Gezondheid alle pijlers

Bloot in de sauna: Help?

22-03-2012 11:17 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb misschien een beetje een gekke vraag/probleem. Mijn vriendin wil heel graag een dagje met mij naar de sauna. Ze heeft dit al vaak gedaan en zegt dat het echt iets voor mij is. Nu zie ik me niet makkelijk bloot lopen tussen al die andere mensen. Wie heeft er ervaring mee?
Ik zou zéker gaan, wat Hima zegt: gewoon proberen. Je bent er met je vriendin samen. Je zult zelf zien dat er mensen in álle soorten en maten rondlopen (inclusief ik ) en dat dat helemaal geen issue is! Ik voel me ontspannener dan op het strand inderdaad.

Maak er een leuke dag van!
quote:Tia.Dalma schreef op 22 maart 2012 @ 11:21:

[...]

Niet doen! In de sauna in je badpak is gewoon ronduit vies, en dus is het ook echt niet de manier om te leren genieten van een goede saunaronde. Kun je net zo goed niet gaan.Waarom is dat vies?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Natuurlijk wordt er gekeken. Dat lijkt me menselijk. In de stad kijk je toch ook naar anderen? Waar moet je anders heen kijken?
quote:smulrol schreef op 22 maart 2012 @ 11:32:

[...]

er wordt dus duidelijk wel gekeken naar de blote lijven

Moet je verplicht ook geheel onthaard zijn tegenwoordig?

Je hebt kijken en kijken he...

en om die tweede opmerking. Want hebben ze die eis ook in het zwembad dan?
quote:nouschi schreef op 22 maart 2012 @ 11:33:

[...]

Waarom is dat vies?

In je badpak zitten zweten: daar is dat spul over het algemeen echt niet op gemaakt. Als het al lukt om lekker op gang te komen qua zweten. Want dat is de bedoeling van sauna: schoondouchen, je lijf opwarmen middels een voetenbad, en dan in een sauna voor een minuut of tien (of langer) en op ontspannen wijze lekker doorzweten, waarna je goed gaat koelen door koude douche en dompelbad. En dan dat tintelgevoel erna! Heerlijk!

Met een plakkend en heet badpak aan je lijf lijkt me de idee van sauna volkomen wegvallen.
quote:giuliettacapuletti schreef op 22 maart 2012 @ 11:33:

Natuurlijk wordt er gekeken. Dat lijkt me menselijk. In de stad kijk je toch ook naar anderen? Waar moet je anders heen kijken?

Inderdaad, ik zit/loop ook niet met mijn ogen dicht. maar het is net als in de stad, je kijkt naar iemand, klaar. Daar ga je toch ook niet uitgebreid naar iemands kruis kijken of gluren?

Soms denk ik 'goh, wat een mooie man/vrouw' of 'wat stoer dat ze met haar borstamputatie gewoon lekker naar de sauna gaat' of 'wat een dikke kont, dan valt die van mij nog mee'. Maar dat vind ik gewoon menselijk. Ik gluur niet en verlekker me al helemaal niet op anderen, omdat ze toevallig bloot zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Tia.Dalma schreef op 22 maart 2012 @ 11:36:

[...]

In je badpak zitten zweten: daar is dat spul over het algemeen echt niet op gemaakt. Als het al lukt om lekker op gang te komen qua zweten. Want dat is de bedoeling van sauna: schoondouchen, je lijf opwarmen middels een voetenbad, en dan in een sauna voor een minuut of tien (of langer) en op ontspannen wijze lekker doorzweten, waarna je goed gaat koelen door koude douche en dompelbad. En dan dat tintelgevoel erna! Heerlijk!

Met een plakkend en heet badpak aan je lijf lijkt me de idee van sauna volkomen wegvallen.Een bikini kan ook nog, is niet zoveel stof.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zie een gat in de markt:

Het saunabadpak
quote:nouschi schreef op 22 maart 2012 @ 11:38:

[...]

Een bikini kan ook nog, is niet zoveel stof.Gelukkig hebben ze daar badkledingdagen voor uitgevonden, dus kun je daar heen.
quote:Tia.Dalma schreef op 22 maart 2012 @ 11:34:

[...]

Je hebt kijken en kijken he...

en om die tweede opmerking. Want hebben ze die eis ook in het zwembad dan?

wat is het verschil tussen kijken en kijken? Dat soort opmerkingen over rimpels en goed/slecht figuur is volgens mij een van de dingen waar Ts over in zit.

In het zwembad ben je niet naakt (althans niet in de zwembaden waar ik kom)
quote:nouschi schreef op 22 maart 2012 @ 11:38:

[...]

Een bikini kan ook nog, is niet zoveel stof.Klopt, maar waarom zou je, is de moraal van mijn verhaal
quote:smulrol schreef op 22 maart 2012 @ 11:41:

[...]

wat is het verschil tussen kijken en kijken? Dat soort opmerkingen over rimpels en goed/slecht figuur is volgens mij een van de dingen waar Ts over in zit.

In het zwembad ben je niet naakt (althans niet in de zwembaden waar ik kom)

Je hebt kijken. Zoals je opmerkt dat iemand die langsloopt een rood jasje aan heeft.

En je heb kijken / keuren ala bouwvakkers met pauze op een zonnige dag. (de uitkleedblik)
Waarom zou je gaan als je er eigenlijk niets in ziet, geen denken aan dat ik een dag naar de sauna ga, dus je hoeft toch geen ja te zeggen alleen omdat die vriendin het fijn vindt. Ga wat anders doen, wat je allebei ziet zitten.
Ik zou er ook niet aan moeten denken. Sauna staat voor mij wel synoniem aan naakt. Heerlijk.

[...]

In het zwembad ben je niet naakt (althans niet in de zwembaden waar ik kom)En dan vallen alle rimpels en goede/slechte figuren onder de badpakken en zwembroeken?

[...]

Dan nog is er verschil tussen kijken (al dan niet verlekkerd gluren) en kijken (kijk daar loopt een vrouw). Bij het een voel je je ongemakkelijker dan bij het andere, als je onzeker over je eigen lijf bent.

quote:In het zwembad ben je niet naakt (althans niet in de zwembaden waar ik kom)Ik snap nog steeds echt je vraag over verplicht ontharen niet dan. Want in badpak is het ineens wel normaal om de shag onder je oksels te hebben hangen en het oerwoud onder je badpak-kruis uit te hebben steken? Maar in de sauna zit die lap textiel er niet voor en dus moet er een keuring aan de deur zijn of je je scheermesje wel volgens de laatste normen hebt gehanteerd?
[zomaar dubbel!]
quote:hgjb schreef op 22 maart 2012 @ 11:43:

Waarom zou je gaan als je er eigenlijk niets in ziet, geen denken aan dat ik een dag naar de sauna ga, dus je hoeft toch geen ja te zeggen alleen omdat die vriendin het fijn vindt. Ga wat anders doen, wat je allebei ziet zitten.

TO zegt niet dat ze het absoluut niet wil, wel dat ze zichzelf niet makkelijk naakt tussen andere mensen ziet lopen. Dat vind ik nog wel een verschil.

En TO, zoals je kunt lezen heeft iedereen bij de eerste keer wel een 'slik'moment gehad en waren ze bang voor het naakt lopen. Maar 9 van de 10 keer valt het na een paar minuten erg mee. Of dat bij jou ook het geval zal zijn, ontdek je alleen door het een keer te proberen.
quote:ailien schreef op 22 maart 2012 @ 11:24:

Ik vond het in 't begin ook wel echt eng hoor. Dat is inmiddels 8 jaar geleden en sindsdien ben ik super vaak geweest en vind ik het totaal niet eng meer. Je moet er gewoon even aan wennen. Voor mij heeft het me juist zekerder gemaakt over mijn lijf. Als je ook ál die verschillende lijven ziet dat besef je je ineens dat er heel veel verschillen bestaan tussen mensen en dat echt niet iedereen eruit ziet als op de billboards ;)

Dit dus. De eerste keer is even eng maar je schaamte gaat snel over als je dan omaatjes van 70, dikke vrouwen, dunne vrouwen, hangtieten, geen tieten, van alles, zonder schaamte vrolijk rond ziet lopen.

Dan merk je pas dat het menselijk lichaam in al zijn verschijningsvormen de normaalste zaak van de wereld is.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 maart 2012 @ 11:33:

[...]

Ja, er staat een doorbitch. Als je schaamhaar hebt krijg je een lijfstraf.
Badkleding in de sauna is ronduit onhygienisch. De eerste keer dat ik naar de sauna ging, een vriendin nam me mee, vond ik het doodeng.

Nu ga ik zo vaak als ik kan. Het is heerlijk voor lichaam en geest. Het feit dat iedereen bloot is draagt alleen maar bij aan de volkomen relaxte en respectvolle sfeer die er heerst. Ik heb wel begrepen dat er nogal wat verschillen zijn tussen de verschillende sauna's, maar hier in het noorden van het land heb ik uitsluitend positieve ervaringen.
Natuurlijk kijken mensen naar elkaar, maar minder dan op het strand met bikini aan. Je ziet namelijk gelijk alles, dus je bent gelijk klaar met kijken. Voor mij heeft het wel geholpen om mijn eigen lichaam in het juiste perspectief te zien. Als je altijd alleen maar in de bladen en op televisie de perfecte figuren ziet, dan is het echt een verademing om eens tussen de normale lichamen te zitten (en te denken: hé, ik val nog wel mee ;)
Gemengde sauna vind ik trouwens niet prettig. Is ook heel normaal hoor maar daar ligt voor mij de grens. Dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk.
quote:Tia.Dalma schreef op 22 maart 2012 @ 11:45:

[...]

Dan nog is er verschil tussen kijken (al dan niet verlekkerd gluren) en kijken (kijk daar loopt een vrouw). Bij het een voel je je ongemakkelijker dan bij het andere, als je onzeker over je eigen lijf bent.

Ik snap nog steeds echt je vraag over verplicht ontharen niet dan. Want in badpak is het ineens wel normaal om de shag onder je oksels te hebben hangen en het oerwoud onder je badpak-kruis uit te hebben steken? Maar in de sauna zit die lap textiel er niet voor en dus moet er een keuring aan de deur zijn of je je scheermesje wel volgens de laatste normen hebt gehanteerd?

als je je onzeker voelt over je figuur is weten dat je rimpels, hangtieten en vetrollen wel degelijk beoordeeld worden door de aanwezige vrouwen toch ook heel vervelend?

en wat snap jij niet aan de vraag "Moet je verplicht ook geheel onthaard zijn tegenwoordig?"
Ik ben eenmaal naar een sauna geweest. Brrr, vond er niks aan. Ik kon het niet helpen naar andere mensen te kijken (net zoals ik dat ook bijv. op een terrasje doe).

Ik werd er echt naar van. Wat zijn er een boel lelijke mensen en allemaal naakte dril, putten, haar en hangsels. Ik begrijp best dat het menselijk lichaam van iedereen anders is en dat je dat moet respecteren, maar ik hoef er niet mee geconfronteerd te worden. Voor mij ter ontspanning dus geen sauna meer.

(ik kon me er dus niet overheen zetten, heb geprobeerd om gewoon niet naar iemands lichaam te kijken dus mijn hoofd héél hoog gehouden, maar dat werkte gewoon niet. Ik was trouwens met mijn zus en zij had precies hetzelfde)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven