Tips - Dominicaanse Republiek

27-03-2012 10:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 19 dagen vertrek ik samen met mijn vader naar de Dominicaanse Republiek.

Ik heb er echt zo onwijs veel zin in dat die 19 dagen waarschijnlijk erg langzaam voorbij gaan, haha.

Wij zitten in Cabarete (Puerto Plata) en ik ben wel heel erg benieuwd naar leuke tips voor die omgeving.

We gaan maar 9 dagen dus hebben niet heel veel tijd voor excursies want we willen ook gewoon lekker hangen op het strand.

2 of 3 excursies was mijn idee op deze periode omdat ik zelf wel graag wat dingen wil zien als ik er ben en niet alleen rond het hotel wil hangen.

Had al wat topics rondgezocht hier maar veel mensen gaan toch ook wel naar Punta Cana volgens mij en dat ligt natuurlijk in een heel ander gebied.

Ik hoor dus graag leuke excursie aanraders voor Cabarete.

Heeft iemand toevallig daar ook met dolfijnen gezwommen? Het is een grote droom van mij maar aan de andere kant hoor ik vaak verhalen over dolfijnen die slecht behandeld worden. Ik wil deze specieke mogelijkheid dus wel graag onderzoeken.

Dat zou dan kunnen bij Ocean World.
Ja, je hebt wel excursies naar Blue Lagoon.

Op die zoek link van jou zag ik bordje Blue Lagoon dus daarom denk ik dat het het hetzelfde is.

Een Taxi is altijd het overwegen waard.

Kost Laguna Dudu zelf ook nog entree geld of dan alleen taxi kosten?
Wij hoefden toen geen entree te betalen, maar dat kan in de afgelopen 5 jaar best verandert zijn.
Ok!

Misschien is dat ook wel te vinden nog op internet.
Heeft iemand ervaring met de Santiago en Jarabacoa tour?

Lijkt me ook heel erg leuk!
quote:Adeline schreef op 11 april 2012 @ 15:01:

Heeft iemand ervaring met de Santiago en Jarabacoa tour?

Lijkt me ook heel erg leuk!

Wat houden die tours in? Ben in beide plaatsen geweest, maar niet met een tour.

Santiago vind ik wel een leuke stad, in ieder geval voor de Dominicaanse Republiek (hihi, dat klinkt niet heel positief, maar de steden vind ik niet de sterkste kanten van het land )

Jarabacoa vond ik erg leuk, je kunt er ook goed raften. Er zijn ook een aantal watervallen, ik ben er bij 1 geweest. Weet niet meer hoe die heette, vond hem heel erg tegenvallen

Jarabacoa kan wel een stuk frisser zijn dan de rest van het land (door de hoogte).
Je gaat eerst naar Santiago en gaat daar de stad bekijken en naar een sigaren fabriek.

Daarna door naar Jarabacoa en daar ga je lunchen op een ranch en dan kun je met paard of jeep naar een waterval en daar dan zwemmen en vervolgens weer terug naar je hotel.

Dit leek me wel wat omdat je dan stad en natuur hebt.

Je hebt ook een jeepsafari die dan wat meer het platteland laat zien en vervolgens de 27 watervallen.

Alleen schijnt dat beklimmen nog best gevaarlijk te zijn (Er zijn doden gevallen) dus nu heb ik er wat meer vraagtekens bij.
quote:Adeline schreef op 12 april 2012 @ 08:08:

Je gaat eerst naar Santiago en gaat daar de stad bekijken en naar een sigaren fabriek.

Daarna door naar Jarabacoa en daar ga je lunchen op een ranch en dan kun je met paard of jeep naar een waterval en daar dan zwemmen en vervolgens weer terug naar je hotel.

Dit leek me wel wat omdat je dan stad en natuur hebt.

Je hebt ook een jeepsafari die dan wat meer het platteland laat zien en vervolgens de 27 watervallen.

Alleen schijnt dat beklimmen nog best gevaarlijk te zijn (Er zijn doden gevallen) dus nu heb ik er wat meer vraagtekens bij.

Bij de watervallen zijn inderdaad een paar jaar geleden doden gevallen. Het is echter niet gevaarlijk hoor!

Het had in de weken voor hetongeluk heel hard geregend, er was dus heel veel water en een hele harde stroming. Het was eigenlijk onverantwoord om te gaan, maar men is toch gegaan. Er is toen een kind (ik geloof een jaar of 12) verdronken. Heel erg triest.

Sindsdien is de veiligheid (gelukkig) een stuk verscherpt, onder deze omstandigheden, mogen de watervallen niet meer beklommen worden en ik geloof dat je zelfs een reddingsvest aan moet (van dat laatste ben ik niet helemaal zeker).

Je moet natuurlijk wel redelijk kunnen zwemmen, anders is het sowieso niet veilig.

In Jarabacoa zijn er verschillende watervallen, ik heb er maar 1 gezien, dus misschien zijn de anderen wel mooi. Het is in ieder geval wel een mooie omgeving om paard te gaan rijden.

Waar in ieder geval een mooie waterval is, is bij El Limon in Samana. Als je naar bacardi Island gaat is dat een mooie combinatie (ik weet alleen niet of een excursie die 2 combineert.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven