Waarom seks>

25-03-2012 00:37 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat betekent het hebben (en genieten) van seks voor jou? Je kunt, in mijn beleving, namelijk om verschillende redenen behoefte hebben aan seks. En ook de oorsprong/aanleiding kan verschillend zijn: de een heeft een (vaste) relatie en vindt seks een uiting van liefde of genegenheid jegens of met de partner, een ander is single (en geeft een andere invullinge aan seks (en weer een ander heeft meerdere relaties of heeft misschien helemaal geen behoefte aan seks. Of seks behoort tot de primaire levensbehoeften. En welke andere combinatie je ook kunt indenken.

Ben benieuwd naar jullie reacties. (Ik had hier natuurlijk ook een poll van kunnen maken, maar ik ben geen onderzoeker/beleidsmaker... )
Gewoon omdat het lekker is en gezellig (bizar woord voor bij sex, maar ik weet even niets beters).
Ik vind je vraagstelling erg uitgebreid en gecompliceerd. Maar als je het weten wil...... Ik doe aan sex met degene die ik lief heb. Soms heb ik ook sex met mezelf. Ik geniet met volle teugen van beide.
Voor het genot.. (of omdat ie je anders niet laat slapen?)
quote:dolores007 schreef op 25 maart 2012 @ 01:15:

Voor het genot.. (of omdat ie je anders niet laat slapen?)Echt waar??? Je gaat toch slapen waneer je dat wilt en de situatie het toelaat?
Genot, binding tussen mij en partner
Intimiteit, het samenzijn, genot, lust, liefde.

Dit is voor mij sex met een partner.
Hoe ervaar je het zelf TO?
quote:gucciguilty schreef op zondag 25 maart 2012 01:43 Genot, binding tussen mij en partner+1
Dierlijk instinct?
binding, liefde, genot, soms pure lust, goedmaker, troost, intiem en ohja ook voortplanting (in het verleden ) zoveel redenen voor sex.
leuk voor erbij; verder niet zo bijzonder.
Omdat lekker, fijn, mooi, gezond, ontspannend, lust, beter slapen, genot.
Als ik alleen met mijn man ben is het meer een manier om mijn liefde voor hem uit mijzelf te laten stromen. Een manier om mijn gevoelens van liefde te uiten. Ik heb sex het echt nodig om mijn gevoelens voor hem te uiten. Natuurlijk uit ik die gevoelens ook op andere manieren. Maar sex is echt een manier om me te uiten daarin.

Maar sex is voor mij ook lust, lekker, genieten, mezelf helemaal geven, dierlijk, gewild voelen, ego-strelend, helemaal laten gaan, een brand in mij (laten) blussen, dingen doen die men niet van mij verwacht, laten zien hoe ik (ook) ben, geil, onverantwoord zijn (tot op zekere hoogte), egoistisch, taboeloos, overgeven, afhankelijk, willoos, ....

Er komt vast nog wel meer maar dit is het voor nu.
.
.
Primair antwoordend op de topictitel: uit geiligheid.

Wat seks voor me betekent? Lust, passie, liefde, maar vooral lust.
Puur primaire, biologische behoefte. Mensen met een relatie zullen het misschien niet zo ervaren maar als single krijg ik gewoon als ik een tijd droog sta echt enorme fysieke drang naar seks. Met wie is dan ondergeschikt (mits aantrekkelijk en geen psycho)
Eensch.....ook met Jaschenca overigens.
Vanwege het heerlijke genot die ik krijg als hij in mij zit, zijn lippen op de mijne, zijn armen om mijn ... je snapt mij.

Lust puur en simpel.

Maar ook het idee dat hij mij aantrekkelijk vindt en ik zijn volledige gedachtes invul.
.
Ik heb "sex" omdat?

intimiteit delend tijdens onze geile diepe ontlading, n dierlijke lust gevoelens met degene waarmee k op dat moment een "klik" heb.het kan dus een vreemde dame zijn, die k net heb ontmoet en waarmee k een leuk contact heb heb opgebouwd in een paar seconden,minuten,uren. samen zijn,waar dan ook. beiden elkaar willen beminnen en vooral voelend in elkaar komend. mij in haar wilt voelen ontladen van ons gevoel op dat moment, t verlangen van haar naar mij,in haar komend,dieper en dieper tegen haar innerste wezen zo dichtbij zijn voor even,alles vergetend wij samensmeltend in elkaar verstrengeld zijn. sweetend elkaars lichaam strelend,kussend likkend aanrakend

kortom genietend van een mooi mens, eventjes samen wegdromend
Macht(denk niet aan sm svp)..... Zou het niet moeten zijn, maar vanuit diverse bronnen (inclusief mezelf, dus beetje bevooroordeeld)

Macht...
quote:lookatme schreef op 25 maart 2012 @ 12:58:

Als ik alleen met mijn man ben is het meer een manier om mijn liefde voor hem uit mijzelf te laten stromen. Een manier om mijn gevoelens van liefde te uiten. Ik heb sex het echt nodig om mijn gevoelens voor hem te uiten. Natuurlijk uit ik die gevoelens ook op andere manieren. Maar sex is echt een manier om me te uiten daarin.

Maar sex is voor mij ook lust, lekker, genieten, mezelf helemaal geven, dierlijk, gewild voelen, ego-strelend, helemaal laten gaan, een brand in mij (laten) blussen, dingen doen die men niet van mij verwacht, laten zien hoe ik (ook) ben, geil, onverantwoord zijn (tot op zekere hoogte), egoistisch, taboeloos, overgeven, afhankelijk, willoos, ....

Er komt vast nog wel meer maar dit is het voor nu.Dit!
quote:Nova78 schreef op 25 maart 2012 @ 08:58:

Hoe ervaar je het zelf TO?

Sorry dat ik pas nu reageer op mijn eigen OP (maar ben twee dagen weggeweest en lees nu pas de reacties op mijn onderwerp).

Ik heb seks (en klaaromen is daar wat mij betreft onlosmakelijk mee verbonden) voornamelijk uit lust en geiligheid. Puur voor mezelf omdat ik op dat moment behoefte aan heb aan ontlading en heerlijke bevrediging.

En als ik het mezelf doe is het ook een heerlijk slaapmiddel: al nasoezend en nagenietend langzaam wegdromen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven