Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
quote:Daantje1970 schreef op 30 maart 2012 @ 19:01:

[...]

Ja hoor...jij haalt er 1 voorbeeld uit. De andere voorbeelden niet gelezen? Zowel Mayhem als ik schrijven bijna letterlijk hetzelfde: je wordt echt voor gek verklaard als je niet van de zomer/warmte houdt!En toch ben ik nog nooit voor gek verklaard, terwijl ik ook niet van zomer/warmte houd. Ik heb het tenminste nooit zo opgevat. De manier waarop je wordt benaderd (of waarop je je benaderd voelt) heeft heel veel te maken met je eigen instelling!
Jij misschien niet en dat is fijn voor jou. Mayhem en ik dus helaas wel. En nee dat is niet een gevoel! Als er letterlijk tegen je wordt gezegd dat je normaal moet doen, want iedereen houdt van het zonnetje en dat je ervan moet genietn, dan is dat geen gevoel.
Gerrit Hiemstra, misschien lees je heel toevallig stiekum mee: ik snap dat het anders een heel saai weerbericht zou worden, maar misschien kan het dan een keer anders. Als het bijvoorbeeld heel de dag geregend heeft: het was vandaag een prachtige regenachtige dag! ;o)
Ik kan er echt onwijs van genieten om binnen te zitten als het regent. Thuis, op m'n werk, maakt niet uit. Zó gezellig vind ik het dan binnen.
-
Ik ben ook geen zomer mens, maar meer ook te maken dat je dan van die dunne kleding en half blood , dan zie je alle dikke rolle , en ook het idee dat hr wat leuks moet doen . , en vind winter ook gezelliger . :Imao:
-
Ik lig dan ook vaak in de slaapkamer te lezen of tv te kijken. De slaapkamer is het koelste plekje in huis. Zomerkleding vind ik ook vreselijk, dat komt ook omdat ik te dik ben. Ik heb liever een dik vest aan en mijn winterjas aan.
-
Vandaag weer ervaren dat mensen er vaak automatisch van uitgaan dat iedereen houdt van zonnig weer.

Ik ben de komende week vier dagen vrij, van maandag t/m donderdag. Dat vertelde ik vandaag aan een kennis, die meteen zei: 'Oh, baal je er niet van dat je niet vorige week vrij was in plaats van nu? Toen was het weer véél mooier'.

Nee hoor, daar baal ik helemáál niet van!!!!!

Ik moet trouwens zeggen dat ik het lenteweer van afgelopen week ook lekker vond hoor. Zolang het niet snikheet is, vind ik het goed. Maar met koel weer, regen en wind heb ik gewoon ook totaal geen moeite.
Het gaat weer warm worden, helaas.
Warm?? Waar, wanneer dan? Ik lees hooguit 17 graden. Dat valt toch wel mee?
quote:Daantje1970 schreef op 26 april 2012 @ 13:44:

Warm?? Waar, wanneer dan? Ik lees hooguit 17 graden. Dat valt toch wel mee?In Limburg 23 graden, volgens mij doelt ze op die temperatuur.
Oohh..oke...Ik zit niet in Limburg, dus daar kijk ik dan weer net niet.
Wow er zijn meer mensen zoals ik!! Ik hou van de winter maar niet van veel sneeuw en gladheid, ik hou van Regen onweer en storm. In de zomer (als de zon schijnt) verstop ik me in huis, zonnescherm uit, net een molletje zeg maar. En dan heb je mensen die zeggen dat ik echt niet spoor Wat fijn dat ik niet de enige ben
quote:Daantje1970 schreef op 26 april 2012 @ 15:46:

Oohh..oke...Ik zit niet in Limburg, dus daar kijk ik dan weer net niet.Haha, ik zelf ook niet, maar mijn moeder wel, dus zo blijf ik goed op de hoogte van het weer daar. Echt vaak een groot verschil.
Het schijnt dat ze in Zweden immigratie van Nederlanders aanmoedigen. Grijp die kans!
P.s. jullie hebben een voor mij erg ongewone voorkeur. Maar je hebt het in NL wel getroffen, ik als zonliefhebber niet.
quote:wdr schreef op 26 april 2012 @ 16:10:

Het schijnt dat ze in Zweden immigratie van Nederlanders aanmoedigen. Grijp die kans!Zweden heeft toch ook gewoon erg warme/zonnige zomers.
quote:triskele schreef op 26 april 2012 @ 16:01:

Wow er zijn meer mensen zoals ik!! Ik hou van de winter maar niet van veel sneeuw en gladheid, ik hou van Regen onweer en storm. In de zomer (als de zon schijnt) verstop ik me in huis, zonnescherm uit, net een molletje zeg maar. En dan heb je mensen die zeggen dat ik echt niet spoor Wat fijn dat ik niet de enige benWelkom hier! Je bent zeker niet de enige. Maar blijkbaar moet je hier van zon en warmte houden. Ik denk dat er veel meer mensen zijn die daar niet van houden, maar denk dat deze mensen hun mond houden omdat ze anders letterlijk voor gek versleten worden.
quote:_flower_ schreef op 26 april 2012 @ 16:12:

[...]

Zweden heeft toch ook gewoon erg warme/zonnige zomers.Die zijn wel een stuk frisser dan hier. En in de winter is het vooral in het noorden erg koud en bijna continu donker.
quote:wdr schreef op 26 april 2012 @ 16:18:

[...]

Die zijn wel een stuk frisser dan hier. En in de winter is het vooral in het noorden erg koud en bijna continu donker.Oja inderdaad daar kan het zoveel donker zijn. Maar in de zomer is het daar dan toch weer veel licht of vergis ik me nu?
-
-
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven