Werk & Studie alle pijlers

heeellllp!!!

29-03-2012 22:02 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het eventjes allemaal niet meer zo zitten. Ik volg momenteel een deeltijdopleiding. En hoewel ik van alle kanten hoor dat er zoveel mensen gezocht worden kan ik geen stage vinden. Dit is echter wel nodig om mijn deeltijdopleiding voort te zetten. Ik heb echt het idee dat niemand me wil hebben (of wil helpen, want vanuit school hebben ze ook zoiets van zoek het maar lekker zelf allemaal uit.) Ik heb gewoon het idee dat ze me allemaal maar te oud vinden (34) en te onervaren of weet ik het... Ik ben hartstikke gemotiveerd aan de opleiding begonnen maar vind het steeds moeilijker om nog een toekomst te zien voor mezelf. Ik ben bereid om alle zekerheden die ik heb overboord te zetten voor deze opleiding maar ik heb het idee dat ik overal tegen muren oploop en op dagen zoals deze als ik weer door drie bedrijven ben afgewezen vraag ik me wel eens af wat ik dan fout doe. Ik haal uitstekende cijfers op de opleiding dus daar ligt het niet aan... Misschien moet ik ze wel geld aan gaan bieden om me in dienst te willen nemen... als ik jullie ¤1000 per maand geef mag ik dan asjeasjeasjeblieft bij jullie stage komen lopen? Ik kan heel lekkere koffie zetten hoor... Dus al er iemand wel goede ideeen heeft om aan een stage te komen, ze zijn van harte welkom!!!
Welke opleiding volg je?
Wat voor opleiding volg je? En wat voor stageplek zoek je?

Ik ken die problemen met het zoeken van een stage.. Ik heb er zelf ook nog geld op toe moeten leggen (kreeg geen stagevergoeding oid, maar had wel veel reiskosten) en uiteindelijk toch op het nippertje een stage gekregen.
Wat heb je allemaal al geprobeerd?
quote:75638586373843588 schreef op 29 maart 2012 @ 22:02:

als ik jullie ¤1000 per maand geef mag ik dan asjeasjeasjeblieft bij jullie stage komen lopen? Ik kan heel lekkere koffie zetten hoor... Hier valt over te praten.
Ik begreep van de decaan op mijn HBO-opleiding dat de school verplicht is om je te helpen als je geen stageplek kunt vinden. Is dit bij jou niet zo? Heb je dat al uitgezocht?
In het bedrijf waar ik werk worden sinds een jaar of twee wel stagiaires aangenomen, daarvoor nooit. Volgens mij zag je ze in de hele sector niet zo erg veel trouwens, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik denk dat dat komt omdat eerder het "nut" er niet van werd ingezien, of ook dat ligt aan mij

Waar ben je naar op zoek?
overheid neemt ook stagiaires aan
Ik ook, die koffie, die gaf mij de doorslag

Het is tegenwoordig in sommige sectoren moeilijker om 'n stageplaats te vinden. Heb je al via de sociale media geprobeerd?
Ik heb mijn stageplek voor HBO Mer via mijn docent. Hij werkt in het bedrijfsleven en heeft een groot netwerk.

Verder heeft onze school een databank van allerlei stageopdrachten. Op twitter worden ook met regelmaat stageplekken aangeboden. Je medestudenten werken ook allemaal bij een bedrijf, kennen zij niet nog plekken? Maak gewoon gebruik van je netwerk, laat iedereen ween dat je wat zoekt en wat je precies wilt, dan lijkt het mij niet zo moeilijk.
quote:75638586373843588 schreef op 29 maart 2012 @ 22:02:

Ik zie het eventjes allemaal niet meer zo zitten. Ik volg momenteel een deeltijdopleiding. En hoewel ik van alle kanten hoor dat er zoveel mensen gezocht worden kan ik geen stage vinden. Dit is echter wel nodig om mijn deeltijdopleiding voort te zetten. Ik heb echt het idee dat niemand me wil hebben (of wil helpen, want vanuit school hebben ze ook zoiets van zoek het maar lekker zelf allemaal uit.) Ik denk dat als je luid aan de bel trekt bij je begeleider, hij/zij je wel wat tips kan geven. Ik heb gewoon het idee dat ze me allemaal maar te oud vinden (34) en te onervaren of weet ik het... Ik ben hartstikke gemotiveerd aan de opleiding begonnen maar vind het steeds moeilijker om nog een toekomst te zien voor mezelf. Ik ben bereid om alle zekerheden die ik heb overboord te zetten voor deze opleiding maar ik heb het idee dat ik overal tegen muren oploop en op dagen zoals deze als ik weer door drie bedrijven ben afgewezen vraag ik me wel eens af wat ik dan fout doe. heb je ook om feedback gevraagd na je brief of gesprek? Kan een duidelijk leerpunt uit naar voren komen.Ik haal uitstekende cijfers op de opleiding dus daar ligt het niet aan... Misschien moet ik ze wel geld aan gaan bieden om me in dienst te willen nemen... als ik jullie ¤1000 per maand geef mag ik dan asjeasjeasjeblieft bij jullie stage komen lopen? Ga je met deze instelling ook naar stageplekken toe? Jij kan een bedrijf heel goed van dienst zijn met een stage, hoor. Verkoop jezelf een beetje. Overtuig het bedrijf waarom zij jou asjeasjeblieft moeten vragen of jij jouw stage bij hen mag lopen. Draai het om! Ik kan heel lekkere koffie zetten hoor... Is leuk, maar wat zijn je sterke kanten waar een bedrijf wat aan heeft? Klinkt een beetje lullig, maar wat als je jouw meerwaarde weet, kan je het bedrijf precies uitleggen wat ze mislopen als ze je NIET voor stage aannemen. Dus al er iemand wel goede ideeen heeft om aan een stage te komen, ze zijn van harte welkom!!!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik ben vooral benieuwd hoe jij de volgende keer gaat inloggen, met zo'n nick
Beste 75638586373843588, ...

Nou ben ik m'n tekst kwijt...
quote:Primabella schreef op 29 maart 2012 @ 22:58:

Ik ben vooral benieuwd hoe jij de volgende keer gaat inloggen, met zo'n nick Daar moest ik ook aan denken!
quote:snoezzz schreef op 29 maart 2012 @ 23:07:

[...]

Daar moest ik ook aan denken! Ik ook :$ haha
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:Primabella schreef op 29 maart 2012 @ 22:58:

Ik ben vooral benieuwd hoe jij de volgende keer gaat inloggen, met zo'n nick Inderdaad, als dat je echte naam is zou het sollicitatieproblemen kunnen verklaren.
welke sector/opleiding dan? Heb je ook al open sollicitaties verstuurd? Moet je voor september een stage hebben? Blijven zoeken hoor, ik vond er tijdens mijn opleiding op het laatste moment een.
Welke opleiding, welke regio en voor hoe veel aantal uur?
Ik volg dus een deeltijdopleiding tot biomedisch laborant, waar ze er dus genoeg van zoeken (in principe). Regio zuid-west Nederland en ik ben bereid om te reizen. De opleiding zelf is een dag per week dus voor 24 - 32 aantal uur ;) hadsjikidee... haha

Ik verstuur voor een groot deel ook open sollicitaties, maar dan moeten ze toevallig wel een plek hebben. Het grootste probleem van de bedrijven is dat ik, omdat ik volgend jaar in de tweede zit nog niet voldoende kennis en/of ervaring heb. Volgens die bedrijven dan, ze vergeten daarbij dat ik steengoede resultaten haal, zeer zelfkritisch ben, en niet snel, snel de makkelijkste weg zoek en wel meer ervaring heb op andere gebieden, wat voordelen kan bieden ten opzichte van een 18-19 jarige HBO-er... (en dus een lekker bakkie koffie zet ;)) maar dat zet ik niet serieus in een sollicitatie brief he...

Ps die nickname, pure frustratie, wie verzint er nou een site dat als je nickname al bestaat dat je niet alleen een nieuwe nickname in moet vullen, maar ook voor de tigste keer je mailadres en wachtwoord... maargoed mapje aanmaken met die naam copy, paste en klaar is 75638586373843588... tadam!
of gewoon vinkje aanzetten onthoud gebruiker op deze computer... ;)
quote:75638586373843588 schreef op 31 maart 2012 @ 14:48:

of gewoon vinkje aanzetten onthoud gebruiker op deze computer... ;)Kan niet als je 2 nicks hebt he...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven