Frysk bloed, tsjoch op!

maandag 19 maart 2012 om 22:09

donderdag 29 maart 2012 om 11:29

vrijdag 30 maart 2012 om 17:27
zaterdag 31 maart 2012 om 09:53
quote:sitka schreef op 30 maart 2012 @ 14:17:
Ik haw 'n pear jier in 'e wâlden wenne. Ik fyn 't der sa keal. Mar ik haw der een leuk tiid hoan.
Fjierder gjin nijs, behalve dat myn wiekein betiid begon is. Ek wol noflik.
Dat falt wol mei hjer (coulissenlânskip dus der binne sat bjemmen).
Op' e klaai, der is it pas keal. Simmers moai, mar winters oe sa kâld. It kâldste plakje der ik ea west ha is Peasens Moddergat. It wie yn' e winter en it waeide der allemachtich sa flak achter de seedyk.
Brr.
Ik haw 'n pear jier in 'e wâlden wenne. Ik fyn 't der sa keal. Mar ik haw der een leuk tiid hoan.
Fjierder gjin nijs, behalve dat myn wiekein betiid begon is. Ek wol noflik.
Op' e klaai, der is it pas keal. Simmers moai, mar winters oe sa kâld. It kâldste plakje der ik ea west ha is Peasens Moddergat. It wie yn' e winter en it waeide der allemachtich sa flak achter de seedyk.
Brr.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zaterdag 31 maart 2012 om 10:10
Hier ook één! Maar ik kan het inderdaad ook niet schrijven. Wel lezen, het spreken ben ik een beetje verleerd.
Ik heb een 'mooie' Nederlandse uitspraak van het Fries, dus er is me al vroeg verteld dat ik maar beter Nederlands kon praten of ik werd uitgelachen als ik iets fout zei. Erg jammer, want nu schaam ik me er eigenlijk voor en spreek ik het vrijwel nooit meer.
Ik kom ût de Wâlden!
Ik heb een 'mooie' Nederlandse uitspraak van het Fries, dus er is me al vroeg verteld dat ik maar beter Nederlands kon praten of ik werd uitgelachen als ik iets fout zei. Erg jammer, want nu schaam ik me er eigenlijk voor en spreek ik het vrijwel nooit meer.
Ik kom ût de Wâlden!

zaterdag 31 maart 2012 om 20:21
quote:merano schreef op 31 maart 2012 @ 09:53:
[...]
Brr.Ha, der ha ik ek yn 'e buurt wenne. Fyn ik ek keal en kâld
[...]
Brr.Ha, der ha ik ek yn 'e buurt wenne. Fyn ik ek keal en kâld
zondag 1 april 2012 om 18:53
Hallo iedereen,
Hier nog een fries. Die het ook niet schrijft maar natuurlijk wel spreekt. en kom ook ut de Walden! (Weet zo even niet waar mijn dakje zit)
Maar ik heb eigenlijk een vraagje en aangezien jullie overal en nergens weg komen uit Friesland kunnen jullie me mischien wel helpen. Mijn vriendin gaat trouwen en nu willen we graag een elf steden vrijgezellenfeest houden. Nu vraag ik me af of jullie ook nog leuke fryse activiteiten weten rond of in de 11 steden.
We hebben alwel wat dingen bedacht maar soms is het moeilijk een locatie te vinden.
Weet iemand waar je iets met friese klederdracht kan doen?
Een klompendans? Of een kaasproeverij?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Sietske
Hier nog een fries. Die het ook niet schrijft maar natuurlijk wel spreekt. en kom ook ut de Walden! (Weet zo even niet waar mijn dakje zit)
Maar ik heb eigenlijk een vraagje en aangezien jullie overal en nergens weg komen uit Friesland kunnen jullie me mischien wel helpen. Mijn vriendin gaat trouwen en nu willen we graag een elf steden vrijgezellenfeest houden. Nu vraag ik me af of jullie ook nog leuke fryse activiteiten weten rond of in de 11 steden.
We hebben alwel wat dingen bedacht maar soms is het moeilijk een locatie te vinden.
Weet iemand waar je iets met friese klederdracht kan doen?
Een klompendans? Of een kaasproeverij?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Sietske

zondag 8 april 2012 om 10:32
Op dizze moaie Peaskemoarn
skynt rûnom my oeral sinne
Dus ik doch myn gympen oan
En ik gean in ein to rinnen
Bûten sjoch ik om my hinne
Oe, wat is de wrâld dochs skoan
It libben kin opnei begjinne
op dizze moaie Peaskemoarn
skynt rûnom my oeral sinne
Dus ik doch myn gympen oan
En ik gean in ein to rinnen
Bûten sjoch ik om my hinne
Oe, wat is de wrâld dochs skoan
It libben kin opnei begjinne
op dizze moaie Peaskemoarn
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 11 april 2012 om 19:54