Eiceldonatie

07-02-2012 11:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!

Graag zou ik willen weten of hier ook vrouwen zijn die uit zichzelf niet zwanger kunnen worden en voor eiceldonatie gaan.

Ikzelf heb in 2009, toen was ik 26, te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang ben en geen eicellen meer heb. Momenteel zijn wij zover dat wij voor eiceldonatie gaan aangezien dat voor ons de enige mogelijkheid is om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Natuurlijk heeft adoptie ook in onze gedachten gespeeld maar graag willen wij eerst dit proberen. Helemaal nu in Nederland een eicelbank komt.

Groetjes Bo
Beste Starshine,

Ik lees voor het eerst op dit forum mee en mijn oog valt

meteen op jou berichtje.

Wat ontzettend mooi en lief dat je dit eventueel voor

iemand zou willen doen.

Waarschijnlijk loop ik veel te hard van stapel maar mocht je alle voors en tegens tegen elkaar hebben afgewogen en tot een besluit zijn gekomen zou ik graag met je in contact komen.

Wij zijn een stel en kunnen alleen nog via donatie een kindje krijgen.

Groetjes,

Island
Michien moet je het boek: eiceldonatie, een overtreffende trap eens lezen. Daar staan verhalen in van donoren, ontvangers en en ziekenhuizen/klinieken.
Fijn om tegen dit topic aan te lopen. Ik wilde een nieuw topic openen, maar zag een recent 'draadje'.

Vandaag heb ik een vriendin (bij wie de 4e IVF tot geen bevruchting is uitgelopen en waarbij waarschijnlijk eiceldonatie nog de enige optie is) mijn eicellen aangeboden. Ik ben 'uitgekinderd' en zie hoe zij en haar man al 6 jaar medische molen de een na de andere teleurstelling te verwerken krijgen. Ze zijn heel ontroerd en blij met het aanbod en gaan nu met de artsen in overleg wat hun (on)mogelijkheden zijn.

Ben blij met zo'n ervaringsverhaal als newwoman. Ik herken mijzelf in de bewegingen en standpunten, maar was ook benieuwd naar hoe het dan uiteindelijk in de praktijk uitpakte.

Ik heb inmiddels geen partner meer (gescheiden) met wie ik dit zou moeten overleggen. Dus ben wat onderzoek aan het doen op internet naar ervaringen van donateurs.

Ik ben overgens een actieve forummer die voor dit onderwerp (vnwege herkenbaarheid) een ander profiel heeft aangemaakt.
Ik weet niet of ik ook aan een eicelbank zou doneren, maar voor familie en goede vrienden zou ik dit zeker wel willen doen. Mijn gezin is echter nog niet compleet denk ik.
Newwoman en Star wat een mooie reacties hebben jullie geschreven.

Het zou zomaar kunnen zijn dat ook voor mij geldt dat alleen eiceldonatie tot een kindje leidt. Maar mijn eerste reactie daarop toen de fertiliteitsarts dit noemde was 'NEE'. Ik ben er (nog?) niet aan toe maar zeg nooit nooit.

Succes to, dapper hoor!
@onderzoekdonatie: ik krijg wat jeuk van je post... Stelletjes? Brrr.... Vind dat zelf geen professioneel woordgebruik en zou alleen daarom al niet ingaan op jouw vraag.

*maar ben van nature nogal kritisch*
Diep respect voor newwoman, starhine en plannetjeb
oh hee, een vriendenuitnodiging ontvangen van Onderzoekdonatie. Moet er nog even over nadenken of ik daar aan mee wil doen hoor.

Ik kom er na het weekend wel op terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven