Verwende hond?
dinsdag 3 april 2012 om 11:42
Sinds een paar maand hebben we een schat van een hond.Overgenomen van mensen die er geen aandacht meer voor hadden ivm de komst van een baby.Bij ons krijgt hij genoeg aandacht,misschien wel teveel
Sinds een week of vier eet hij niet meer zelf uit zijn etensbak,hij eet alleen als wij het eten voor hem houden.
We dachten als hij echt honger heeft eet hij zelf wel weer uit zijn etensbak maar ho maar dan eet hij gewoon de hele dag niet.En hij heeft wel echt honger dan want als we hem weer voeren heeft hij het zo weer op.
Is hij nu te verwend geraakt
Sinds een week of vier eet hij niet meer zelf uit zijn etensbak,hij eet alleen als wij het eten voor hem houden.
We dachten als hij echt honger heeft eet hij zelf wel weer uit zijn etensbak maar ho maar dan eet hij gewoon de hele dag niet.En hij heeft wel echt honger dan want als we hem weer voeren heeft hij het zo weer op.
Is hij nu te verwend geraakt
dinsdag 3 april 2012 om 11:50
Belachelijk. Ik zou zijn bak gewoon op de grond zetten (of op zo'n verhoging, als hij lange oren heeft ofzo) en voor de rest zoekt hij het maar uit. Een dag zonder eten zal hij wel overleven, zolang hij maar genoeg drinkt. Of moeten jullie dat ook met een flesje in zijn mond gooien?
En hoe is dat zo gekomen, dat jullie de etensbak voor hem gingen houden?
En hoe is dat zo gekomen, dat jullie de etensbak voor hem gingen houden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 3 april 2012 om 11:54
De etensbak van een hond moet sowieso hoog staan, zodat ze niet helemaal hoeven te bukken voor het eten. Mijn ouders hebben zo'n verhoging gehaald bij de dierenwinkel, waar de etensbak en de waterbak in hangen.
Verder gewoon het eten erin doen en de hond zijn gang laten gaan. Als hij honger heeft eet hij echt wel hoor! Je hoeft niet bang te zijn dat hij zichzelf uithongert en een dagje zonder eten is ook geen ramp
Ik vraag me ook wel af waarom jullie hem uberhaupt met de hand zijn gaan voeren?
Verder gewoon het eten erin doen en de hond zijn gang laten gaan. Als hij honger heeft eet hij echt wel hoor! Je hoeft niet bang te zijn dat hij zichzelf uithongert en een dagje zonder eten is ook geen ramp
Ik vraag me ook wel af waarom jullie hem uberhaupt met de hand zijn gaan voeren?
dinsdag 3 april 2012 om 12:16
Honden wennen erg snel aan met de hand voeren en volgens mij vinden ze dat gewoon erg leuk of gezellig. Bij die van mij doe ik het heel af en toe. Hij heeft wel eens last van zijn anaalklieren en wil dan niet meer eten, terwijl het juist zo belangrijk is in dat geval dat de ontlasting de klieren leegt. Als ik dat een keer doe, dan gaat hij de volgende dag ook wachten tot ik hem weer voer. En de remedie is idd om het gewoon af te wachten (of iets lekkers door zijn voer te gooien, een gekookt kipfiletje oid, zodat het onweerstaanbaar wordt).
dinsdag 3 april 2012 om 12:22
dinsdag 3 april 2012 om 12:22
een hond hongert zichzelf niet uit, maar heeft wel een heel ander maag/darmstelsel dan wij. De honger die wij na een dag niet eten hebben heeft een hond pas na 3 dagen niet eten.
Inderdaad, bak neerzetten, kwartiertje laten staan en dan de bak weer weghalen, savonds krijgt hij dezelfde bak gewoon weer. Meestal eten ze zo een dag of 3 niet en dan ben je er voor eens en altijd vanaf. De hond voeren, doe ik alleen als ie heeeel ziek is, of inderdaad op sterven na dood is.
Misschien een goed idee om je iets in te lezen over de opvoeding en het gedrag van de hond...
Inderdaad, bak neerzetten, kwartiertje laten staan en dan de bak weer weghalen, savonds krijgt hij dezelfde bak gewoon weer. Meestal eten ze zo een dag of 3 niet en dan ben je er voor eens en altijd vanaf. De hond voeren, doe ik alleen als ie heeeel ziek is, of inderdaad op sterven na dood is.
Misschien een goed idee om je iets in te lezen over de opvoeding en het gedrag van de hond...
dinsdag 3 april 2012 om 12:24
Wat voor soort bak heb je staan ?
Sommige bakken maken lawaai, bakken die niet van plastic zijn, bijv . stalen ijzeren-kleur bakken kunnen wat geluid maken bij het eten, en sommige honden schrikken daarvan.
Mijn vorige hond (ze is anderhalf jaar geleden overleden) at wèl haar brokken op uit een plastic bak, maar durfde niet meer te eten uit een stalen exemplaar.
Dus misschien een plastic bak kopen ?
Sommige bakken maken lawaai, bakken die niet van plastic zijn, bijv . stalen ijzeren-kleur bakken kunnen wat geluid maken bij het eten, en sommige honden schrikken daarvan.
Mijn vorige hond (ze is anderhalf jaar geleden overleden) at wèl haar brokken op uit een plastic bak, maar durfde niet meer te eten uit een stalen exemplaar.
Dus misschien een plastic bak kopen ?
dinsdag 3 april 2012 om 12:29
dinsdag 3 april 2012 om 12:32
mijn hond wou na 7 jaar ook in ene niet meer uit haar metalen bak eten, zo eentje op een standaard, wel drinkt ze nog uit de bak ernaast.
geen idee waarom.
ik denk omdat de katten schuin boven haar eten krijgen en wel een ruzie hebben, dat ze zich niet veilig voelt of zo (ze kan met 1 hap een kat door midden bijten maar dat weet ze zelf niet denk ik
nu krijgt ze eten uit een andere bak, op de grond, aan de andere kant van de keukenen daar eet ze wel.
raar beest
geen idee waarom.
ik denk omdat de katten schuin boven haar eten krijgen en wel een ruzie hebben, dat ze zich niet veilig voelt of zo (ze kan met 1 hap een kat door midden bijten maar dat weet ze zelf niet denk ik
nu krijgt ze eten uit een andere bak, op de grond, aan de andere kant van de keukenen daar eet ze wel.
raar beest
dinsdag 3 april 2012 om 13:27
Ik zou wel wat meer willen weten over zijn gedrag.
Je kan bv hem ook activeren dmv hondenbrokjes in een bal te stoppen, dat als hij er mee speelt dat de brokjes er uitvallen.
Hebben de vorige eigenaren alles opgeschreven hoe zij de hond verzorgde?
Kwa eten, en kwa uitlaten etc?
De regels van de vorige eigenaren kan je proberen met kleine beetjes te gelijk aan te passen naar jullie regels.
Je kan bv hem ook activeren dmv hondenbrokjes in een bal te stoppen, dat als hij er mee speelt dat de brokjes er uitvallen.
Hebben de vorige eigenaren alles opgeschreven hoe zij de hond verzorgde?
Kwa eten, en kwa uitlaten etc?
De regels van de vorige eigenaren kan je proberen met kleine beetjes te gelijk aan te passen naar jullie regels.
dinsdag 3 april 2012 om 13:32