Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

29-12-2011 18:57 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop best veel kleding vind ik zelf een aantal dingen staan vervolgens verloren in de kast zoals die naaldhaken doodzonde .Verder ook jurkjes die ik vervolgens niet aantrek om de een andren reden, nu heb ik vandaag gelezen over het proyect free fachion een jaar lang niet winkelen zodat je creatiever word en niet voor elk feestje naar de winkel voor iets nieuws .Ik ga dit dus proberen een jaar lang niet winkelen voor kleding ben zeer benieuwdt, Zijn er mensen die dit ook gaan doen of mij een hart onder de riem willen steken haha zodat het een mischion posibole word invp een mischion inposibile

ps ik heb moeite met schrijven

en ja daar krijg ik hulp voor
Je moet mensen nooit op hun woord geloven als ze de hele tijd van die geweldige dingen over zichzelf zeggen. Normale mensen hebben het niet nodig dat te doen.

Mensen kunnen op die manier de indruk wekken zelf heilig te zijn terwijl er tussen al die poezeligheid door ook een heel andere boodschap doorklinkt.

Nuttig dit hoor! Lees de berichten maar terug. Er zitten naar mijn mening een aantal subtiele sneers in aan het adres van FFCers die uitleg gegeven hebben over de regels.

Sommige mensen plaatsen zich graag boven anderen, zijn graag de queen bee zeg maar.

Als je even niet oplet, heb je het niet door ook.
Wat een vrouwengezeik hier :') Echt, op een mannenforum was zoiets nooit gebeurd.

Mja tot zover het leuke topic! Bedankt aan de gene die het over de kop hebben geholpen dan maar
Zeg, ik open een FCC outfit-tips-topic voor degenen die zonder gedoe willen beppen, OK? Hoop dat er veel mannen meedoen haha
@schuilnaam, beetje achterdochtig niet

(zo, ik ben heel direct in het geven van mijn mening als ik dat doe....)

@jacobsbenen, leuk, ik doe mee!
Je kan er natuurlijk ook voor zorgen dat je zo verschrikkelijk veel kleding hebt dat je niks meer hoeft te kopen...
quote:saudade schreef op 11 februari 2012 @ 11:24:

Je kan er natuurlijk ook voor zorgen dat je zo verschrikkelijk veel kleding hebt dat je niks meer hoeft te kopen...

Dat is een hele goede! Alleen het probleem is vaak met mensen die heel erg veel kleding kopen, dat ze alsnog door blijven gaan met het kopen van kleding .

Ik ben inmiddels 1,5 week bezig met mijn challenge.

-De stad ingaan heb ik nog niet gedaan, ben alleen in ons dorp even door de winkelstraat gelopen richting mijn huis. Ik keek even bij de Vero Moda naar de etalage en dacht hmmm wel leuke kleding allemaal, maar had niet echt de behoefte om gelijk de winkel in te stormen en geld uit te geven.

-Naast mijn sportschool zit de kringloop, een winkel waar ik heel erg graag rondneus en ook heel graag voor een prikkie kleding koop. Heb me kunnen bedwingen om erheen te gaan, omdat ik weet als ik erheen ga, dat ik dan ook als ik iets goedkoops en leuks vind het gelijk wil kopen.

Heb tot nu toe ook van elke outfit die ik heb aangetrokken een foto gemaakt, hoop aan het einde van mijn challenge niet één keer echt dezelfde outfit aangehad te hebben. Ben benieuwd of het me gaat lukken. Denk het trouwens wel want heb zoveel kleding. Helemaal nu met de kou, heb gewoon tien verschillende dikke truien aangehad in die koudegolf, ging hartstikke goed.
Meldt: nog altijd niets gekocht.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ik koop wel geregeld iets maar heb ook een aantal dingen uit de kast gedaan.Verder leef ik ook niet boven mijn stand.Dit topic is wel een goed idee en interessant om te lezen.
quote:piratorart schreef op 17 maart 2012 @ 17:45:

Meldt: nog altijd niets gekocht.idem!
Zelfde hier Geraldine. Zolang ik nog niet genoeg verdien, haal ik het niet in mijn hoofd om een vermogen aan kleding uit te geven.

Wat ik in heb is wel van goede kwaliteit, dus daarom kan ik nog steeds kledingstukken van jaren geleden dragen.

Het is wat mij betreft wel leuk om steden af te lopen zonder iets te kopen.

Ik kijk nog kritischer en denk hooguit: `Oh leuk!´, zonder iets aan te willen schaffen.
quote:luni schreef op 17 maart 2012 @ 17:50:

[...]

idem!
quote:Geraldine schreef op 17 maart 2012 @ 17:48:

Ik koop wel geregeld iets maar heb ook een aantal dingen uit de kast gedaan.Verder leef ik ook niet boven mijn stand.Dit topic is wel een goed idee en interessant om te lezen.

Het is een beetje doodgebloed hier, had zelf ook niet de behoefte meer om te schrijven maar ben toch trots dat ik het al bijna 3 maanden volhoud.

Jij ook goed bezig geraldine!!
Ik was gisteren in gouda en er hingen wel heel veel leuke dingen in de etalages hoor. Gelukkig hebben we hier niet zoveel leuke zaken
quote:piratorart schreef op 17 maart 2012 @ 17:53:

[...]

Ook hier gaat het prima! Alweer 2,5 maand 'clean' hihi.

Ik ben ook kritischer geworden; vind het helemaal niets wat in de winkels hangt. Handig!
quote:luni schreef op 17 maart 2012 @ 17:54:

Ik was gisteren in gouda en er hingen wel heel veel leuke dingen in de etalages hoor. Gelukkig hebben we hier niet zoveel leuke zaken

Hier om me heen barst het van de faillissementen wat dure kledingwinkels betreft.

H & M houdt wel steevast stand, verder is er weinig keus en weinig verleiding om iets te kopen
quote:luni schreef op 17 maart 2012 @ 17:53:

[...]

Het is een beetje doodgebloed hier, had zelf ook niet de behoefte meer om te schrijven maar ben toch trots dat ik het al bijna 3 maanden volhoud.

Jij ook goed bezig geraldine!!Dat is inderdaad waar.Ik was het topic vergeten.Er zijn nog zoveel topics die ik op moet zoeken.Bedankt voor je compliment!Hoe gaat het hier zo?
Confession: Ik denk wel dat ik nu iets meer geld aan make-up uitgeef
Ik schrijf dus niet meer hier officieel maar wil wel even een update geven

Ik combineer zoveel mogelijk en trek echt veel 'oude zooi' uit de kast zodat collega's etc niet het idee hebben dat ik steeds in hetzelfde loop. Ze, mn naaste collega's en beste vriendinnen, weten wel van de challenge maar ik wil niet dat ze het zien, beetje moeilijk uit te leggen haha.

Laatst heb ik een paar laarzen weggegooid, daar hingen echt de vellen aan en kaal aan de neuzen.

Dat vind ik moeilijk, maar ik wil er ook niet armoedig bijlopen.

Laatst had ik een feest en wilde een bepaald rokje aan, een nichtje van me had een shirt wat er perfect bij paste dus dat heb ik geleend.

Netjes weer teruggegeven hoor
quote:Nikkie79 schreef op 17 maart 2012 @ 18:11:

Confession: Ik denk wel dat ik nu iets meer geld aan make-up uitgeef Ik niet aan make up maar ik koop zo graag bij h&m, kon het laatst niet laten en heb spulletjes voor de badkamer gekocht, badmat en wat accessoires...
Klinkt goed Luni! De Home-collectie van de H&M vind ik ook erg leuk ja.

Verder ga ik wel naar de H&M-site voor de 'paskamer'; ben zo al op veel leuke combineer-ideeën gekomen.
Dat is ook een goeie Nikkie,moet ik ook eens doen
quote:piratorart schreef op 17 maart 2012 @ 17:52:

Zelfde hier Geraldine. Zolang ik nog niet genoeg verdien, haal ik het niet in mijn hoofd om een vermogen aan kleding uit te geven.

Wat ik in heb is wel van goede kwaliteit, dus daarom kan ik nog steeds kledingstukken van jaren geleden dragen.

Het is wat mij betreft wel leuk om steden af te lopen zonder iets te kopen.

Ik kijk nog kritischer en denk hooguit: `Oh leuk!´, zonder iets aan te willen schaffen.

Hoi,ik had je posting over het hoofd gezien.Ik spar toch iedere maand

altijd ongeveer 150 Euro.Natuurlijk koop ik nog kleding omdat ik het

zelf erg leuk vind.Ik refereer dan ook aan het topic (merkkleding &

goedkoop...weet ff niet meer helemaal de titel)waarin ik schreef dat ik

zowel merkkleding koop,als ook Hema,tweedehands en in de uitverkoop.Ik wissel het dan altijd af en zo blijft het toch nog leuk.Ik heb

ook al wat creaties en nieuwe combis bedacht.

Binnekort wil ik een dag naar Amsterdam,naar het Anne Frank huis en dan naar een tweedehandswinkel waar ze jaren '70 en '80 kleding

verkopen,geen partykleding dus.

Soms loop ik ook langs een winkel en haal dan niets.
quote:luni schreef op 17 maart 2012 @ 18:12:

Ik schrijf dus niet meer hier officieel maar wil wel even een update geven

Ik combineer zoveel mogelijk en trek echt veel 'oude zooi' uit de kast zodat collega's etc niet het idee hebben dat ik steeds in hetzelfde loop. Ze, mn naaste collega's en beste vriendinnen, weten wel van de challenge maar ik wil niet dat ze het zien, beetje moeilijk uit te leggen haha.

Laatst heb ik een paar laarzen weggegooid, daar hingen echt de vellen aan en kaal aan de neuzen.

Dat vind ik moeilijk, maar ik wil er ook niet armoedig bijlopen.

Laatst had ik een feest en wilde een bepaald rokje aan, een nichtje van me had een shirt wat er perfect bij paste dus dat heb ik geleend.

Netjes weer teruggegeven hoor

Inspirerend!Uiteraard zou ik schoenen en kleding die er te gebruikt

eruitzien ook niet meer dragen.Eens brak bij een paar mooie donkerblauwe pumps de hak af en ik had ze net laten maken maar

toen waren ze voorgoed kapot.Heb ze ook jaren gehad.Daar zei ik

gewoon gedag tegen... Grappig he...ik vertel ook niet tegen iedereen waar ik iets heb gekocht.Zo heb ik bij de Hema van de week

een ''Piet Mondriaan jurk en -rok'' gekocht gemaakt naar het schilderij

van Piet Mondriaan.Deze jurk is erg bekend en stamt uit 1964.De

meesten wisten niet dat hij van de Hema kwam...zag eruit als een

designjurkje ha ha...maar ben er toch heel blij mee.
quote:Nikkie79 schreef op 17 maart 2012 @ 19:57:

Klinkt goed Luni! De Home-collectie van de H&M vind ik ook erg leuk ja.

Verder ga ik wel naar de H&M-site voor de 'paskamer'; ben zo al op veel leuke combineer-ideeën gekomen.

Daar heb ik 2 weken geleden een hippiebroek gehaald (jaren '70).Ze

hebben bij ons in de vestiging Schiedam veel kleding geinspireerd uit

de jaren 50-80 op dit moment.Heb ook op de site gekeken,roze broeken etc...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven