meurend tasje

23-03-2012 23:13 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

het is geen wereldschokkend probleem, maar wel eentje die mijn dagelijks leven wat lastig maakt af en toe. Ik vroeg me dus af of iemand me hiermee kan helpen.

Ik heb een meurend tasje. Beter kan ik zeggen dat elk tasje dat ik mezelf toe eigen na verloop van tijd gaat stinken. Jullie kunnen je dus voorstellen dat ik inmiddels een hoop tasjes heb aangeschaft die allemaal, maar echt zonder te overdrijven, na een week of twee behoorlijk gaan stinken.

Het is niet zo erg, behalve als er iemand dicht bij me staat en ik moet iets uit mijn tas pakken. Dan schaam ik me verschrikkelijk, wat voor lucht daar uitkomt...een soort meurende tocht zeg maar. Ik durf ook niet meer vlakbij mensen te staan en dat geeft af en toe wel een verkeerd signaal.

Ik heb al van alles geprobeerd. De tassen die ik kan wassen,die was ik. Ik heb er ook lekker ruikende dingen in proberen te doen, maar de geur komt altijd weer opzetten.

Heeft er iemand een oplossing?
hahahaha ja... nou.... ik weet echt niks hier op te zeggen dus wil je een complimentje geven want... dat niks kunnen zeggen... overkomt mij dus echt niet vaak!
Haha ik heb ff een lachbui door de banaan en de geurvreter...

ehmm maar het is hier echt niet vochtig. Waar ik wel van schrik is van dat ' aansteken' , want ik bewaar de tassen die ik niet draag op dat moment wel allemaal op een hoop in de inloopkast. Stel dat het allemaal door 1 tasje komt en dat zo de epidemie uitbrak.
Nou, ik heb net een meurtasproef gedaan en beide tassen ruiken naar leer en klein beetje muffig, maar niet zo erg dat het storend is. Misschien is jouw reukvermogen wat sterk ontwikkeld?

Over het vocht, in de meeste tassen zit zo'n zakje met van die korreltjes om vocht tegen te gaan, maar zelf haal ik die er altijd uit.
Je kunt alleen maar last van condens krijgen als je flesjes met ijskoud water in je tas doet. Dat zou ik niet doen dus.
On second thought, zie hier:

Schimmels in je tas
Jij hebt dus 40 stinkende tassen??

Ik vind het echt een vreemd verhal, heb er werkelijk nog nooit van gehoord.

Gewoon leren tassen, met normale spullen er in.. hoe kan dat nou?

Maar goed, dat vraag jij je dus juist af
quote:contrarian schreef op 23 maart 2012 @ 23:37:

Haha ik heb ff een lachbui door de banaan en de geurvreter...

ehmm maar het is hier echt niet vochtig. Waar ik wel van schrik is van dat ' aansteken' , want ik bewaar de tassen die ik niet draag op dat moment wel allemaal op een hoop in de inloopkast. Stel dat het allemaal door 1 tasje komt en dat zo de epidemie uitbrak.Dat wordt dus zoeken naar het zieke tasje.
40 meurende tassen? Wat doe je er in hemelsnaam mee?

Hier nooit stinkende tassen, terwijl er soms weleens een broodje in plastic in blijft zitten.
Ninon, bedankt voor het ruiken en het liedje:).

Nu ik hoor dat verder niemand er zo veel last van heeft, schaam ik me nog meer. Mijn man zegt ook dat het stinkt.Het stinkt ook echt.....ik weet het echt ff niet meer.
Toen ik nog Havo scholiere was en er af en toe een pakje drinken in mijn tas kapot ging, van die lekkere plakkerige yogi achtige plakbende. Of een geplette mandarijn ofzo. En daarna kwamen er kruimels bij van de Sultana's die ik altijd mee had maar niet altijd alle 3 op kon eten, dat rook dus na een tijd ook niet best meer
Misschien ligt er wel een dode muis weg te meuren in je inloopkast tussen de tassen
quote:contrarian schreef op 23 maart 2012 @ 23:47:

Ninon, bedankt voor het ruiken en het liedje:).

Graag gedaan, ik hoop dat het tasjesprobleem opgelost wordt
Ja dat moet het zijn! Dode muis, meegenomen door de kat!
Oh, ik heb het ook wel eens gehad hoor! Je bent niet de enige. Maar niet al mijn tassen stinken. En als ik ze niet schoon kreeg, gooide ik ze weg.

Het besmettingsverhaal ik maar een idee. Ik zou niet weten of dat echt zou kunnen. Ik gooi de "besmettingsbron" altijd weg. Ik zal eens googelen.
Misschien vindt je vriend je tassen lelijk en piest hij stiekem overheen?
Brandy, je maakt me echt bang!:) En toch zelf dat zou het einde van het probleem zijn.

Ah ja, als de kattenbakkorrels en waspoeder niet werken dan ga ik gewoon stinkend door het leven. Volgens mij ben ik nu best wel herkenbaar voor sommige mensen.
Niks bang zijn. Stuur je man die kast in en laat hem zoeken of er een lijkje ligt.
Herkenbaar? Hoezo?

Aan de 'geur' van je tassen dan ofzo? Dat lijkt me namelijk zeer stug
Misschien een mini vocht vreter in je tas? Of die kleine zakjes?

Wie weet werkt dat..
Melief het zou best wel kunnen omdat ik het altijd zo jammer vind om ze weg te doen. Ik ga iig proberen te isoleren vanaf nu.

Helaas/gelukkig geen lijkje:)

Ik ga man ondervragen hoor, zo ten einde raad ben ik. Wie weet urineert ie er op los, om me van een moderamp te behoeden.

Ja magdalan, aan de geur, echt ik weet zeker dat sommige mensen me zouden herkennen.
Ik lees niets over besmettingsgevaar, maar wel dat het vaak voorkomt. En toch af en toe de tip om de tassen niet bij elkaar te leggen. (leuk, 40 tassen door het huis verspreiden) En koffiebonen. Heel veel koffiebonen.

Heel veel succes!
Ook geen muis dus.

Hm dan weet ik het ook niet.

Succes en ik ben benieuwd of je er nog achter gaat komen wat het probleem is.
Bedankt voor het meedenken allemaal!!

Ik ga zeker een paar dingen van hier proberen.Ondertussen houd ik mijn man en de kat goed in de gaten:)
quote:contrarian schreef op 24 maart 2012 @ 00:07:

Melief het zou best wel kunnen omdat ik het altijd zo jammer vind om ze weg te doen. Ik ga iig proberen te isoleren vanaf nu.

Helaas/gelukkig geen lijkje:)

Ik ga man ondervragen hoor, zo ten einde raad ben ik. Wie weet urineert ie er op los, om me van een moderamp te behoeden.

Ja magdalan, aan de geur, echt ik weet zeker dat sommige mensen me zouden herkennen.

Meid, maak het niet groter dan het is he? Het valt jou op omdat je weet/denkt dat het er is. Een beetje net zoals heel veel vrouwen denken dat iedereen het merkt als ze ongesteld zijn omdat ze zelf merken dat ze anders ruiken. 99,5 % van de mensen die men dagelijks tegenkomt heeft dat echt niet door hoor. Zelfs ik met mn rare acties heb er nooit een woord over gehoord toen er regelmatig etenswaren sneuvelden in mijn tas. En al merken ze het en er wordt niks over gezegd, lekker boeiend.

Jij doet wat je kan met je tassen, en ik denk dat je partner er daardoor ook een beetje op gefixeerd is? Zolang de schimmel er niet in staat (en de muizenlijkjes blijkbaar ook niet) dan is OF jouw reukvermogen sterker ontwikkeld dan gemiddeld, OF het zit onderhand een beetje tussen je oren. Probeer dit een beetje los te laten joh.
Magdalan ik weet wat je bedoelt, maar de stank is echt wel meer dan gemiddeld hoor. Maar inderdaad niet een wereldprobleem, het voelt gewoon niet fris. Ik ga gewoon wat dingen proberen en dan zie ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven