Lekkage en verstopping

13-03-2012 18:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben last van verstopping in de badkamer. Het wat liep vanmorgen bijna niet meer weg, pas na een paar uur was het bad leeg. Vanavond hebben we dus geprobeerd te ontstoppen,maar het is alleen maar erger geworden. Het water loopt nu helemaal niet meer weg en nu hebben we dus ook nog lekkage.

Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad. Er is volgens mij niks meer wat we zelf kunnen doen op dit moment. Ik heb het bad zo veel mogelijk leeggeschept, maar het water in de leiding loopt nog steeds niet weg. Het blijft dus druppen. Is er iets wat ik nu zou kunnen doen?

Sowieso morgenochtend eerst de verzekering bellen. Jeetje wat is dit balen zeg.
Eeehh een loodgieter bellen?! Zomaar een ideetje hoor.
Zijn die er nog op dit tijdstip?

Ik begreep vandaag van iemand dat hij bij een lekkage niks uitgekeerd kreeg omdat ze zelf al begonnen waren voor de schade gemeld was.
Het water loopt nu helemaal niet meer weg en nu hebben we dus ook nog lekkage.

Hoezo heb je "dus ook" lekkage als je bad verstopt is? Waar lekt het dan?
Hoe hebben jullie geprobeerd te ontstoppen?
Gootsteen ontstopper, daar is het alleen maar meer van verstopt geraakt. We hebben niet van die HG troep gebruikt, ik heb wel eens begrepen dat dat veel slechter is.

We wonen hier nu een half jaar, maar we komen troep tegen, dat zit er al veel langer in.
Verzekering?

Wat heb jij voor verzekering dat ze je bad komen ontstoppen? Wow!

Gewoon een flinke fles chemische zooi erin, even de gebruiksaanwijzing lezen, en gaan.
Ik kan HG Vloeibare Ontstopper van harte adviseren.

Op de gebruiksaanwijzing staat dat zelfs als het water helemaal niet meer wegloopt, je het erin kan gieten en dat ie dan ontstopt.
beter maar even de loodgieter bellen, die kunnen zo de verstopping weer vlot krijgen met een soort electrische rager.
odi et amo
Inderdaad HG ontstopper. Werkt als een zonnetje!
quote:nellaaa schreef op 13 maart 2012 @ 18:59:

Inderdaad HG ontstopper. Werkt als een zonnetje!Lekker spulletje is dat hè!
Denk dat ik dan zo toch even een flesje haal. Ik heb hier ook wel eens ervaringen gelezen dat het uiteindelijk ook meer schade kan doen, daar heb ik niet zo'n trek in.

In geval van waterschade lijkt mij de verzekering nogal belangrijk. Ik wil niet dat mijn rechten op een eventuele vergoeding vervallen doordat ik zelf ga lopen dokteren.
En als de leiding dan schoon is voortaan elke maand (reminders in agenda zetten bv) een flinke schep soda erin gooien met een liter kokend water eroverheen. Doe ik bij alle leidingen hier en heb nergens last van.
Ik snap je overweging, maar bij lekkage zou ik eerst het probleem zelf willen verhelpen, voordat je nog meer schade hebt door het water.

Maar ik weet niet of het water inmiddels door je plafond naar beneden komt of dat het minder acuut is?
quote:chocolover schreef op 13 maart 2012 @ 19:10:

En als de leiding dan schoon is voortaan elke maand (reminders in agenda zetten bv) een flinke schep soda erin gooien met een liter kokend water eroverheen. Doe ik bij alle leidingen hier en heb nergens last van.Absoluut niet doen, zodra het water is afgekoeld en de soda dus niet meer is opgelost in het water, koekt de soda aan, en zet het zich af, in je leidingen. En dan ben je dus op den duur veeeeel verder van huis.
Dank je SeptemberGirl, scheelt weer n klusje!

Hier n jaar geleden HG overal tegelijk in gebruikt: wasbak, bad, douche.

Liep gelijk beter door. Zo gebleven. Indien nodig weer HG.
Juist!
Morgenochtend verzekering en loodgieter bellen, en dan zien we wel even verder, Het lekt inderdaad door het plafond, maar het drupt inmiddels wel minder.

Ik was een beetje bang dat we de lekkage zelf veroorzaakt hadden, maar dat lijkt niet zo te zijn. Waarschijnlijk zat de lekkage er al, maar is er van alles aangekoekt op die plek. Door het ontstoppen is dat nu los gekomen (denken we).

We gaan het morgen allemaal zien.
Oh SG, meen je dat? Jeetje.. Zelfs loodgieters raden dit aan..

Nou dan doe ik maar niks haha. 1 x per jaar de zwanenhalzen schoonmaken lijkt me dan beter Thnx voor de tip!
quote:chocolover schreef op 13 maart 2012 @ 20:22:

Nou dan doe ik maar niks haha. 1 x per jaar de zwanenhalzen schoonmaken lijkt me dan beter Thnx voor de tip!

één keer per jaar de zwanenhalzen schoonmaken??? Darn, dat heb ik werkelijk in mijn hele leven nog nooit iemand zien doen.....

Ik word gek hier vanavond op de Thuis pijler zeg. Ik snap eindelijk waarom ik nooit zo veel tijd kwijt ben met schoonmaken als ik hier lees wat ik eigenlijk allemaal had moeten doen, haha.
quote:chocolover schreef op 13 maart 2012 @ 20:22:

Onze loodgieter me op het hart gedrukt dat echt niet te doen...

Het is eigenlijk ook wel logisch (dacht ik). Soda lost op in heet water en dat kiep je door je leidingen. Alleen, leidingen zijn lang en het water koelt hartstikke snel af. De soda 'scheidt' zich dan zeg maar weer van het afgekoelde water en zet zich af aan je leidingen. En dan op een plekje waar je er echt niet meer bij kan...

Maar die zwanenhalzen schoonmaken doe ik ook!! Emmertje eronder en klaar. Wat zijn wij toch superhuisvoruwen
quote:zazu_ schreef op 13 maart 2012 @ 20:58:

[...]

één keer per jaar de zwanenhalzen schoonmaken??? Darn, dat heb ik werkelijk in mijn hele leven nog nooit iemand zien doen.....

Ik word gek hier vanavond op de Thuis pijler zeg. Ik snap eindelijk waarom ik nooit zo veel tijd kwijt ben met schoonmaken als ik hier lees wat ik eigenlijk allemaal had moeten doen, haha.Haha, hier hetzelfde. Zwanenhalzen zijn toch die dingen onder de wastafel?
Ik heb al 10 jaar een eigen woning (2e huis inmiddels) en heb nog nooit iets met een zwanehals gedaan..
Zwanenhalzen schoonmaken? Waarom? Ben al 8 jaar het huis uit en heb dat nog nooit gedaan. Ook nooit een centje pijn gehad met verstoppingen. Behalve de douche, maar daar hoeft geen zwanenhals-gedoe te gebeuren.
Let wel op als je HG ontstopper(of andere merken) gebruikt dat haren niet worden afgebroken daardoor. Dus als het verstopt zit door een dot haar zal de verstopping blijven. Al zal HG wel helpen voor resten vuil en zeepresten etc, dus wat verbetering zal er wel zijn misschien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven