boodschappen
vrijdag 16 maart 2012 om 11:54
vrijdag 16 maart 2012 om 12:01
vrijdag 16 maart 2012 om 12:14
Lopen jullie dan ook alle aanbiedingen af? Of hebben de meeste een standaard winkel?
Wij doen namelijk altijd boodschappen bij de AH, het is zo lekker dichtbij... Maar heb gehoord dat het een dure supermarkt is. Een aldi ligt ook wel in de buurt, maar die heeft weinig artikelen, dus ga daar meestal niet naartoe of ik moet toevallig in de buurt zijn..
Hoe doen jullie dat? En hoevaak doen jullie boodschappen. Ik ga iedere dag naar de supermarkt. Heb wel een keer voor drie dagen ingekocht en merkte dat de kosten dan per dag toch wel verschillen, aangezien je veel producten kunt combineren met elkaar.
Wij doen namelijk altijd boodschappen bij de AH, het is zo lekker dichtbij... Maar heb gehoord dat het een dure supermarkt is. Een aldi ligt ook wel in de buurt, maar die heeft weinig artikelen, dus ga daar meestal niet naartoe of ik moet toevallig in de buurt zijn..
Hoe doen jullie dat? En hoevaak doen jullie boodschappen. Ik ga iedere dag naar de supermarkt. Heb wel een keer voor drie dagen ingekocht en merkte dat de kosten dan per dag toch wel verschillen, aangezien je veel producten kunt combineren met elkaar.
vrijdag 16 maart 2012 om 12:20
vrijdag 16 maart 2012 om 12:22
quote:Mariette112 schreef op 16 maart 2012 @ 12:06:
@ thee, mijn excuses.
@ yoshe is ¤100,- niet veel voor twee volwassenen? Hou je dan niet over?
@ valerie, bij welke winkel doe jij boodschappen dan? Of loop je verschillende supermarkten af?
Meestal bij de Deen, die is het prettigst en redelijk goedkoop bij ons in de buurt van de 'normale' supermarkten. Aldi of Lidl kom ik nooit. Soms voor een bepaalde aanbieding een keer naar de Albert Heijn. Vroeger gingen we altijd naar de AH, maar het scheelde zowat 10-20 euro per week toen we een paar keer naar bijv. de Deen gingen. We komen nu dus amper bij de AH
Groenten halen we bij een toko, in de zomer van de moestuin.
Ik reken dus bij die 50 euro alleen boodschappen, geen benzine/verzorgingsproducten/kattenvoer/etc.
Oh ja; en we doen maar 1 keer per week boodschappen! Helpt ook enorm.
@ thee, mijn excuses.
@ yoshe is ¤100,- niet veel voor twee volwassenen? Hou je dan niet over?
@ valerie, bij welke winkel doe jij boodschappen dan? Of loop je verschillende supermarkten af?
Meestal bij de Deen, die is het prettigst en redelijk goedkoop bij ons in de buurt van de 'normale' supermarkten. Aldi of Lidl kom ik nooit. Soms voor een bepaalde aanbieding een keer naar de Albert Heijn. Vroeger gingen we altijd naar de AH, maar het scheelde zowat 10-20 euro per week toen we een paar keer naar bijv. de Deen gingen. We komen nu dus amper bij de AH
Groenten halen we bij een toko, in de zomer van de moestuin.
Ik reken dus bij die 50 euro alleen boodschappen, geen benzine/verzorgingsproducten/kattenvoer/etc.
Oh ja; en we doen maar 1 keer per week boodschappen! Helpt ook enorm.
vrijdag 16 maart 2012 om 12:25
Ik denk zo'n 100 euro met z'n tweetjes misschien soms iets meer. Zit dan wel ook schoonmaakmiddel en wasmiddel bij en ook de verzorgingsproducten.
Eten is iets waar ik niet op ga bezuinigen tenzij het echt niet anders kan. Natuurlijk kan je door goed plannen en iets minder vaak dure gemaksproducten te kopen wel wat besparen.
Eten is iets waar ik niet op ga bezuinigen tenzij het echt niet anders kan. Natuurlijk kan je door goed plannen en iets minder vaak dure gemaksproducten te kopen wel wat besparen.
vrijdag 16 maart 2012 om 12:26
70 euro per week. 2 volwassenen en een kind van net 2. Gaat makkelijk en ik haal eigenlijk alles bij de AH en de C1000.
Ik kijk wel naar de aanbiedingen. Ik heb ook een uitpuilende voorraadkast.
Je kan ook weekmenu's maken, dat helpt mij wel bij het boodschappen doen. Verder doen wij 2x per week boodschappen.
Ik kijk wel naar de aanbiedingen. Ik heb ook een uitpuilende voorraadkast.
Je kan ook weekmenu's maken, dat helpt mij wel bij het boodschappen doen. Verder doen wij 2x per week boodschappen.
vrijdag 16 maart 2012 om 12:34
Ik koop wat ik nodig heb en koop overal waar ik langsfiets (flexibel werk). In de praktijk veel albert heijn, maar ook de bakker, visboer en biowinkel. Geen idee wat het precies kost: als mn saldo laag is eet en drink ik eenvoudig, staat het hoog dan leef ik me uit met lekker en prijziger voedsel, goede wijn, mjam!
vrijdag 16 maart 2012 om 12:49
Ik haal het meeste bij de liddl en dan het overige 'merkspul' haal ik bij de jumbo of c1000.
Ik ben met een gezin van 5 (3 volwassenen en 2 kleine kinderen) gemiddeld 80 a 90 euro kwijt.
Hier zitten ook luiers voor de nacht bij, schoonmaak en wasmiddelen en kattenvoer.
Bij de liddl komt ik met een kar vol weer naar buiten, en bij de jumbo een tasje vol met bijv: pakjes honig mixen, bebogeen ed.
Ik ben met een gezin van 5 (3 volwassenen en 2 kleine kinderen) gemiddeld 80 a 90 euro kwijt.
Hier zitten ook luiers voor de nacht bij, schoonmaak en wasmiddelen en kattenvoer.
Bij de liddl komt ik met een kar vol weer naar buiten, en bij de jumbo een tasje vol met bijv: pakjes honig mixen, bebogeen ed.
vrijdag 16 maart 2012 om 13:13
vrijdag 16 maart 2012 om 13:27
Was max. €100 per week, maar wil/moet bezuinigen. Zonder etentje voor vrienden of een verjaardag lukt €75 prima. Eens per maand naar de Aldi (Duitsland in mijn geval) voor de 'basics': wasmiddel, wc papier, kip, diepvries vis, kaas etc. Ik vries vlees in voor een maand in porties van bijv. 2 filets. En niet de eerste week al je favo eten opmaken zodat je in week 3 alleen nog maar gehakt hebt en toch weer naar de buurtsuper gaat voor iets anders;) Groente en fruit worden wekelijks vers gekocht, let op de seizoensgroenten!