meurend tasje

23-03-2012 23:13 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

het is geen wereldschokkend probleem, maar wel eentje die mijn dagelijks leven wat lastig maakt af en toe. Ik vroeg me dus af of iemand me hiermee kan helpen.

Ik heb een meurend tasje. Beter kan ik zeggen dat elk tasje dat ik mezelf toe eigen na verloop van tijd gaat stinken. Jullie kunnen je dus voorstellen dat ik inmiddels een hoop tasjes heb aangeschaft die allemaal, maar echt zonder te overdrijven, na een week of twee behoorlijk gaan stinken.

Het is niet zo erg, behalve als er iemand dicht bij me staat en ik moet iets uit mijn tas pakken. Dan schaam ik me verschrikkelijk, wat voor lucht daar uitkomt...een soort meurende tocht zeg maar. Ik durf ook niet meer vlakbij mensen te staan en dat geeft af en toe wel een verkeerd signaal.

Ik heb al van alles geprobeerd. De tassen die ik kan wassen,die was ik. Ik heb er ook lekker ruikende dingen in proberen te doen, maar de geur komt altijd weer opzetten.

Heeft er iemand een oplossing?
Ik herken het en lees mee
Frankly my dear, I don"t give a damn
Stomme vraag misschien maar waar ruikt het naar dan?
Ik vraag me ook af waar het naar ruikt. Heb nooit issues met meurende tasjes eigenlijk. Wat zit er dan in jouw tas?
Elke tas gaat stinken?

Worden ze vochtig? Bv door een flesje ijskoud water waar condens aan zit?
Het ruikt het meest naar een natte zolder. Sorry ik kan het niet beter uitleggen.

Oh wat fijn, een lotgenoot,en ik voelde me altijd zo alleen!
Ik heb dat probleem eigenlijk nooit? Is er niet iets van bedervelijke etenswaar in de voering gekomen?

Anders leeghalen, binnenstebuiten keren als dat kan en buiten aan de lijn hangen.
Wat doe je dan met je tas?? En wat voor tassen zijn het? Hier helemaal geen ''meurende'' tassen namelijk.
Over dat flesje water had ik nooit nagedacht, maar dat zou best wel eens kunnen. Verder zit er eigenlijk niets speciaals in, gewoon de vrouwen dingen zeg maar.
Ik heb nooit meurende tassen, sorry, geen idee hoe dat kan. Ja, vocht misschien.
En een halve fles deo er in spuiten helt niet?
Behalve kauwgum heb ik er eigenlijk nooit etenswaren in zitten. En het gebeurt ook bij elke tas na verloop van tijd. Ik heb er nu denk ik wel een stuk of 40. En ik was ze ook altijd, maar dat helpt niet, dan geef ik het op en dan koop ik weer een nieuwe.
Waar bewaar je je tassen? In een vochtige gangkast?
Deo, luchtverfrisser...pff heb er ooit met wierook in gezwaaid, niets helpt. Maar hoeveel vocht kan er nu n een tasje zitten van soms een beetje condens, zo vaak is dat niet.....ik ben soms zo radeloos dat ik echt gewoon op witte plastic markt tasjes wil overstappen.
Of kan het zijn dat er een kat/hond/cavia/muis/etc in plast?
Ik heb een gangkast waar vanuit de vloer veel vocht in komt. Tassen zouden daar gaan schimmelen (en stinken) dus die bewaar ik ergens anders.
Na een jaar of twee wordt een tas misschien muf, maar twee weken?!

Ik herken het niet. Mijn tassen stinken volgens mij niet. Maar ik heb ook zelden water bij me, misschien. Dat dat t toch is.

Misschien kun je wat waspoeder in de voering naaien. Ik zeg ook maar iets hoor.
Ik heb GEEN idee hoe dit komt? Heb hier nog nooit last van gehad en ik heb er ook altijd wel een flesje water inzitten. Heb ook wel regelmatig met uitgaan gehad dat er per ongeluk bier ofzo in ging en dat rook ik de volgende dag niet eens...
Een dicht flesje water geeft geen vocht of geur in je tas.
Ons huis is echt niet vochtig, de kapstok is ook open zeg maar. Wel hebben we een kat, maar dit probleem is al van daarvoor. Ik heb wel ooit alles nageroken wat ik erin heb zitten, maar het enige dat een beetje geur heeft is een metalen sleutelhanger, maar ook weer niet zo veel.
Doe eens wat (schone ) kattenbakkorrels in een kleine (ook schone) sok of pantykous die je dichtknoopt. En dat in je tas. Misschien dat daardoor het vocht dan aangetrokken wordt en je tas minder gaat stinken?
Condens klootviooltje, maar dat lijkt me eigenlijk ook sterk.

Zoals hiervoor al gezegd, ik heb er ook weleens bier overheen gekregen, of ik laat er weleens een boterham in een zakje twee dagen inzitten als ik het vergeet. Dan ruikt t misschien even muf, maar niet al na twee weken.

Ik heb ook ooit een banaan een weekend in een tas gehad. Dat rook je wel, maar ik heb hem binnenstebuiten gekeerd en de voering gewassen en toen was hij weer fris.
Leg er een geurvreter in , lees ik op Google..

Of je tas in de vriezer leggen voor een nacht.
Ik ga die waspoeder tip en die kattenbakkorrel wel proberen denk ik. Want het is wel een muffige geur.
Ik heb het een keer met vocht gehad van een flesje. Hoe minimaal ook, kan toch gaan werken. Maar das maar 1 stinktas.

De vraag waar je ze bewaard is ook wel belangrijk. Vochtige ruimte. Of bewaar je ze allemaal bij elkaar zodat ze elkaar "aan kunnen steken?"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven