Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Sokkie, ben je nu al geopereerd of is hey morgen zover? Heel veel succes, ik duim dat alles goed gaat en dat je tevreden vent met het resultaat.

Vivaviva, ik ben ook precies zo begonnen een paar weken terug. Ik vind het tot nu toe heerlijk om te doen. Nooit verwacht Heb afgelopen week drie keer gelopen en hoop dit aankomende week ook te doen. Ben vrijdag op jacht gegaan voor een nieuwe sportbh, in 80G een hele opgave. Winkel 6 had 'm gelukkig.

De groep waar ik mee loop is leuk, eerst veel gekwebbel maar (gelukkig) aan het eind van de les is iedereen stil. De eerste afvallers zijn er ook.

Zelf ben ik trouwens 1.80 en weeg ook 100kg. Mijn schoenen heb ik nav loopadvies gekocht en dat geeft een goed gevoel. Alleen na de eerste les had ik last van mn voeten maar daarna niets meer. Ik val niet af maar merk al wel flinke conditieverbetering. Sta versteld hoe snel dat gaat! Morgenavond ga ik weer lopen.

Fijne avond allemaal!
@ sokkie: sterkte morgen ik ga aan je denken

@ viva: leuk dat je ook bent begonnen!

@ dotje: kiesdejuiste sport bh heeft prima bhs in grotere maten!
het is gelukt, les 9 nog even gelopen daarnet. Geeft toch altijd een voldaan gevoel en ging zowaar goed, al maakt Evy soms wel sprongen hoor: de les daarvoor nog stukjes van alleen 2 minuten, nu ineens 2 keer 4, gevolgd door 1 keer 5. Jippie!
Zojuist heb ik les 8 gedaan, het is echt perfect weer, niet te warm. Ik moet zeggen dat ik nu de luxe heb om overdag te kunnen lopen (ik ben "in-between jobs").

@Dotjemol, ik vind het tot nu toe ook leuk. Het begint ook allemaal heel rustig, dus het is goed te doen, ook al heb ik behoorlijk overgewicht. Een paar weken geleden heb ik ook een nieuwe sport-bh gekoch, 85F, ik ben hiervoor naar een speciale winkel gegaan. Ik merk ook al een flinke conditieverbetering na 2,5 week.

@ sokkie, ik wil morgen of woensdag voor nieuwe schoenen gaan kijken.

@max: dank je!

@ivlas: Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst 6 minuten gedaan, met de groep (2, 4 en 6 en nog 2x2). Zojuist was mijn les 5x3 minuten. En het ging goed! Aankomende zaterdag lopen we voor het eerst 10 minuten. Ahh!
Joehoe, daar ben ik weer!!

Alles is goed gegaan! Nu nog niet veel pijn, alleen druk. Volgens de verpleegster komt er vannacht een trein over mijn borsten heengereden, die dropt een olifant op mijn borstbeen en die olifant gaat pas vrijdag weer weg.. Ai. Nou ja, we zullen het zien. Zojuist al keurig mijn paracetamollen gehad.

Nu herstellen en dan gaat het mooi worden! 't Is nu nog erg strak en stijf namelijk

Voor een uitgebreid verslag (voor de liefhebber) kun je ook kijken op het borstenforum (.com), daar heb ik ook een account aangemaakt en heet ik ook Sokkie.

Doei!
Evy les 2 zit erop & was fijn. En mijn nieuwe schoenen (maat was niet aanwezig in de winkel dus besteld) zijn onderweg, jeej!

@vivaviva78, heb jij al fijne schoenen gevonden?
Vivaviva wat goed dat je al hebt gelopen! Mijn vergadering liep uit dus ik kan nu woensdagochtend pas.

Misschien zitten we wel in dezelfde groep, gek idee eigenlijk, haha.

Kan jij ook nog doordeweeks onder begeleiding lopen? Bieden ze hier wel aan.

Ik heb ineens weer last van de pollen buiten, balen want mijn neus zit helemaal dicht.

Qua sportbh wil ik die liever in een winkel passen, ben een ouderwetse muts
En Sokkie wat fijn al iets van je te lezen en dat het goed is gegaan. Ik duim voor je dat de pijn meevalt!!
Goedemorgen!

Nou, het gaat hier supergoed! Geen trein en geen olifant.

Misschien helpt het dat ik van kinds af aan intensief heb gezwommen, zijn de borstspiertjes al wat gewend

Fijne dag meiden! t Wordt mooi loopweer!
@ sokkie: wow meis wat goed alweer van je te horen. Jeetje, ik heb aan je gedacht en had niet verwacht al iets van je te lezen. Mmmmm klinkt enthousiast hahaha die brief brandt nu ergens in de kast en roept 'gebruik me'.... Misschien maar eens een 2e mening ergens gaan vragen voor mezelf.... Ik ga duimen dat het zo lekker blijft gaan. Heb je nog drains?

@ dotje:kan me voorstellen dat je wilt passen. Weet je trouwens dat wehkamp ook veel sportbhs heeft? kan je er een stel laten komen en dan terugsturen. Swegmark met beugel is een hele fijne voor wat grotere maten en de Fila heb ik vorige week geprobeerd, die was ook erg mooi

@ vivaiva: gaat snel he met het schema? Ik herinner me nog hoe spannend het was, steeds een nieuwe les en dan hopen dat ik het kon volhouden (ik kon er namelijk niets van). Op naar het einde! Je hebt geweldig weer om mee te lopen!

Ik liep vanmorgen ook weer een lekkere run. Hondje mee, zonnetje erbij en genieten maar. Wat boffen we met het weer! Jammer dat het dit weekend minder wordt. Maar als het maar droog blijft, dan is het vast genieten in Berlijn. Ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan.
Hee Max!

Nee, ik had sowieso geen drains. De kliniek waar ik was doet dat niet omdat het aanleggen en eruit halen vrij pijnlijk is. Via de natuurlijke weg gaat het prima. Een vriendin van mij heeft jaren geleden een bvk gedaan, viel haar onwijs mee.

Vandaag ben ik al met mijn moeder naar de winkel geweest en ik heb ze gezien!! Erg mooi!
Hallo meiden,

Sinds afgelopen weekend weer begonnen voor de zoveelste keer met hardlopen. Door gezondheidsproblemen kom ik vaak niet verder dan maximaal 3x 4 min lopen. Nu wil ik de vicieuze cirkel doorbreken. Omdat ik niet in de winter gelopen heb ben ik opnieuw begonnen. Heb voorheen veel met Evy van Start2Run gelopen maar haar was ik een beetje zat dus heb ik nu Renate Groenewold op mijn MP3 staan. Tot nu toe erg fijn en vernieuwend.

Ik heb zojuist les 2 gehad en mijn doel is de 5 km halen. Eind juni loop ik mee met de Utrechtse Meidenloop, ook de 5 km en ik hoop het te halen. Meedoen is uiteindelijk wel belangrijker dan winnen maar ik hoop dat ik het ga redden. Ik wil nu iedere week 3 keer een training doen. Dan moet ik het redden die 5 km en daarna wil ik zelf op niveau blijven en natuurlijk verbeteren. Ik zou het al geweldig vinden als ik de 5km kan hardlopen in goede conditie. We gaan het zien, ik zal jullie op de hoogte houden. Gelijk goed voor de zelfstimulatie :D
Net weer een klein rondje gelopen. Ik wou eigenlijk naar de loopgroep want we gaan weer lekker het bos in. Maar ik kreeg een email dat zoveel mogelijk mensen met de fiets moesten komen omdat we gingen lopen en fietsen. Lopen wou ik wel proberen maar met een ander zijn fiets door het bos met 1 hand aan het stuur gaat echt niet lukken, dus ben ik zelf maar een rondje gaan lopen. Ging goed met mijn arm, geen last met lopen.

Het gaat elke dag iets beter.
Ik heb een SPIbelt gekocht. ik hoop dat het wat is. Volgens RunningRonald is het geweldig.
hey meiden, ik heb gisteren les 10 gelopen, ging goed. Morgen ga ik proberen les 11 te doen. Er zit weer enige vooruitgang in.

Dancingangel, ik ben na de winter ook weer opnieuw begonnen, mijn conditie zakt snel weer in als ik een tijd niets doe, dus we moeten dit keer echt volhouden!
Zo, net terug en jeej! Het was echt lekker. Helemaal niet verwacht omdat ik snipverkouden ben. Gewapend met zakdoekjes toch lekker gerend (5x3 min en 2 min wandelen). Stelt nog geen jota voor maar het is wel meer dan ik had gedacht. Tijdens het rennen had ik helemaal geen verstopte neus, maf.

De nieuwe bh (merk Anita) bevalt gelukkig goed!
Bibianne wat is een spibelt?

Goed van je dat je toch alleen bent gegaan nu met de groep mee minder handig voor je was.

Dancingangel, welkom en zet 'm op (maar zet 'm vooral door ). Alle begin is moeilijk maar die stap heb je mooi alweer gezet.
Sokkie hoe gaat het vandaag? Wel heeeel fijn dat het je zo meevalt, houden zo!! Vanaf wanneer mag je weer sporten denk je?
@ bibianne: leuk die belt. Ik had er al eens eentje gezien van iemand. De Nike belt is ook erg handig, dat hopt ook niet op en neer, kan ook erg veel in.

@ sokkie: hoe gaat het?

@ dotje: mmmm eigenlijk moet je het lichaam wel wat rust gunnen als je verkouden bent. Als het nou niet over gaat, las dan een rustdagje in..... Het is dat het mooi weer is, maar met kouder weer zou ik zeker overslaan als je écht verkouden of ziek bent!

@ ivlas: gaat goed dus! volhouden!

@ dancing: goed van je dat je weer de draad hebt opgepakt. Het gaat je zeker lukken en met een doel in het vooruitzicht is het altijd leuk!

Ik ga straks nog lopen. Vanmorgen zat ik al om 6.25 in de auto voor die crematie dus dat ging niet natuurlijk. Ben nu net terug. Straks dus en ik ben blij dat er alleen een DL op het programma staat. Hoef ik ook lekker niet na te denken.

Verder tuur ik in mijn reisgidsjes over Berlijn. Naast de run natuurlijk ook lekker Berlijn bekijken! Ben benieuwd hoe het weer is. Nog 2 nachtjes slapen en we vliegen al!
@ ivlas en dotjemol: wat fijn dat het zo goed gaat! Volhouden he!

@ dotjemol en max: het gaat hier prima. Pijn heb ik eigenlijk niet echt gehad, wel voel ik het drukken, maar dat is wel logisch en goed te doen. Paracetamol is mijn beste vriend en dat gaat super.

Vanmiddag al aardappelen geschild Het enige nadeel vind ik de nachten, ik moet op mijn rug slapen en iets omhoog. Verschrikkelijk. Maar het gaat.

Ik mag 6 weken niet sporten Dotjemol.. pff lang he! Maar ik wandel wel veel hoor, dat mag wel.

Max, whoehoe, over 2 dagen al!! Wat leuk! Is de HM dit weekend? Ja zeker?? Hoop voor je dat t niet te warm wordt!
@ sokkie: wow meis ik ben zo blij voor je, Reuze benieuwd hoe je straks het resultaat vindt. 6 weken valt nog wel mee, dat is goed bij te houden met wandelen. Mag je ook fietsen? Ja zondag is de HM. Het wordt koud maar uiteindelijk geloof ik toch wel droog!

heb net een lekkere loop gedaan. Erg gelet op loophouding en een generale repetitie gedaan wat betreft looptempo en schema voor R/W. Het ging toch nog iets te snel en daar moet ik dus echt op letten. Maar zodra ik helemaal me concentreerde op ademhaling (lekker rustig, door de neus als het gaat) en op de houding (vanuit centrum, hellen met hele kolom etc) ging ik dus te snel. Nou ja, ik zie het wel. Ik train voor Edinburgh en ik word langzamerhand wel erg benieuwd wat ik er dáár van ga bakken eigenlijk. Voor zondag dus een hele rare manier zo (en langzaam) maar het zal mij benieuwen). Altijd een leuk experiment, zeker als ik aan het einde van het jaar terug kijk (hoop ik)
@max: ja 6 weken valt ook wel mee. Ik mag niet fietsen, helaas. Wandelen wel. Prima weertje toch dan zondag? Te warm is ook niet lekker. Succes alvast!!!
Halloooo Alle mede-lopers,

Jeetje wat fijn, er zijn flink wat nieuwe mensen. WELKOM!!!

Ik ben net terug van een heerlijke loop, les 24 van Evy 1x10min en 1x20 min. Ik ben echt een ochtend-loper. Ik merk dat het na een dag werken best zwaar is.

@Sokkie, fijn dat alles goed gaat!!

@Max, het gaat zeker snel. Ik ben zelf ook constant verbaast, hihihiii!!

Weet iemand binnen welke tijd je moet lopen als je wilt meedoen met de ladiesrun eind Juni in Rotterdam? En hoe schrijf je je in? En wat kost het?

Ik heb helemaal de kriebels maar ik wil zo graag mijn 1ste echte loop doen.

Ik ben bijna klaar met Evy dus dan mag ik eindelijk van mijzelf een hele hardloop-outfit incl. een nieuwe sportBH kopen.

Nou ik ga me maar verder nuttig maken. Een hele fijne dag allemaal.

Loopse!!
@ vuurtje:

voor de 5 km:

Tarieven

Basistarief ¤ 16,00 t/m 14 april (met naam op startnummer)

Basistarief ¤ 18,50 vanaf 15 april

Tarieven zijn inclusief tijdregistratie

Minimumleeftijd: 14 jaar

Tijdslimiet: 45 minuten

site op http://www.ladiesrun.nl/lopers/5-km-loop

Vandaag mijn laatste rondje gedaan voor zondag. Het ging minder lekker dan gisteren maar goed ik zie het allemaal wel. Nu mijn spullen bij elkaar grabbelen en beetje inpakken vast want we moeten vroeg op pad al morgen

Als ik internet heb zal ik op www.runpower.nl een verslag plaatsen zondag!

maart 197 km - 2012 totaal 567 km
@Max thank you!!

Ik heb me gelijk ingeschreven, zoooooooo spannend!!!!!!!!

En ik kijk zondag echt even op internet naar jou verslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven