Werk & Studie alle pijlers

2 vacatures, 1 bedrijf

29-03-2012 14:10 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij een interessant bedrijf 2 interssante vacatures gezien.

Het gaat om vacatures binnen dezelfde afdeling, de ene is een 'gewone' functie, de andere de senior versie ervan.

Als ik de vacatures lees, zit ik qua niveau tussen beide functies in. Ik denk dat de senior vacature nog net iets te hoog gegrepen is (is wel mooi om naar door te groeien in een jaar of 2). Op zich zou ik daarom op basis van de teksten zelf eerder kiezen voor de 'gewone' functie, maar als ze mijn cv zien, wil ik niet dat ze denken, goh, waarom solliciteert zij niet naar de senior functie?

Nadeel is alleen dat bij de gewone functie expliciet staat dat het voor 2 jaar is. Tja, in de huidige markt heb je natuurlijk nooit zekerheden, maar als ik nu al zeker weet dat het daarna ophoudt...

Ik ben van plan het bedrijf te bellen, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken zonder dat ik twijfelachtig over kom voor welke functie ik bel? Zouden jullie echt doorvragen naar één van de 2 functies, of dit wat meer in het midden laten? En hoe zou je dat laatste dan aanpakken (wat voor vragen)?
Ik zou voor de seniorfunctie solliciteren. Het bedrijf kan altijd nog aangeven dat deze vervult wordt/ te zwaar is etc en aanbieden dat de "normale" functie misschien wat voor jou is, andersom zullen ze waarschijnlijk niet zo snel doen.
Doe als een man: solliciteren op de senior-functie dus.
...
quote:ankalida schreef op 29 maart 2012 @ 14:19:

Doe als een man: solliciteren op de senior-functie dus.+1
Ja, wellicht moet ik gewoon het lef hebben. Modus heeft zeker een punt over het aanbieden van de normale functie. Maar aan de andere kant is een realistisch zelfbeeld ook niet verkeerd toch? Ik wil daar straks ook niet zitten en dat ze vinden dat ik mezelf nogal overschat. Anderzijds twijfel ik ook een beetje of ik een dergelijke zware functie zelf wel wil.

Als ik overigens naar de salarisindicaties kijk die er bij staan, zit ik nu qua salaris net onder het midden van de salarisschaal van de 'gewone' functie, en haal ik het startsalaris van de senior functie nog niet eens... (zit ruim 500 bruto tussen)
Inzetten op de senior functie. Als zij jou niet interessant vinden voor die functie, bieden ze wellicht gelijk die " lagere " functie aan. Niet geschoten is altijd mis; ga uit van het goede in je.
Of je belt even en legt uit hoe je er in staat, dat je van jezelf denkt dat je de potentie hebt om de komende twee jaar door te groeien naar een senior positie en wat zij daarvan verwacht.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 29 maart 2012 @ 15:21:

Of je belt even en legt uit hoe je er in staat, dat je van jezelf denkt dat je de potentie hebt om de komende twee jaar door te groeien naar een senior positie en wat zij daarvan verwacht.Dan stel je je toch al veel te kwetsbaar op. Je geeft gelijk al aan dat je niet geschikt zou zijn, terwijl de zwaarte misschien wel meevalt. Mensen hebben soms meer in hun mars dan ze zelf inschatten. Ik zou absoluut niet voor deze aanpak kiezen.
Helemaal eens met Ankalida.
oke, jullie zijn duidelijk

Thnx, ik ga bellen voor de sr. functie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven