bang om lijken te vinden

28-03-2012 15:14 79 berichten
Tja, het klinkt belachelijk, en het is nou niet echt een reële angst. Maar toch, ik ben bang om lijken te vinden. Ik vond wandelen in het bos heerlijk! Lekker rust en veel natuur. Maar sinds wanneer weet ik niet, maar ik houd er nu dus absoluut niet meer van. Zeker niet alleen! Soms wil ik toch die angst verzetten en met de hond gaan wandelen in het bos, maar ze is net zo’n schijtluis als ik ben. Ik ben niet bang voor een reëlere angst voor een verkrachter in het bos. Nee gewoon voor lijken. Maakt niet uit, een kind een volwassene een hond of een kat, ik ben gewoon bang om een overleden iemand te vinden. Laatst vroeg een vriend of ik misschien als ik tijd had langs te sloten te lopen om te kijken of daar zijn gestolen fiets in lag, nou, nee.

Waar komt die angst vandaan? Ik heb nou nog nooit een lijk gevonden. En hebben hier meer mensen last van?
Alle reacties Link kopieren
Wat een aparte angst. Waarom ben je bang voor lijken? Heb je wel eens een dode gezien?
In Tilburg is vorig jaar nog iemand bruut vermoord in een hotel, dat moet vaker voorkomen.

Doet me denken aan die scene in Four Rooms, waarin twee kinderen het lijk van een prostituee vinden in het matras.
Ooh, jawel ik heb wel een overledene gezien. Maar gewoon in een rouwcentrum. Mijn moeder werkt ook met overledene, maakt het allemaal nog ingewikkelder.. :(
Uhhhhhh ik heb een keer een lijk gevonden in een natuurgebied, Maar heb er niets schokkend aan overgehouden.
Pfieuw, gelukkig kom ik nooit in de natuur.
Maar als ik je uitleg van net lees,ben je dan niet gewoon heel erg bang dat je ergens van moet schrikken?

Dat heb ik wel namelijk, bij ballonen bang dat ze knallen bijvoorbeeld, of day mijn vriend ineens achter me staat zonder dat ik hem hoor aankomen.

Ik heb ook eens een nacht wakker gelegen van zo'n youtube filmpje, met een plaatje waarin je iets moet zoeken. Op het momen dat je heel geconcentreerd dichtbij het scherm gaat kijken komt er opeens een plaatje van een hard gillende zombie. Ik viel bijna flauw van schrik.
Maar Chococookie, je weet nu of meer mensen hier last van hebben (zo te lezen niet in de mate waarin jij er last van hebt).

Waar jouw angst vandaan komt weet ik ook niet.

En nu?

quote:Artemis schreef op 28 maart 2012 @ 15:40:

Nou ja, ik kijk naar The Walking Dead, maar denk toch niet dat ik in het bos een zombie vind hoor. Probeer dan maar eens je locatie door te geven.

Terwijl hij aan je hersenpan zit te knagen?
Ik heb ook een keer een lijk gevonden, 10 was ik. Samen met een vriendinnetje in een niet al te beste wijk. We vonden het vooral heel spannend want we bleven er maar langslopen. In eerste instantie ook niets tegen onze ouders gezegd omdat we daar helemaal niet mochten komen... Uiteindelijk heeft mijn broer m'n ouders ingelicht, nadat 'ie het lijk ook eerst zelf wilde zien. Ik herinner me dat ik heel heel bang was om op m'n kop te krijgen en dat ik me geen moment druk maakte om het lijk.

Sorry TO, geen advies, door je topic dacht ik hier ineens aan terug.
Ja ik herken het wel hoor! ik heb dat ook, maar wel door te spannende series te kijken en boeken te lezen. Doe ik nog steeds en word er steeds banger van eigenlijk.

Maar het is niet zo dat ik plekken vermijd, maar eraan denken doe ik eigenlijk altijd wel.
Ik heb wel 's een zwaargewond iemand in een greppel in het bos gevonden.De meneer lag zwaar kreunend en steunend met allemaal wonden in die greppel. Zondagmorgen 8 uur. Ik natuurlijk vragen of ik hulp kon bieden en zei dat ik 112 zou bellen. Zelf m'n honden bleven uit de buurt.

Nee, ik moest maar vooral doorlopen het was een oefening van een één of andere reddingsbrigade
quote:kettle schreef op 28 maart 2012 @ 16:24:

Nee, ik moest maar vooral doorlopen het was een oefening van een één of andere reddingsbrigade Nou wil je een keertje helpen is het wéér niet goed
Sorry hoor, maar we leven niet in Mexico of Columbia waar dagelijks de lichamen met ( / in de) bosjes worden gedumpt.

Kom op TO, de kans dat je een lichaam tegenkomt is heel klein in Nederland.
Iehhhhh die hotelverhalen van lijken in matrassen en onder het bed. Gatsieee.

Ik controleer altijd onder het bed als ikw egga uit het hotel of er niet iets wat van mij si onder is gevallen ofzo, per ongeluk.

Je zou er dán maar achter komen dat er al die tijd al een lijk lag

Ik herken de angst niet, maar de gedachte eraan wel.
quote:scamp schreef op 28 maart 2012 @ 15:57:

[...]

Terwijl hij aan je hersenpan zit te knagen? Inderdaad! En dat gekreun in je oor helpt dan ook al niet.
Ik heb trouwens ook een keer een overleden iemand gevonden. Mijn oom die zelfmoord had gepleegd.

Ik viel direct flauw, maar dat kwam meer door de situatie en het feit dat het mijn oom was en de manier waarop.
quote:Artemis schreef op 28 maart 2012 @ 16:35:

[...]

Inderdaad! En dat gekreun in je oor helpt dan ook al niet.

Wel opwindend lijkt me

Als ie maar niet smakt, he Arte?
Niet elk lijk is vermoord Septembergirl. Er wonen hier 16 miljoen mensen op een kluitje en die gaan uiteindelijk allemaal ergens dood.

Maar bang zijn voor het vinden van lijken in het bos, is nogal opmerkelijk aangezien de kans vrij klein is dat je in het bos sterft. Wat dat betreft zijn bejaardenhuizen en het verkeer enger.

(telt een dodelijk ongeluk aantreffen ook als lijken vinden? Dan heb ik er vier gevonden )
Waarom lijken? Waarom niet verkrachters, waarom niet zwaargewonden, waarom niet potloodventers?

Het is inderdaad een irreële angst. Als het erger wordt, zou ik toch naar een psychiater gaan. Misschien ligt de oorzaak wel dieper dan je denkt?
quote:Tia.Dalma schreef op 28 maart 2012 @ 16:41:

[...]

Wel opwindend lijkt me

Als ie maar niet smakt, he Arte?

*gruwel*

Nee, bedankt, nu ben ik bang voor smakkende personen in het bos.
Nee, heb ik geen last van. Maar ik ben dan ook niet bang voor lijken...heb er al genoeg gezien. Als het echt je dagelijks functioneren belemmert zou ik trouwens wel hulp van een psycholoog opzoeken. Zonde natuurlijk om hier nog jarenlang mee rond te lopen als enkele sessies je hier vanaf kunnen helpen. Succes.
quote:chococookie schreef op 28 maart 2012 @ 15:31:

Nee hoor, niet te veel CSI gekeken, dat soort programma's ontwijk ik juist ook. Ik weet heel goed dat het niet reëel is, toch ben ik bang.

Nou, als ik dan wandel in het bos, dan gaan er ook al allemaal scenario’s door m’n hoofd wat ik moet doen als ik een lijk vind. Dan moet ik de politie bellen, en laat ik nou net geen bereik hebben. En dan moet ik ook nog eens uit gaan leggen waar ik me bevind in dat bos, en laat ik nou helemaal geen richtingsgevoel hebben. En dan moet ik wachten tot de politie komt. En stel dat hij mij dan aansprakelijk stelt.

En als ik nou eens niet weet of hij of zij dood is, dan moet ik dat eerst gaan kijken.

En als hij dan dood is, ja dan ga ik schrikken, net zoiets als je erachter komt dat het beestje dat je ziet 8 pootjes heeft en dus een spin is. Ik denk dat ik dan ook zo zal schrikken.

Sorry TO , ik wil je niet uit lachen , maar heb t 2x gelezen en kom niet meer bij van het lachen.

Je verteld het iig wel super komisch
vertelt dus
quote:hekje schreef op 28 maart 2012 @ 15:35:

Bang ben ik niet. Maar ik kijk in de auto of trein op wat verlaten delen wel eens in de berm met het oog op eventuele lijken. En dan vraag ik me ook af hoe ik (als het om een lijk naast het spoor gaat) de politie duidelijk moet maken waar de trein precies reed en weer
Ja hoor herkenbaar.........ik wandel veel in bossen en ik denk er ook vaak aan.

Wat moet ik doen als ik een lijk zal vinden.............Ik kijk ook altijd goed of de batterij van de tel. vol is......het zal je maar gebeuren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven