Bibbereieren #26

02-02-2012 21:27 3394 berichten
Alle reacties Link kopieren

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 7kg / 63cmIkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/109780gr 81cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Some stats??CharlotteS: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

J: 23/03/123950gr

24/4 cbMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/118.7kg / 64.7cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

M: 10/01/1255cm / 4600grHuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg

R: 03/05/119555gram 76cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg

MomoA: 10/07/10 86cm / 11,9 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 12.2kg / gram 82cm ?: 7/11/12goede echo!Poll?: 23/09/12 blauwe jompel! 7 mei 20w echoMaris

?: 5/12/12 24/4 echo

Special guests aka suikertantes: Erine
Wij zitten ook nog steeds te tobben over wat voor speelhuis we willen. Hout, plastc? Glijbaan? Schommel?
Wij hebben ook net nog even gekeken, H heeft nu een plastic speeltoestel met glijbaantje en ik zou graag een schommel willen voor erbij. (maar aangezien H momenteel schommelangst heeft heeft het ook weer even niet zoveel haast )

Leuk dat je het gekregen hebt maya (hmm, zouden onze buren hun schommel niet weg willen doen? Kinderen zijn de schommel wel bijna ontgroeid)
Maris, heel herkenbaar. Ben je eindelijk zwanger, is er eigenlijk helemaal niets aan... Je voelt je lichamelijk niet echt top, je "mag" het nog niet gaan vertellen aan iedereen, je durft er ook nog niet teveel aan te denken (want er is natuurlijk altijd een kans dat het misgaat (of al mis is, dat weet je ook niet) ) en de tijd gaat zoooo langzaam....

De 12w echo helpt wel en mijn ervaring is dat ik het na de 20w echo pas écht leuk ging vinden. Maar ik zit ook af te tellen hoor en ben ook nog steeds elke keer bang om bloed te zien.

Hier geen last van te wijd vallende broekjes. Berend schommelt wat tussen 80 en 86 in. Qua broeken is 86 nog veel te lang, maar shirts heeft ie al wel in 86.

Leuk, zo'n speelhuisje.Wij hebben sinds vorig weekend een zandbak. Dat is in ieder geval een groot succes. En we wonen 30 meter van een speeltuintje vandaan, dus dat is wel handig.
Ebp

ben er met j2 af. j1 ligt nog te slapen
Ik heb A om acht uur maar wakker gemaakt!
Oh maya ik had voor sjaak trouwens een mcgregor broekje dat zelfs hem te smal was (vnl op buik). Blauw met zakken op de knieeen. Maat 86. Was wel wat kort, maar kan ook komen doordat A het dus niet goed paste. Soms interesse? Maar 3x gedragen
Zo onze oppas was ook voor het laatst. Ik trof N vannacht zonder slaapzak en deken in bed. Ze sneu want echt koud voor dr. En niet goed schoongemaakte billen + smerige romper. Oppassen kan ze dus niet. Ze is wel lief voor N maar het is wel de laatste keer geweest.
Goh, da's wel slordig beck.... Wat gaf ze als reden aan?

Fijn Moom, dat ie zo lekker geslapen heeft!

Hier gaat het ook goed. Vanmorgen pas om 6.45 melk gegeven! Gisteren was het 6 uur. Het lijkt dus de goede kant op te gaan. Hij wordt nog wel 's nachts wakker, maar hij valt uit zichzelf weer in slaap. Ik ga er dus niet naartoe. Klinkt zielig, maar in z'n eentje ligt ie alleen maar wat te jammeren en als ik op z'n kamer kom 's nachts breekt de hysterie los. Nou ja, dat gejammer houdt even aan en dan slaapt ie weer. Hopelijk zet deze lijn door en zijn we straks eeeeeiiiiindelijk van de nachtvoeding af!!!

En: ik heb hem vandaag betrapt op 3 losse stapjes. Het ging nog een beetje per ongeluk, maar hij liep echt even los.

Wat trokken jullie de kinderen op deze leeftijd eigenlijk voor schoentjes aan als ze naar buiten gingen? Binnen heeft hij van die leren slofjes, maar buiten wil hij ook achter z'n loopwagen lopen. Ik had niet goed opgelet en die slofjes aan gelaten, maar daarmee gaat ie dus ook over de tegels kruipen. Gevolg: dikke gaten erin! Hij heeft wel laarsjes. Die zal ik eens proberen. Maar ik vind dat van die stugge dingen voor een kind dat bezig is te leren lopen.

Maar goed, het is nu toch koud. Dus voorlopig is het weer binnen spelen.

Char, hoe gaat het zonder kraamhulp?
speec, ik heb geen tips. Hier liep ie in september. Eerst waren we op vakantie toen, lekker op blote kakken, en vervolgens was het hier koud en nat buiten. Dus niet buiten lopen. Hij had wel adidas gympies, met een hele zachte zool. Die hielden het verrassend lang vol. De puma variant daarna (alleen binnen als slof gebruikt) was wel echt aan het slijten.
Oh, dat is lullig becky

speec, hier goedkope.slofjes van de hema.voor buiten en me er vooral bij neerleghen dat schoenen er na 1 dag alweer afgeragd uitzien, dat is nog.steeds zo
Lang leve de koopzondag, kat tussen bak en zak gepist.en grind natuurlijk weer op
Speec: het gaat goed hier ons mannetje laat bijna altijd 4 uur of langer tussen voedingen, heel anders als met S.

S vind haar broertje reuze interessant en geeft kusjes en knuffels. Heerlijk om te zien!

Met mij gaat het redelijk. Bevalling was heftig dus herstel zal ff duren. Bekkenband is binnen en ook al om gehad. Doet goed zeer, maar daar schijn in doorheen te moeten om het beter te laten worden.

Vandaag lekker relaxed. Geen afspraken, heerlijk! Kortom ik zit op de blauwe wolk
Oh en Speec: wij hadden een paar schoenen voor S speciaal voor naar creche en buiten spelen. Niet de mooisten, maar liever die schoenen beschadigd dan haar mooie slofjes en schoentjes.

Becky: jammer dat oppas het niet goed deed! Heeft ze nog reden gegeven?
Krijgen we binnenkort nog een bevallingsverhaal?

Fijn dat het goed gaat!

Ja, ik zal ook eens langs de h*ema voor goedkope schoentjes. Baal dat z'n leren sloffen van 30 euro naar de filistijnen zijn. Misschien kan de schoenmakker het nog stikken.
En Maris, is het bruine bloed gestopt?
Bevallingsverhaal zal ik dinsdag ff opschrijven. Dan is S op opvang en ik alleen met J. Heb ik dan wel ff tijd voor
Speec, het is wel minder geloof ik (en het was al niet zoveel) had bewust een witte onderbroek aangedaan zodat ik alles goed in de gaten kan houden Gisteravond geen bloed meer gehad, vanmorgen één klein vlekje in mn onderbroek en vanmorgen bij het plassen weer niets. Maak me dus niet teveel zorgen, ook omdat het duidelijk oud bloed is. Maar jeetje, spannend is het wel allemaal! Morgen bel ik het zh om de uitslag door te geven en dan zal ik wel horen wanneer ik de eerste echo heb. Ik blijf onder controle in het zh.
Speec, shoesme schoentjes! Altijd goed.

Mariss, beetje laat maar bruin bloed en zelfs bloed zegt echt helemaal niets hoor. Bij s had ik ook bruine zooi en dat is helemaal goedgekomen en bij de 2e zwangerschap had ik geen bloed en dat is dus helaas niet goedgegaan. Daarmee wil ik dus zeggen dat het helemaal niets zegt!

En spannend en onzeker blijft het tot de bevalling

Lekker zo'n oppas Beck. Kan mij voorstellen dat dit de laatste keer is geweest.

Leuke foto op Facebook Maya!
Mariss: hier ook wel wat bruin bloed in begin zwangerschap S.

Hier net maar weer eens tweede ter sprake gebracht. Vriend geeft aan het wel weer spannend te vinden. Aan de ene kant: het is nu niet allemaal nieuw meer. Aan de andere kant: dan hebben we er twee! Aaah!

Ik geloof dat hij er wel weer voor open staat, maar hij wil niet meteen nu knopen daarover doorhakken. Maar weer regelmatig benoemen om hem aan idee te laten wennen en dan binnenkort maar knoop dooorhakken. (zelfde verhaal als voor S).

Ik wil zeker wel graag twee kinderen, maar zie ook wel op tegen het 'terug bij af' zijn. S is nu al redelijk zelfstandig en makkelijk ergens mee naartoe te nemen enzo. Dan heb je ineens weer een totaal afhankelijk babytje, en moet je overal twee kinderen (+ bagage) mee naartoe nemen. Tegen die organisatie kan ik wel opzien. En nu ben ik bijvoorbeeld twee avonden in de week alleen thuis met S, dat is prima te doen, maar wat als het er twee zijn?

Weet je het red zich natuurlijk allemaal wel, er zijn miljarden mensen die dat redden, dus waarom ik niet, maar toch is de onzekerheid er, zeg maar.

Pff, heel verhaal.

S heeft een keukentje! Konden we viavia ovenemen van iemand, houten keukentje. Zaten pannetjes en serviesje van nijntje bij. Ze vind het allemaal wel interessant, roert wat in de pannen en voert mama

Speec: nu gata het snel hoor! Voor je het weet, loopt hij de hele kamer door. Kan je met schoentjes niet echt helpen. S had ook veelal blote voeten of slofjes aan, maar ja, was in zomer...

Maya: goed geregeld dat speeltoestel! Hier geen plek voor dat soort dingen in de tuin, maar wel zandbak en speeltuin op de hoek van huizenrij (4 huizen verderop).

Char: even doorzetten met bekkenband dus, heftig. Fijn dat je verder zo kan genieten en dat het met S ook goed gaat.
ha annika, het bewerken van man is begonnen , dus over aantal maandjes gaan jullie er weer voor!

Hier is de grote schoonmaak begonnen, heb de eerste dingen op mp/ebay gezet, nu hopen dat ik het snel kwijtraak.
Herkenbare angsten hoor Annika. Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet zo leuk om weer van voren af aan te moeten beginnen. Ik vind berend elke dag leuker worden en verheug me er al op dat ie gaat praten en lopen en zelfstandiger wordt. Maar ik hou me aan de gedachte vast dat het stadium waarin ze echt heel klein zijn ook zo weer voorbij is. Als je er middenin zit lijkt het soms eeuwen te duren, maar als we nu foto's terugkijken van een jaar geleden: jemig, wat een verschil...

Man is hier eigenlijk ook nog niet enthousiast. Zijn eerste reactie op de positieve test was "oh nee" . Hij had niet verwacht dat het zo snel zou gaan en hij ziet nog veel meer dan ik op tegen de kleine baby tijd. Op zich begrijpelijk, maar ik vind dat hij ook wel iets van enthousiasme mag laten zien zo af en toe. Een baby is niet alleen maar kommer en kwel.
Speec, geen tips. M. ging aan de hand lopen vanaf mei of zo. Toen had ze gewoon normale schoenen aan, gewoon om haar er ook aan te laten wennen. Daarvoor had ze slofjes aan binnenshuis, maar omdat ze dus wel aan de hand liep maar niet los hebben we maar gewoon normale schoenen gekocht.

Annika, spannend hoor !!
Ik denk dat hoe langer je wacht met een 2e kind je toch weer die drempel over moet van weer opnieuw beginnen.. Ik vind het zo heerlijk dat M. nu groter en zelfstandiger wordt !!

Maar ik vond de babytijd zowiezo niks. Ik heb helemaal niets met kleine baby's... (erg he)
Herkenbaar!

Het gaat hier prima met S en J, maar ik vraag me ook af of ik het allemaal wel kan...

Heb voornamelijk het gevoel dat S tekort schiet omdat J zoveel zorg nodig heeft en zo afhankelijk is...

Tranen vloeien weer rijkelijk hier... En waarom?

Denk vooral ook omdat laatste weken niet super gingen, ik toen ook niet optimaal voor S kon zorgen en zelfs mn moeder hier nog 4dgn gelogeerd heeft om me te helpen. Voel me ergens schuldig tegenover S voor dit alles.

Komt ook bij dat ik me nu heel eenzaam voel zonder die dikke buik. Ik mis dat enorm erg! Het getrappel, gedraai, de hikjes...

Ik weet dat het allemaal goed komt, maar zo voelt dat nu echt niet...
Haha speec lekkerr enthousiaste vent van je, alsof je nog terug kunt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven