Geld & Recht alle pijlers

Slechte ervaring Bol.com,

02-04-2012 22:58 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met Bol.com en dan vooral in de bezorging van witgoed ed. ?

Ik bestelde altijd wel DVD en CD's daar, nooit problemen gehad, dus toen ik naar een koelvriescombinatie zocht en Bol.com een van de internetaanbieders (de rest van de aanbieders kende ik niet van naam) was van het type en de kleur die ik zocht heb ik daar besteld.

Betaald via Ideal, de dag geprikt op hun kalender, bevestiging via e-mail en de avond voordat deze bezorgd zou worden (vrijdag 30 mrt) een SMS met de bezorgtijd 8.30-11.00.

Mijn man had vrijgenomen omdat ik s'ochtends een paar uur moest werken en tot mijn verbazing was er niets geleverd toen ik om 12.00 thuis kwam. Nog ff gewacht en om 13.00 gebeld met het nummer wat op de email vermeld stond als vervoerder (post). Mevr aan de telefoon had ons helemaal niet in de lijst staan? Huh? Bellen met Bol.com, miep daar geeft ons een ander nummer, bleek van pakketservice tot 30 kg te zijn, pfff....Weer bellen met de klantenservice, ze zouden het uitzoeken en ons terugbellen of terugmailen. Dat is niet gebeurt, dus wij weer bellen, nou dan zou die zaterdag geleverd worden, lastig want mijn man moest werken en ook ik zou een paar uur weg zijn.

Op een gegeven moment zo tegen 17.00 eens met die pakketservice gebeld, die hadden nog niks binnen, Bol.com had geen contact met ze opgenomen en zelfs al zou de koelkast op dat moment binnenkomen voor maandag konden ze hem dan toch niet afleveren????

Mail gestuurd, dat ik het raar vond, 9 uur wachten en geen duidelijkheid, het antwoord dat hij dan zaterdag geleverd zou worden ook niet klopte. Dat mijn koelkast stuk was en we dus echt een andere nodig hadden (we lopen al 2 weken met koelelementen en koffers te @##$$) En dat ik mijn geld teruggestort wilde hebben als zij hem niet konden leveren (model was sinds 3 dagen niet meer te krijgen op de site) zodat ik een andere kon kopen.

Krijg ik zondag een mailtje dat het probleem naar een andere afdeling is gestuurd en dat ze me binnen een week, EEN WEEK antwoord gaan geven. Dussss, het geld van de koelkast staat bij Bol.com, deze gaan geen koelkast leveren, vertikken het om mijn geld terug te storten en wij gaan de Paasdagen met plannen en eters in ZONDER koelkast, aargggghhhh. Ik ben zooo kwaad op mezelf dat ik dacht dat ze wel deugden en eigenlijk ook zo verbaasd, dat had ik eigenlijk niet verwacht van zo'n grote winkel.

Excuus dat het zo'n lang verhaal is geworden maar ik zit er nogal 'vol' van (integenstelling tot onze koelkast,
Niet om te regenen op je feestje , maar ik zou wachten met ál te blij dansen tot ie ook daadwerkelijk in je keuken staat

Maar fijn dat het geregeld lijkt (en hij komt vast vrijdag hoor)!
quote:lottekeNL schreef op 04 april 2012 @ 13:56:

Niet om te regenen op je feestje , maar ik zou wachten met ál te blij dansen tot ie ook daadwerkelijk in je keuken staat

Maar fijn dat het geregeld lijkt (en hij komt vast vrijdag hoor)!

I know, hahaha, ik zit nu al te bedenken wat te doen als er een gigakras op zit of als ie na een week al stuk gaat ofzo, gelukkig ben ik niet iemand van beren op de weg, geen kuddes ofzo, helemaaal niet

Affijn, ik heb wat GEHOORD, dat is vooruitgang. Maar dit was eens en nooit meer, voortaan gaan de grote apparaten gewoon in de winkel gekocht worden.

'Gevonden' in het depot, vind het nog raar, zou ie omdat hij paars is geplaagd zijn door de witte en rvs kleurige en zich 6 dagen verstopt hebben?
quote:Propje39 schreef op 04 april 2012 @ 12:45:

Update: krijg net een telefoontje van de vervoerder/bezorger, mijn koelkast is in het depot 'gevonden' ze gaan deze vrijdag leveren.

Ik bel de klantenservice van Bol.com om dit door te geven, leek me wel handig voor het dossier. Bleek al in de computer te staan? Mmmmhhh...Ik vind het allemaal wel erg vreemd lopen? Blijft vaag bij wie het verkeerd is gegaan, bij Bol.com, bij de leverancier of bij de bezorger.

Maar de koelkast komt!!!!! En voor de Paasdagen ook nog, grote grijns.Happy, happy, happy, wat een rare zaak zeg

ik jubel maar even met je mee. Heb je wel gevraagd of ze niet toevallig een vrije dag hebben op Goede Vrijdag? Of dat ze eerder stoppen met werken?

Of dat je een telefoontje krijgt dat ze vast zitten in de file ivm de vakantie uittocht.

Ja ik dacht, ik help nog een paar beren op de weg te zoeken .

Nou veel plezier ermee. Een paarse koelkast trouwens? Vast een eyecatcher in je keuken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hij is binnen!! Pff...hij zou tussen 16.00 en 19.00 bezorgd worden maar ze belde of het goed was dat hij eerder kon worden afgeleverd, nou, graag zelfs!!

Hehe, en via twitter vanmorgen een berichtje dat we 15 euro korting krijgen bij de volgende bestelling vanwege het ongemak (moet nog uitzoeken of dat alleen voor huishoudelijke apparaten geld of voor meer dingen). Dat dekt wel de kosten voor het bellen met de klantenservice, dus dat vind ik dan wel weer netjes opgelost.

Vind het nog steeds jammer dat tussen zondagmiddag en het belletje van de vervoerder op woensdag er helemaal geen reactie meer kwam. Misschien is er wel iemand achteraan gegaan en zijn er tientallen mailtjes gestuurd met de capslock aan, maar dat kan ik niet ruiken....

Ben helemaal blij en hij is PAARS hahaha, geweldig!!!
Wel slechte ervaring met Bol, niet met witgoed maar met DVD's.

Tot drie keer achter elkaar meegemaakt dat ik nieuwe DVD boxen had besteld. Nadat ze bezorgd waren bleek de DVD's en de kartonnen boxen beschadigd te zijn. Ik had het idee dat het gebruikte DVD's waren. Krassen erop, snoep papiertje erin en zelfs haren. Elke keer terug gestuurd en geld terug.

Maar nooit en nooit meer zal ik iets bij Bol kopen. Ze zijn te groot geworden en daarom is een klant niet meer van belang. Als je zeg nieuwe spullen te verkopen en een klant betaald daarvoor dan moet je geen rommel naar een klant sturen.
Heb alleen hele goede ervaringen met bol.com. Snelle leveringen en goede service.....
Ikke ook niet zo tevreden. Voor 21.00 bestellen, volgende dag in huis. Ja ja.

En dat gedoe met aanmaningen, terwijl ik al lang betaald heb. Vermoeiend !!
ik koop dit soort dingen ook echt niet online

Waarom niet? Omdat het dan veel te ondoorzichtig is bij wie je moet zijn als het apparaat kapot gaat. Dan krijg je idd dat je gaat mailen met vage afdelingen of moet bellen met callcenters

Koop je het in de winkel dan heb je een veel directere contactlijn en dat is in dit soort gevallen heel wat waard

Dan kost die wasmachine misshcien 50 euro meer, ik heb dat er graag voor over.

Het is mij ook altijd compleet onduidelijk wie ik bij garantie zou moeten aanspreken in het geval van internetaankopen: de internetwinkel of het merk zelf?
Fijn dat ie binnen is! Maar wat ik me afvraag: waarom een koelkast bij bol.com kopen, het is van origine geen witgoed bedrijf. Ik zou toch echt kijken of er andere leveranciers zijn, desnoods de fabrikant bellen.

Dat had een hoop ellende kunnen voorkomen.
Ik bestel geregeld bij bol.com, ook weleens grotere artikelen. 1x niet goed bezorgd, verder geen klachten. Gewoon altijd betalen via acceptgiro aanvinken, als er dan iets fout gaat, heb je je geld nog gewoon.
Hoe cool. een paarse koelkast! Fijn dat ie binnen is na al dat gek*t.

Bij Bol veel boeken en 2 fototoestellen gekocht. Is gelukkig altijd goed gegaan.
quote:mvdboogert schreef op 23 juli 2012 @ 17:16:

Heb alleen hele goede ervaringen met bol.com. Snelle leveringen en goede service.....Ja, als je er zelf werkt kan je de spullen natuurlijk meteen meenemen ofzo? Hoeft het zeker niet verzonden te worden (of waarom zou je anders dit topic uppen dmv je allereerste post)
Heb alleen maar goede ervaring met Bol.com !
Ik nu dan na een aantal prima leveringen een mindere: vandaag voor 22:30 besteld is morgen helemaal niet geleverd. En daar baal ik van. Zeg het dan niet. Sukkels.
Ook in het paasweekend hebben wij hetzelfde gehad bij Bol maar dan met een wasmachine, zou op goede vrijdag geleverd worden, avond ervoor sms met de tijd en op de dag zelf een uur voor aangegeven levertijd eeb telefoontje dat het product manko was en niet geleverd kon worden dat werd pas donderdag. Uiteindelijk de bestelling geannuleerd, hadden nog niet betaald. Uiteindelijk bij Scheer en Foppen besteld,daar was t nog 25€ goedkoper en dinsdag geleverd. Als compensatie bij de volgende bestelling een korting van 15 hele euro's gekregen (voor dat we de bestelling annuleerde) Gebruikt voor de aankoop van een ipod voor zoonlief. Maar balen was het wel, een week zonder wasmachine in een gezin van 3 jongens in de leeftijd van 9 tm 15 jr.
Ik koop er al jaaaren en nog nooit een klacht gehad.

Koop er alleen boeken, dvd en speelgoed.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Vordering van een incassoburo gekregen (heel ander buro dan op de bol-site staat, dat is al niet vertrouwenwekkend) voor een aankoop die ik nooit gedaan heb! Bol.com beaamt dat de aankoop in hun administratie inderdaad niet voorkomt, en dat ik mijn aankopen altijd netjes betaal, vooraf n.b. Ook beaamt Bol.com dat zij geen rekening of betalingsherinnering hebben gestuurd. (Allicht)

Desondanks weigert Bol.com mij te helpen met het ongedaan maken van de vordering. Bol.com zegt dat dat niet kan als het eenmaal bij het incassoburo ligt.

Daar geloof ik niets van. Bol.com is toch de opdrachtgever van het incassoburo? Dat buro bevestigt het: als Bol de opdracht intrekt stoppen ze met vorderen.

Twee konklusies:

1. Bol.com heeft een gecorrumpeerd bestelsysteem, dat bestellingen op andermans naam toelaat. Erg onprofessioneel voor een ICT-winkel (uitkijken!!!)

2. Bol.com weigert klanten die daar de dupe van worden, te helpen.

Nu moet ik bewijzen dat ik niets gekocht heb. Omkering van de bewijslast noemt een jurist dat, valt onder kwalijke praktijken.

Bol.com moet bewijzen dat ik iets gekocht heb. Het verschuilt zich achter een incassoburo, dat slechts een instrument is en maakt er zo een kafkaiaanse brei van.

Zeer onklantvriendelijk dus.

P.A.J. Glasbergen

Amsterdam
quote:pjjotr schreef op 07 april 2016 @ 10:56:

Vordering van een incassoburo gekregen (heel ander buro dan op de bol-site staat, dat is al niet vertrouwenwekkend) voor een aankoop die ik nooit gedaan heb! Bol.com beaamt dat de aankoop in hun administratie inderdaad niet voorkomt, en dat ik mijn aankopen altijd netjes betaal, vooraf n.b. Ook beaamt Bol.com dat zij geen rekening of betalingsherinnering hebben gestuurd. (Allicht)

Desondanks weigert Bol.com mij te helpen met het ongedaan maken van de vordering. Bol.com zegt dat dat niet kan als het eenmaal bij het incassoburo ligt.

Daar geloof ik niets van. Bol.com is toch de opdrachtgever van het incassoburo? Dat buro bevestigt het: als Bol de opdracht intrekt stoppen ze met vorderen.

Twee konklusies:

1. Bol.com heeft een gecorrumpeerd bestelsysteem, dat bestellingen op andermans naam toelaat. Erg onprofessioneel voor een ICT-winkel (uitkijken!!!)

2. Bol.com weigert klanten die daar de dupe van worden, te helpen.

Nu moet ik bewijzen dat ik niets gekocht heb. Omkering van de bewijslast noemt een jurist dat, valt onder kwalijke praktijken.

Bol.com moet bewijzen dat ik iets gekocht heb. Het verschuilt zich achter een incassoburo, dat slechts een instrument is en maakt er zo een kafkaiaanse brei van.

Zeer onklantvriendelijk dus.

P.A.J. Glasbergen

AmsterdamMaar als dat niet van het incassobureau van BOL.com komt dan kan het toch ook gewoon oplichting/phising of whatever zijn?
quote:wilma36 schreef op 07 april 2016 @ 11:13:

[...]

Maar als dat niet van het incassobureau van BOL.com komt dan kan het toch ook gewoon oplichting/phising of whatever zijn?Idd. Contact opnemen met incassobureau en eisen dat ze de vordering/factuur/gegevens overleggen waaruit blijkt dat je nog moet betalen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:wilma36 schreef op 07 april 2016 @ 11:13:

[...]

Maar als dat niet van het incassobureau van BOL.com komt dan kan het toch ook gewoon oplichting/phising of whatever zijn?Ik denk ook aan oplichting. Kijk eens op de site van Radar, Kassa of Opgelicht. Daar staat info over dit soort zaken
Je bent zelf een theepot
Doe niet zo naief zeg. Als Bol.com al nergens vanaf weet, dan weet je toch dat het gewoon dikke vette oplichting betreft?
Waarom denk je dat bol , die zeggen geen rekening te hebben van je, een rekening doorgestuurd heeft? Lijkt me eerder dat het een spookfactuur van dat incasso bureau is . Ben ff de naam kwijt maar heb ook een tijdje rekeningen gekregen van een incasso. Was makkelijk na te gaan want was van een bedrijf waar ik nooit wat afgenomen had. Op mijn verzoek om de factuur kreeg ik een printscreen van een word document

Ben de naam ff kwijt maar ze waren een paar jaar geleden bekend als de bonte hond.

edit intrum justitia , kwam er ineens op
quote:pjjotr schreef op 07 april 2016 @ 10:56:

Nu moet ik bewijzen dat ik niets gekocht heb. Omkering van de bewijslast noemt een jurist dat, valt onder kwalijke praktijken.Nee hoor. Je hoeft niks te doen. Je kunt even een briefje naar het incassobureau sturen om te vragen om onderbouwing, maar zelfs dat hoeft niet. Als je niks doet, zul je (misschien) op den duur een dagvaarding ontvangen. Het komt dan voor de rechter en dan zal het incassobureau moeten bewijzen dat de vordering terecht is. Jij hoeft niets te bewijzen.
Oh dear, how sad, never mind.
Ik heb met bol.com alleen goede ervaringen. Als er al iets mis gaat is POST-NL altijd de boosdoener.
Geen witgoed, ook geen drama maar wel een grappige fout/actie van Bol.

M'n (inmiddels ex) vriend kocht een cadeautje en vinkte aan dat hij t graag ingepakt wilde hebben.

Pakje komt binnen en wat treft hij aan in de doos: het cadeautje met ernaast een prop inpakpapier en plakband erover heen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven