Gezondheid alle pijlers

Bloot in de sauna: Help?

22-03-2012 11:17 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb misschien een beetje een gekke vraag/probleem. Mijn vriendin wil heel graag een dagje met mij naar de sauna. Ze heeft dit al vaak gedaan en zegt dat het echt iets voor mij is. Nu zie ik me niet makkelijk bloot lopen tussen al die andere mensen. Wie heeft er ervaring mee?
Heel veel mensen! De eerste keer kijk je wat meer rond, maar het wordt heel snel heel gewoon. Je ziet mensen in alle soorten en maten, en de meeste saunagangers zijn hier ook van bewust. Het is allemaal heel normaal!
Sommige sauna's hebben badpakdagen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik. Mijn vriend nam me ooit eens mee. Best eng, want zo erg blij ben ik over het algemeen niet met mijn lijf en in badpak lopen doe ik dus niet snel laat staan náákt.

Maar binnen 5 minuten was ik 'er door' en nu kan je me geen groter plezier doen dan een uitgebreide dag sauna
Ik ga zowat maandelijks. Ervaring genoeg dus. Met bloot heb ik geen moeite. Als je er moeite mee hebt, bedenk dat iedereen bloot loopt, en iedereen daar is om te ontspannen en niet om naar anderen te kijken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 maart 2012 @ 11:20:

Sommige sauna's hebben badpakdagen.Niet doen! In de sauna in je badpak is gewoon ronduit vies, en dus is het ook echt niet de manier om te leren genieten van een goede saunaronde. Kun je net zo goed niet gaan.
je kunt ook eerst naar een vrouwendag als dat verschil maakt voor jou
Had dat ook, maar echt binnen een half uurtje is het heel gewoon!!
Kies dan een vrouwendag, geen badpakdag.
Het zal vast zo zijn dat je in het begin heel erg je buik wilt inhouden, of juist naar andere mensen gaat staren. Mijn ervaring is dat je daar heel snel overheen bent. Als je vriendin het echt iets voor jou vindt, en je waardeert haar mening, zou ik zeggen: probeer het eens!

(Moet zelf ook weer eens gaan, is al veel te lang geleden. )
Bedenk dat een sauna door de meeste mensen (uitzonderingen daargelaten, maar die heb je ook op het strand of in het zwembad) NIET wordt gezien als de mogelijkheid om blote mensen te kijken cq als iets seksueels worden beschouwd. Het is welness, een vorm van ontspannen.
De eerste keer vond ik ook eng, maar net als Tia was ik na een minuut of 10 gewend en 'zag' ik het bloot niet meer. Bovendien heb je in de relaxruimtes je badjas aan, dus zit je niet tijdens het eten naar de hangborsten van je buurvrouw te kijken ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Tia.Dalma schreef op 22 maart 2012 @ 11:20:

Ik. Mijn vriend nam me ooit eens mee. Best eng, want zo erg blij ben ik over het algemeen niet met mijn lijf en in badpak lopen doe ik dus niet snel laat staan náákt.

Maar binnen 5 minuten was ik 'er door' en nu kan je me geen groter plezier doen dan een uitgebreide dag sauna Dat heb ik precies het zelfde. Mezelf naakt!! Tja daar wordt ik niet vrolijk van. Maar je ervaring klinkt hoopvol!
Gewoon doen. Je loopt het merendeel van de tijd in je badjas,

Ga naar een echte goede sauna en niet naar zo'n commercieel ding. Ik vind zelf de Heuvelrug in Veenendaal erg aangenaam.

Iets als de Zwaluwhoeve of Thermae 2OOO in Valkenburg zal je mij niet zien.
Ik vond het in 't begin ook wel echt eng hoor. Dat is inmiddels 8 jaar geleden en sindsdien ben ik super vaak geweest en vind ik het totaal niet eng meer. Je moet er gewoon even aan wennen. Voor mij heeft het me juist zekerder gemaakt over mijn lijf. Als je ook ál die verschillende lijven ziet dat besef je je ineens dat er heel veel verschillen bestaan tussen mensen en dat echt niet iedereen eruit ziet als op de billboards ;)
En ik vind dat er op het badkleding-strand veel meer 'gekeurd' wordt dan in een sauna of een naaktrecreatiegebied.
Eerste keer is raar, maar binnen een kwartier was ik eraan gewend. Vooral het uitkleden vond ik heel gek, want vaak heb je gemengde kleedkamers. Nu heb ik er helemaal geen moeite meer mee.
Als jeje niet fijn voelt, dan zou ik het niet doen.

Want een sauna is voor de ontspanning en de leuk.

Maar als je nu denkt dat er alleen maar strakke figuurtjes ziet in de sauna heb je het mis, het is echt een doorsnede van de Nederlandse bevolking.

En vrouwendagen zijn in het begin wel zo prettig.
Een rondje sauna leert je veel over je lichaam en over dat van anderen. Ik ben zelf te zwaar, en ik zag een oudere vrouw met een perfect figuur. Totdat ik haar bloot zag, één en al rimpels. Die heb ik dan weer niet. Je bent ook alleen echt bloot in de sauna zelf en in het dompelbad. Als je rondloopt, in de rustruimte bent of buiten in het gras ligt heb je je badjas aan of een handdoek om (mits je dat wilt).

Lekker gaan.
Gewoon doen, het is heerlijk! Dat bloot went heel snel, alleen met uitkleden is het even raar. Maar je trekt toch meteen je badjas aan. Alleen bij het zwemmen en de saunagang moet hij uit. Dat voelt echt niet raar omdat iedereen dat gewoon doet.
quote:galadriel schreef op 22 maart 2012 @ 11:26:

Als jeje niet fijn voelt, dan zou ik het niet doen.

Want een sauna is voor de ontspanning en de leuk.

Maar het is net als met 'vreemd' eten: als je het niet hebt geprobeerd, kun je ook niet zeggen dat je he niet lust.
Eens met Hima.
quote:himalaya schreef op 22 maart 2012 @ 11:29:

[...]

Maar het is net als met 'vreemd' eten: als je het niet hebt geprobeerd, kun je ook niet zeggen dat je he niet lust.Ben het met je eens, je 'moet' het wel eerst proberen.
quote:exces schreef op 22 maart 2012 @ 11:27:

Een rondje sauna leert je veel over je lichaam en over dat van anderen. Ik ben zelf te zwaar, en ik zag een oudere vrouw met een perfect figuur. Totdat ik haar bloot zag, één en al rimpels. Die heb ik dan weer niet. .

er wordt dus duidelijk wel gekeken naar de blote lijven

Moet je verplicht ook geheel onthaard zijn tegenwoordig?
quote:smulrol schreef op 22 maart 2012 @ 11:32:

[...]

Moet je verplicht ook geheel onthaard zijn tegenwoordig?Ja, er staat een doorbitch. Als je schaamhaar hebt krijg je een lijfstraf.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven