Centraal Moderatortopic deel 2

28-02-2012 11:33 3484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:hekje schreef op 15 maart 2012 @ 13:33:

Dus als je melding:geen-reactie-van-forummer krijgt, dan weet je dat je dat topic niet hoeft te bekijken of te zoeken.

Ah, ok, zodat je niet voor Jan Doedel iedere dag dat topic checkt.

Maar zou je dan een notificatie willen, bijv na een week: TO heeft al een week niet gereageerd?

Maar dan daarna, stel dat ze toch weer komt, weer een notificatie?

Misschien stomme vragen maar ik werk nooit met die notificaties.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
En idd wat MV zegt, meestal is het niet persoonsgebonden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Moonlight & MV: Ivm topicvervuiling zet ik m'n reactie even op topic over beleid huisregels!
quote:thee schreef op 15 maart 2012 @ 12:50:

Wat is hier het nut van?

Ik zie daar het nut ook niet van.

Ik heb wel een andere suggestie, m.b.t. tags.

De moderator heeft er al wel iets van gezegd, maar ik had als suggestie één van de volgende mogelijkheden:

- verwijderen tag-systeem;

- geautomatiseerd tag-systeem dat alleen door de moderators handmatig te veranderen is.

In geval van een geautomatiseerd systeem zou het als volgt moeten werken:

- Het plaatsen van tags werkt op een soortgelijke wijze als het voorzien van topics van advertenties. De inhoud van de advertentie is nu gebaseerd op de inhoud van het topic. Voor het toevoegen van tags zou iets soortgelijks moeten gebeuren. Een soort bot spit het bericht door naar belangrijke woorden die dan als tag worden vermeld. Alleen de moderators kunnen het gedrag van deze bot beïnvloeden;

- Als er verkeerde woorden in de tag staan of ze ontbreken ten onrechte zou daarvan melding gemaakt moeten worden aan de moderator de lijst van tags kan aanpassen;

- Alleen de moderator moet woorden kunnen toevoegen of weghalen. De mogelijkheid om dit te doen door "gewone" forummers, moet worden verwijderd.

Als dit bovenstaande niet haalbaar is, omdat het te veel werk is, ben ik ervoor dat het hele systeem verwijderd wordt.
World of Warcraft: Legion
Eensch met Hans. Gelukkig is de grote storm nu geluwd, maar er verschijnen nog steeds tags van het type oh-leuk-even-uitproberen-hoor-jaaaaah-hij-doet-het-hoera!!! .

Ik denk ook niet dat iemand die functie zal missen, hij heeft er tenslotte ik weet niet hoe lang op gezeten zonder dat er ook maar één forummer gebruik van maakte (denk ik )
Mod, werkt de staffunctie niet goed meer soms?

Ik lees hier meer en meer dat mensen staffen en er geen actie ondernomen wordt.

Ik heb vanmorgen vroeg deze spam gestaft:

http://forum.viva.nl/forum/view_message/11459727

Gaarne verwijderen.
Ook eens met Hans.
Ook eensch met Hans en Thee.
Geen bijzonderheden
quote:helene31 schreef op 15 maart 2012 @ 16:34:

Mod, werkt de staffunctie niet goed meer soms?

Ik lees hier meer en meer dat mensen staffen en er geen actie ondernomen wordt.

Ik heb vanmorgen vroeg deze spam gestaft:

http://forum.viva.nl/forum/view_message/11459727

Gaarne verwijderen.

De staffunctie doet het wel, deze was tussendoor 'geglipt', waarvoor excuses. inmiddels is de spam verwijderd!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Dank, mod!
quote:ModeratorViva schreef op 15 maart 2012 @ 16:59:

[...]

De staffunctie doet het wel, deze was tussendoor 'geglipt', waarvoor excuses. inmiddels is de spam verwijderd!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forumDie van mij is er ook tussendoor geglipt dan. Het staat zelfs pontificaal als extra in dit topic maar dat wordt in mijn ogen dan wel genegeerd als er wel op andere verzoeken wordt gereageerd vlak na het mijne.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Mod, Tirzami brengt weer eens een bezoekje aan ons Wakkertopic om fijn een potje te sneren en bepaalde (kwetsbare) forummers te beledigen.

Kan er iets aan gedaan worden? Alvast bedankt!

Ben je ook nog wakker? Klets hier mee.
quote:thee schreef op 15 maart 2012 @ 12:50:

[...]

Wat is hier het nut van?

Ghehe, blijkbaar ben ik de enige

Dit lijkt me een handige functie omdat ik al een paar keer een topic gevolgd heb waarbij het posten op het topic een teken van leven is van de TO. Diegene heeft veel steun nodig, is labiel, dreigt weg te vallen. Diegene wil ik dan virtueel schoppen, juist als ik al een tijdje niets gehoord heb.
Maar is het in dat geval niet beter om contactgegevens uit te wisselen? Als jij diegene wilt helpen bedoel ik?

Want als je een melding krijgt dat TO bijvoorbeeld al twee weken niet geweest is, wat wil je er dan mee?

(aangenomen dat TO dan ook het topic niet leest)
quote:shahla schreef op 15 maart 2012 @ 17:26:

[...]

Die van mij is er ook tussendoor geglipt dan. Het staat zelfs pontificaal als extra in dit topic maar dat wordt in mijn ogen dan wel genegeerd als er wel op andere verzoeken wordt gereageerd vlak na het mijne.Die van mij ook. Ik heb een paar dagen geleden diverse spam gemeld maar het staat er nog steeds. Ik begin ook een beetje te twijfelen aan die stafknop en vind het ook niet meer nodig om te melden. Het helpt toch niet.
quote:helene31 schreef op 15 maart 2012 @ 20:22:

Mod, Tirzami brengt weer eens een bezoekje aan ons Wakkertopic om fijn een potje te sneren en bepaalde (kwetsbare) forummers te beledigen.

Ben je ook nog wakker? Klets hier mee.Om nog maar te zwijgen over het strooien met voorletters van forummers. Hier en daar. Oprotten met die handel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:MissMartine schreef op 15 maart 2012 @ 21:02:

[...]

Ghehe, blijkbaar ben ik de enige

Dit lijkt me een handige functie omdat ik al een paar keer een topic gevolgd heb waarbij het posten op het topic een teken van leven is van de TO. Diegene heeft veel steun nodig, is labiel, dreigt weg te vallen. Diegene wil ik dan virtueel schoppen, juist als ik al een tijdje niets gehoord heb.

Als het contact close is kan dat ook via mail/msn lijkt me of je upt regelmatig zelf dat topic. Er bloeden meer topics dood dan dat er actief zijn, dat zou een lange lijst worden.

edit: mosterd, had Moonlight nog niet gelezen.
quote:helene31 schreef op 15 maart 2012 @ 20:22:

Ben je ook nog wakker? Klets hier mee.

Beste Helene31,

Het topic is bekeken en beoordeeld. Er zijn passende maatregelen genomen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

quote:ModeratorViva schreef op 15 maart 2012 @ 23:15:

[...]

Beste Helene31,

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

fijn bedankt!

Is er gelijk even verder gekeken naar dit persoon ivm. de dingen die VC noemde in dit topic? Hoef ik niet perse reactie op maar aangezien ik lees en zelf ook zie dat er soms niet op alles gereageerd wordt en dat er dan geschreven wordt dat er overheen is gekeken wilde ik het even extra benadrukken vandaar.
quote:ModeratorViva schreef op 15 maart 2012 @ 23:15:

[...]

Beste Helene31,

Met vriendelijke groet,

Moderator VivaDe berichten in kwestie staan er nog. Betekent dat dat ze aan jullie fatsoensnormen voldoen?
Ha mods,

topic Wet van Martin op relaties is weer helemaal vol-getagd. Sorry, kan niet linken.
quote:helene31 schreef op 15 maart 2012 @ 23:32:

[...]

De berichten in kwestie staan er nog. Betekent dat dat ze aan jullie fatsoensnormen voldoen?huh ik zag dat ze leeg waren met als reden provoceren.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 15 maart 2012 @ 23:33:

[...]

huh ik zag dat ze leeg waren met als reden provoceren.

Ik zie het nu ook. iPad laadde denk ik een oude pagina.

Excuses mod en bedankt!
quote:hekje schreef op 15 maart 2012 @ 23:32:

Ha mods,

topic Wet van Martin op relaties is weer helemaal vol-getagd. Sorry, kan niet linken.Hier een link
Mods kan dat taggen niet uitgezet worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven