sta te shaken!

03-04-2012 01:44 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_3163 wijzigde dit bericht op 25-04-2012 17:57
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Kun je de buurman niet vragen zijn 'zaken' buiten de flat te doen? Dat hij gebeld wordt en dat hij naar buiten loopt?

Of is het echte visite die rond deze tijd aan de deur komt ipv klanten voor zijn thuiswinkel?

Aangeven dat het tenkoste van jouw nachtrust gaat, en dat je wilt voorkomen dat je op een gegeven moment ongesteld geworden bent, een rotdag gehad hebt en je teen stoot op het moment dat er weer een mafkees voor de deur staat en je in je reactie de politie belt voor de overlast.
Hee Kusunum, dank je (köszi! ;) )

Ik denk dat hij dat ook wel doet, hij loopt 's nachts ook de hele tijd heen en weer. En is dan binnen 10 minuten weer terug. zijn obscure vriendjes staan dan tussen door wel eens op de stoep, en als beneden de voordeur openstaat kunnen ze doorlopen. als dat niet zo is houden ze gewoon minuten lang zijn bel ingedrukt (en die hoor ik door mijn muur, helaas). Soms heeft ie geblowd en valt hij in slaap en dan staan ze helemaal lang aan te bellen.

Op zich is hij wel aan te spreken, en zegt dan op zn urbans dat hij er rekening mee zal houden en zal zeggen dat zijn vrienden hem op zijn telefoon moeten bellen, maar die gasten doen dus wel eens anders.

Het is op zich wel duidelijk dat hij zaken doet die het daglicht niet kunnen verdragen, maar ik doe verder een beetje alsof mijn neus bloedt omdat ik het al een heel onprettig idee vind.
Meld Misdaad anoniem bellen... Zeggen dat je buurman een huisdealer is.
Ik denk dat ik, hoe openminded ik ook kan zijn, in jou geval ook wel eens tussen boos en angstig zou kunnen zitten.

Jammer dat de buurman niet zo zakelijk naar zijn klanten is/kan zijn "alleen via mijn mobiel en anders niet"

Zou toch een keer melding maken bij de politie de buurman niet voor een flinke periode af kunnen schrikken waardoor hij het allemaal wat zachter en minder open doet? Of is het dan meteen voor hem en zijn klanten duidelijk dat de tip bij jou vandaan komt?
Ik ben bang dat dat wel duidelijk zal zijn ja...Mijn flat is niet zo groot en er zijn niet zo heel veel mensen die dit merken denk ik.

@schorpioentje, dat heb ik een half jaar geleden gedaan, doodeng vond ik dat, toen was de situatie ook zo. Daar vonden ze het alleen onwaarschijnlijk dat hij huisdealer zou zijn (??) want hij had geen auto en hoe zou hij dan aan zijn spullen komen. Heel gek. De meneer aan de telefoon vond dat er te weinig signalen waren. Heeft verder wel een melding gedaan. Het is ook een tijdje rustiger geweest, de laatste dagen dus weer meer verkeer.
Ik moet zeggen dat ik het nog wel in perspectief kan plaatsen als ik sommige burenverhalen hier zie staan hoor, maar zo direct uitgescholden worden gebeurt me in een 'veilige situatie' niet zo vaak, dus daar schrok ik wel even flink van. Bah.
Ik zou woest zijn, en me waarschijnlijk niet kunnen beheersen. Knap dat jij dat wel kan. Wat een onbeschofte hufter om een beetje herrie te maken naast jouw huis en dan nog commentaar te hebben ook als je daar wat van zegt. Jij woont er, hij niet. Hij heeft dus ook geen recht van spreken.
Hee Minny, dat klopt, ik ben ook woest, deels de reden van het shaken, maar ook een beetje bang. Ik denk niet dat het verstandig is om me te veel met deze mensen te bemoeien...als het echt niet anders kan en ik me helemaal onveilig voel zal ik wel stappen ondernemen...het moet wel leefbaar blijven
Hoe aardig je buurman ook is, zijn gasten zijn dat niet. Ik zou de politie bellen.
Meld Misdaad Anoniem bellen, om te zeggen dat "je buurman" dealt. Hoe anoniem denk je dan nog te zijn.....?

Hoe dan ook; maak een melding bij de wijkagent. Als er genoeg mutaties zijn, dan kunnen ze een onderzoek starten.
Je kunt de politie bellen of dreigen dat te doen en tegen hem zeggen dat hij zijn zaakjes beter moet regelen en stiller moet afhandelen. Doet hij dat niet dan zie jij je genoodzaakt stappen te ondernemen, want zijn gedrag gaat ten koste van jouw nachtrust.

Wel raar trouwens dat de politie je niet eens serieus nam.
het lijkt wel of je bij mij in de flat woont!!!! De flat onder ons wordt sinds een jaar of 2 verhuurd (het is een koopflat maar de eigenaar krijgt het niet verkocht) en om de zoveel weken/maanden zitten er nieuwe Polen/Turken/Marokkanen in. De eigenaar is een Egyptenaar, misschien zijn voorkeur voor allochtonen?

Maar goed, na een aantal maanden met Polen die blowden in het trappenhuis en vreselijk harde muziek draaiden, is het een tijd lekker rustig geweest.

Sinds een maand woont er een Turks/Marokkaans echtpaar met een pas geboren baby. Totaal geen last, tot ik vorige week het idee had dat ze alweer vertrokken. Vrijdag en zaterdagnacht ontzettende pokkeherrie in het trappenhuis, hard praten, metaal achtige geluiden, buiten hard praten en in het huis hard bonken. Vrijwel elke avond wordt er om 0.15 uur aangebeld (en dan niet 1x, maar 10x achter elkaar, alsof het een code is) en wordt er iemand binnen gelaten.

Buurvrouw en ik hebben tijdens een vergadering van de Vereniging van Eigenaren al eens aangegeven dat we het vreemd vinden dat de eigenaar (die er uiteraard niet bij was) zomaar allemaal mensen in de flat mag laten wonen. Misschien kan jij ook contact opnemen met de VVE of woningbouwvereniging? Al is het alleen maar om advies in te winnen.

Qua voordeur beneden die openstaat; na een VVE vergadering heb ik een brief in de hal en op de voordeur opgehangen dat er een inbraakgolf gaande was in de straat (was ook echt zo) en dat ik had geconstateerd dat men erg vaak de portiekdeur open liet staat en dat we allemaal geen zin hebben in inbrekers. Sinds ik dat heb opgehangen heb ik nooit meer de deur open gezien. Dus dat wil misschien ook wel helpen!!!!

Verder wens ik je succes en zorg dat je voordeur op slot is `s nachts!
Vervelende situatie waar ik wel werk van zou maken als ik jou was. En al helemaal als je bij de burman zelf al hebt geklaagd. Je kunt een melding maken bij meldpunt zorg en overlast. Vaak hebben de grotere steden zo'n meldpunt. Tevens kun je, indien je de woning huurt via een woningbouwvereniging, daar ook een melding doen. Succes!
Bedankt voor jullie reacties!

@lupine, dat ga ik ook doen. Heb hem vandaag nog niet getroffen. Ga in ieder geval laten weten dat ik erg kwaad ben. En dat hij moet zorgen dat als hij 's nachts zo nodig actief moet zijn hij daarbij anderen niet moet storen. En dat ik niet van plan ben dat nog veel vaker tegen hem te gaan zeggen.

Het lijkt me dat hij er bij gebaat is dat ik tevreden blijf toch?!

Vanavond is het tot nu toe rustig overigens.
Nee de politie bellen....dáár wordt je buurman vriendelijker van.

Slim spelen: als hij zorgt dat de geluidsoverlast weg gaat doe jij net of je van niks weet.
Ik zou er ook even bij vermelden dat je het niet pikt dat zijn "bezoek" jou een beetje uit gaat lopen schelden.
In een flat wonen mensen ontzettend dicht op elkaar. Opgehokt als legbatterij kippen. Kleine ruimtes en alles hoor je van elkaar. Je moet nóg meer rekening houden met anderen als wanneer je in een huis woont.

Is het een koopflat of een huurflat? Als ik jou was zou ik een flat opzoeken met oudere mensen. Die slapen 's nachts gewoon.

De politie kan je hierin niet helpen. Die zal de zaak alleen maar verslechteren. Je kunt je buurman eens aanspreken en hem vragen of hij 'snachts niet benaderd wil worden of anders alleen telefonisch. Dat kan hij zijn vrienden verzoeken. Als die hem bellen, dan hoor jij dat niet.

Als je hem uitlegt dat je een slechte slaper bent maar je slaap toch hard nodig hebt, dan begrijpt hij dat misschien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven