bang om lijken te vinden
woensdag 28 maart 2012 om 15:14
Tja, het klinkt belachelijk, en het is nou niet echt een reële angst. Maar toch, ik ben bang om lijken te vinden. Ik vond wandelen in het bos heerlijk! Lekker rust en veel natuur. Maar sinds wanneer weet ik niet, maar ik houd er nu dus absoluut niet meer van. Zeker niet alleen! Soms wil ik toch die angst verzetten en met de hond gaan wandelen in het bos, maar ze is net zo’n schijtluis als ik ben. Ik ben niet bang voor een reëlere angst voor een verkrachter in het bos. Nee gewoon voor lijken. Maakt niet uit, een kind een volwassene een hond of een kat, ik ben gewoon bang om een overleden iemand te vinden. Laatst vroeg een vriend of ik misschien als ik tijd had langs te sloten te lopen om te kijken of daar zijn gestolen fiets in lag, nou, nee.
Waar komt die angst vandaan? Ik heb nou nog nooit een lijk gevonden. En hebben hier meer mensen last van?
Waar komt die angst vandaan? Ik heb nou nog nooit een lijk gevonden. En hebben hier meer mensen last van?
woensdag 28 maart 2012 om 17:55
woensdag 28 maart 2012 om 18:27
vrijdag 30 maart 2012 om 17:49
Stel dat je een lijk vindt in het bos. Een ding is zeker: wat je ook doet, het heeft geen haast meer. Als je batterij het niet doet, je hebt geen bereik of je moet even bijkomen van de schrik.. Dat lijk wacht wel tot jij klaar bent om de politie te bellen en je verhaal te doen.
Je bent aan het verzinnen waarom je in paniek zou moeten raken, maar die persoon is al dood dus je hebt ruim de tijd om dingen te regelen. En als je één keer een lijk vindt in het bos, is de kans dat je nóg een keer een lijk vindt vrij klein.
Je bent aan het verzinnen waarom je in paniek zou moeten raken, maar die persoon is al dood dus je hebt ruim de tijd om dingen te regelen. En als je één keer een lijk vindt in het bos, is de kans dat je nóg een keer een lijk vindt vrij klein.
vrijdag 30 maart 2012 om 20:13
Truffelmania jij doet er niemand kwaad mee lijken interessant te vinden. Maar je gebrek aan inlevingsvermogen is soms wel eng om te lezen. Als ergens een lijk ligt is er een groot drama gebeurd. Doorgaans vinden mensen dat verschrikkelijk om te moeten constateren, niet interessant.
Maar daar heeft TO niets aan. Ik hoop dat je die angst kunt leren relativeren! Het lijkt me niet fijn om zo bang te zijn voor iets waarvan je eigenlijk wel weet dat het niet reeel is.
Maar daar heeft TO niets aan. Ik hoop dat je die angst kunt leren relativeren! Het lijkt me niet fijn om zo bang te zijn voor iets waarvan je eigenlijk wel weet dat het niet reeel is.
vrijdag 30 maart 2012 om 20:17
zaterdag 31 maart 2012 om 04:39
Ik begrijp ik je angst chococoockie.
Je hoort of leest het ook vaak in de media, dat een wandelaar of jogger een lijk in vergaande staat van ontbinding heeft gevonden ergens in een bos of kanaal.
Ik heb deze angst ook, maar bij mij is het meer het aangezicht van zo'n lichaam waar ik bang van word.
Ik kan ook echt geen zombie serie zien.
Heel naar, maar misschien kun je in een bos gaan lopen waar wat meer mensen zijn?
Je hoort of leest het ook vaak in de media, dat een wandelaar of jogger een lijk in vergaande staat van ontbinding heeft gevonden ergens in een bos of kanaal.
Ik heb deze angst ook, maar bij mij is het meer het aangezicht van zo'n lichaam waar ik bang van word.
Ik kan ook echt geen zombie serie zien.
Heel naar, maar misschien kun je in een bos gaan lopen waar wat meer mensen zijn?
Je m"appelle belle
zaterdag 31 maart 2012 om 08:01
Ik wandel al jaren (20jr) heeeeel veel met hond die evt een lijk al van verre kunnen ruiken. In bossen, heide, langs sloten en heb echt nog nooit een lijk gevonden. Hooguit een dooie muis, meikever, duif of is dat ook te erg voor je ?
Het is dus echt een toeval als het zou gebeuren, maar om daar nu bang voor te zijn....
Dus ga lekker wandelen, heb je geen vriend(in) waar je gezellig mee op pad kan?
Het is dus echt een toeval als het zou gebeuren, maar om daar nu bang voor te zijn....
Dus ga lekker wandelen, heb je geen vriend(in) waar je gezellig mee op pad kan?
zaterdag 31 maart 2012 om 14:30
quote:Eclair schreef op 30 maart 2012 @ 17:49:
Stel dat je een lijk vindt in het bos. Een ding is zeker: wat je ook doet, het heeft geen haast meer. Als je batterij het niet doet, je hebt geen bereik of je moet even bijkomen van de schrik.. Dat lijk wacht wel tot jij klaar bent om de politie te bellen en je verhaal te doen.
... die persoon is al dood dus je hebt ruim de tijd om dingen te regelen. En als je één keer een lijk vindt in het bos, is de kans dat je nóg een keer een lijk vindt vrij klein. En de award voor overal-het-positieve-van-inzien gaat naar...
... die persoon is al dood dus je hebt ruim de tijd om dingen te regelen. En als je één keer een lijk vindt in het bos, is de kans dat je nóg een keer een lijk vindt vrij klein. En de award voor overal-het-positieve-van-inzien gaat naar...
zaterdag 31 maart 2012 om 14:31
zaterdag 31 maart 2012 om 21:54
Ik herken het ook wel een beetje hoor. Niet dat het me ooit weerhouden heeft om naar het bos te gaan. Dat dan weer niet:-).
Wat ik ook heb, dat wanneer ik een plastic zak zie langs de weg als ik in de auto zit, me afvraag wat er in zit. Is het een lijk? Zijn het kittens of puppies die op een nogal onaardige manier weggewerkt worden of is het gewoon afval?
Waar je je al niet mee bezig houdt zeg.....
Wat ik ook heb, dat wanneer ik een plastic zak zie langs de weg als ik in de auto zit, me afvraag wat er in zit. Is het een lijk? Zijn het kittens of puppies die op een nogal onaardige manier weggewerkt worden of is het gewoon afval?
Waar je je al niet mee bezig houdt zeg.....