Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
-
quote:mayhem schreef op 25 maart 2012 @ 00:52:

[...]

De periode van wintertijd lijkt is altijd veel korter te duren dan die van de zomertijd!Is korter. Van nu tot en met oktober zomertijd. Dus tel maar uit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
-
quote:winterfeestjurk schreef op 25 maart 2012 @ 01:52:

[...]

omdat je zo baalt van het weer, omdat je last hebt van het weer, omdat er mensen zijn die domme opmerkingen maken en jij je daar rot door voelt. hoop voor jou dat het snel weer wat koeler word!

Dank je wel. Ach weet je.....het hoort erbij. Dat is de charme van het klimaat in Nederland, de afwisseling. Je zal mij daarom irl niet horen klagen, hier lekker wel. Alleen als ik me echt beroerd voel wil ik er wel eens wat over zeggen. En op Facebook zet ik wel eens iets van "is het al winter" of "wanneer begint de winter". Maar dat is meer om een beetje de mensen die in januari zich afvragen wanneer de zomer begint na te doen.

En ja...als ik straks in de zomervakantie in onze stacaravan zit hoop ik ook dat ik 's avonds nog lekker buiten kan zitten. Als het dan maar geen 30 graden is.

Enne....ik hoop vanmiddag toch nog wel even op een terrasje te kunnen zitten ;o)
quote:zazu_ schreef op 25 maart 2012 @ 01:59:

Best knap dat je zelfs kunt zeiken over het weerbericht an sich. Maar goed, als beetje Nederlander moet je natuurlijk wel altijd wat te zeuren hebben en het liefst over het weer. Zo fijn dat iedereen wel een ander favoriet seizoen heeft. Dan raakt de gespreksstof en het gezeur iig niet op.Ik zeik niet over het weerbericht zelf, ik vind het alleen jammer dat sommige mensen bepalen dat het prachtig weer is. Nogmaals: prachtig weer is een mening, geen feit. Als de weerman/vrouw zegt: het was een warme dag vandaag of de temperatuur was hoog vandaag, dan heeft hij/zij gelijk. Maar ga niet zeggen dat het een prachtige dag was, want dat is voor iedereen verschillend.
quote:mayhem schreef op 25 maart 2012 @ 05:23:

Had 't er laatst met iemand over, en die meende dat het allebei een half jaar duurde. Ben thuisgekomen en heb er verder niet meer over nagedacht.

Maar goed, de wintertijd datum staat in agenda genoteerd

En vergeet niet dat over 3 maanden de dagen gelukkig alweer korter worden . Hoewel het door die zomertijd dan nog idioot lang licht is.

Maar ja, dan komt het einde tenminste weer in zicht.
quote:Daantje1970 schreef op 25 maart 2012 @ 09:55:

[...]

Ik zeik niet over het weerbericht zelf, ik vind het alleen jammer dat sommige mensen bepalen dat het prachtig weer is. Nogmaals: prachtig weer is een mening, geen feit. Als de weerman/vrouw zegt: het was een warme dag vandaag of de temperatuur was hoog vandaag, dan heeft hij/zij gelijk. Maar ga niet zeggen dat het een prachtige dag was, want dat is voor iedereen verschillend.En als je je daar daadwerkelijk druk om kunt maken, moet je wel een prachtig (!) leven hebben.
Zeg, wij komen toch ook niet moeilijk doen op een topic waar jij je ei kwijt kan?
Probeer het eens zou ik zeggen, geen kans van slagen.

Je doet moeilijk als je dingen door je TV wilt gooien, omdat de nieuwslezer een verkeerd woord zegt in jouw ogen. En heeft niets te maken met je ei kwijt kunnen in dit topic.
Hier nog iemand! Lente is nog wel ok, maar 22 graden vind ik een mooie temperatuur, meer hoeft het niet te zijn.

En dan winter...het kan me niet genoeg sneeuwen, of als de blaadjes van de bomen beginnen te vallen en het ruikt dan zo lekker....geweldig!

Ik ben áltijd warm van mijn eigen (ik heb geeneens een winterjas), altijd al geweest en al tijden, tenminste zolang ik het me kan herinneren word ik grumpy als het echt warm wordt (25+).

Ik zou het goed doen in Scandinavië
-
-
quote:Daantje1970 schreef op 24 maart 2012 @ 21:46:

[...]

Nou...koud hoef nou ook weer niet van mij. Als het nou -10 zou zijn is het ook een beetje raar. Maar gewoon gemiddeld, zodat je langzaam naar het warmere weer toegaat vind ik wel wat prettiger.

Ja ik wil het onmogelijke.

Ik voel me het prettigst bij tempraturen tussen de 0 en 10 graden.
Op zich was het gisteren prima weer voor heel veel mensen (bij ons in de regio althans).

In de zon was het aangenaam.

In de schaduw was het ronduit fris.

Voor elk wat wils dus.
quote:zazu_ schreef op 25 maart 2012 @ 23:36:

[...]

En als je je daar daadwerkelijk druk om kunt maken, moet je wel een prachtig (!) leven hebben.Was dat maar waar, kijk maar naar een ander topic. Maar ik wil jou wel eens horen als je echt ziek wordt van hitte. Gisteren een uurtje op een terras gezeten, half in de zon en half in de schaduw. Had vrij snel daarna al barstende koppijn. Lekker die warmte <not>
quote:lelijk86 schreef op 26 maart 2012 @ 03:00:

[...]

Ja ik wil het onmogelijke.

Ik voel me het prettigst bij tempraturen tussen de 0 en 10 graden.Ik ook, maar ik verwacht geen onmogelijk dingen.
Ik heb ook nog eens de pech dat ik in het zuiden, Limburg, woon daar is het altijd warmer dan in het Noorden.
Ik heb het geluk dat ik in zuid Europa woon en mensen zich niet op straat wagen in de middag. Alleen toeristen. Kan ik lekker een boek lezen op de bank met de airco aan Hoef dus niet naar buiten omdat het zo over kan zijn en niemand kijkt me gek aan als ik binnen blijf, gelukkig! Geniet wel van de lange warme avonden, maar ik zeur nu weer over de zon en ben blij als het regent, echt een Nederlander...
quote:mayhem schreef op 26 maart 2012 @ 02:40:

[...]

Dat is jouw mening.No shit Sherlock. Wat een fantastische observatie op een forum.
quote:Daantje1970 schreef op 26 maart 2012 @ 12:14:

[...]

Was dat maar waar, kijk maar naar een ander topic. Maar ik wil jou wel eens horen als je echt ziek wordt van hitte. Gisteren een uurtje op een terras gezeten, half in de zon en half in de schaduw. Had vrij snel daarna al barstende koppijn. Lekker die warmte <not>

Jij koos er voor om te reageren op mijn post en deze te quoten. Terwijl ik het helemaal niet tegen jou had. Als iemand daar heel ziek van wordt, is dat heel vervelend (en zou ik overigens ook emigreren of aanpassingen doen aan mijn huis, maar dat eerste was hier al besproken en was een rare opmerking las ik. Terwijl er per jaar honderden voor hun gezondheid emigreren, maar dan de andere kant op, omdat een milder klimaat en betere luchtvochtigheid voor hen vaak beter zijn).

Maar wellicht had iemand bedacht dat ik dit topic aanklikte uit interesse, omdat het mij ook wel aansprak. Echter was ik er inderdaad ook snel klaar mee toen het niveau zo laag bleek dat we ons hier kunnen afreageren op weermannen en vrouwen die iets een prachtige lentedag noemen en de 3 dagen per jaar dat het hier boven de 30 graden is.

Naar mijn mening (asje Mayhem) gaat dat niet verder meer dan simpelweg gemopper, gemekker, gezanik en gezeur ((C) Kinderen voor Kinderen).

En ja, dit geldt wrs voor de helft van het forum of meer. Maar meestal klik ik daar bij voorbaat al niet op, omdat het me niet interesseert, dus hoef/kan/wil ik er ook niks over zeggen. En wel als het onderwerp mij in eerste instantie wel interesseerde.
-
-
Vanaf morgen weer koeler.
Zazu, wat reageer je fel. Sommige mensen hebben blijkbaar een andere weersbeleving(is dat een woord?)

In het dagelijks leven kun je toch eigenlijk niet zo 'klagen' of je ei echt kwijt omdat dit niet begrepen of een beetje weggelachen wordt.

Juist op een forum als deze kun je je even afreageren toch?

Ik hoor het overblije geratel van anderen maar aan, dat gaat heel de dag door, zodra er maar een zonnestraaltje tevoorschijn komt, echt.

Is dat dan niet vervelend
quote:Lotte35 schreef op 28 maart 2012 @ 10:36:

Vanaf morgen weer koeler.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven