boodschappen

16-03-2012 11:54 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Hoeveel geven jullie gemiddeld aan boodschappen uit per week?

Mijn vriend en ik zijn van plan om een vast bedrag per week vast te stellen wat we aan eten mogen/kunnen uitgeven. Zodat we het geld dat we overhouden op de spaarrekening kunnen storten.

Gr.
Ik snap echt niet hoe jullie dat doen hoor, net even bij ah en hopsakee, weer 40 euro en dan heb ik bijna niks (ja een pak pampers met 35% korting en 2 flessen huiswijn in de bonus zitten erbij) Ik heb deze week al 150 euro uitgegeven.

Ok, ik ga vanaf maandag niet meer pinnen maar het contant betalen, misschien is dat het...pfff!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
huishouden 2 volwassenen en 2 kids (7 en 4) 100 euro p/w en houden 9 van de 10 keer over.

Ga ene paar weken geld ophalen bijvoorbeeld 100 euro als jullie dat willen en gaaf het op die manier uit .

heb je ook gleijk een goed beeld wat je wel of niet uitgeef tpin is al moeilijker bij te houden?

geen luiers meer nodig dat scheeld totvallig gisterne week boodschappen gedaan (en iets meer groot verpakkignen bij de jumbo) en was 51 euro kwijt enige wat er nog bij moet is nog wat groente/fruit maar voor 10 tje zijn we op de markt zaterdag wel klaar?

paar tips:

Avond eten voor week samen afsprken o.b.v. bezigheden werken sporten kids e.d. aand e hand daarvan

boodschappenlijstje maken (En eraan houden)

en als kan maar 1 keer ind e week boodschappen doen

-geld ophalen (dus niet pinnen)

- beetje de prijzen in de gatne houden (soms is aanbieding

helemaal niet veel goedkoper

s6
Wij geven 75 euro uit per week aan boodschappen. Hier zit dan wel alles in, dus ook drank, kattenvoer, schoonmaakmiddelen, douchegel etc. Wij eten veel groente en fruit en letten totaal niet op of iets goedkoop/duur is. Al kopen we ook weleens euroshopper omdat we dat dan net zo lekker vinden als de duurdere varianten.

We zijn met twee volwassenen + twee katten.
Ik geef 80 euro pw uit (1 volwassene, 2 kinderen) dit is inclusief kattenvoer en beltegoed (10tje per 2 weken). Ik haal de boodschappen bij de aldi, en dingen die de aldi niet heeft bij de AH of de jumbo (het is maar net waar ik het dichtsbij ben)
Wij hebben een budget van 10¤ per dag soms geven we meer uit als we voorraad dingen kopen enz en soms minder dus dat heft elkaar op
@felice: hier hetzelfde. Ik kim net van de supermarkt en was ook weer 42¤ kwijt! En heb deze week

Al 50¤ uitgegeven. Misschien nu wel een idee om vooraf per week te pinnen. Maandag salaris dus goed moment om te proberen.
Sinds een paar maanden pin ik iedere week 100 euro en daar doe ik alle boodschappen van. Tot nu toe kom ik er aardig mee, soms kom ik iets tekort, als ik bijv. wasmiddel moet halen. Wij zijn met 2 volw. en 2 kinds (4 & 3 jaar).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven