Appeltaart bewaren

15-03-2012 09:41 21 berichten
Wellicht een domme vraag maar toch...

Ik ga zo een appeltaart bakken en wil deze morgen pas eten.

Moet ik hem in de koelkast bewaren of juist niet ?
Ik vind koude appeltaart niet lekker.

Af laten koelen, folie erover en op een koele plek wegzetten.
Wat een zelfbeheersing. Zo'n fijne taart weg kunnen zetten tot morgen!

Verder eens met Pimpelmeesje. Appeltaart kun je het beste bij kamertemperatuur bewaren.
Alle reacties Link kopieren
En appeltaart in de koelkast wordt ook zompig, ik hou meer van een hardere korst.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik bewaar appeltaart, ingepakt in folie, altijd in de oven, nadat deze is afgekoeld. Staat ie niet in de weg.
Ik hou ook niet van koude taart en wil hem daarom ook niet in de koelkast zetten maar ik had pas een appelcake gemaakt en deze niet in de koelkast bewaard en die was er niet van opgeknapt zullen we maar zeggen...

Ik hoop dat hij morgen ongeschonden haalt helene, ik moet hem goed verstoppen voor mijn man. Zelf ben ik niet zo van de appeltaart namelijk

Bedankt !
quote:Kokolientje schreef op 15 maart 2012 @ 09:47:

Ik hou ook niet van koude taart en wil hem daarom ook niet in de koelkast zetten maar ik had pas een appelcake gemaakt en deze niet in de koelkast bewaard en die was er niet van opgeknapt zullen we maar zeggen...Huh? Hoe kan dat? Normaal bewaar je toch ook geen cake in de koelkast?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Geen idee, ik had hem in alufolie ingepakt en in een donkere koele lade gedaan en de appels leken wel verschrompeld en smaakten zompig. Baalde er echt van ! Ik had 's morgen de cake gebakken maar de visite kwam met verse tompoucen dus de cake niet aangeraakt en toen we de volgende dag een stuk wilden nemen smaakte het eigenlijk naar niks.
Nee. Appeltaart bewaren kan niet
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

@ Merano, ik ga hem heeeeel goed verstoppen als hij afgekoeld is !

Nou bedankt voor de tips, ik ga bakken !
quote:merano schreef op 15 maart 2012 @ 09:53:

Nee. Appeltaart bewaren kan niet
Zorg dat je appelmengsel niet te vochtig is.

Ik zet hem eigenlijk altijd in de koelkast. Nooit wat raars aan gemerkt.
Ik bewaar de appeltaart afgedekt in de garage/berging. Stuk koeler als kamertemperatuur maar niet zo smerig koud als uit de koelkast.

Gaat perfect!
Ik vind pas gebakken warme appeltaart niet lekker, bah. Rare gewoonte ook van die Oostenrijkers om Strudel warm te serveren, met een dot lauwe smeltende slagroom. Ook warme flappen vind ik goor.

Appeltaart moet minstens een dag besterven in de koelkast en liever nog in de vriezer.
it's a big club and you ain't in it
Besterven?? Appeltaart met vlees lijkt me niet lekker...
Ik serveer de appeltaart trouwens niet vanuit de koelkast. Die gaat de volgende ochtend vroeg onder de glazen stolp om op temperatuur te komen.
Hangt trouwens ook af van het recept, bijvoorbeeld taart gemaakt van 300+200+100-deeg met 1 ei wordt bepaald lekkerder na een dag in de koeler.
it's a big club and you ain't in it
quote:Dahlia74 schreef op 15 maart 2012 @ 09:47:

Ik bewaar appeltaart, ingepakt in folie, altijd in de oven, nadat deze is afgekoeld. Staat ie niet in de weg.ik ook, maar niet in folie, mar gewoon in de vorm met niks afgedekt
Uh oke, hij is gebakken en afgekoeld en staat nu afgedekt onder alufolie in de la. Laten staan of toch in de koelkast ?
Gewoon laten staan.

Pas als die aangesneden is en niet in 1 dag op gaat, de restjes in de koelkast. (of langsbrengen dat mag ook )
Ga ik doen Maja !

Als hij net zo smaakt als hij ruikt wordt dat langsbrengen niets

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven