Ovenschotel bloemkool

29-03-2012 10:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog over: bloemkool, (kort) gekookte aardappels, gebakken gehakt en geraspte kaas. Nu wil ik hier graag een ovenschotel van maken, liefst met kerrie/mosterd saus. Alleen hoe maak ik saus die ook de oven in kan? Met creme fraiche oid? Werkelijk geen idee.

(of is het dan wel zo veilig gewoon een kant en klaar pakje saus te kopen?)
Toevallig ga ik vanavond ook een ovenschotel maken met een recept van de Appie. Misschien kan je daar iets vinden?
een roux maken.

http://passie.horeca.nl/c ... _als_warm_bindmiddel.html
25 gr boter (laten smelten in een pannetje, heel langzaam)

25 gr bloem erdoor en 3 min. laten pruttelen

Melk erbij en roeren tot een glad sausje.

Nog meer melk erbij, en roeren.

Dunner? --> meer melk

Dikker --> langer verwarmen.

Op smaak brengen met kerrie poeder / geraspte kaas / mosterd / wat voor smaak je wil...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Spininhoek: kan ik die saus dan ook over de bloemkool en de aardappels gieten als ze in de oven gaan of liever erna?

En neem aan dat het niet lang in de oven hoeft aangezien alles al klaar is?
MIk dr ook nog een ei doorheen voor wat stevigheid in de ovenschotel.
quote:giuliettacapuletti schreef op donderdag 29 maart 2012 10:50 Toevallig ga ik vanavond ook een ovenschotel maken met een recept van de Appie. Misschien kan je daar iets vinden?Heb gister even op ah.nl gekeken maar kon daar niet zo snel een ovenschotel vinden. Had jij die daar wel vandaan? Dan moet ik vanmiddag nog maar even goe kijken
Kan er volgens mij gewoon overheen, niet te lang inderdaad, gewoon half uurtje ofze, ff opwarmen, alles is toch al gaar.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ja, kan gewoon mee de oven in.

Het is trouwens ook lekker om puree van de aardappels te maken en daar een deel van de kaas door heen te pureren. En dat over je ovenschotel doen en dan nog een laagje kaas erover.
Bloemkool met aardappel heet het, geloof ik. Ik eet er karbonades bij, maar gehakt erdoor zou ook prima kunnen.
Wat hier ook lekker bij is is een zakje stroganoffsaus en dan creme fraiche erbij. Lekker is ook om puree te maken met creme fraiche
odi et amo
Thanks allemaal! Het was best te eten ;)
Mooi
Ik rooster bloemkool tegenwoordig vaak. Zoo lekker, met wat knoflookpoeder en later wat geraspte parmezaanse kaas erover. Mjam. Ik vind het er zo'n andere smaak van krijgen.
Optimist tot in de kist!
Sinds ik de bloemkool anders klaar maak dan m'n moeder, vind ik het opeens wel lekker

Niet gekookt dus....

Maar inderdaad lekker roerbakken, of verwerken in een ovenschotel.

En ja, soms ook wel eens gekookt, met lekker draadjesvlees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven