Veel problemen --> bemoeierige mensen.

21-03-2012 20:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken, maar eigenlijk wil ik gewoon even mijn verhaal kwijt. Het gaat waarschijnlijk wel een lang verhaal worden.

Om te beginnen zijn alle problemen een halfjaar geleden begonnen. Ik was net met een nieuwe studie begonnen en toen overleed mijn vader plotseling op 50 jarige leeftijd. Hierna is mijn moeder zwaar depressief geworden. 2 maanden na het overlijden van mijn vader werd bij mij huidkanker geconstateerd, hier ben ik inmiddels aan geopereerd en alles is nu redelijk goed.

Dan blijft nog over dat mijn moeder heel erg depressief is en alle energie uit mij trekt. Ze vraagt veel aandacht, energie en we moeten zo goed als alles voor haar doen. Ze liegt veel, doet rare dingen en dat kost erg veel energie. Nu staat ze ingeschreven voor begeleid wonen. Als hier plek is, gaat ze daar naartoe, wat tot gevolg meebrengt dat ik niet weet waar ik heen moet (nog bezig met studie, geen vaste baan). De toekomst is dus erg onzeker en ook ben ik nog niet toe gekomen aan het rouwen om mijn vader.

Daar komt nog eens bij dat ik me dooderg aan mijn schoonvader. Hij probeert te helpen en dat is lief bedoeld, alleen komt het niet goed over. Hij belt zomaar naar instanties van mijn moeder zonder het mij te vertellen, hij klaagt tegen hun over dingen die ik tegen mijn vriend heb gezegd, maar zonder dus eerst aan mij te vragen waar ik over klaag. Hij bemoeit zich dus erg met onze zaken. En we hebben genoeg mensen/hulpverleners die ons helpen en zijn hulp is dan ook helemaal niet nodig. Ik vind het zelfs gewoon niet leuk dat hij zich bemoeit met onze privé zaken en vooral ook omdat hij niks tegen mij zegt.. Het liefst zou ik willen dat hij zich er dan ook helemaal niet meer mee bemoeit. Maar als ik maar iets hierover zeg tegen mijn vriend, dan wordt hij boos. Hij neemt het steeds voor zijn vader op..

Ik kan hier heel slecht tegen. Ik ben op dit moment emotioneel al instabiel, maar dit kan ik er ook gewoon niet meer bij hebben.

Misschien hebben jullie tips of rustgevende woorden?

Groetjes,
What you do today, can improve all your tomorrows.
euh ja tegen schoonvader zeggen dat het vast allemaal lief bedoeld is maar dat je het niet meer wil hebben want dat dat het alleen maar erger maakt
Ik vind het eigenlijk wel normaal dat jouw schoonvader zich ''bemoeit'' met jouw moeder.... het is zijn vrouw immers....
Uhhhhh echt niet.
Bemoeizuchtige eikel, gewoon lekker je leven , leven meid... Maar dan ook zelf alles regelen he!
--
quote:ailien schreef op 21 maart 2012 @ 20:40:

Ik vind het eigenlijk wel normaal dat jouw schoonvader zich ''bemoeit'' met jouw moeder.... het is zijn vrouw immers....Say what? Haar schoonvader is vader van haar vriend, anders was het haar vader toch?
Mijn moeder is inderdaad niet zijn vrouw, aangezien mijn eigen vader zelfs overleden is.

Ik heb wel de persoon gemaild die hij altijd belt om te zeggen dat ik liever niet meer heb dat zij hem informatie geeft, aangezien het overbodig is en het zelfs nog achter onze rug om is.

Alleen lijkt het me wel zo aardig om dit ook tegen mijn schoonvader te vertellen. Alleen als ik dit tegen mijn vriend zeg, dan wordt hij dus boos. Hij neemt het echt op voor zijn vader.. Dus dat maakt het wel lastig. Ik kan het eventueel nog aan mijn schoonzus vragen of zij het wilt vertellen. Maar ik vind dat ook weer zo zwak overkomen.

Ik probeer ook rust te krijgen, alleen aan zulke dingen kan ik me weer ontzettend aan ergeren. Ik woon nog bij mijn moeder ja.
--
Geen advies...sorry, maar wel even een dikke
Ja dat is dus het probleem. Mijn vriend neemt het niet voor mij op, maar voor zijn vader. Hij vind wat zijn vader doet helemaal geweldig en het is lief bedoeld, etc.etc. Maar ondertussen erger ik me dood.. En daar krijgen we natuurlijk weer vaak ruzie om. Wat allemaal niet bevorderend is, want ik voel me al niet goed.

Ja dat klopt. Er is wel een kans dat we in dit huis kunnen blijven wonen (ik en mijn zus), alleen hoe we dat dan financieel moeten doen, is alsnog een grote vraag.
quote:flower_ schreef op 21 maart 2012 @ 21:01:

Ik heb wel de persoon gemaild die hij altijd belt om te zeggen dat ik liever niet meer heb dat zij hem informatie geeft, aangezien het overbodig is en het zelfs nog achter onze rug om is.

Dit is de persoon die over het begeleid wonen gaat?

Hoezo geeft die informatie aan niet-betrokkenen?

Dat kan en mag toch helemaal niet?
Nee het is een persoon die contact heeft met alle instanties en zij weet dan ook alles. Beetje ingewikkeld uit te leggen. Maar zij heeft inderdaad ook überhaupt zonder eerst mijn toestemming te vragen al informatie aan hem vertelt.

Waarschijnlijk was ze zo van hem onder de indruk en dacht ze dat het wel goed zat, maar mijn band met mijn schoonvader is nooit echt goed geweest dus ja..
Oh, sorry! Haha ik zat echt dom te denken, zat aan stiefvader te denken....... *bloos*
Zo snel mogelijk regelen dat jij en je zus ergens kunnen wonen!

En het uitmaken (desnoods een tijdje adempauze tot jij je weer veilig voelt) met je vriend. Ik vind dit echt een familie aangelegenheid waarin hij niks te beslissen heeft.

En zet desnoods je studie een jaartje in de ijskast, xodat het financieel en in je hoofd een beetje klopt allemaal.

Ik bedoel ... maak een plan!

Heel veel sterkte meid!

GrS
Heb in ieder geval mail terug gehad van die vrouw dat ze het in de toekomst geen info meer zal doorgeven aan mijn schoonvader.

Dat is dus gelukkig opgelost. Nu alleen nog het probleem dat mijn vriend boos is. Ik zal het hem binnenkort ook maar vertellen. Erg leuk is het niet dat we hier ook steeds ruzie om hebben.

Gister smste hij me nog echt een rotopmerking. Hij smste van 'Je weet dat ik prikkelbaar ben en dan doe je zo!' En toen dacht ik echt van, je weet toch ook hoe rot ik me voel en hoe emotioneel instabiel ik op dit moment ben? Maarja hij voelt zich natuurlijk rotter dan ik.. Ahum.
--

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven