Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!

Ik wil ook een poging doen om wat meer op mijn uitgaven te letten, in elk geval om ze wat bewuster te doen.

Zo eet ik bijvoorbeeld voor het ontbijt standyoghurt en ik heb in mijn omgeving drie supermarkten waar ik dat kan kopen. Het viel me op dat ik soms 48 cent voor zo'n beker betaal en bij een van de andere supers meer dan 80 cent!

Zegt mijn zoon op een gegeven moment ook nog dat hij die donkergroene beker (de goedkoopste dus) veel zachter van smaak vind..

Maar dan sta ik weer bij de dure en ja, dan toch heb ik het nodig, maar geen tijd om speciaal daarvoor naar de andere super te fietsen, dus ik koop met een naar gevoel dan die dure maar.... dit soort dingen wil ik dus anders gaan doen!

Gisteren heb ik gegoogled op 'consuminderen' wat me een aantal leuke blogs heeft opgeleverd, informatief en niet schrieperig, waar ik wel enthousiast van werd.

Want ik bedoel dus niet gierig en zuur te worden!

Op een van die blogs vond ik een link naar een boekje dat door sommigen wordt gezien als de 'bijbel' voor de vrekken. Het was jaren te koop, en nu gratis te downoaden, wat ik dus meteen gedaan heb.

Ik wil hier geen reclame maken voor dingen, en misschien wisten jullie het allang, want dit is de zoveelste aflevering van het vrekken topic en heeft de link er al lang een keer gestaan, maar als er belangstelling is wil ik de link wel even een poosje neerzetten.

Ik denk dat ik in eerste instantie veel kom lezen hier, veel leren en tips meenemen, en soms even plaatsen hoe het mij vergaat.

Ik ga in ieder geval beginnen per de eerste van april mijn uitgaven op te schrijven. Want zoals de yoghurt zal dat ongetwijfeld ook met andere producten zo gaan, en dat heb ik tegen beter weten in niet willen zien, maar dat is vanaf nu dus over.

Mijn eerste stap op het vrekkenpad!
quote:jufnaatje schreef op 28 maart 2012 @ 19:54:

[...]

Ja, ik koop inderdaad sinds vorig jaar niet meer standaard wat er op de boekenlijst staat. Vandaag nog een mailtje gestuurd aan de docenten wat we écht nodig hebben

En ik kijk altijd of het boek er ook tweedehands is... Maar dat is bijna nooit zo

(vage studie! :P )Probeer ook eens de webshop van de Slegte. Kan je ook 2ehands boeken online kopen. Als het boek beschikbaar is in de vestiging in je eigen woonplaats kun je het boek ook gewoon ophalen en verzendkosten besparen. Succes!
Hai Perel, ik heb wel interesse in die gratis te downloaden vrekken-bijbel. Heb je toevallig het linkje nog? Of iets waar ik op kan Googlen?
Ik ben ook wel benieuwd Perel!
Hallo Artemis, het boekje heet 'Je geld of je leven' en is geschreven Rob van Eeden en Hanneke van Veen.

Je vind het gratis exemplaar hieronder:

En voor jou ook natuurlijk Tess, en misschien nog meer belangstellenden.. laat ik nou echt denken dat dit mosterd na de maaltijd was van spuit elf..
Leuk Perel, dat boekje!

En welkom hier!
Dank je, Perel!
Ik hoorde vanochtend pas dat je met een inkomen tot 36.022 (voor een alleenstaande) of 54.264 voor partners nog in aanmerking kan komen voor zorgtoeslag. Ik dacht dat die bedragen veel lager lagen dus had me er nooit in verdiept. Ik heb het dus nog voor 2011 kunnen aanvragen (moet voor 1 april), en krijg meer dan 100,- terug.

Leuker kunnen ze het niet maken..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik kwam net bij het opruimen van mijn kast nog wat kortingsbonnen tegen. Sommige komen gewoon uit reclamefolders, maar wij gebruiken ze niet. Misschien hier iemand die interesse heeft? Het gaat om de volgende kortingsbonnen:

- ¤ 5,00 korting bij Kruidvat op een product uit het L'oreal Youth Code assortiment. (geldig t/m 31 mei)

- 20% korting op een used game naar keuze bij Game Mania (geldig t/m 15 april.)

- Bon voor ¤ 2,00 retour na aankoop van Witte Reus Voordeelfles (geldig t/m 30 april)

- Bon voor geld terug na aankoop van Ariel Excel tabs - 16 wasbeurten (geldig t/m 2 mei)

Diverse lekker in het leven bonnen geldig t/m 30 april:

- ¤ 0,65 korting op een fles Dreft Platinum Original of Citroen 433 ml.

- ¤ 1,00 korting bij aankoop van Ambi Pur Air Effects spray

- ¤ 0,50 korting bij aankoop van 1 zakje Vicks keelpastilles

- ¤ 2,50 korting bij aankoop van 1 Gillette Fusion scheerschuim

- ¤ 1,75 korting bij aankoop van 1 Gillette Series scheerschuim

- ¤ 7,50 korting bij aankoop van aan Gillette ProGlide of Fusion scheersysteem

- ¤ 5,00 korting bij aankoop van 1 Gillette Mach3 Turbo of Mach3 scheersysteem

- ¤ 20,00 korting bij aankoop van een Braun Multiquick 5-MR570 keukenmachine

- ¤ 1,75 korting bij aankoop van 1 Oral B Pro Expert of Pro Sensitive tandpasta

- ¤ 15,00 korgin bij aankoop van een Oral B Professional Care 1000 of 2000 of 3000 electrische tandenborstels

- ¤ 4,00 korting bij aankoop van een 2-pack Oral B Floss Action EB25 opzetborstels

- ¤ 1,00 korting bij aankoop van 1 Oral B Stages kindertandenborstel of tandpasta

- ¤ 1,50 korting bij aankoop van 1 Oral B Pro Expert tandenborstel

- ¤ 1,75 korting bij aankoop van een Oral B 3D White tandpasta

- ¤ 20,00 korting bij aankoop van een Braun Silk-épil 7771 epilator

- ¤ 10,00 korting bij aankoop van een Braun Satin Hair ST730 (ES2) stijltang

- ¤ 3,00 korting bij aankoop van 1 Olaz Complete dagcreme of nacht creme.

- ¤ 2,00 korting bij aankoop van een mascara van Max Factor

- ¤0,99 korting bij aankoop van een Ambi Pur Flush starter

- ¤ 2,00 korting bij aankoop van een Ambi PUr 3volution starter

- ¤ 1,25 korting bij aankoop van een Swiffer Duster Starter Kit

- ¤ 3,00 korting bij aankoop van 1 pak Dreft platinum original of Citroen 21 tabs

- ¤ 3,25 korting bij aankoop van 1 Gillette Fusion Scheergel
O,ja wanneer iemand één van de bonnen wil hebben.. mailen mag naar mir1988@hotmail.com
@mi-jo: je hebt mail
Ik had het gezien
Jufnaatje: Ik wilde je mailen over het zaaigoed, maar is je mail .nl of .com? Beide schijnt tegenwoordig te kunnen.
Zaterdag en zondag is er weer 'kom in de kas'.

http://www.komindekas.nl/

Heb je wel eens in een zee van bloemen gezwommen, tropische planten zien groeien in Nederland of een tomaat gegeten zo groot als een skippybal? Nee? Dan ben je waarschijnlijk nog nooit in een kas geweest. Kom in de Kas op zaterdag 31 maart en zondag 1 april 2012 en zwem in een zee van bloemen. Want in de kas kan alles!.
Die link van dat vrekkenboek!!! Super! Heb hem al uitgeprint (werk) en ben al aan het lezen. Ik heb wel vaker wat van ze gelezen en ken het gedachtegoed maar het is leuk en inspirerend om het weer eens allemaal op een rij te hebben.

Zo hebben zij het over 'het comfortabele minimum' en dat is iets waar ik nu ook mee bezig ben door deze maand als een soort uitdaging voor max 100,- boodschappen te willen doen. Gewoon kijken of ik het nog vind gaan, of dat het voor mij echt meer moet zijn. Ik weet nu al dat ik het op langere termijn niet volhoud maar ik wil ondervinden wat ik het meest mis en waarom.

Ik heb eerder ook al eens op papier gezet wat mijn prioriteiten zijn en waar ik dus wel en waaraan ik geen geld wil uitgeven. Een auto staat voor mij dus vrij hoog wegens vrijheid en gemak maar de soort auto maakt me weer niets uit, dus een brikkie waarmee ik overal kom is genoeg.

En ik heb een enorme schoenentic, daar kom ik maar niet vanaf. Maar ik heb wel allerlei manieren om ze goedkoper te scoren en ik heb het nu maar geaccepteerd als een van mijn weinigen luxe-zondes en geniet er gewoon van.

Reizen en vakanties blijken bij mij weer vrij laag te staan. Dat mis ik niet nu ik het niet doe en als ik het wel doe hoeft het niet luxe.

Was ook best een eye-opener om een top 10 van prioriteiten te maken.
Ik zag gisteren via hun site 'vanspaarbankveranderen.nl' inderdaad hun link staan, heb het boek gedownload en ga het zeker lezen! (en niet uitprinten, dat vind ik dan weer zond evan het papier eerlijk gezegt)
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
quote:adios schreef op 29 maart 2012 @ 16:10:

Ik zag gisteren via hun site 'vanspaarbankveranderen.nl' inderdaad hun link staan, heb het boek gedownload en ga het zeker lezen! (en niet uitprinten, dat vind ik dan weer zond evan het papier eerlijk gezegt)Dat vond ik dus ook al. Ik ga 'em dus gewoon vanaf mijn laptopje lezen.
Ik heb net mijn eerste Buzzer besteld: een Buzzerbox met als thema thuis. Dus je koopt allerlei produkten die met het huishouden te maken hebben. Wat het precies is, is een verrassing. Je betaalt een tientje (inclusief verzendkosten) en de echte waarde is 20 euro.
Ben benieuwd wat er in zit Lamystere! Laat je weten of het de moeite waard is? Was zelf bang dat ik voor een tientje aan producten koop die ik niet nodig heb of gewoonweg het geld niet waard vind. Dus geen box besteld.
Op 14 en 15 april is het weer museumweekend, waarop veel musea gratis voor ¤1,- toegankelijk zijn.

Het Museumweekend gaat weer van start! Ontdek op deze site wat u dit jaar allemaal kunt beleven op het grootste culturele evenement van Nederland. Aan dit feestelijke weekend doen bijna 500 musea mee die vaak verrassende activiteiten organiseren. Thema dit jaar is Laat je verrijken door het museum.

Musea zijn immers elk bezoek meer dan waard! Iedere bezoeker betaalt tijdens het Museumweekend op 14 & 15 april daarom het symbolische bedrag van ¤ 1. Steeds meer musea melden zich aan als deelnemer met hun activiteiten. Kijk daarom regelmatig op deze site, zodat u goed op de hoogte blijft!

www.museumweekend.nl
Hiem, bedankt voor de tip.

Zenga, ik zal het je laten weten wat erin zat. Ben heel benieuwd. Ik wilde hem ook niet bestellen maar een vriend van mij die al heel lang Buzzer is, zegt dat hij altijd goede spullen van ze ontvangen heeft. Over een dikke week zal ik hem ontvangen.
Ik bestel de box niet, het trekt me niet zo en ik heb de glossybox al.
Ik ben niet uitgenodigd voor deze buzzeractie.

Net via marktplaats een afspraak gemaakt om een super driewieler op te halen (een Schwinn roadster trike) voor Euro 30,-.

Ben helemaal blij, weet zeker dat zoon er veel plezier aan gaat beleven!
Flashy, daarom heb ik ook gekozen voor de thuisbox om safe te spelen, ik vermoed dat, en dat gaven ze al aan, de box veel huishoudelijke produkten bevat en die gaan hier toch altijd wel op. Net als het Yunomi-pakket.

Mijn man wilde de tuinbox maar die durfde ik niet te kopen.
Wordt je uitgenodigd voor die Buzzerdoos?

Ik ben wel benieuwd maar heb geen mailtje ontvangen.

Heb eerder al kaas, vruchtensap en een electrische tandenborstel ontvangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven