liep vanmorgen bijna niet meer weg, pas na een paar uur was het bad leeg. Vanavond hebben we dus geprobeerd te ontstoppen,maar het is alleen maar erger geworden. Het water loopt nu helemaal niet meer weg en nu hebben we dus ook nog lekkage.
Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad. Er is volgens mij niks meer wat we zelf kunnen doen op dit moment. Ik heb het bad zo veel mogelijk leeggeschept, maar het water in de leiding loopt nog steeds niet weg. Het blijft dus druppen. Is er iets wat ik nu zou kunnen doen?
Sowieso morgenochtend eerst de verzekering bellen. Jeetje wat is dit balen zeg.
Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad. Er is volgens mij niks meer wat we zelf kunnen doen op dit moment. Ik heb het bad zo veel mogelijk leeggeschept, maar het water in de leiding loopt nog steeds niet weg. Het blijft dus druppen. Is er iets wat ik nu zou kunnen doen?
Sowieso morgenochtend eerst de verzekering bellen. Jeetje wat is dit balen zeg.
woensdag 14 maart 2012 om 11:26
Let er wel op als je één product heb geruikt, je geen ander merk meer kunt gebruiken. Als je dit doet kunnen chlorinegassen vrijkomen! Vaak staat deze waarschuwing op de verpakking aangegeven.
Als je eerst een gedeeltelijke verstopping had, kan het zijn dat deze lager in de pijp vast in gaan zitten en nu een gehele verstopping veroorzaakt. Vaak helpt een tweede applicatie van het product. (ligt eraan welk merk natuurlijk)
Als je eerst een gedeeltelijke verstopping had, kan het zijn dat deze lager in de pijp vast in gaan zitten en nu een gehele verstopping veroorzaakt. Vaak helpt een tweede applicatie van het product. (ligt eraan welk merk natuurlijk)
woensdag 14 maart 2012 om 11:56
Hier drukte de loodgieter me op het hart om bij een zo ernstige verstopping toch echt géén chemicaliën te gebruiken. Je lost er de verstopping niet mee op en hij zit er vervolgens met zijn handen in.
Soda met kokend water werd mij juist wel weer aangeraden, maar als onderhoudsmiddel. Niet als de leiding al verstopt is. (Maar als dan toch, dan liever soda dan de chemicaliën van HG e.d. dus...)
Soda met kokend water werd mij juist wel weer aangeraden, maar als onderhoudsmiddel. Niet als de leiding al verstopt is. (Maar als dan toch, dan liever soda dan de chemicaliën van HG e.d. dus...)
woensdag 14 maart 2012 om 15:31
@qwertu, hier ook een loodgieter die afraade geen chemicalien te gebruiken bij verstoppingen. Kreeg van hem de tip om of een "plopper" te gebruiken of een rioolveer.
Ik rag gewoon een keer per half jaar of zo met de rioolveer het doucheputje door met heel veel heet water. Tot nog toe (12 jaar in dit huis) geen verstoppingen meer gehad. Alleen het eerste jaar stonden we in het water door de vorige bewoners. Die hadden dus nog nooit de boel geragd.
Ik rag gewoon een keer per half jaar of zo met de rioolveer het doucheputje door met heel veel heet water. Tot nog toe (12 jaar in dit huis) geen verstoppingen meer gehad. Alleen het eerste jaar stonden we in het water door de vorige bewoners. Die hadden dus nog nooit de boel geragd.
donderdag 15 maart 2012 om 11:43
Oef, wij hebben iets soortgelijks net achter de rug. De loodgieter heeft 2x moeten komen, met een rekening van bijna 700 euro tot gevolg (ze moesten er met een camera in etc.).
Wij hebben het eerst zelf geprobeerd met HG, maar dat help voor geen meter.
Gelukkig geen waterschade opgelopen van deze verstopping.
Wij hebben het eerst zelf geprobeerd met HG, maar dat help voor geen meter.
Gelukkig geen waterschade opgelopen van deze verstopping.