Gezondheid alle pijlers

Kleine rode bloeduitstortinkjes over hele lichaam..

17-03-2008 10:26 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen heb ik over mijn hele lijf hele kleine rode bloeduitstortinkjes (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Het begon bij mijn onderbenen en werd binnen een paar dagen snel erger en verspreidde zich over mijn hele lichaam. Ook een aantal spontane blauwe plekken (één enorme donkerblauwpaarse plek op mijn bovenbeen, ik heb me zeker niet gestoten).

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest en volgens haar is het geen allergische reactie, heeft het niks met mijn hooikoorts te maken, maar is het 'iets' in mijn bloed. Ik moest halsoverkop bloedprikken, de uitslag komt morgen. Bloed wordt getest op dingen waar ik niet blij van word...: nierfuncties, kreat, mdrd, bse, hb, leuko/diff, thrombo's, iets met stollingsziektes ofzo.

Morgen krijg ik de de uitslag, maar ik zit nu behoorlijk in de stress. Kent iemand deze verschijnselen? Ik voel me overigens prima.
Ik heb het altijd als ik met mijn backpack of andere rugtas heb gelopen: dan heb ik op de plaats van de banden, op mijn schouders, rug en boven mijn borsten, allemaal kleine rode bloeduitstortinkjes. Het is een heel eng gezicht, maar ze trekken na een paar dagen weer weg.

Bij mij is het dus geen allergische reactie, maar komt het door de wrijving van mijn huid met iets anders. Geen idee of dat het geval zou kunnen zijn, maar om je een beetje hoop te geven... Sterkte!
Niets van te zeggen Alice, maar gelukkig komt de uitslag snel. Sterkte met wachten!
Wees blij!
Was dat het maar. Zo ziet het er inderdaad wel uit, maar het is spontaan op komen zetten en zit echt over mijn hele lijf, alleen mijn gezicht gelukkig (nog?) niet.

Thanks voor je reactie in ieder geval. Morgen weet ik al meer natuurlijk, maar ik ben vanochtend nogal geschrokken, dus wachten tot morgen duurt lang...
Kan me voorstellen dat je bloednerveus bent. Heb je al gegoogled op kleine bloeduitstortingkjes?

Helaas is dat beetje medische kennis dat ik had alweer gezakt. Dus wat het precies is weet ik ook niet.
Heb je misschien (nieuwe) medicatie gekregen? Een vriendin van mij heeft van die plekken op haar benen van antibiotica gekregen als soort allergische reactie/ bijwerking.
Ik slik geen medicijnen. Ik heb gegoogled, maar daar ben ik maar mee gestopt. Ik kom dingen tegen als bse, meningokokken, leukemie, kortom, alleen maar hele dramatische toestanden. Maar uit alles wat de huisarts zei én wat ik gegoogled heb, blijkt wel dat er 'iets' met mijn bloed aan de hand is.

Bedankt voor de reacties.

(Mamzelle: bloednerveus ben ik zeker, leuke woordspeling )
Als je huisarts het niet zo weet, dan kan ik wel gaan raden naar alle ziekten met rode vlekjes, maar daar wordt je denk ik alleen maar zenuwachtiger van. Zie wat je zelf gegoogled hebt. Je moet toch echt afwachten tot morgen. Het wordt in iedergeval onderzocht nu.

Heel veel sterkte en succes vandaag.
quote:AliceInWonderland schreef op 17 maart 2008 @ 11:02:

Ik slik geen medicijnen. Ik heb gegoogled, maar daar ben ik maar mee gestopt. Ik kom dingen tegen als bse, meningokokken, leukemie, kortom, alleen maar hele dramatische toestanden. Maar uit alles wat de huisarts zei én wat ik gegoogled heb, blijkt wel dat er 'iets' met mijn bloed aan de hand is.

Bedankt voor de reacties.

(Mamzelle: bloednerveus ben ik zeker, leuke woordspeling )Waarschijnlijk is er wat mis met je bloedplaatjes die voor de stolling van je bloed zorgen. Grote kans dat je er te weinig van hebt. Dat komt wel vaker voor. Voor meningitis zou je heel andere verschijnselen moeten hebben.
Isolde: dat klinkt in ieder geval niet ernstig.

Reisa: ik weet dat ik even een dagje moet wachten, maar misschien hoop ik wel op een paar reacties van niet-ernstige oorzaken...

Het is gewoon héél raar dat je je goed voelt, opeens onder de rode vlekjes en bloeduitstortingen zit en je huisarts je met spoed doorstuurt voor bloedonderzoek. Moest het even ergens kwijt denk ik...
Ja en het rijtje waar je op geprikt wordt is redelijk standaard hoor, geen enge dingen.

Als mensen bij hun HA komen met bv vermoeidheidsklachten of andere vage malaise klachten die ze niet thuis kunnen brengen wordt er altijd zo'n rijtje geprikt. Eerst maar even afwachten joh, valt vast mee en dan heb je je voor niets zo druk zitten maken. makkelijk praten voor ons he, succes hoor.

Maar heeft je HA letterlijk gezegd dat je "met spoed" door moet om te prikken? Of heeft je HA gezegd, ga vandaag maar prikken dan is de uitslag er morgen/overmorgen?
Jeetje, ik zou me ook wel behoorlijk rot schrikken! Het lijkt mij iig wel een goed teken dat je niet doodmoe bent of andere verschijnselen hebt. Maar ik ben natuurlijk geen dokter...Zoiets kan inderdaad vele oorzaken hebben die je niet met google vindt, dus ik zou me daar niet helemaal gek door laten maken.

Sterkte met wachten op de uitslag!
Ik heb al twintig jaar dezelfde huisarts. Ze is zo iemand van: niet zeuren, gaat wel over. Met andere woorden: ze stuurt je absoluut niet snel door voor onderzoek en is zeer scheutig met het uitschrijven van medicijnen. En ze zei vanochtend: laten we maar haast maken, nu direct even bloedprikken, dan is de uitslag er morgen. Tja, is dat spoed?

En inderdaad, google laat ik maar even links liggen...
Probeer je in te denken dat ze misschien vooral haast wil maken om jou onrust weg te halen, terecht natuurlijk want iedereen zou hier nerveus van worden en zsm willen weten wat er aan de hand is.

Komt vast goed, nu is het maar gewoon stom vervelend afwachten.
ow vraagje: als het serieus een spoedaanvraag is vraagt ze het onder "cito" aan wat zoveel wil zeggen als, vandaag bellen met de uitslag graag.

Dus als de laborante er "cito" op ziet staan weet ze dat ze snel moet onderzoeken na het prikken.

Weet je of er cito op stond?
Ik heb geen flauw idee. Ze zei tegen mij dat ze hoopte dat ze de uitslag vandaag al had, maar als ik morgen bel, bel ik in ieder geval niet voor niks. En ik zat er vanochtend niet als een nerveuze kip van: wat heb ik nou weer? Ik was heel rustig, werd pas nerveus toen zij het over bloedprikken had en snel een beetje...

Hmm, nog 24 uur wachten...
Ga wat leuks doen ,ga niet letterlijk zitten wachten.

Sterkte
Wat een stress, heel veel sterkte meid.

Het kan iets in je bloed zijn maar het kan ook iets met je lever zijn.

Ik hoop dat je snel wat hoort en dat je ons nog even laat weten hoe het met je gaat.

nogmaals sterkte!!!
Als er cito op had gestaan had haar huisarts de uitslag nu al binnen gehad. De huisarts zei zelf dat de uitslag er morgen is dus dan is cito niet aangekruisd.

Verder is het rijtje inderdaad een standaardrijtje. Ik snap heel goed dat al die afkortingen enzo lijken alsof het heel ernstig is, maar het heeft gewoon geen zin om je druk te maken (dan zal je zien dat je bloed juist prima is). Ook weet ik dat dat makkelijker klinkt dan het is!
Ik krijg dit bijna altijd op mijn armen en hand als ik op vakantie ga - en onder de zon ga liggen (voor bv. langer dan 3 dagen achter elkaar). Maar daarna verdwijnen ze ook gelijk!
quote:Valencia schreef op 17 maart 2008 @ 15:43:

Ik krijg dit bijna altijd op mijn armen en hand als ik op vakantie ga - en onder de zon ga liggen (voor bv. langer dan 3 dagen achter elkaar). Maar daarna verdwijnen ze ook gelijk!ze heeft het over bloeduitstortingen niet over rode uitslag of zonne-allergie
Huisarts belt me mobiel als de uitslag er eerder is. Tot die tijd maar gewoon wachten. En ik moet vandaag en morgen gewoon werken, maarja, het spookt wel steeds door mijn hoofd.

Bedankt voor alle reacties en harten onder de riem!

Dat van dat standaardrijtje is goed om te lezen. Er stond bijvoorbeeld ook HB op en dat is in elk geval iets onschuldigs, toch? Maarja, BSE is natuurlijk weer een stuk minder onschuldig...
quote:mamzelle schreef op 17 maart 2008 @ 10:41:

Kan me voorstellen dat je bloednerveus bent. Heb je al gegoogled op kleine bloeduitstortingkjes?

zou ik niet doen.
Mijn neef had dat ook en die had ontstekingen aan de uiteinden van zijn zenuwen. Nu is het over. Meer weet ik er niet van, sorry. Ik hoop dat het bij jou niet ernstig is! Beterschap!
AliceInWonderland, BSE staat voor de bloedbezinkingssnelheid, niet voor die van de gekke koeien

Scheelt alweer he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven