Geld & Recht alle pijlers

Slechte ervaring Bol.com,

02-04-2012 22:58 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met Bol.com en dan vooral in de bezorging van witgoed ed. ?

Ik bestelde altijd wel DVD en CD's daar, nooit problemen gehad, dus toen ik naar een koelvriescombinatie zocht en Bol.com een van de internetaanbieders (de rest van de aanbieders kende ik niet van naam) was van het type en de kleur die ik zocht heb ik daar besteld.

Betaald via Ideal, de dag geprikt op hun kalender, bevestiging via e-mail en de avond voordat deze bezorgd zou worden (vrijdag 30 mrt) een SMS met de bezorgtijd 8.30-11.00.

Mijn man had vrijgenomen omdat ik s'ochtends een paar uur moest werken en tot mijn verbazing was er niets geleverd toen ik om 12.00 thuis kwam. Nog ff gewacht en om 13.00 gebeld met het nummer wat op de email vermeld stond als vervoerder (post). Mevr aan de telefoon had ons helemaal niet in de lijst staan? Huh? Bellen met Bol.com, miep daar geeft ons een ander nummer, bleek van pakketservice tot 30 kg te zijn, pfff....Weer bellen met de klantenservice, ze zouden het uitzoeken en ons terugbellen of terugmailen. Dat is niet gebeurt, dus wij weer bellen, nou dan zou die zaterdag geleverd worden, lastig want mijn man moest werken en ook ik zou een paar uur weg zijn.

Op een gegeven moment zo tegen 17.00 eens met die pakketservice gebeld, die hadden nog niks binnen, Bol.com had geen contact met ze opgenomen en zelfs al zou de koelkast op dat moment binnenkomen voor maandag konden ze hem dan toch niet afleveren????

Mail gestuurd, dat ik het raar vond, 9 uur wachten en geen duidelijkheid, het antwoord dat hij dan zaterdag geleverd zou worden ook niet klopte. Dat mijn koelkast stuk was en we dus echt een andere nodig hadden (we lopen al 2 weken met koelelementen en koffers te @##$$) En dat ik mijn geld teruggestort wilde hebben als zij hem niet konden leveren (model was sinds 3 dagen niet meer te krijgen op de site) zodat ik een andere kon kopen.

Krijg ik zondag een mailtje dat het probleem naar een andere afdeling is gestuurd en dat ze me binnen een week, EEN WEEK antwoord gaan geven. Dussss, het geld van de koelkast staat bij Bol.com, deze gaan geen koelkast leveren, vertikken het om mijn geld terug te storten en wij gaan de Paasdagen met plannen en eters in ZONDER koelkast, aargggghhhh. Ik ben zooo kwaad op mezelf dat ik dacht dat ze wel deugden en eigenlijk ook zo verbaasd, dat had ik eigenlijk niet verwacht van zo'n grote winkel.

Excuus dat het zo'n lang verhaal is geworden maar ik zit er nogal 'vol' van (integenstelling tot onze koelkast,
Snap je frustratie wel, maar waarom bestel je een koelkast bij een online-boekenshop? Zoek het toch gewoon in de witgoedhandel????
Nu ik erover nadenk heb ik het wel een keer gehad met een cd, in laten pakken en op de verjaardag van mijn zus moest het bij haar op de mat vallen. Vandaag besteld morgen in huis toch? Maar nee de cd kwam 3 dagen later.
1 mindere ervaring, maar dat kwam omdat PostNL het pakket kwijt geraakt was. Bol.com heeft dat later wel netjes opgelost, maar het was allemaal wel onhandig.

Ik heb in 2006 of 2007 wel een heel slechte ervaring met Bonprix gehad. Zij stuurden het verkeerde product maar ik MOEST de verzendkosten betalen anders zou ik nooit weer iets kunnen bestellen.

Vorige week dacht ik; laat ik Bonprix weer eens een kans geven, schoenen besteld, acceptgiro gekozen. Krijg ik op 1 april een mail vol met fouten (ze hadden het zelfs over de achterzijde van deze brief) dat ik heb gekozen voor acceptgiro en daarom m`n bestelling niet verwerkt kan worden. Waarom is die keuze er dan? My gosh.

Nooit weer Bonprix voor mij.
Jeetje wat een boel reacties al! Oh, ik schrik ervan zeg. Ik woon in de randstad dus een leuk adresje in de buurt heb ik niet. In eerste instantie zijn we naar de winkel van BCC gegaan, daar hebben we 45 minuten staan wachten, het was heel stil in de winkel en er waren iets van 8 verkopers, na de 6de keer 'we komen zo bij u' nog eens 10 minuten gewacht en toen vertrokken. We zouden wel op internet gaan bestellen. Nog nooit gedaan met zo een groot apparaat eigenlijk.

Site van Kieskeurig opgezocht, en kwamen een geweldig paars A++ koelkastje tegen, precies de goede maten, niet zo diep, want we hebben een klein keukentje. Alleen van de 5 internet winkels kende ik er maar eentje......Bol.com. Bij de rest kon ik geen waarborgdinges op hun sites vinden, dus dan maar 20 euro duurder uit maar zeker weten dat je bij een goed bedrijf besteld, aaarggghhhhh...(slaat met haar hoofd tegen de laptop)

Gisteren een mail gestuurd, ga morgen weer een rondje bellen en donderdag gaat het hele verhaal naar Kassa en Radar. Het vervelende is dat je als consument maar gewoon moet afwachten wanneer de flessenpost tussen bepaalde afdelingen eens is aangespoeld, want wat zijn ze traaaaaaggg.
@Propje

Komt die koelkast bij één van de partners van Bol.com vandaan?

Zie trouwens geen paarse koelkast op de site staan
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Heb zelf alleen goede ervaringen met bol.com, ze zijn tot nu toe hun bezorgafspraken altijd nagekomen. Maar heb ook nog nooit iets groots besteld, alleen boeken en dvds.

Ik heb wel een keer bij de Neckermann meegemaakt dat ik een groot fitness apparaat besteld had, en die zou ook de volgende dag in huis zijn. Die is dus nooit aangekomen, en Neckermann beweerde dat TNT hem geleverd had en wilden mij dus ook niet mijn geld teruggeven. Na tig keer heen en weer bellen met de klantenservice zonder resultaat heb ik het verhaal op internet gezet, en een paar uur later werd ik benaderd door iemand en toen is het allemaal netjes opgelost. Heb het apparaat nooit gekregen maar heb mijn geld wel teruggekregen. Daarna was ik wel klaar met Neckermann trouwens, de eerste keer dat ik iets bij ze besteld had, en dan gelijk zo'n situatie, dat doet het vertrouwen in zo'n bedrijf geen goed.

Overigens heb ik zelf ook op een klantenservice gewerkt, en je kunt vaak in dit soort gevallen niet veel betekenen voor klanten. Je bevoegdheden zijn beperkt, en wij mochten inderdaad ook nooit klanten doorverbinden met leidinggevenden. Neemt niet weg dat ze wel hun uiterste best moeten doen om je te helpen en het z.s.m bij de juiste afdeling moeten neerleggen. Dat je niet teruggebeld wordt en dergelijke is ook een gevalletje slechte service! Vervelende situatie!
Die paarse koelkast staat inderdaad niet meer op hun site, 4 dagen na de bestelling stond erbij dat deze niet meer verkrijgbaar is. Ik ben ook bang dat toen ik betaalde en reserveerde de koelkast niet meer verkrijgbaar was maar de computer daar dit niet heeft doorgekregen dus alles automatisch in werking is gezet en wij als Jan met de korte achternaam een hele vrijdag op een koelkast hebben gewacht die niet geleverd ging worden. Bijna nog een dienst geruild op zaterdagmorgen om thuis te zijn omdat er bij hoog en laag door de klantenservice werd beweerd dat deze dan zaterdag zou worden geleverd. Gelukkig hebben wij nog even met de pakketdienst gebeld en die verzekerde ons dat de koelkast bij hun niet binnen was en deze dus ook de dag erna niet zou worden bezorgd.

Zie hieronder een banner van Bol.com, gemakkelijk winkelen bij Bol.com, voordelig en snel.....not!!

Op hun facebookpagina zie ik ook steeds meer reacties van mensen komen die klagen over de service en levering, vraag me af of er iets aan de hand is daar?
quote:Propje39 schreef op 03 april 2012 @ 12:14:

Jeetje wat een boel reacties al! Oh, ik schrik ervan zeg. Ik woon in de randstad dus een leuk adresje in de buurt heb ik niet.Huh?
quote:Propje39 schreef op 03 april 2012 @ 13:20:

Die paarse koelkast staat inderdaad niet meer op hun site, 4 dagen na de bestelling stond erbij dat deze niet meer verkrijgbaar is. Ik ben ook bang dat toen ik betaalde en reserveerde de koelkast niet meer verkrijgbaar was maar de computer daar dit niet heeft doorgekregen dus alles automatisch in werking is gezet en wij als Jan met de korte achternaam een hele vrijdag op een koelkast hebben gewacht die niet geleverd ging worden. Bijna nog een dienst geruild op zaterdagmorgen om thuis te zijn omdat er bij hoog en laag door de klantenservice werd beweerd dat deze dan zaterdag zou worden geleverd. Gelukkig hebben wij nog even met de pakketdienst gebeld en die verzekerde ons dat de koelkast bij hun niet binnen was en deze dus ook de dag erna niet zou worden bezorgd.

Zie hieronder een banner van Bol.com, gemakkelijk winkelen bij Bol.com, voordelig en snel.....not!!

Op hun facebookpagina zie ik ook steeds meer reacties van mensen komen die klagen over de service en levering, vraag me af of er iets aan de hand is daar?Bel de partner van Bol.com eens op hoe het zit. Ik neem aan dat je de koelkast gekocht hebt bij een partner?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Propje39 schreef op 03 april 2012 @ 13:20:

Bijna nog een dienst geruild op zaterdagmorgen om thuis te zijn omdat er bij hoog en laag door de klantenservice werd beweerd dat deze dan zaterdag zou worden geleverd. Gelukkig hebben wij nog even met de pakketdienst gebeld en die verzekerde ons dat de koelkast bij hun niet binnen was en deze dus ook de dag erna niet zou worden bezorgd.

Ja, denk dat je je koelkast kunt vergeten. Bol zegt dat zij hem verstuurd hebben, PostNL zegt dat er bij hen geen pakket is. Precies zo bij mijn pakje en dat is dus 'kwijt'.
quote:lechatnoir schreef op 03 april 2012 @ 13:46:

[...]

Ja, denk dat je je koelkast kunt vergeten. Bol zegt dat zij hem verstuurd hebben, PostNL zegt dat er bij hen geen pakket is. Precies zo bij mijn pakje en dat is dus 'kwijt'.

Heb ik ook gehad met Bol.com, dat het pakketje kwijt was. Ik heb het idee dat het qua code bij PostNL wel aangemeld is, maar dat PostNL het nooit gekregen heeft van Bol.com. Anyway, Bol.com heeft het toen wel goed opgelost.

Maar het was wel zuur. 12 dagen wachten op niets.
quote:KatVonDee schreef op 03 april 2012 @ 13:52:

[...]

Heb ik ook gehad met Bol.com, dat het pakketje kwijt was. Ik heb het idee dat het qua code bij PostNL wel aangemeld is, maar dat PostNL het nooit gekregen heeft van Bol.com. Anyway, Bol.com heeft het toen wel goed opgelost.

Maar het was wel zuur. 12 dagen wachten op niets. Ja, zo werkt dat inderdaad. Wel aangemeld, niet aangekomen. Maar twaalf dagen wachten? Na 4 werkdagen wachten kon ik bij bol al de bestelling kosteloos annuleren en opnieuw doen.
Ik moest sowieso 3-4 werkdagen wachten tot m`n pakket bij Bol.com op voorraad. Op werkdag 4 werd m`n pakket verstuurd en stond er op PostNL ook een verwachtte datum van bezorging. Deze datum verschoof steeds 1 dag verder. Op een gegeven moment stond er dat ik contact met de aanbieder op moest nemen, maar ook nog een verwachte bezorgdatum (heel gek) en heb ik contact opgenomen met Bol.com. Omdat er steeds wel een verwachte bezorgdatum stond, hanteert PostNL 7 dagen ofzo en Bol.com houdt zich daar dan ook aan. Dus op dag 8 was m`n pakket pas 'officieel' kwijt.
Hier geen klachten over Bol.com. Mijn telefoons, camera, cd's, boeken, tv komen er allemaal vandaan.

Maar jongens, er werken mensen. En waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt! Als je nagaat hoeveel er besteld wordt via hun site kan er eens een fout gemaakt worden. Daarnaast een klantenservice weet helaas ook niet alles. Het zijn ook maar mensen.

@TO, waarschijnlijk ligt de fout niet bij Bol.com maar bij het partnerbedrijf waar de koelkast vandaan moet komen. Die hebben niet op tijd de paarse koelkast uit de bestellijst gehaald. Bol.com moet het hebben van die lijst en kan dus niet "ruiken" dat de koelkast niet te leveren is. Trouwens ik moest voor mijn tv een afspraak maken voor de aflevering. Had hem vrijdag besteld en hij kon dinsdag geleverd worden. Gaat namelijk via een ander bedrijf, niet via Post.nl
Ik heb maar eens de fabrikant gemailt, op hun site zie ik die paarse variant van die koelkast namelijk ook niet meer (wel een hele mooie rode, lol). Misschien krijg ik via die weg wat meer duidelijkheid.

En pepermint Patty, het gaat er uiteindelijk ook niet om dat er eens iets fout kan gaan, maar HOE je met zo'n klacht omgaat en communiceert met je klanten en daar eh, blinken ze niet in uit, leuk als het allemaal goed gaat, maar bij een kink in de kabel servicegericht zijn lijkt mij een pre voor zo'n groot bedrijf.

Maar goed, het is hier al gezegd, wie bestelt er ook een koelkast bij een boekenwinkel
Redcoon is ook wel goed. Misschien hebben die em? Via kieskeurig kom je soms ook bij hen uit.
Ja Redcoon had hem ook, maar die naam kende ik niet...

Fabrikant heeft teruggemaild, paarse variant wordt 12 april weer geleverd aan hun hoofdvestiging in Duitsland en ze hebben de naam van een winkel in Amsterdam doorgegeven waar ik hem eventueel na die tijd kan bestellen. Nog wat internet bedrijfjes hebben hem in het assortiment dus het komt vast wel goed, nu nog het geld van Bol.com terug en misschien even Marktplaats op voor een gratis op te halen koelkastje om de Paasdagen door te komen, oplossingsgericht denken Propje , iemand moet het doen, lol .

Bol.com heeft op de facebook pagina ook gereageerd, dus ik kom inmiddels wel verder.

Bedankt voor jullie reacties!!
"Ik woon in de randstad dus een leuk adresje in de buurt heb ik niet."

Hebben ze in jouw randstad geen BCC, Expert, Its, Mediamarkt, Saturn, Modern o.i.d.?
quote:kerstklok schreef op 03 april 2012 @ 18:00:

Hebben ze in jouw randstad geen BCC, Expert, Its, Mediamarkt, Saturn, Modern o.i.d.?Ja natuurlijk wel, alleen maar zelfs, ik reageerde daarmee op iemand die in een dorp woont en daar een speciaalzaak had waar ze altijd goed slaagde voor spullen. Tja, die zijn weggeconcureerd door de grote ketens die jij opnoemt. En als ze deze kleur hadden gehad bij de BCC of Mediamarkt had ik hem daar besteld.
It's niet denk ik, die zijn toch failliet?
quote:kerstklok schreef op 03 april 2012 @ 18:00:

Hebben ze in jouw randstad geen BCC, Expert, Its, Mediamarkt, Saturn, Modern o.i.d.?

Expert (in Groningen, vroegere Radio Ypey) is ook een goede, met name de service. Onze televisie en de geluidsinstallatie komen daar vandaan, keurig geïnstalleerd. Snoezeman had nog wat los spul, en kreeg dat niet aangesloten. Dus ik even bij Expert langs, en een grinnikende verkoper verwijderde het beveilingskapje én belde op mijn verzoek even naar Snoezeman om hem te vertellen hoe dat kapje er af moest.

Toen mijn draagbare radio het na anderhalf jaar niet meer deed ben ik er mee langs gegaan en kreeg ik direct een nieuwe mee, met opnieuw twee jaar garantie.

Kijk, en daarom ga ik liever een tientje meer betalen in een goede zaak, dan dat ik mezelf voor de gek houd met internetaanbiedingen en smeektelefoontjes naar bezorgers toe. Een dag vrij nemen kost vaak meer dan het "internetvoordeel".

Mediamarkt e.d. koop ik hooguit eens een dvd'tje, voor serieuze dingen ga ik naar serieuze zaken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een feest der herkenning. Heb begin dit jaar hetzelfde gehad met een vriezer van de Mediamarkt. Werd weliswaar geleverd, maar omdat hij niet paste (lang verhaal, neem maar ff van mij aan) is ie meteen retour gegaan. Meteen gebeld met klantenservice, zou binnen anderhalve week mijn geld hebben.

Anderhalve week later... niets. Uiteindelijk keer of zes gebeld. Telkens een ander smoesje (ook storing in systemen). Uiteindelijk mijn verhaal op twitter en kassa gezet. Met hulp van lezers nummer van het hoofdkantoor gekregen. Daarmee gebeld en nonchalant gevraagd naar incasso-afdeling. Toen was het binnen 48 uur gepiept. Excuses gekregen van iemand die totaal buiten de zaak stond. Van de betrokkenen verder nooit iets vernomen.

Ik heb geleerd dat ik nooit meer iets online bij de mediamarkt koop. Je wordt als klant totaal niet serieus genomen. De mensen van de helpdesk zeggen dat ze niets horen van het hoofdkantoor, maar doorverbinden naar dat hoofdkantoor doen ze niet. Trouwens, let op. Bij die bekende btw vrije dagen verhogen ze de bezorgkosten van 10 naar 25 euro. Dus onder de streep betaal je net zoveel als tijdens reguliere actieweken.
Ow, dus bij Mediamarkt kan het ook gebeuren...mmhhh.

Tja, deze mevrouw heeft nu paars in haar hoofd en wil dus nu ook een paarse ook en die waren alleen te koop bij internetshops toen ik zocht. Van de fabrikant zelf heb ik nu wel een adres gekregen van een winkel in Amsterdam waar ze ook aan leveren en die bezorgen zelf, denk dat dat wel kan schelen in eventuele problemen qua verzenden en afspreken.

Dat wordt dus even doorbijten om mijn geld terug te krijgen begrijp ik...
Ik heb onlangs een prima ervaring met bol.com gehad. Wasmachine was stuk gegaan op dinsdag, woensdag man naar de BCC gestuurd. Die konden hem niet voor vrijdag leveren, en ik wilde 'm bij voorkeur dezelfde dag nog in huis hebben. Uiteindelijk dus bij bol besteld, en daar zou deze op donderdag bezorgd worden.

Inderdaad keurig gedaan, de wasmachine was er eerder dan het sms'je dat de bezorger onderweg was naar mij.

Enige vervelende was dat de bezorger mijn oude wasmachine niet mee wilde nemen. Man had 'm wel leeg laten lopen, maar kennelijk niet helemaal. De bezorger trok in ieder geval een dopje los, er kwam nog een klein beetje water, dus mocht hij niet mee Wel begrijpelijk (ivm uitglijgevaar op de trap en beschadiging van andere apparaten in de vrachtauto), maar ook vervelend. Maar wat kun je dan blij zijn met een nieuw huishoudelijk apparaat
Update: krijg net een telefoontje van de vervoerder/bezorger, mijn koelkast is in het depot 'gevonden' ze gaan deze vrijdag leveren.

Ik bel de klantenservice van Bol.com om dit door te geven, leek me wel handig voor het dossier. Bleek al in de computer te staan? Mmmmhhh...Ik vind het allemaal wel erg vreemd lopen? Blijft vaag bij wie het verkeerd is gegaan, bij Bol.com, bij de leverancier of bij de bezorger.

Maar de koelkast komt!!!!! En voor de Paasdagen ook nog, grote grijns.Happy, happy, happy, wat een rare zaak zeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven