Verwende hond?

03-04-2012 11:42 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maand hebben we een schat van een hond.Overgenomen van mensen die er geen aandacht meer voor hadden ivm de komst van een baby.Bij ons krijgt hij genoeg aandacht,misschien wel teveel

Sinds een week of vier eet hij niet meer zelf uit zijn etensbak,hij eet alleen als wij het eten voor hem houden.

We dachten als hij echt honger heeft eet hij zelf wel weer uit zijn etensbak maar ho maar dan eet hij gewoon de hele dag niet.En hij heeft wel echt honger dan want als we hem weer voeren heeft hij het zo weer op.

Is hij nu te verwend geraakt
Yessss gisteravond heeft hij 1 brokje uit zijn etensbak gepakt en heeft die op de bank opgegeten,vandaag moet hij toch wel meer honger krijgen lijkt me:-))
Zeg eens, doen jullie dat eigenlijk ook zo met jullie kinderen? "dan eet hij maar niet, hij gaat vanzelf wel weer eten?" Zo maar nieuwsgierigheid.
quote:iones schreef op 05 april 2012 @ 11:36:

Zeg eens, doen jullie dat eigenlijk ook zo met jullie kinderen? "dan eet hij maar niet, hij gaat vanzelf wel weer eten?" Zo maar nieuwsgierigheid.Ik heb geen kinderen, maar als mijn kind weigert te eten, dan zou ik dat wel zo doen ja. (Wel nadat je weet dat er geen ziekte ofzo aan ten grondslag ligt)
quote:Missprincesa schreef op 05 april 2012 @ 11:48:

[...]

Ik heb geen kinderen, maar als mijn kind weigert te eten, dan zou ik dat wel zo doen ja. (Wel nadat je weet dat er geen ziekte ofzo aan ten grondslag ligt)

Ik heb ook geen kinderen, maar ik zou niet niets doen.

Ik zou ze niet zoals mijn moeder vroeger bij mij deed dwingen hun bord leeg te eten want dat werkt gewoon niet.

Maar ik zou wel eisen dat ze tenminste 3 hapjes nemen.
quote:iones schreef op 05 april 2012 @ 12:17:

[...]

Ik heb ook geen kinderen, maar ik zou niet niets doen.

Ik zou ze niet zoals mijn moeder vroeger bij mij deed dwingen hun bord leeg te eten want dat werkt gewoon niet.

Maar ik zou wel eisen dat ze tenminste 3 hapjes nemen.

Nou ja, of zoiets. Maar ik zou niet allerlei dingen gaan maken die ze wel lekker vinden, alleen zodat kind eet. En als kind op een avond weigert te eten, dan krijgtie de rest van de avond ook niet wat anders.

Maar misschien denk ik wel heel anders als ik kinderen heb hoor :D
Ik heb meerdere honden en als er 1 van plan is niet te eten(wat eigenlijk nooit gebeurd) pak ik het er weer weg, anders eten de anderen het op. Hier dus geen moeilijke eters, dat maak je er als baas vaak zelf van.

Iedere dag 2 x daags brokken. Goed voer uiteraard, geen overmatige geur/kleur/smaak toevoegingen. Ik schakel tussen 2 merken voer waar ze het goed op doen.

Als een hond niet eet eet ie maar niet dus. Zo zou ik het ook doen met de york EM. Uiteraard zolang je zeker weet dat er geen ziek zijn aan ten grondslag ligt waarom hij niet wil eten. Door hem met de hand te gaan voeren heeft hij een nieuw soort voeren ontdekt(met aandacht!) en die verkiest het dier blijkbaar boven uit de bak eten.

Vorig jaar bracht iemand 5 aangebroken zakken hondenvoer op het werk, of wij dat wilden hebben. Hun hond vond niks lekker en hun maar zoeken en uitproberen. Omknoeien met eten is aandacht vragen en krijgen.
quote:iones schreef op 05 april 2012 @ 11:36:

Zeg eens, doen jullie dat eigenlijk ook zo met jullie kinderen? "dan eet hij maar niet, hij gaat vanzelf wel weer eten?" Zo maar nieuwsgierigheid.

Als het om 1 maaltijd gaat wel.

Maar kinderen kunnen natuurlijk praten.
Niet om reclame te maken, maar mijn hond vindt deze bak fantastisch (alleen is de bak wat klein voor de hond), dus wellicht een idee voor TO.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... bal/205372
Hier ook een hondje die niet uit de bak durfde te eten. Bak in bench gezet, hielp wel wat maar niet voldoende, hond at nog nauwelijks.

Toen toch maar na 15 minuten na het aanbieden van het voer steeds de bak weggehaald als er niet gegeten werd.

Heeft 1 dag geduurd dat de hond niets at en daarna was het klaar! Echt klaar als in over. Sinds dien wordt er gewoon uit de bak gegeten.
Misschien is dit een oplossing?

..als er een serieus (fysiek) probleem achter zit, wil ik dat niet bagatelliseren, maar ik moest hier aan denken..
quote:Perel schreef op 06 april 2012 @ 09:15:

Misschien is dit een oplossing?

..als er een serieus (fysiek) probleem achter zit, wil ik dat niet bagatelliseren, maar ik moest hier aan denken..
WTF? Bak weghalen als hij niet in jouw kwartiertje de bak leeg heeft? Uithongeren tot het hondje (of kindje) vanzelf honger krijgt? Serieus? Als je zo denkt neem dan in godsnaam geen kinderen of dieren maar ga in therapie!
quote:niemandskind schreef op 07 april 2012 @ 09:14:

WTF? Bak weghalen als hij niet in jouw kwartiertje de bak leeg heeft? Uithongeren tot het hondje (of kindje) vanzelf honger krijgt? Serieus? Als je zo denkt neem dan in godsnaam geen kinderen of dieren maar ga in therapie!Wat is jouw oplossing?

WTF? Bak weghalen als hij niet in jouw kwartiertje de bak leeg heeft? Uithongeren tot het hondje (of kindje) vanzelf honger krijgt? Serieus? Als je zo denkt neem dan in godsnaam geen kinderen of dieren maar ga in therapie!Mee eens. Vind het ook een waardeloze oplossing.
Een hond is geen kind. Een hond kan 2 weken zonder eten. Als er maar genoeg wordt gedronken. Het is waarschijnlijk gewoon een vorm van dominant gedrag. Het probleem zit meestal bij de mensen in huis.

Wel even uitsluiten of het beestje niets mankeert natuurlijk.

WTF? Bak weghalen als hij niet in jouw kwartiertje de bak leeg heeft? Uithongeren tot het hondje (of kindje) vanzelf honger krijgt? Serieus? Als je zo denkt neem dan in godsnaam geen kinderen of dieren maar ga in therapie!

Ten eerste is een hond geen kind, het is een hond. Jouw menselijke gevoelens op een hond projecteren is onzinnig. De opvoeding van een hond is toch wel wat anders dan die van een kind dus jouw vergelijking loopt geheel mank.

Ten tweede zal elke gezonde hond zijn eten opeten zodra het wordt neergezet en daar niet omheen gaan treuzelen. Gebeurt dat wel, dan is hij ofwel ziek of is hij verwend. MIjn honden eten hun eten binnen 5 minuten op, als dat niet gebeurt ga ik me zorgen maken.

Ten derde: 1 of 2 dagen weken is echt niet uithongeren.

Ik heb wel honden en ben streng en consequent voor ze en nee dank je, ik hoef niet in therapie.Pff, alleen die opmerking al over therapie, ik krijg er spontaan de slappe lach van.

Een hond is géén kind. Wat een vergelijk........zegt eerder iets over jouw gebrek aan kennis over opvoeden/trainen van honden...

En als je dan de vergelijking persee wil maken: er zijn heel wat abay's ide BV krijgen en die de fles weigeren. Vaak is het niet een kwestie van niet uit de fles kúnnen drinken maar gewoon de voorkeur geven aan mama's warme en zachte borst. Daarbij wordt exact dezelfde techniek toegepast. Als een baby echt honger heeft gaat 'ie echt wel drinken en laat z'n koppigheid varen.
Nou ja je hebt er genoeg bij die zichzelf "mammie" noemen en hun hond wel behandelen als kinderen ja....maar dat is weer een andere kwestie
quote:Snyggin schreef op 07 april 2012 @ 13:56:

Nou ja je hebt er genoeg bij die zichzelf "mammie" noemen en hun hond wel behandelen als kinderen ja....maar dat is weer een andere kwestie Klopt, maar het feit dat die mensen bestaan betekent nog niet dat het ook een goede aanpak is. Ik persoonlijk vind het nogal sneu als je jezelf als mammie beschouwt van je huisdier. Je bent zijn baasje, geen mammie.
quote:dramkabouter schreef op 07 april 2012 @ 13:59:

[...]

Klopt, maar het feit dat die mensen bestaan betekent nog niet dat het ook een goede aanpak is. Ik persoonlijk vind het nogal sneu als je jezelf als mammie beschouwt van je huisdier. Je bent zijn baasje, geen mammie.

Oh nee hoor dat ben ik absoluut met je eens, een dier ongeacht of het een hond of kat is moet ook gewoon zijn plaats kennen in het huishouden.

Om nog over het kind terug te komen als we dan toch de vergelijking gaan maken...als je je hond handmatig blijft voeren, is dat dan niet het equivalent van je kind tot pak 'm beet 18e blijven voeren met de lepel of vork?
Of die vergelijking opgaat weet ik niet. Wat mij vooral ontrust is dat TO ingaat op het 'dwingende' gedrag van de hond.
Iones en niemandskind, ik hoop eigenlijk dat jullie geen honden en geen kinderen hebben.. Want zo krijg je honden die alleen uit de hand eten, of alleen rosbief lusten. En kinderen die uren aan tafel zitten of maar 2 soorten groente eten en verder alleen friet en pannenkoeken. Niet dat dit niet gebeurd als je het anders probeert.. Ik heb ook een dochter van 4 die gevoerd wil worden en anders niet/slecht eer. Bij opa en oma wordt ze gevoerd, thuis niet. Regelmatig gaat ze zonder eten naar bed als ze al 30 min. zit te teuten. Overigens kan ze 3 pannenkoeken eten in 6 minuten, dus 'kan ik niet' is ongeloofwaardig
Eer=eet

En ik denk dat die van mij best tot haar 18e gevoerd wil worden!
een hond is geen kat. bij een kat moet je de hele dag brokjes hebben staan. bij een hond is het : bak voorzetten, hem toestemming geven om te eten en als het goed is is het voer dan binnen 10 minuten op. Bak weghalen.

en klaar is Klara.

voor TO lijkt het me verstandig om met hondje op cursus te gaan ( ja ook kleine hondjes moeten opgevoed worden ).
quote:Dokkie schreef op 07 april 2012 @ 14:13:

Eer=eet

En ik denk dat die van mij best tot haar 18e gevoerd wil worden!Haha ik denk dat dat gauw over is als ze in de puberteit komen....is toch vet niet cool? (of wat zegt men tegenwoordig )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven