Gouden walnoot topic

06-03-2012 12:16 1469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het knusse topic waarbij de nootjes niet blijven staan.

Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.

Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?

Join de "Gouden Walnoot"

Ons mandje
Olifantje, ik weet niet precies wat je bedoelt. Moeten de deelnemers zelf iets doen met het eten of gaat het om de foto?
Calgary is enorm multicultureel. Echt allerlei etnische supermarktjes, restaurantjes, etc. Heel levendig. Alberta (provincie) is bekend om zijn rundvlees. Calgary wordt ook wel cowtown genoemd ivm de cowboy cultuur. Elk jaar in July hebben we hier de Stampede, een soort van weeklang veemarkt uitgegroeid tot het grootste outdoor feest ter wereld, je ziet dan heeeel veel mensen in cowboylaarzen en met cowboy hoeden op, verder op elke straathoek haast pancakebreakfast of hamburger bbq's. Sowieso hebben we v.a. mei/junie elk weekend wel een festival. Heel leuk. Verder natuurlijk vlakbij de Rockies!

Tot zover de VVV

Moet nu zo naar de oogarts.
Optimist tot in de kist!
Wel leuk idee Olifantje! Verder geen tips, maar lijkt me heel gezellig met een groepje om te doen.
quote:Blackdress schreef op 15 maart 2012 @ 13:35:

[...]

Een courgette is een 1-jarige plant. Vanaf mei kan hij in volle grond naar buiten (eerst binnen laten groeien als je zelf zaait). Hij zal dan in een paar maanden tijd uitgroeien tot een behoorlijk grote plant. Als je regelmatig oogst als de courgettes nog klein zijn blijft hij nieuwe vruchten geven. In de herfst stopt het en sterft de plant af en kun je hem weggooien om volgend jaar weer opnieuw te beginnen met een nieuwe plant/zaad.Kan ik nog beginnen of ben ik al te laat? Mijn dochter en ik hebben ineens heel veel zin om courgettes te gaan verbouwen. Veel ruimte hebben we niet, onze 'tuin' bestaat uit een paar groentekistjes, gevuld met een raar mengsel van rivierklei, zand en potgrond. Zoon heeft aardbeienplanten in zijn kistje, ik heb aardappelen en uien, maar dochter heeft nog niks. Dus vandaar.
Soep, ik zou dan eens kijken bij het tuincentrum of er kleine plantjes staan. Voor zelf zaaien is het nu misschien te laat.
Nee hoor, op mijn zakje stond dat zaaien moet na de vorst, dus in april / mei. Dus als het zakje gelijk heeft (Van de Hema!) dan kan het nog.
Zelf zaaien kan makkelijk. Kijk ook ff onder de link due ik eerder voor MV postte.
Mistig

Waar is het ?
Ik heb vanavond heerlijk de tijd om bij te lezen. En die courgettezaadjes wil ik ook nog voor op pad.

Ik las maar een paar postings terug en ik zag Olifantje een cake noemen met walnoten.

Ik heb een heel simpel gerecht van topkok Nigella. Ik heb het alleen opgevrolijkt met chocolade. Dat doe ik nooit meer want dat was een werk. De cake/brood met banaan en walnoten en je kan er chocolade door doen is heerlijk.

Hier eindresultaat;

Bananenbrood met chocolade (erin) en gemengde noten;

http://i576.photobucket.c ... 20en%20lunch/P7210831.jpg

Hier zie je het brood/cake van binnen;

http://i576.photobucket.c ... 20en%20lunch/P7210919.jpg

In de koelkast;

http://i576.photobucket.c ... 20en%20lunch/P7210921.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh en nog voor courgette liefhebbers, dit is een favo bijgerecht van mij, courgette met tomaat. Ik doe minder bleekselderij omdat ik dat niet lekker vind, en meer kaas.

http://i576.photobucket.c ... erie/groente/P1010001.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Magnetron? Hoe hard zet je dat ding dan?

En kan het ook in een pan ofzo. Ik ben niet zo van het koken in de magnetron. Ik heb altijd het idee dat het mijn eten kapot maakt.
quote:Blackdress schreef op 15 maart 2012 @ 13:35:

[...]

Een courgette is een 1-jarige plant. Vanaf mei kan hij in volle grond naar buiten (eerst binnen laten groeien als je zelf zaait). Hij zal dan in een paar maanden tijd uitgroeien tot een behoorlijk grote plant. Als je regelmatig oogst als de courgettes nog klein zijn blijft hij nieuwe vruchten geven. In de herfst stopt het en sterft de plant af en kun je hem weggooien om volgend jaar weer opnieuw te beginnen met een nieuwe plant/zaad.

Ah duidelijk.

Weten jullie nog kruiden of producten die willen groeien met de zaadjes van het ingredient zelf?

Ik noem even wat, een aardappel in de aarde stoppen, de zaadjes die in een paprika zitten, een ui in de grond stoppen. Hebben jullie daar ervaring mee of is het gewoon uitproberen?
quote:Maja82 schreef op 16 maart 2012 @ 08:43:

Magnetron? Hoe hard zet je dat ding dan?

En kan het ook in een pan ofzo. Ik ben niet zo van het koken in de magnetron. Ik heb altijd het idee dat het mijn eten kapot maakt.

Oh aardappels en groente doe ik altijd in de magnetron koken, lekker makkelijk en geen pannen.

Jeetje, hoeveel de magnetron is weet ik niet. Ik klik hem aan en hij pakt altijd de hoogste stand. Ik zou niet eens weten hoe je hem lager moet zetten. Ik kijk/ prik wel tussendoor hoor, dus dan weet ik ongeveer hoe lang hij er nog in moet. Net als in de pan natuurlijk.
Ik probeer altijd maar wat. De aardappels willen altijd wel groeien in onze kistjes . Dit jaar heb ik ook uien in de grond gestopt en daar komen zowaar al een paar sprieten uit, dus ik ben benieuwd.
Da's denk ik gewoon een kwestie van uitproberen.

Met een beetje rondvragen zijn er ook van veel dingen wel stekken te krijgen. marokaanse munt bijvoorbeeld. (rottig woekerspul in volle grond maar wel lekker) Aardbeien maken ook stekjes.

(als je een kookws. geeft en ik kom ook dan neem ik wel het e.e.a. mee van wat ik heb op dat moment)
Ik heb uien in de gang die al zonder aarde een plantje zijn geworden, die wil ik wel planten maar komt daar nog iets meer uit dan die sprieten? Die kan je toch niet eten?
Oh leuk Maja. Ik ga me dit jaar hierin verdiepen. Vind dat wel leuk en lekker die biologische kruiden en plantjes op het terras.

Ik hou jullie op de hoogte.
Sorry dat ik hier al een tijdje niet geweest ben.

Ik ga even terug lezen.
Er zijn heel veel boeken over kruiden/froente tuintjes in potten of containers. Je kan eens kijken of ze er bij de bieb boeken over hebben. Er kan echt veel. En t is nog leuk en goed voor je humeur ook

Edit: Froente
Zullen we het vervolgtopic 'In de gouden groententuin' dopen?
quote:scamp schreef op 16 maart 2012 @ 09:02:

Sorry dat ik hier al een tijdje niet geweest ben.

Ik ga even terug lezen.

He Scampi, had je het druk?

Heb je nog nagedacht of je een avatOr hebt voor Piratenart? Ik zie haar maar walnootloos ronddolen
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 maart 2012 @ 08:55:

Ik heb uien in de gang die al zonder aarde een plantje zijn geworden, die wil ik wel planten maar komt daar nog iets meer uit dan die sprieten? Die kan je toch niet eten?Het schijnt (!) dat je ze ook kunt poten. En dat ben ik nu dus aan het onderzoeken . Ach, en sprieten zijn toch ook leuk?
quote:Maja82 schreef op 16 maart 2012 @ 09:05:

Zullen we het vervolgtopic 'In de gouden groententuin' dopen?

Het is jouw topic. Ik vind juist door onze ava`s het leuker deze titel te behouden. We weten nu toch wel dat het over meer dingen kan gaan dan walnoten.

Ik stem om deze titel te behouden.
Groentsoep, ik ga het zondag proberen. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik maak er een foto van, en hoop dat de Mods eens de foto functie weer aanzetten, zwaar irritant.
Uien vermeerderen

Uien kunnen op 2 manieren worden vermeerderd. Het meeste resultaat levert het zaaien op. Zoveel zaad, zoveel uien.

Iets minder resultaat, maar wel een mogelijkheid is om een ui in de grond te stoppen in het voorjaar. Dit kan eventueel gewoon een gekochte ui zijn. Na een tijd zul je zien dat die ene zich vermeert heeft tot 3 tot 5 uien. Daarbij is de kans groot dat deze ui ook direct dat jaar bloeit en kan er weer zaad gewonnen worden.

Bron: http://www.eetbaretuin.in ... en_bollen/files/Uien.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven