Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
donderdag 29 maart 2012 om 23:32
Max veel plezier en zettumop in Berlijn!! Ik ga ook kijken naar je verslag dus hopelijk heb je internet.
Ik ben even kwijt wie het zei maar idd snipverkouden lopen bleek niet handig. Tijdens het lopen dus geennlast gehad maar de middag en avind was ik brak en snotverkouden. Stroomde zo mn neus uit, heel charmant...
Vandaag zit het weer dicht en ik hoop dat het morgen voorbij is, ik wil zaterdag meedoen!
Sokkie zes weken is best lang dus maar veel wandelen. Tis ff niet anders en een mooi resultaat is ook van belang!
Ik ben even kwijt wie het zei maar idd snipverkouden lopen bleek niet handig. Tijdens het lopen dus geennlast gehad maar de middag en avind was ik brak en snotverkouden. Stroomde zo mn neus uit, heel charmant...
Vandaag zit het weer dicht en ik hoop dat het morgen voorbij is, ik wil zaterdag meedoen!
Sokkie zes weken is best lang dus maar veel wandelen. Tis ff niet anders en een mooi resultaat is ook van belang!
zaterdag 31 maart 2012 om 11:33
Max, wauw, je gaat lopen in Berlijn! Wat gaaf!!!Veel succes, en ik hoop dat je een super run hebt daar. En hopelijk ook nog tijd om wat van de stad te zien!
Sokkie, fijn dat je geen pijn hebt na zo'n ingreep! 6 weken niet sporten zijn misschien wel lang, maar het scheelt wel dat je mag wandelen lijkt me! Is zo iets trouwens met 1 operatie ook echt klaar of moet je nou nog terug voor iets van een ingreep?
Zelf niet meer gelopen, alleen wat gewandeld. Heb (eindelijk) weer nieuwe steunkous mogen halen, zit gelijk een stuk beter. Been was toch weer een cm minder in omvang geworden!
Heb trouwens wel iets 'raars' aan mijn 'gezonde' been:
Misschien is het gewoon een spier (?), maar aan de zijkant van mijn been, ong. 10-15cm boven enkel, zit een behoorlijke deuk. Begrijp niet waar dat van komt, het doet geen pijn verder, maar het lijkt heel raar. Hebben jullie zo iets wel eens gehad / gezien?
Sokkie, fijn dat je geen pijn hebt na zo'n ingreep! 6 weken niet sporten zijn misschien wel lang, maar het scheelt wel dat je mag wandelen lijkt me! Is zo iets trouwens met 1 operatie ook echt klaar of moet je nou nog terug voor iets van een ingreep?
Zelf niet meer gelopen, alleen wat gewandeld. Heb (eindelijk) weer nieuwe steunkous mogen halen, zit gelijk een stuk beter. Been was toch weer een cm minder in omvang geworden!
Heb trouwens wel iets 'raars' aan mijn 'gezonde' been:
Misschien is het gewoon een spier (?), maar aan de zijkant van mijn been, ong. 10-15cm boven enkel, zit een behoorlijke deuk. Begrijp niet waar dat van komt, het doet geen pijn verder, maar het lijkt heel raar. Hebben jullie zo iets wel eens gehad / gezien?
maandag 2 april 2012 om 08:12
Vuurtje wat jammer, dinsdag loop je misschien als een hinde
Max ik heb je log gezien en ben benieuwd hoe het is gegaan. Niet vergeten van Berlijn te genieten he!!
Zaterdag had ik 4, 6, 10 minuten dribbelen. Ik heb geen tempo () maar heb het wel volgehouden. Had zelfs dat ik nog verder wilde. Bizar om dat te merken! Als beloning heb ik een echt loopsetje uitgezocht.
Max ik heb je log gezien en ben benieuwd hoe het is gegaan. Niet vergeten van Berlijn te genieten he!!
Zaterdag had ik 4, 6, 10 minuten dribbelen. Ik heb geen tempo () maar heb het wel volgehouden. Had zelfs dat ik nog verder wilde. Bizar om dat te merken! Als beloning heb ik een echt loopsetje uitgezocht.
dinsdag 3 april 2012 om 18:28
@ judith: dank je wel!
@ vuurtje: de ene keer gaat het lekkerder dan de andere keer. let maar op!
@ sokkie: hoe gaat het bij jou> geen pijn? wordt het mooi? verslagje van de run staat later vanavond op de site
@ welt: wat raar die deuk. zou het niet weten? voelt het vervelend ook? fijn dat je een nieuwe kous hebt. zit ie goed?
@ dotjemol: leuk dat je kleding kocht. wat heb je gekocht?
berlijn was onwijs leuk. de run ging goed, heb me keurig aan mijn plannetje gehouden en dat werkte prima en voelde ook goed. vanmorgen alweer week 5 dag 1 gedaan en dat ging ook lekker. verslagje volgt straks op de site.
nu staan er wel al foto's bij het parcours en van de expo. vooral de bezienswaardifgheden die langs het parcours te zien zijn is wel leuk geworden denk ik. op www.runpower.nl is alles te vinden voor wie wil kijken.
@ vuurtje: de ene keer gaat het lekkerder dan de andere keer. let maar op!
@ sokkie: hoe gaat het bij jou> geen pijn? wordt het mooi? verslagje van de run staat later vanavond op de site
@ welt: wat raar die deuk. zou het niet weten? voelt het vervelend ook? fijn dat je een nieuwe kous hebt. zit ie goed?
@ dotjemol: leuk dat je kleding kocht. wat heb je gekocht?
berlijn was onwijs leuk. de run ging goed, heb me keurig aan mijn plannetje gehouden en dat werkte prima en voelde ook goed. vanmorgen alweer week 5 dag 1 gedaan en dat ging ook lekker. verslagje volgt straks op de site.
nu staan er wel al foto's bij het parcours en van de expo. vooral de bezienswaardifgheden die langs het parcours te zien zijn is wel leuk geworden denk ik. op www.runpower.nl is alles te vinden voor wie wil kijken.
dinsdag 3 april 2012 om 19:09
Ha Max!!
Wat fijn dat het zo leuk was!! Kan nu alleen nog maar de foto's zien, ziet er leuk uit hoor.
Hier helemaal pijnvrij, al een paar dagen gestopt met paracetamol. Afgelopen vrijdag weer aan het werk gegaan, nog niet te lang maar gaat goed. Vandaag een hele dag gewerkt, geen probleem meer. Ja, het wordt erg mooi! Ben er zo blij mee!!!
Wat fijn dat het zo leuk was!! Kan nu alleen nog maar de foto's zien, ziet er leuk uit hoor.
Hier helemaal pijnvrij, al een paar dagen gestopt met paracetamol. Afgelopen vrijdag weer aan het werk gegaan, nog niet te lang maar gaat goed. Vandaag een hele dag gewerkt, geen probleem meer. Ja, het wordt erg mooi! Ben er zo blij mee!!!
dinsdag 3 april 2012 om 19:34
Max ik ga straks je blog bekijken, ben benieuwd!
Sokkie, jeetje, zo snel alweer aan het werk. Goed van je maar wel naar je lijf luisteren he?
Dat laatste heb ik ook gedaan waardoor ik nu niet aan het rennen ben Ben sinds gisteren benauwd en een rauwe keel. Ik hoop dat het morgen over is en dat ik dsn zelf kan lopen.
Ik heb een capri besteld met daaraan vast een rokje. Ik ben niet ze slank en voel me niet zo prettig in de nietsverhullende strakzittende kleding (al fluit de postbode wel als ik het aanheb, haha). Vandaar dus een rokje. En een t-shirt. We gaan naar de zomer (hoop ik).
Sokkie, jeetje, zo snel alweer aan het werk. Goed van je maar wel naar je lijf luisteren he?
Dat laatste heb ik ook gedaan waardoor ik nu niet aan het rennen ben Ben sinds gisteren benauwd en een rauwe keel. Ik hoop dat het morgen over is en dat ik dsn zelf kan lopen.
Ik heb een capri besteld met daaraan vast een rokje. Ik ben niet ze slank en voel me niet zo prettig in de nietsverhullende strakzittende kleding (al fluit de postbode wel als ik het aanheb, haha). Vandaar dus een rokje. En een t-shirt. We gaan naar de zomer (hoop ik).
dinsdag 3 april 2012 om 20:24
@ sokkie: alles staat erop! jeetje wat gaat het goed bij jou!!! geen pijn, weer aan het werk. heb je geen zwelling of wat dan ook> littekens mooi geworden? ik ben onwijs blij voor je. wat een opluchting zal het zijn.
@ dotje: o wat leuk met een rokje! ben benieuwd hoe dat zit. ik draag ook in de zomer helaas een lange broek, maar het lijkt me erg leuk zoiets als je beschrijft!
@ dotje: o wat leuk met een rokje! ben benieuwd hoe dat zit. ik draag ook in de zomer helaas een lange broek, maar het lijkt me erg leuk zoiets als je beschrijft!
dinsdag 3 april 2012 om 20:55
dinsdag 3 april 2012 om 22:11
Hallo dames! Even een berichtje om te laten weten dat ik nog leef. Ik ben op vakantie geweest en had daarvoor zo'n hektische week dat ik geen tijd had om te lopen of om te schrijven. De komende week ga ik aan de bak want over anderhalve week ga ik meedoen aan mijn allereerste loop (10 km loop bij marathon Rotterdam) en ik heb nu al ruim 4 weken niks in de benen! Behalve een mislukte 7,5 km op vakantie, ik had mijn loopschoenen meegenomen omdat we de laatste week op een resort met fitnessruimte zaten, maar zelfs met airco aan zweette ik daar zo ontzettend dat ik bijna van mijn stokje. Gelukkig is het hier in Nederland lekker koel Ik wil vanaf overmorgen om de dag 10 km of meer lopen, 3 of 4 keer in totaal voor de loop, nog een paar rustdagen ervoor. Ik hoop dat ik er nog iets van bak!
Ik laat wel weten hoe de eerste keer weer ging na ruim 4 weken niks en ik moet even flink gaan bijlezen hier wat jullie allemaal hebben uitgespookt...
Ik laat wel weten hoe de eerste keer weer ging na ruim 4 weken niks en ik moet even flink gaan bijlezen hier wat jullie allemaal hebben uitgespookt...
woensdag 4 april 2012 om 13:17
Hoi allemaal,
ik heb vorige week hardloopschoenen gekocht, ben er erg blij mee!
@Dotjemol, wij hebben afgelopen zaterdag ook 4,6 en 10 minuten gedribbeld dus misschien zitten we inderdaad in hetzelfde clubje. Omgeving 030 misschien? Het ging in ieder geval goed, heb het helemaal volgehouden in ieder geval.
Heb niets vernomen van begeleiding doordeweeks. Ik doe het met mp3-speler. Gister 4x5 min gedaan en dat ging goed, behalve dat ik pijn aan mijn lies heb gekregen (voelde ik zaterdag ook al). Een oude blessure. Hoop dat het zaterdag niet weer gaat opspelen! Ik doe verder deze week dus rustig aan.
ik heb vorige week hardloopschoenen gekocht, ben er erg blij mee!
@Dotjemol, wij hebben afgelopen zaterdag ook 4,6 en 10 minuten gedribbeld dus misschien zitten we inderdaad in hetzelfde clubje. Omgeving 030 misschien? Het ging in ieder geval goed, heb het helemaal volgehouden in ieder geval.
Heb niets vernomen van begeleiding doordeweeks. Ik doe het met mp3-speler. Gister 4x5 min gedaan en dat ging goed, behalve dat ik pijn aan mijn lies heb gekregen (voelde ik zaterdag ook al). Een oude blessure. Hoop dat het zaterdag niet weer gaat opspelen! Ik doe verder deze week dus rustig aan.
woensdag 4 april 2012 om 18:20
@ tomaatje: 4 weken niet lopen is vrij veel. Ik zou snel nog een soort schema pakken voor de resterende dagen en vooral rustig opbouwen. liever starten nu met een klein stukje, als dat goed gaat eventueel de keer daarna wat langer en zo snel opbouwen. anders heb je meteen een blessure voor je het weet
@ viva: welke schoenen heb je nu?
@ viva: welke schoenen heb je nu?
donderdag 5 april 2012 om 16:27
Pfffff zaterdag eens even kijken hoe ik op 7 min/km moet lopen. Ik ben haas tijdens de Spieren voor Spieren City run in Hilversum tijdens de Oxxio prestatie loop.... Erg langzaam dus maar het lijkt me wel heel leuk om een groepje (beginners) mee te nemen en een leuke dag te bezorgen. Maar dus nu even leren om vlak te lopen op 7 min/km. Hoe een haas een slak werd (flauw).
donderdag 5 april 2012 om 16:40
@ max, wel leuk om beginners te helpen. Maar 7 min/km is idd traag.....Ok dat had ik een tijdje geleden ook niet gezegd, maar nu is dat voor mij (als slak) ook traag. Ik liep mijn lange duurlopen op ong 7 min/km maar ineens loop ik een stuk(je) sneller. Van de week moest ik echt langzaam lopen en had daar echt moeite mee. Ik begon op 6.35 min/km en heb het uiteindelijk omlaag gekregen naar 6.45 min/km. Langzamer lukt me echt niet. Ik vind 6.35 min/km nu echt een lekker tempo, maar ik kan natuurlijk niet al mijn trainingen op hetzelfde tempo doen Maar het lijkt nu allemaal een stuk makkelijker te gaan. Zeker nu ik geen last meer heb van mijn blessure, maar ben ook sneller dan voor mijn blessure.
Alleen trainen op hartslag gaat nog niet echt, die is echt nog te hoog....
Alleen trainen op hartslag gaat nog niet echt, die is echt nog te hoog....
donderdag 5 april 2012 om 19:12
@ judith: gaat het goed bij jou? Zo te lezen en te volgen wel! Heb je nog een run in de tussentijd als aanloop/test gepland eigenlijk? Train je helemaal niet in zones qua hartslag? Merk je wel dat je zones hebt? Hum huh? dat staat er een beetje raar maar ik bedoel eigenlijk als je varieert met snelheids zones (als je dat doet tenminste), merk je dan ook dat dáár hartslag zones bijhoren? Ik ga zaterdag eens verder kijken, vanmorgen bij het warmjoggen probeerde ik het al even en toen merkte ik dat het wel ging op een bepaald ademritme maar ik vond het onwijs vermoeiend zo langzaam omdat je al snel gaat sjokken. Maar met een snelle cadans en dan rustig aan moet het lukken denk ik. Ik vind het wel grappig want het is voor mij nu even een twee weken een stok achter de deur om tenminste één duurloopje écht langzaam te doen
donderdag 5 april 2012 om 19:44
Zo de uberslak van alle slakken is net terug. Het viel mij viesvies tegen. Vond het koud en ik merk echt verschil tussen 's avonds na het werk of ' s morgens voor het werk dribbelen. Maar goed, de 4x5 min wel volgehouden en ben een stuk minder hijgend postpaard dan een maand terug.
Gek is dat, ik kan alleen maar langzaam. Zou met liefde wat harder gaan (en grotere passen nemen) maar dat lukt me niet. Maf. Iemand sjokles nodig?
Viva, op de starttorunsite kan je lezen of ze nog doorgaan na volgende week. Ben jij van plan door te gaan? Ik doe dat wel en ben blij dat ze dit aanbod hebben. Moest net wel even slikken bij het nieuwe schema, 15 min aaneengesloten... Maar de 10 van zaterdag ging ook dus hey, ik houd de moed erin
Gek is dat, ik kan alleen maar langzaam. Zou met liefde wat harder gaan (en grotere passen nemen) maar dat lukt me niet. Maf. Iemand sjokles nodig?
Viva, op de starttorunsite kan je lezen of ze nog doorgaan na volgende week. Ben jij van plan door te gaan? Ik doe dat wel en ben blij dat ze dit aanbod hebben. Moest net wel even slikken bij het nieuwe schema, 15 min aaneengesloten... Maar de 10 van zaterdag ging ook dus hey, ik houd de moed erin
donderdag 5 april 2012 om 20:10
@ dotje: wat fijn dat je al minder last hebt met ademen. En: geloof me snelheid is écht niet belangrijk nu bij het opbouwen. Niks slak, niet naar kijken en niet op letten. En neeeee geen grotere passen nemen. Snelheid komt straks uit iets heel anders. Als je nu opbouwt met mooie kleine stappen en een hogere cadans, dan is dat prima. Heb je enig idee hoeveel pasjes je per minuut neemt ongeveer? Géén grotere passen nemen, dat is vragen om een blessure.
donderdag 5 april 2012 om 21:02
Max, dank voor je opbeurende en waarschuwende woorden. Ik voel een soort van drang om te versnellen omdat ik echt heel veel langzamer loop dan de rest. Maarja we begonnen met 25 en er zijn er nu nog 10 over en daarvan ben ik de enige met duidelijk overgewicht. Liet me zaterdag ook niet opjutten, het is alleen onhandig omdat de anderen gefixeerd zijn op tijd en afstand. Ik fixeer alleen op volhouden, haha.
Zaterdag zal ik proberen op te letten hoeveel pasjes ik loop in een minuut. Tel nu wel telkens op tot 10, raar soort van automatisme , doortellen moet niet moeilijk zijn.
Zaterdag zal ik proberen op te letten hoeveel pasjes ik loop in een minuut. Tel nu wel telkens op tot 10, raar soort van automatisme , doortellen moet niet moeilijk zijn.
donderdag 5 april 2012 om 21:13
@ dotje: hartstikke goed van je. Niet op anderen letten. Heus, er zijn snellere lopers, maar ook langzamere lopers! Echt, de opbouw is zo belangrijk voor pezen, banden en gewrichten. Jouw tijd komt nog wel. Je hoeft niet volgend jaar de marathon te lopen. Ik ben misschien wel blij dat ik er niets van bakte (voor mijn gevoel) in het begin. Ben nog steeds geen sneller loper, heb geen talent, maar loop wel zonder blessures, ga nog steeds vooruit en doe het langzaam aan. De basis was blijkbaar zo slecht nog niet. Hou vol, voor je het weet loop je langer en die snelheid komt echt wel. Lukt het nog een beetje qua gewicht minderen?
donderdag 5 april 2012 om 21:57
@ Max, ik ben gaan hardlopen voor ontspanning. Heb helemaal geen ambitie voor marathon. Ik heb een drukke en stressvolle baan en daarnaast een jarenlange onvervulde kinderwens. Dat brengt ook veel stress mee helaas. Het afvallen gaat langzaam maar ik zie het net als bij het lopen, alles wat ik kan doen (ook al zijn het onsjes per week) is winst.
Over twee weken gaan we naar Belgie voor de laatst betaalde poging icsi. Mijn gewicht speelt volgens de nlse artsen geen grote rol, ik menstrueer regelmatig, voel eisprong en bloedwaarden zijn goed. Probleem zit op dat punt helaas bij mijn vriend.
Ik dwaal af, excuus.
Wat je schrijft over wennen voor banden en pezen is zeker waar! Helemaal niet aan gedacht, ik zal lief voor ze zijn
Over twee weken gaan we naar Belgie voor de laatst betaalde poging icsi. Mijn gewicht speelt volgens de nlse artsen geen grote rol, ik menstrueer regelmatig, voel eisprong en bloedwaarden zijn goed. Probleem zit op dat punt helaas bij mijn vriend.
Ik dwaal af, excuus.
Wat je schrijft over wennen voor banden en pezen is zeker waar! Helemaal niet aan gedacht, ik zal lief voor ze zijn