Pff alcohol, wat te doen...?

27-03-2012 09:44 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik ga mijn verhaal proberen zo kort mogelijk te houden.

mijn vader heeft in 1991 op sterven gelegen, hij is hierdoor gekomen maar heeft alles toen opnieuw moeten leren ( lopen, eten,... ) in deze moeilijke periode is zijn vader, mijn grootvader, gestorven op nog redelijk jonge leeftijd. mijn grootvader had een leverprobleem en door teveel te drinken is hij ziek geworden en snel achteruit gegaan... mijn vader is enig kind en moest dus zorgen voor zijn moeder zorgen van toen.

door die moeilijke periode heeft mijn vader een zware depressie gekregen, een jaar lang. in deze periode is hij ook beginnen te drinken, echt problematisch drinken, van 's morgens tot 's nachts.

na zijn depressie is hij stillaan gestopt met drinken en jarenlang heeft het goed gegaan, enkele jaren geleden opnieuw een depressie, drinken, maar ook dit ging weer over na een jaartje.

mijn vader heeft altijd graag bier gedronken, maar bij normale momenten bleef het drinken beperkt tot enkele glazen per week, normaal dus...

nu, exact 3j geleden werd er bij mijn moeder ongeneeslijke kanker vastgesteld. mijn vader zijn wereld stortte in, hij is iemand die alles onder controle wil hebben, perfectionistisch... ineens verloor hij de controle weer en herviel weer in een depressie en drinken! ondanks het feit dat mijn moeder al een jaar stabiel is, is zijn drankprobleem ondertussen echt problematisch! hij word opgevolgd door de huisdokter die bij zijn voorlaatste bloedonderzoek erop wees dat zijn leverwaarden extreem gevaarlijk waren, dit heeft hem even geshockeerd en hij begon minder te drinken. nu 2 weken geleden waren zijn leverwaarden beter, is hij weer echt beginnen door te drinken. ( je ziet niet dat hij zat is, maar zijn kop is vuurrood, rode ogen, drankadem )

Mijn vader staat absoluut NIET open voor hulp, pshycholoog, AA, opname... hij gaat niet naar zijn werk, gaat zat met de moto rijden. we zijn radeloos! hij doet en zegt dingen tegen mijn moeder die hij gewoon de dag erna ontkent omdat hij het niet meer weet! zijn lever is slecht door wat gebeurt is in 1991, hij is zijn lever ed aan het testen en deze zal het niet lang meer zo volhouden! ik wil niet wachten tot het te laat is maar weet me geen raad...

iemand ervaring met zo'n situatie of tips?
Hij doet nu al domme dingen..

En jullie houden het in stand door het te accepteren.
Hij drinkt niet omdat hij een depressie heeft, maar omdat hij verslaafd is. Jullie houden de ziekte verslaving mede in stand.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 27 maart 2012 @ 17:09:

Hij drinkt niet omdat hij een depressie heeft, maar omdat hij verslaafd is. Jullie houden de ziekte verslaving mede in stand.

Precies, er zijn ook andere manieren om een depressie

te lijf gaan ipv je gevoelens te verdrinken.

Niet kwaad bedoeld en weet zo ongeveer wat je doormaakt. Al was het bij mij dan een partner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven